Olen tässä viime aikoina seurannut erästä yh-isää. Lapsia on kaksi (16- ja 19- vuotiaat tytöt). Äiti on kuvioista isän toimesta lähetty matkoihin noin 12 vuotta sitten, eikä äidillä ja tyttärillä ole mitään tekemistä keskenään. Minusta isä käyttäytyy tyttäriensä kanssa lievästi sanoen omituisesti.
Onko teistä normaalia, että 16-vuotias tytär käy yhä edelleen isän kanssa saunassa?
Nuorin tytär myös aika ajoin yöpyy isänsä kanssa samassa sängyssä, vaikka väittäkin sen "kauhean ajan" loppuneen jo pari vuotta sitten.
Onko normaalia, että isä ja tämän nuorin tytär suukottelevat, halailevat ja kähmivät toisiaan jatkuvasti vieraiden läsnäollessa?
Illat tämä pariskunta viettää toinen toistensa sylissä sohvaan uppotuneena TV:tä katsellen.
Tytär ja isä kulkevat jatkuvasti myös kaikkialla yhdessä. Viikonloppuisin ruokapaikat ja kahvilat sekä kaupat.
Minusta tuo kaikki on hyvin kummallista. Sanokaahan yksinhuoltajaisät, mitä olette mieltä. Olenko minä vaan ahdasmielinen ja ilkeä ihminen..?
Yksinhuoltaja isälle
13
1591
Vastaukset
- .........
En ole yh-isä, mutta olen yh-isän kasvattama. Minusta yhdessä saunomisessa ei ole mitään outoa, vieläkin voisin saunoa yhdessä.Sen sijaan tuo yhdessä nyukkuminen... tyttökö käytti termiä "kauhea aika"? Jos, niin kuulostaa pahalle. Itsekin olen yhtä isona jonkin yön isän sängyssä nukkunut, kun on ollut murheita ja olen juttelemisen jälkeen sinne sipannut, mutta jos kyse on jostain tytölle yhtään vastenmielisestä tai usein toistuvasta, niin ei hyvä.
Tuon suukottelun halailun ym. suhteen on vaikea sanoa, kun nillä voidaan tarkoitta kovin eriasteisia asioita. Halailu ja kainalossa istuskelu voi minusta olla täysin normaalia, mutta jos se on lainkaan seksuaalista, se ei käy laatuun.
Kauppojen ja kahviloiden kiertelyssä ei ole mitään pahaa.
Summa summarum, osa noista jutuista on ihan normaaleja, mutta osa kuulostaa ainakin noin äkkisältään sen verran huolestuttavilta, että minusta asia kannattaisi nostaa esille, edes puhua hieman kiertoteitse tytön ja isosiskon kanssa, Ihan terveeltä meininki ei sinun sanomasi perusteella kuulosta. - Olet oikeessa
Murkkuikäiset eivät todellakaan enään kulje kiinni vanhemmissaan.
En ole edes yksinhuoltaja mutta juttu haiskahtaa epänormaalilta pahasti. Isä voi olla sairas ja pahasti vaikkei ihan suoranaista hyväksikäyttöö olisikkaan. Tämä tapaus haiskahtaa todella pahasti hyväksikäytöltä. Hän ehkä takertuu lapsiinsa sairaalloisesti ja on sairastuttanut lapsensakkin.
Et ole ahdasmielinen vaan huolesi on ihan aiheellinen ja jos vaan pystyt vaikuttaan asioihin niin älä anna niiden jatkua entisenlailla. Koko se perhe yhteisö on saattanut sairastua lapsia myöten joten isä tarvitsisi jotenkin nyt erottaa niistä lapsista heti pikimmiten. Minä nostaisin ison haloon jos kohdalleni sattuisi moinen tapaus. Kannattaisi varmaankin kysyä ammatti- ihmisiltä neuvoo ensin, sosialiviranomaisilta. Jos ei suoranaisesti itse rohkene puuttua perheen asioihin. Minä kyllä ottaisin siltä seisomalta tuollaisen isän käsittelyyn jos hän kuuluisi omaan lähipiiriini. Ja ota huomioon se että ne lapset saattavat suojella sairasta isäänsä, eikä paljasta mitään vapaaehtoisesti. Jotenka ensisijaisesti pitäisi se isä saada nalkkiin. Onko sinulla mahdollisuus jollain tekosyyllä vaikka ensin hieman videokuvata sen perheen meininkiä ilman että tuot epäilyksesi heti julki?
Luulen että vaistosi on oikeassa ja jonkun täytyisi asioihin puuttua. Ovatko he uusia tuttavuuksiasi? Ja ovatko he eläneet eristäytynyttä elämää aikaisemmin? Pyydä apua vaikka sosiaaliviranomaisilta, sillä sinun ei varmasti tarvitse yksin selvittää sitä ongelmaa.- vastauksesta
Olen ollut yhteydessä lasten äitiin ja kahteen isän entiseen naisystävään. Kaikki ovat epäilleet insestiä. Pistin tämän takia poliisille ilmoituksen, mutta viikon tutkinnan jälkeen poliisi ilmoitti, että perheellä on oma kulttuurinsa, jota ei sovi penkoa..Ja että minut haastetaan oikeuteen kunnian loukkauksesta, jos en jätä asiaa sikseen.
