Rintatulehdus??

Angel-82

Rintatulehdustahan esiintyy muillakin kuin imettävillä naisilla?

Itselläni rupesi vasemmanpuolen rinta oireilemaan noin viikko sitten. Kainalon ja rinnan väliltä aristaa ja toisinaan tuntuu epämiellyttävää kipuakin, ei tunnu kivalta :(.

Rintahan voi kylmettyä ja sen seurauksena tulla tulehdus. Yleensähän vain toinen rinta tulehtuu.

Kuumetta ei ole, kun mittasin. Voiko olla kuumeetonta tulehdusta?

Meneekö tällainen ohi itsestään, vai pitäisikö käydä lääkärillä näyttämässä?

Onko muilla ollut samanlaisia vaivoja ja kuinka ootte sen hoitaneet?

10

26013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärissä

kyseessä voi olla muukin kuin tulehdus. Eli mammoon ultraan, ainakin ultraan!

• itselläni myös...

Oletko varma että a) kipu ei johdu hormoneista
      b) et ole nostellut mitään raskasta mikä saattas vaikuttaa rintalihaksiin?

Koska mulle tulee joskus ovulaation jokus kuukautisia ennen tissit ja kainalot kipeäksi että huh huh.
      ja nytkin ollu pari päivää mutta nyt alkaa helpottaa ku ovis on menossa ohi:)

ja itse tiedän, että kun nostelen ja kääntelen työssäni paljon vanhhuksia niin monesti on rintalihakset kipeänä eikä tiedä mistä se kipu tulee eli ei voi paikantaa:)

Sinuna en hätäilisi;)

voihan se olla muutakin, mutta täällä viljellään tosi paljon kaikkea syöpää ja syövän esiasteita yms. :)

Jos sulla ei patteja ole rinnassa niin hengähdä toki ja mulla lääkäri sanoi kerran että kuule syöpä on yleensä kivuton;)

odottele nyt rauhassa ja jos ei ala menemään ohi niin sitten soittele TK:seen:)

• toispuolinen

olla niin pieni ettei se suinkaan tule palpoiden esille. Jos joku lääkäri on sanonut että rintas. on yleensä kivuton, se ei tarkoita sitä että se olisi aina kivuton.
        Käyhän ap. vaikka os. www.cancer.fi sieltä löydät asiallista tietoa, samoin os.www.verkkoklinikka.fi/keskustelut ja sieltä Rintasyöpä-palsta. Mitä todennäköisimmin kipuilusi johtuu muusta kuin tuumorista mutta ei vara venettä kaada!

• kerran

Oletko ihan varma ettet ole lyönyt rintaasi johonkin? Itselläni oli kerran rinta toista viikkoa kipeä, erityisesti painaessa, ja kipu tuntui olevan yhden maitotiehyen (vai mitä ovatkaan) kohdalla ja se tuntui jotenkin kovalta ja turvonneeltakin. Olin jo varaamassa aikaa lääkärille, kun terkkari puhelimessa sitten kyseli olenko lyönyt sitä johonkin ja muistin olleeni vasta risusavotassa. Olin kiskonut vähän isompaa koivunlatvaa kasasta ja sen pää oli tökännyt rintaan. Ei mitenkään kovasti, ei edes sattunut silloin, mutta silti siitä oli tullut "näkymätön mustelma" rintaan.

• Angel-82
        kerran kirjoitti:

Oletko ihan varma ettet ole lyönyt rintaasi johonkin? Itselläni oli kerran rinta toista viikkoa kipeä, erityisesti painaessa, ja kipu tuntui olevan yhden maitotiehyen (vai mitä ovatkaan) kohdalla ja se tuntui jotenkin kovalta ja turvonneeltakin. Olin jo varaamassa aikaa lääkärille, kun terkkari puhelimessa sitten kyseli olenko lyönyt sitä johonkin ja muistin olleeni vasta risusavotassa. Olin kiskonut vähän isompaa koivunlatvaa kasasta ja sen pää oli tökännyt rintaan. Ei mitenkään kovasti, ei edes sattunut silloin, mutta silti siitä oli tullut "näkymätön mustelma" rintaan.

Mitään epämääräisiä kyhmyjä en ole rinnastani löytänyt. Ne ovat ihan ihan normaalin tuntuiset ja näköiset.

