Hävettää kävellä koirankanssa.Rähjää kaikille uroksille.Olen minä epäonnistunut mamma.Kasvattaja ja Ell.kehuvat pentua.Oman lauman kanssa on lullukka.Olen yrittänyt sosiaaliistaa poikaa pienestä pitäen.
Koirahirviö
2
596
Vastaukset
- minna
Hei!
Et sinä mikään luuseri ole, eikä sinulla ole mitään koirahirviötä. Usko vaan kasvattajaa ja ELL, sinulla on ihana koira.
Uroksilla vain joillakin on tapana ärhennellä toisilleen. Siihen ei auta muu, kuin koulutus. Siispä ei muuta kuin harjoittelemaan toisten koirien kohtaamista jonkun tutun, kivan koiran ja turvalliseen koiran kanssa. Kovalla työllä sitten toivottavasti jää ne ärhentelyt pois.(tai sitten eivät, mutta siihenkin saatottua)
Itselläni 10 v. narttudobberi, jolla huonoja kokemuksia koirien kohtaamisesta lenkillä (purtu). Hän haukkuukin sitten kaikille vastaantulijoille.
Yritänkin kiinnittää huomion aina pois lempilelulla leikkimällä tai nameilla. Kokeilepa, jos auttaa?! Lisäksi on tietysti ongelmakoiraterapeutit ja -kouluttajat, joihin voit ottaa yhteyttä apua saadaksesi. (kokeiltu)
Minua ei rähinä haittaa; minun mussukkani on kuitenkin aina se "maailman paras". Lisäksi siihen asti, kun hallitsen koirani eikä siitä ole muille mitään vaaraa - ei kenelläkään pitäisi olla asiaan mitään sanomista. Koirani ei ole vihainen, haukkuu vaan ja kun saa tutustua rauhassa,niin haukkuminen loppuu. Se on meidän tapamme... Näin me olemme pärjäilleet jo useita vuosia. :-)- höpö
Koirien ollessa kytkettynä niitä ei pitäisi päästää tervehtimään toisiaan ollenkaan, elleivät jo ole vanhoja tuttuja, koska kyseessä on kaksi eri laumaa. Jos siis olet päästänyt pennusta asti kaikki vieraat koirat omasi luokse ja koiraasi "tervehtimään", se on käsittänyt ettet osaa suojella laumaanne, ja ruvennut siihen itse.
Paras keino yrittää opettaa koiraa pois rähjäämisestä on yrittää pitää sen huomio itsessäsi esim. herkkupaloilla aina kun vieras menee ohi. Ei siis missään tapauksessa enää lainkaan "sosiaalistamista"! Yritä ehkäistä sitä, että koira edes aloittaa haukkumisen. Kierrä vieraat koirat mahdollisimman kaukaa. Ellei se onnistu niin pysähdy kun vieraita koiria on lähellä, juttele koirallesi rauhallisesti ja anna sille namu, yritä siis kaikin tavoin pitää koiran huomio itsessäsi. Jos toisen koiran omistaja yrittää tulla "tervehtimään", kerro että yrität opettaa koiraasi ohittamaan vieraat haukkumatta. Ja jos koirasi on tarpeeksi pieni, nosta se vain tarpeen vaatiessa syliin.
Näin saat koirasi vähitellen tajuamaan, että osaat suojella laumaasi. Esim. syliin nostaminen ei tee koirasta pelokkaampaa, se vain kertoo että olet kaikin tavoin valmis suojelemaan laumaanne.
Koirat saavat päästä tervehtimään toisiaan vain ollessaan vapaana, jolloin ne pystyvät käyttäytymään luonnollisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474