Eli en voinut muuta kun kadota etäälle tästä perheestä.. - Kirsikka
vastauksesta kirjoitti:
Olen ollut yhteydessä lasten äitiin ja kahteen isän entiseen naisystävään. Kaikki ovat epäilleet insestiä. Pistin tämän takia poliisille ilmoituksen, mutta viikon tutkinnan jälkeen poliisi ilmoitti, että perheellä on oma kulttuurinsa, jota ei sovi penkoa..Ja että minut haastetaan oikeuteen kunnian loukkauksesta, jos en jätä asiaa sikseen.
Eli en voinut muuta kun kadota etäälle tästä perheestä..Ei kuulosta todellakaan normaalilta lapsen ja vanhemman kanssakäymiseltä.
Ota yhteyttä sossuun, nuorempi tytär kun kuitenkin on vielä alaikäinen. Ilmoituksen sossuun voit tehdä myös nimettömänä.
Kerroit keskustelleesi lasten äidin kanssa. Jos äiti epäilee insestiä, niin miksi hän ei ole tehnyt asialle mitään? - voi painostaa
Kirsikka kirjoitti:
Ei kuulosta todellakaan normaalilta lapsen ja vanhemman kanssakäymiseltä.
Ota yhteyttä sossuun, nuorempi tytär kun kuitenkin on vielä alaikäinen. Ilmoituksen sossuun voit tehdä myös nimettömänä.
Kerroit keskustelleesi lasten äidin kanssa. Jos äiti epäilee insestiä, niin miksi hän ei ole tehnyt asialle mitään?Tarkkaileen perhettä. Ja jos on oikeeseen osunut niin tämä perhe kyllä pakoilee kaikkia epäilijöitä lahjakkaasti.
Äitikin saattaa olla mielenterveysongelmainen tai hieman ressukka.
Mieleeni jäi eräs ulkomaalainen tv ohjelma jossa isä käytti tytärtään hyväkseen tyttären aikuis ikään saakka. Äitikin oli ongelmainen ja häipyi jonnekkin. Heti kun lähiympäristö alkoi jotain epäillä niin isä muutti tyttärensä kanssa maisemaa. Äiti taisi tietääkkin miehensä touhuista mutta pelkäsi äijää niin että pakeni.
Ne ovat todella vaikeita tapauksia mitä enemmän lapset suojelevat vanhempiaan. Ja eristäytyminen ulkopuolisista on hälyttävä merkki hyväksikäytöstä. - kirjoittaja
voi painostaa kirjoitti:
Tarkkaileen perhettä. Ja jos on oikeeseen osunut niin tämä perhe kyllä pakoilee kaikkia epäilijöitä lahjakkaasti.
Äitikin saattaa olla mielenterveysongelmainen tai hieman ressukka.
Mieleeni jäi eräs ulkomaalainen tv ohjelma jossa isä käytti tytärtään hyväkseen tyttären aikuis ikään saakka. Äitikin oli ongelmainen ja häipyi jonnekkin. Heti kun lähiympäristö alkoi jotain epäillä niin isä muutti tyttärensä kanssa maisemaa. Äiti taisi tietääkkin miehensä touhuista mutta pelkäsi äijää niin että pakeni.
Ne ovat todella vaikeita tapauksia mitä enemmän lapset suojelevat vanhempiaan. Ja eristäytyminen ulkopuolisista on hälyttävä merkki hyväksikäytöstä.Mies on merkittävässä asemassa kunnassa, ja häneen työhuoneen vieressä on sosiaalijohtajan huone. Lasten äiti on jo aikaa sitten siellä leimattu hulluksi, ja minun soittaessani asiasta sosiaalijohtajalle kuulin olevani kaunainen ja mustasukkainen nainen. Mies oli tämän käynyt syöttämässä jo etukäteen varmistellakseen, ettei kukaan minua usko. Nämä läheiset suhteet kunnan hallinnon sisällä ovat miehen tähänkin asti pelstaneet. Jostain syytä ko. yh-isä on nyt lähtenyt kunnan virasta, joten nyt ehkä sielläkin uskalletaan ja osataan toimia.
Tämä perhe oli mielestäni hyvin saira, ja suurimmalta osin yh-isän takia, joka oli kyvytön kasvattamaan lapsia. Lapset huolehtivat lähinnä isästään, ja nuorin selitti minulle "pärjäävänsä kyllä ukkelinsa kanssa, koska hän käyttää naisellisia keinojaan..." Aika hurjaa kuultavaa etenkin tytölät, joka on 175 cm pitkä ja omaa täysikasvuisen naisen muodot...Kyllähän isällä oli koko ajan vaikeuksia pitää näppejään erossa tyttärestä. Huom!! Molemmat tyttäret ovat lievästi kehitysvammaisia.
- ???????
en ole yh isä, enkä yh isän kasvattama, mutta kun olin 14- vuotias isäni kysyi että menenkö samaan aikaan saunaan vai myöhemmin.. pidin sitä outona, mutta niin kuin äitinikin sanoi.. isäni näkee minut edelleen pikkutyttönä, eikä kuvitellut sen olevan mitenkään epäsopivaa!!