Tuli tässä mieleeni että tässä parisen viikkoa sitten nostelin painoja, raskaanpuoleisia. Varmaan liian paljon tein ja kylmiltään. Mutta onhan siitä jo kumminkin sen verran aikaa, että epäilen ettei se ehkä kumminkaan ole tullut siitä nostelusta, vaan että rintani kylmettyi noilla kovilla pakkasilla.

Huomenna meinasin käydä terveyskeskuksessa varaamassa ajan tätä varten ja muutenkin mun olisi aika käydä gynekologilla tarkistuttamassa itseni.

Kiitos kaikille vastanneille.

• Kohtalotoveri

Itselläni on parhaillaan päällä rintatulehdus, eikä tod. liity imettämiseen, sillä olen imettänyt viimeksi yli kaksi vuotta sitten.
      Tänään kävin lääkärissä ja antibioottikuuri tuli. Itse asiassa yhden kuurin olen tähän jo syönyt, mutta tauti uusiutui heti, joten nyt on sitten toinen heti perään...

Oireena mulla on pienehköllä alueella esiintyvä punoitus sekä samalta alueelta rinta on tosi kipeä, ihan kosketusarka. Täytyy toivoa, että menee nyt sitten lopullisesti ohi.

• kohta 70

Minulla todettiin rintatulehdus. Sain antibioottia ja tulehdus katosi. Se kuitenkin palasi viikon kuluttua, vaikka yhä söin antibiotteja. Nyt epäiltiin rintasyöpää. Lopulta pääsin mammografiaan ja ultraääneen.
      Ei mitään syöpää löytynyt, mutta tulehdus jatkui.

• nyt kivuton

Minä olen jo 55 vuotias ja kärsin vuosia rintatulehduksesta.Tulehdus aina oikeassa rinnassa nännialueen reunassa.Ei kuumetta. Riesa alkoi jo ensimmäisen synnytyksen jälkeen ja oli muutamia vuosia poissa Lopulta sain lähetteen Jorvin sairaalan rintarauhas klinikalle
        Tauti kuulemma tupakoivilla naisilla useimmin. Sain ajan rintaleikkaukseen.
        Ja sen jälkeen en ole enään vaivasta kärsinyt.
        Pyydä lääkäriltäsi lähetettä alueesi rintarauhasklinikalle.

• taas tulehdus
        nyt kivuton kirjoitti:

Minä olen jo 55 vuotias ja kärsin vuosia rintatulehduksesta.Tulehdus aina oikeassa rinnassa nännialueen reunassa.Ei kuumetta. Riesa alkoi jo ensimmäisen synnytyksen jälkeen ja oli muutamia vuosia poissa Lopulta sain lähetteen Jorvin sairaalan rintarauhas klinikalle
        Tauti kuulemma tupakoivilla naisilla useimmin. Sain ajan rintaleikkaukseen.
        Ja sen jälkeen en ole enään vaivasta kärsinyt.
        Pyydä lääkäriltäsi lähetettä alueesi rintarauhasklinikalle.

Minulla oli edellisen kerran tulehdus oikeassa rinnassa, siitä on 14 v aikaa, eikä todella imetyksen aiheuttama. Siloin rinta operoitiin, rauhasia otettiin pois ja vaiva jäiki siihen. Nyt sitten viimejoulukuussa tulehtui vasen rinta. Sain siihen antibioottikuurin , ja silläkertaa parani. Nyt taas on rinnassa tulehdus, ja ei mitenkään pieni patti ole, useita senttejä halkasijaltaan on ja niin kipeä.. Se tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, leviää nopeasti ja laajenee.. Ei ymmärrä miks tulehduksia tulee, se on hankala vaiva ja kivulias. Kaikella tavalla olen yrittänyt hoitaa , pihkavoiteilla , kaalinlehdillä ym , vaan ei ota parantuakseen,,
        Tk:hon täytyy alkaa soittaan aikaa ..

• oppaal

Turha jäädä arvailemaan vaan lääkäriin heti paikalla. Kyseessä voi olla ihan vaaraton pikkujuttu, mutta ei kannata riskeerata. Yleensä alkava rintasyöpä esim ei ilmene kipuna, mutta joskus voi niin tehdäkin. Nimimerkistä päätellen olet n 30-v, joten mammografiakuvat kannattaa jo ottaa. Saat niistä sitten veratailukuvat itsellesi myöhempien vuosien kontrollia varten. Olin itse juuri yksityisellä klinikalla mammossa ja ultrassa ja maksoi kelakorvauksen jälkeen noin 85 eur.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe