Mikä tämä on

Joku__

Aukespa pop-uppi jossa sanotaan että oon biljoonas kävijä ja sitä klikkamal menee

http://www.cruiseflorida.com/perl-bin/show.pl?adid=sp20043&page=winner&..........

Jossa sanotaan You have won a $2100 Travel Shopping Spree
Your confirmation number xxxxxx

Ja sit on erinäisiä numeroita johon käsketään soittamaan, mutta onko tuo mainos vai oonko tosissaan biljoonas kävijä?

Eikös bilions ole miljoona suomes?

17

3325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies.

      Me olemme olemmat miljoonas käviä, minä olin eilen ;D

      • Joku__

        Tuo on vain mainos?

        Onko noi niitä, että saat ilmasen matkan ja sit pitää ostaa oheisjuttuja kalliilla?


    • humpuukia

      Väittävät että olet voittanut tuhansien taalojen arvoisen palkinnon. Sinun pitää vain maksaa muutaman kymmenen taalan "varausmaksun" heidän tilille. Sitten ne pyyttävät luottokorttisi tiedot jotta ne voisivat siirtää palkintorahat sinne.

      Ikivanha temppu, ei saa olla miten sinisilmäinen tahansa! Miksi ne antaisivat jonkun palkinnon kävijälle #10000000?!?

    • huolimattomasti

      million on miljoona.
      billion on miljardi (1000 miljoona)

    • Poro1

      Älä nyt vaan hyvä mies mene klikkailemaan tuollaisia! Käytä FireFoxia ja vaikkapa adblockia niin ei tule tuommoisia ollenkaan (kait?)...

      Vaikka olin itse skeptinen tuon adblockin suhteen niin tuntuu toimivan vanhemmassakin aparaatissa ja 98SE käyttiksellä. Samoin FF 1.5.0.1 on käytössä ja toimii nyt paremmin kuin 1.5 kokeilussa alkuun.

      Tutustu tietoturvasivuihin vaikkapa: www.tietoturva.fi tai jotain vastaavaa.

      :)

    • totta..

      Voiko noin tyhymiä ihmisejä olla?

      Sinun ja kaltaistesi takia kaikki maailman netinkäyttäjät saavat kärsiä. Jos nimittäin sinunlaisiasi eo olisi, niin esim roskapostia ei olisi.

    • Joku__

      Empäs sit soittele tuonne.

      Juu Operaa käyttelen ja pop-uppi esto yleensä päällä, ja tuo kyllä tuli ihan luotettavalta sivulta joten olis hyvin voinu olla totta, tosin silloin kai pop-uppi olis tullu sivun osoitteella eikä minkään florida.


      *Sinun ja kaltaistesi takia kaikki maailman netinkäyttäjät saavat kärsiä. Jos nimittäin sinunlaisiasi eo olisi, niin esim roskapostia ei olisi. *

      Ja miten niin minun kaltaiset ihmiset aiheuttaa roskapostit?
      Eihän klikkaaminen ole pahasta, vain tavaroiden tilaaminen roskaposteista jne...

      • ...joo

        Ensiksikin; kun TYPERÄT ihmiset avaavat roskaposteja, niin siitä menee tieto roskapostaajille. 99% ihmisistä pystyy kyllä näkemään mitkä postit ovat asiallisia ja mitkä voi tuhota lukematta, jos pikkuisen vaivaisivat kuuppaansa.

        Ja 'sinunlaisillasi' tarkoitan juuri ihmisiä, joilla ahneus jyrää järjen. Eli ei vittu voi kukaan ihminen olla niin tyhmä, että uskoo olevan miljardis onnekas vierailija. Paitsi kun luvassa on joku 'palkinto', niin äly lähtee just ämpäriin ja ahneus saa vallan.


      • Joku__
        ...joo kirjoitti:

        Ensiksikin; kun TYPERÄT ihmiset avaavat roskaposteja, niin siitä menee tieto roskapostaajille. 99% ihmisistä pystyy kyllä näkemään mitkä postit ovat asiallisia ja mitkä voi tuhota lukematta, jos pikkuisen vaivaisivat kuuppaansa.

        Ja 'sinunlaisillasi' tarkoitan juuri ihmisiä, joilla ahneus jyrää järjen. Eli ei vittu voi kukaan ihminen olla niin tyhmä, että uskoo olevan miljardis onnekas vierailija. Paitsi kun luvassa on joku 'palkinto', niin äly lähtee just ämpäriin ja ahneus saa vallan.

        *Ensiksikin; kun TYPERÄT ihmiset avaavat roskaposteja, niin siitä menee tieto roskapostaajille.*

        Postin avaamisesta ei todellakaan mene tieto lähettäjälle, ellei ole sallittu kuvien lataaminen netistä.


