Olen tässä viime kesästä asti suunnitellut koiran hakemista Virosta, siis rescue-koiraa. Keskusteluja olen mielenkiinnolla seurannut, ja paljon ottanut asioista selvää. Haluaisin kuitenkin muutamasta asioista kommentteja...
1) koiran tuominen Suomeen?? Laivalla, joo. Mutta miten KÄYTÄNNÖSSÄ tapahtuu? missä matkustetaan?
2) Auto? Asutaan keski-Suomessa, eli kannattaako auto jättää jonnekin päin Hesaa, vai ottaa auto Tallinnaan?
3) Tuodaanko koiria Suomeen muulta taholta, vai haetaanko aina itse? Koiraa käydään varmaan ainakin ennalta tapaamassa, jos joku muu sen tuo Suomen puolelle?
En kaipaile nyt mitään moralisointia enkä muitakaan vastaavia "neuvoja" vaan lähinnä käytännön vastauksia selkeisiin kysymyksiin, jotka mieltäni askarruttavat!
Hankinta ajankohtainen tässä kevään aikana! :)
rescue-koira Tallinnasta
7
596
Vastaukset
- ihmettelen vaan
paljoa ole selvää itse ottanut. Koska vastaukset noihin kysymyksyysi löytyy jokaisen rescue-yhdistyksen sivuilta, jotka tallinnasta niitä tänne tuovat.
- Belgityttö
Meeppäs käymään tuolla pelastetaan koirat sivuilla! ja rekisteröidy foorumiin, sieltä saat kuulla kaikenlaista mitä haluat, maan ja taivaan välillä! Nytkin siellä on yksi lähdössä hakemaan tyttöstä kotiin ensi lauanataina, turhake on nimimerkki, häneltäkin esim. saat käytännön jutuista tietoa. Siellä on ihan asiallista väkeä, toisin kuin täällä välistä tuntuu :(
Mutta onnea sulle ja tulevalle uudelle perheenjäsenelle :)
ja tossa se pelastetaan koirien os. http://www.pelastetaankoirat.com/ sieltä sitten sinne keskusteluun, josta pääsee rekisteröitymään! - gali
Helppoo on koirun haku. Itse hain reilu 2 viikkoo sitten pojun kotiin. Rokotukset ja kaikki on valmiina. Eccerö(Väärin kirjoitettu) ottaa koiria laivaan ilman kuonokoppaa tms... siellä on ilmaisia koirahyttejä. Suosittelen koirun hakua. Mun kulta on aivan ihana. käy Pelastetaan koirat sivuilla siellä ohjeita ja keskustelu...
- vaakner
Se on totta, täältä ei kyllä asiallisia vastauksia saa. Mä kyllä olen lukenut sieltä sivuilta joka ikisen sanan, minkä olen löytänyt! Kyllä, kiitos vain kommentista. Tiedän että koira tuodaan laivalla, mutta halusin siitä laivalla TUOMISESTA KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA.
Taisin myöskin sanoa ettei moralisointi kiinnosta.
Juu, ja teille muille, asiallisemmin vastanneille, kiitos, kävin rekisteröitymässä, ja kuva selkeni mukavasti.. Asiaa siis viedään eteenpäin!
Voi kun olis jo nyt mahdollista ottaa joku karvaturri sieltä, kun lopetusuhka näyttää olevan parilla päällä :(((
Kiitokset! - pomppukoira
vaakner kirjoitti:
Se on totta, täältä ei kyllä asiallisia vastauksia saa. Mä kyllä olen lukenut sieltä sivuilta joka ikisen sanan, minkä olen löytänyt! Kyllä, kiitos vain kommentista. Tiedän että koira tuodaan laivalla, mutta halusin siitä laivalla TUOMISESTA KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA.
Juu, ja teille muille, asiallisemmin vastanneille, kiitos, kävin rekisteröitymässä, ja kuva selkeni mukavasti.. Asiaa siis viedään eteenpäin!
Voi kun olis jo nyt mahdollista ottaa joku karvaturri sieltä, kun lopetusuhka näyttää olevan parilla päällä :(((
Kiitokset!vastasin sulle äsken tonne seropi palstalle,mutta PK:sivuilta sait varmasti tarpeeksi vinkkejä.:)onnea matkaan,ja hienoa,jos pystyt tarjoamaan jollekkin hyvän kodin,yhdenkin pelastaminen on tärkeää!
- Belgityttö
vaakner kirjoitti:
Kiitokset!Tuupas porisemaan sitten meidän kanssa ;) Siellä on ihan asiallista väkeä, ei semmostakuin täällä on... Tuon Galin (Galileon tiedän myös, on kuulemma tosi kiva koiruli) jos saa kysyä nimimerkkiä millä rekisteröidyit? Tai jos et halua täällä sanoa, kyllä me varmaan tavataan ;)
- vaakner
Belgityttö kirjoitti:
Tuupas porisemaan sitten meidän kanssa ;) Siellä on ihan asiallista väkeä, ei semmostakuin täällä on... Tuon Galin (Galileon tiedän myös, on kuulemma tosi kiva koiruli) jos saa kysyä nimimerkkiä millä rekisteröidyit? Tai jos et halua täällä sanoa, kyllä me varmaan tavataan ;)
Juu, siellä ollaan käyty lueskelemassa.. Yksi saa sydämeni sykähtelemään, aika on vaan nyt vähän hankala, mutta silti.. Krhm... T: Ullis85
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708