Kokemuksia akkuongelmista Micrassa?

pikkumuikku

Nissan Micra Hit 1.0 K11 vuodelta '95. Akku vaihdettiin uuteen n.1,5vuotta sitten vuosihuollon yhteydessä (merkkihuollossa) kun kaara ei yhtäkkiseen lähtenytkään käyntiin ja ajateltiin akun olevan jo sen verran iäkäs että kannattaa vaihtaa. Puolisen vuotta vaihdon jälkeen teki saman tempun eli ei lähtenyt käyntiin ja akun lataus tyhjänä. Latauksen jälkeen alkoi taas toimia moitteettomasti. Nyt teki taas saman. Paitsi ettei lähde latauksellakaan käyntiin, muutama startin yritys vetää akun heti tyhjäksi.

Voisikohan akku olla viallinen tai kyseessä olla jokin sähkövika? Enpä juuri autoista tiedä muutenkaan joten kokemusta omaavien mielipiteet olisivat tarpeen. Onko näissä malleissa ollut jotain tällaista ominaista vikaa?

Todella hyvä ollut muutoin käytössä, kovillakin pakkasilla lähti hyvin käyntiin ilman esilämmitystä kun oli pakko. Eikä mitään ongelmia muutoinkaan.

HELP!?

7

2913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireista päätellen

      joku sähkölaite on jäänyt päälle ja tyhjentänyt akun. Yksi tavallisimmista on sisävalo.
      Jos akku kerta latauksen jälkeen toimii normaalisti, ei vika ole siinä.
      Jos vika toistuu lyhyin väliajoin, tarkastuta latauksen toiminta autossasi. Akun napajännitteen pitää olla 14,1 - 14,7 volttia moottorin käydessä.

      • pikkumuikku

        Valoja ei ole jäänyt päälle enkä tiedosta että olisi mitään muutakaan.. Akku latautuu laturin avulla mutta kun muutaman kerran sitten koittaa käynnistää niin ei käynnisty ja kun laittaa laturiin uudelleen, näyttää että akku olisi lähes tyhjä. Eli tyhjenee saman tien. Käynnistystä koittaessa näyttää akkuvaloa.


      • henkkis
        pikkumuikku kirjoitti:

        Valoja ei ole jäänyt päälle enkä tiedosta että olisi mitään muutakaan.. Akku latautuu laturin avulla mutta kun muutaman kerran sitten koittaa käynnistää niin ei käynnisty ja kun laittaa laturiin uudelleen, näyttää että akku olisi lähes tyhjä. Eli tyhjenee saman tien. Käynnistystä koittaessa näyttää akkuvaloa.

        mulla purkaa kans akkua, tosin kyseessä on sunny vm.89.. ostin juuri uuden akun kun meinsin että se on paskana, kun kylmillä ilmoilla sen huomasin. toi tosiaan on hyvä keino mitata akun laturin toiminta kun laittaa kaikki virtaa syövät laiteet päälle, penkinlämmittimet, takalasinlämmitin ja puhallin täysille, mittaa yleismittarilla navois jännitteen.. Tuli muuten vielä mieleen, että et uutta soitinta oo laittanut juuri autoosi? mulla on epäilys että mulla olis viallinen soitin omassani, toki se voi olla jotain muutakin, esim jos starttimoottori jumittaa, tai sitten joku rele, varsinkin pakkasilla se kuluttaa äkkiä akun tyhjäksi..


      • pikkumuikku
        henkkis kirjoitti:

        mulla purkaa kans akkua, tosin kyseessä on sunny vm.89.. ostin juuri uuden akun kun meinsin että se on paskana, kun kylmillä ilmoilla sen huomasin. toi tosiaan on hyvä keino mitata akun laturin toiminta kun laittaa kaikki virtaa syövät laiteet päälle, penkinlämmittimet, takalasinlämmitin ja puhallin täysille, mittaa yleismittarilla navois jännitteen.. Tuli muuten vielä mieleen, että et uutta soitinta oo laittanut juuri autoosi? mulla on epäilys että mulla olis viallinen soitin omassani, toki se voi olla jotain muutakin, esim jos starttimoottori jumittaa, tai sitten joku rele, varsinkin pakkasilla se kuluttaa äkkiä akun tyhjäksi..

        Eikös sen kuulu akkuvaloa väläyttää mutta ei kai sen pitäisi palaa koko ajan käynnistettäessä? En tiedä, ei nyt tietysti ole taas muistikuvaakaan asiasta miten normaalisti menee. Ei ole uutta soitinta autossa, siihen asennettiin kasettisoittimen tilalle CD-soitin puolisen vuotta ennen akun vaihtoa uuteen, eli siitä on kulunut nyt jo pari vuotta.


      • henkkis
        pikkumuikku kirjoitti:

        Eikös sen kuulu akkuvaloa väläyttää mutta ei kai sen pitäisi palaa koko ajan käynnistettäessä? En tiedä, ei nyt tietysti ole taas muistikuvaakaan asiasta miten normaalisti menee. Ei ole uutta soitinta autossa, siihen asennettiin kasettisoittimen tilalle CD-soitin puolisen vuotta ennen akun vaihtoa uuteen, eli siitä on kulunut nyt jo pari vuotta.

        sit on laturi paskana jos palaa käynnistymisen jälkeen akkuvalo, tai jos ees vähänkään vilkahtelee ajettaessa


      • pikkumuikku
        henkkis kirjoitti:

        sit on laturi paskana jos palaa käynnistymisen jälkeen akkuvalo, tai jos ees vähänkään vilkahtelee ajettaessa

        Ongelmana onkin siis se, että auto ei käynnisty. Yrittäessä palaa siis akkuvalo. Ajaessa valo ei pala.


    • Sökö

      "Paitsi ettei lähde latauksellakaan käyntiin, muutama startin yritys vetää akun heti tyhjäksi."

      Jos lataat akun täyteen sähkölaturilla, ja muutama startin yritys vetää akun heti tyhjäksi, niin ei kai vika voi olla muualla kuin akussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3787
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2128
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1614
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      1467
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1411
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 23
      1059
    Aihe