        *99% ihmisistä pystyy kyllä näkemään mitkä postit ovat asiallisia ja mitkä voi tuhota lukematta, jos pikkuisen vaivaisivat kuuppaansa. *

        Pelkästä viestin otsikosta ei todellakaan aina pysty päättelemään onko roskaposti vai ei, joten viesti on pakko avata. Tietenkin jos saa vain suomalaisilta posteja niin asia on toisin.


        *ei vittu voi kukaan ihminen olla niin tyhmä, että uskoo olevan miljardis onnekas vierailija. *

        Miksi ei uskoisi?
        Kyllä monet sivut jakavat palkintoja tasaluvun rekisteröityneille/kävijöille. Suomalaisista esim Aapeli.com sekä monet kaupatkin harrastavat tuota.

        Tietenkin asia on toisin jos jotain miljoona palkintoa luvataan, mutta tuo 2000€ palkinto ei todellakaan ole mikään iso verrattuna siihen mitä sivu tuottaa pitäjilleen.


      • yung
        Joku__ kirjoitti:

        *Ensiksikin; kun TYPERÄT ihmiset avaavat roskaposteja, niin siitä menee tieto roskapostaajille.*

        Postin avaamisesta ei todellakaan mene tieto lähettäjälle, ellei ole sallittu kuvien lataaminen netistä.


        *99% ihmisistä pystyy kyllä näkemään mitkä postit ovat asiallisia ja mitkä voi tuhota lukematta, jos pikkuisen vaivaisivat kuuppaansa. *

        Pelkästä viestin otsikosta ei todellakaan aina pysty päättelemään onko roskaposti vai ei, joten viesti on pakko avata. Tietenkin jos saa vain suomalaisilta posteja niin asia on toisin.


        *ei vittu voi kukaan ihminen olla niin tyhmä, että uskoo olevan miljardis onnekas vierailija. *

        Miksi ei uskoisi?
        Kyllä monet sivut jakavat palkintoja tasaluvun rekisteröityneille/kävijöille. Suomalaisista esim Aapeli.com sekä monet kaupatkin harrastavat tuota.

        Tietenkin asia on toisin jos jotain miljoona palkintoa luvataan, mutta tuo 2000€ palkinto ei todellakaan ole mikään iso verrattuna siihen mitä sivu tuottaa pitäjilleen.

        Kannattaisi ehkä lukea netikettiä paremmin, ennen kuin käyttää mitään sähköpostia.

        "Pelkästä viestin otsikosta ei todellakaan aina pysty päättelemään onko roskaposti vai ei, joten viesti on pakko avata."

        Ensiksi, mitään ei ole _pakko_ tehdä. Otsikosta pystyy päättelemään VAIKKA MITÄ, jos osaa. Ja yleensäkin kannattaisi osata edes HIEMAN netikettiä, ennen netin käyttöä. Otsikkoon pitäisi aina laittaa jotain kuvaavia sanoja. Jos otsikossa lukee vaikka moi, ei sitä kannata heti avata (ellei lähettäjä ole joku tuttu kaveri, jonka kanssa jutustelet paljon), koska moi -sanan taakse voi kätkeytyä vaikka mitä.

        "Tietenkin jos saa vain suomalaisilta posteja niin asia on toisin."

        Oletko varma, että se suomalainen, joka on lähettänyt viestin sulle (jota et tunne yhtään taikka kovinkaan hyvin), on joku spämmääjä tms.
        Et voi tietää...


      • Tympääntynyt
        yung kirjoitti:

        Kannattaisi ehkä lukea netikettiä paremmin, ennen kuin käyttää mitään sähköpostia.

        "Pelkästä viestin otsikosta ei todellakaan aina pysty päättelemään onko roskaposti vai ei, joten viesti on pakko avata."

        Ensiksi, mitään ei ole _pakko_ tehdä. Otsikosta pystyy päättelemään VAIKKA MITÄ, jos osaa. Ja yleensäkin kannattaisi osata edes HIEMAN netikettiä, ennen netin käyttöä. Otsikkoon pitäisi aina laittaa jotain kuvaavia sanoja. Jos otsikossa lukee vaikka moi, ei sitä kannata heti avata (ellei lähettäjä ole joku tuttu kaveri, jonka kanssa jutustelet paljon), koska moi -sanan taakse voi kätkeytyä vaikka mitä.

        "Tietenkin jos saa vain suomalaisilta posteja niin asia on toisin."

        Oletko varma, että se suomalainen, joka on lähettänyt viestin sulle (jota et tunne yhtään taikka kovinkaan hyvin), on joku spämmääjä tms.
        Et voi tietää...

        Siis pitääkö joka ikisestä asiasta tapella!! Jos jokuu kysyy asiallisesti jotain niin heti ollaan haukkumassa typeräksi yms. ja ollaan muka ite niin paljon parempia..
        Pakko nyt sori vaan sanoa mutta te "riidanhaastajat" oletta todella lapsellisia ja rasittavia.. Joka ikisestä asiasta on aina pakko alkaa haastaan riitaa, luulis teilläki olevan parempaa tekemistä.
        No ilmeisesti ette vaan osaa asiallisesti mistään keskustella.


