Olen ihanan, 5 kuukauden ikäisen vauvan onnellinen äiti. Vauva on alkanut nukkumaan yöt heräämättä. Olen alkanut miettimään, että saanko antaa vauvan nukkua yön vai pitäisikö minun herätellä sitä syömään yöllä?
Aamulla vauva herää iloisena ja kasvaa normaalisti, mutta silti mietityttää.
Miten muilla 5 kk vauvat nukkuvat? Entä milloin lapsenne ovat alkaneet nukkua koko yön?
5 kk nukkuu koko yön!
7
1118
Vastaukset
- onnellinen
kun vauvasi nukkuu yöt. Miksi turhaa häntä herätellä?? Meillä molemmat kun olivat vauvoja alkoivat nukkumaan koko yön jo 2kk iässä iltavellin avulla. En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä vauvan nukkumisestakin pitää tehdä niin kauhea häly, en tarkoita nyt sinua vaan neuvolaa ym. porrasta joiden pitäisi tukea vauvapeheen elämää eikä tehdä siitä vaikeempaa.
- äippä
tottakai annat lapsen nukkua. meillä on nukkunut pari kuisesta.illat tankataan hyvin ja yöt on nukkumista varten. ei syömisiä tarvi enää puoli vuotias yöllä..neuvolassa ohjataan melkeinpa unikouluun jos viel heräilee syömään.
- kun nukkuu
En voi kuin kateellisena todeta, ole onnellinen kun vauvasi nukkuu. Meillä tyttö pian 7kk ja ollut aina omanlaisensa nukkuja. Alle 5kk iässä yöunille nukkumaanmeno tapahtui vasta yöllä 01-04.00 välisenä aikana (vaikka oltais tehty iltarutiinit jo 19.00 ei vaikutusta). Vielä kuukausi sitten suostui yöunille vasta 02.00 ja heräsi yön aikana syömään 2-3 kertaa.
Nykyisin, kun emme anna nukkua päiväunia 18.00 jälkeen saamme tytön yöunille (jo) 24.00 ja yhdellä yösyömisellä (joskus myös aamulla 1 syönti) nukkuu 8.30-9.30 asti. Meidän tytöllä on ollut niin oma tyyli, että oli pienoinen järkytys meille vanhemmille, kun muiden vauvat alkoivat nukkua kokonaisia öitä jopa 2kk iässä ja ylensääkin nukahtivat yöunille ajoissa illalla. No hyvin on näinkin mennyt, ehkä hieman enemmän vaan tarvitsee joustaa oman väsymyksen ja hermojen kanssa. Eiköhän se tästä :)
- martta-mamma
ole vain huoleti! kunnon yö unien jälkeen jaksaa itekkin paremmin! ;) meillä poika nukkui noin kolmen kuukauden iässä täydet yöt ja sitten kun rupesi hampaita tulemaan niin alkoi taas herätellä meitä muutamia kertoja yöllä... neuvolassa yrittivät hokea että tuossa iässä kasvaa yölläkin ja pitäisi syöttää... joutavia... vauva kasvaa käyrän keskellä ja voi hyvin! tällä hetkellä 6kk ja taas nukutaan yöt hyvin!
- Äiti44
Ole huoleti. Vauva voi hyvin, on terve eikä tarvitse näköjään yöllä ruokaa ja sen takia nukkuu yön. Älä missään tapauksessa mene häntä herättämään ja sekoittamaan hänen rytmiään.
Meidän keskimmäisemme (tyttö) teki sellaisen tempauksen, että kun tultiin laitokselta, niin jo ensimmäisen yön nukku putkeen kotona heräämättä. Aamulla vasta klo 7.00 neiti oli vailla ruokaa. Tyttö nukkui yönsä läpi jo aivan vauvasta lähtien muutamaa poikkeusyötä lukuunottamatta. Neuvolassa oltiin kauhuissaan, mutta tein oman pääni mukaan enkä turhaa tyttöä herätellyt. Ja olipas ilo hoitaa sellaista vauvaa ja itsekin olin pirteä.
Lapset ovat yksilöitä kuten me aikuisetkin. Saat olla tyytyväinen tuollaisesta hyväunisesta lapsesta. - Kirde79
Meillä poika 8,5kk ja nyt on alkanut konttaamis harjoitukset ja kiipeilee joka paikkaan... viime yö meni 20-50min unipätkissä :O( Meillä oltiin jo nukuttu kunnolla unikoulu käyty, nyt on kaikki yhtä *elvettiä! Mä olen vihainen & väsynyt ensimmäistä kertaa koko aikana ;O( Pelkään etten kohta jaksa näitä öitä, päivät menee välillä hyvin välillä huonosti kun poika ei aina suostu syömään... En mä voi sitä pakottaakaan. Tuo teidän tilanne on kadehdittava! Nauti ihmeessä! Meille sanottiin neuvolassa että n puoli vuotias lapsi ei tarvitse yöllä ruokaa, siinä meillä on menty taakse päin, viime yönä taas kolme desiä :O(
- p-myy
tyttö nyt 8 kuukautta.ekan kuukauden heräs joka aamu viideltä syömään ja sitten nukku kymmeneen asti ja kun tyttö siis yhden kuukauden niin siitä lähtien nukkunut 21:00-08:00 ainoastaan kun ekat hampaat tuli niin hiukan rähisi :) nyt mennään lujaa eteen päin ja ollaan välillä kumossa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708