Vieläkin kun menen isäni luona käymään poikaystäväni kanssa, hän lässyttää ja puhuu minulle että olen isin pieni enkeli ja prinsessa sun muuta.. Hän ei vaan huomaa että olen kasvanut..
Ei tuossa tapauksessa pakolla ole mitään outoa, mutta jos epäilyttää, niin ehkä kannattaa puhua asiasta.. Outo, mutta jos 16 vuotias poika olisi äitinsä kanssa saunassa niin sitä ei pidettäisi outona ja jos äiti suukottelee poikiaan niin ei siinäkään ole mitään.. Johtuuko ennakkoluulot vaan vanhemman sukupuolesta?!
Tietenkin asia voi olla pahempikin.. kannattaisi siis puhua jollekkin.. - Siisseli*
provo
- kirjoitus
ai yhtäkkiä "huomasit".. tai "muistit".. että nämä molemmat tytöt ovatkin hieman vammaisia.. luulen, että keksit koko tarinan ja päätit hieman höystää sitä tuolla viimeisellä lisäykselläsi.
muuten kannattaisi hankkia elämä!!- ärsyynnyit?
Toisen tyttären näin 2 kertaa, ja molempina kertona hän käyttäytyi omituisesti. Toista näin useammin. Lievä kehitysvammaisuus ei aina näy selvästi päällepäin..Varsinkin kun isä puhui koko ajan vain molempien tyttöjen oppimisvaikeuksista ja lukihäriöistä. Ulkopuolinen ei aina tiedä mikä johtuu mistäkin. Onko käytös omituista vai kuuluuko se tyypillisenä oireena vammaisuuteen. Jälkeenpäin sain tietää, että juuri lievästi kehitysvammaiset tytöt tulevat miesten taholta helposti hyväksi käytetyksi, koska eivät osaa pitää puoliaan eivätkä ymmärrä. Aina nämä hyväksikäyttäjätkään eivät tiedä, että tyttöystävä on vammainen.
Esim vanhemman tytön kohdalla. Hän seurusteli pojan kanssa, jolle eivät isä eikä tytär kertoneet mitään vammaisuudesta. Nuori 17 vuotias poika ei asiaa varmaankaa pysty edes käsittelemään...
Mitä tarkoitat..
Kannattaisi HANKKIA elämä? - äskeinen
ärsyynnyit? kirjoitti:
Toisen tyttären näin 2 kertaa, ja molempina kertona hän käyttäytyi omituisesti. Toista näin useammin. Lievä kehitysvammaisuus ei aina näy selvästi päällepäin..Varsinkin kun isä puhui koko ajan vain molempien tyttöjen oppimisvaikeuksista ja lukihäriöistä. Ulkopuolinen ei aina tiedä mikä johtuu mistäkin. Onko käytös omituista vai kuuluuko se tyypillisenä oireena vammaisuuteen. Jälkeenpäin sain tietää, että juuri lievästi kehitysvammaiset tytöt tulevat miesten taholta helposti hyväksi käytetyksi, koska eivät osaa pitää puoliaan eivätkä ymmärrä. Aina nämä hyväksikäyttäjätkään eivät tiedä, että tyttöystävä on vammainen.
Esim vanhemman tytön kohdalla. Hän seurusteli pojan kanssa, jolle eivät isä eikä tytär kertoneet mitään vammaisuudesta. Nuori 17 vuotias poika ei asiaa varmaankaa pysty edes käsittelemään...
Mitä tarkoitat..
Kannattaisi HANKKIA elämä?koska typerämpää provoa en ole pitkiin aikoihin lukenut. hanki elämä että voit kehitellä siihen jotain muuta viihdykettä kuin keksiä tänne naurettavia kirjoitelmia.
- tuon kaiken???
Niin.. mistä tiedät että tämä "pariskunta käy yhdessä saunassa. Tai mistä tiedät, että he istuvat illat sohvaan uppoutuneena toistensa sylissä. Mistä tiedät että he halailevat toisiansa kaikenaikaa vieraiden nähden.. tai nukkuvat yhdessä. Sinullekko tuo tyttö on väittänyt "tuon kauhean ajan jo loppuneen.."
Mistä siis tiedät tämän kaiken, vaikka sanot että olet nähnyt toistakin tyttöä vain 2 kertaa.
hhmm.. 17-vuotias poikaystävä ei ole hyväksikäyttäjä. Vammaisuus ei näy päälle. Mistä tiedät heidän sitten olevan lievästi vammaisia?
Olet aika ennustaja...- koska
Tiedän tämän koska olen keskustellut sekä lasten äidin että miehen kahden aikaisemman naisen kanssa. Tyttö on niin häiriintynyt, että heti kertoo kaiken..Siinähän se outo käytös onkin. Olin tuntenut isän tasan kaksi päivää, kun tyttö alkoi soitella minulle monta tuntia kestäviä puheluita. Lisäksi toinen ppiti avointa nettipäiväkirjaa, josta kaikki oli helposti luettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869