    • minttu_n83

      mul tuli myös sellanen sivu, mut siin sanotaan et voittaisin 3000 dollaria...
      mikä tää juttu on?

    • cruis

      mulle on tullut tollanen samanlainen mainos,luot.sivulta joskus aikoja sitten.
      se on pelkkää huijausta ja huijareiden tekemä mainos, jolla on tarkoitus rahastaa,.. no, en sitä sillon tajunnut ja soitin siihen numeroon, ja siellä vastasi joku nainen,.(sairasta) englanniksi..
      kysyi " what is your gredit card number" yms..en tietenkään kertonut.tollasia juttuja järjestetään ja niissä oikeasti ihmiset vastaavat ne on huijareita yms,,.kun sanottiin vanhemp.kanssa että meillä ei ole luot.kort yms.englanniksi niin lopetti puhelun siihen paikkaan..mut onnitteli kuitenkin teennäisesti " gongratulstions yms.."

      • raapeliini

        No minulle tuli vasta tänään tuo "olet miljoonas" viesti. Kokeilin soittaa ja puhuin ensin suomea. Ennenkuin kerkesin vaihtaa englanniksi, lyötiin luuri korvaan. Kaiketi tuo kertoo jotain mukaoikeasta asenteesta.
        Edellisten kuvausten perusteella hyvä siis, että ei päästy edes juttuun. En todellakaan olisi antanut mitään luottokortin numeroa, enkä ymmärrä, mitä ne sillä tekisivätkään. Minunhan pitäisi olla heiltä jotain saamassa! Vain huijarit tuon tekevät.


      • zdxcs<c
        raapeliini kirjoitti:

        No minulle tuli vasta tänään tuo "olet miljoonas" viesti. Kokeilin soittaa ja puhuin ensin suomea. Ennenkuin kerkesin vaihtaa englanniksi, lyötiin luuri korvaan. Kaiketi tuo kertoo jotain mukaoikeasta asenteesta.
        Edellisten kuvausten perusteella hyvä siis, että ei päästy edes juttuun. En todellakaan olisi antanut mitään luottokortin numeroa, enkä ymmärrä, mitä ne sillä tekisivätkään. Minunhan pitäisi olla heiltä jotain saamassa! Vain huijarit tuon tekevät.

        Mäki kokeilin soitta ja se meni disney worldii


    • ArnoldElba

      Mulle hyppäsi tuo samainen PopUp tänään. Soitin ja tsekkasin mikä oli homman nimi ja 09 alkuinen puhelu ohjautui ilmeisesti rapakon taakse. Mun tapauksessa olin just voittanut 3000 taalaa.

      Kyseessä on ilmeisesti joku lomaosakekaupustelu, sillä olin juuri voittanut kaikenlaisia majoituksia Orlandossa ja Caribian risteilyjä sekä lippuja jne. mutta sillä ehdolla että kuuntelen 60-90min esittelytilaisuuden Orlandossa. No mikäänhän ei kuitenkaan olisi ollut ilmaista, sillä olisin silti joutunut maksaamaan 900 taalaa tästä kaikesta...

      Lopuilleen jäi auki oliko kyseessä huijaus vai todellinen lomaosakerumba, sillä keskustelun aikana voittonumeroani klikkaamalla ohjauduin SBR Holidaysin (Summer Bay Resortin) sivuille. Missään välissä eivät kyllä kinunneet luottiksen tietoja, joita en tietenkaan olisi edes antanut.

      Ohjauduttuani ensimmäisen tyypin pitämän palopuheen päätteeksi jollekin toiselle tyypille päätin lyödä luurin korvaan... nyt jään odottelemaan mielenkiinnolla seuraavaa puhelinlaskua, vaikka heppu sanoi puhelun olevan maksuton.

      Taustalta muuten kuului kokoajan puhetta puhelimeen (useita ääniä), joten joko toiminta oli erittäin hyvin järjestetty kusetus tai sitten kyseessä oli todellakin lomaosakekauppaa.

      Kaikkea se teetättää, kun jotain ilmaiseksi luvataan...

    • matiazz098

      mä menin gizmania nimiselle scoottisivulle ja mulle tuli tommonen tietenkin klikkasin ja viestin ulkonäöstäkin voi jo päätellä että kyseessä oli huijausviesti. siellä oli: 1. huonolaatuisia kuvia 2. sama viesti tuli minulle eilen ja sanottiin että olin biljoonas kävijä ja tänään tuli että miljoonas miten se voi laskea pspsps sama sivu vielä todellakin PELKKÄÄ PASKAA ei kannata avata ees paitsi jos siin likkin on joku sponsoroitu linkki esim. joku www.holidayclub.fi tai joku www.finnair.fi AVAA se jos vain tiedät että se on kotimaasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe