protu/ripari

UmpiLuterilainen

Ripareilla ei näin tapahdu kuten seuraavan tekstin kirjoittajalle, teksti lainattu.

" PROTU - elämäni kauhein kokemus
Kirjoittanut: tiny girlie 27.12.2005 klo 14.46

mä olin viime kesänä protulla ja sen vaan sanon, että se oli elämäni vittumaisin ja paskin kokemus. Todella vitun mukavaa, kun jo ekoina päivinä PAKOTETAAN leikkimään jotain hali-/pusuleikkejä. Ja sitten seksipäivänä pitäisi muka kertoa koko ryhmälle asioita, jotka eivät heille tosiiankaan kuulu, kuten milloin menkat alkoivat, masturboitko, oletko harrastanut seksiä...

Mitä ideaa on pakottaa tekemään asioita joita ei tosiaan halua tehdä?? Ne leikit olivat ihan vitun paskoja. No mut hei, onneksi se on nyt ohi.

Näin jälkeenpäin ajattelen, että hyvä, kun olin siellä: se mikä ei tapa, vahvistaa. Nyt ei uusi koulukaan pelota niin paljoa."

7

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jena

Väite, ettei ripareilla tapahtuisi vastaavaa on kyllä kuulemani perusteella aika naurettava.

Yhtä kaikki, riippuu mistä pitää. Jos haluaa oppia kristinuskosta ja pohtia asioita kristinuskon hengessä ja moraalisessa viitekehykesessä, kannattaa mennä riparille.
      Jos taas haluaa pohtia asioita välttäen dogmeja, kannattaa mennä protuleirille.

Höpsöjä leikkejä leikitään sitten molemmilla.

• UmpiLuterilainen

Aivan, olet kuullut puheita joita joku on kuullut kaveriltaan jolle joku toinen on kertonut että eräs tuttunsa on kuullut. Tiedäthän miten totuus muuttuu huhuksi ja joksikin muuksi kuin totuus.

• Phobos
        UmpiLuterilainen kirjoitti:

Aivan, olet kuullut puheita joita joku on kuullut kaveriltaan jolle joku toinen on kertonut että eräs tuttunsa on kuullut. Tiedäthän miten totuus muuttuu huhuksi ja joksikin muuksi kuin totuus.

Hieman naurattaa kun toteat toiselle että kuulopuhetta ja itse nappaat väitteesi protusta foorumilta... Jonne kuka tahansa voi laittaa mitä tahansa oli totta tai ei...

Ripari tai protu, ylilyöntejä voi käydä, mutta ovat todella todella harvinaisia.

Terveisin, useamman riparin isonen (ei ole omilta leireiltä kokemusta mistään typerästä)

• likka -90

Mä olin riparilla viime kesänä ja mulle se oli elämän yksi paskimmista kokemuksista..Kuunneltiin jonkun YLI kuivan papin YLI kuivaa puhetta jostain Jeesuksen elämän kerrasta. Kuusi oppituntia Raamattu piiri joka kesti tunnin ja jossa luettiin Raamattua per päivä.. Leiriläiset (eli me) oltiin jakaannuttu pieniin kuppikuntiin, joissa puhuttiin etupäässä paskaa muista. Leirin lopussa oli loppukoe ja en olis kyl päässy läpi ellei kaveri olis kertonu etukäteen vastauksia.. Ainut asia mitä sain riparilta oli lupa tulla kummiksi (minkä takia sinne pelkästään meninkin) ja 400€.
      Nyt oon tänä tulevana kesänä menos protulle paikkaan mistä en tunne ketään.. Kaikki pitää hulluna koska oon käyny jo riparin ja mä oikeesti toivon et toi edellinen teksti oli jonkun sairaan mielikuvituksen tekosia... Mä ainakin haluan uskoa niin...

• pikku protu

Älä ollenkaan pelkää. Ainakin minun leirilläni oli todella upeaa, eikä ketään pakotettu mitään leikkimään/kertomaan/tms.
        Olen toivottavasti ensi kesän uusi appari (olen siis käynyt protun apparikoulutuksissa) ja voin sanoa sen, että koulutuksissa apparikokelaille painotetaan sitä, että leiriläisille pitää antaa tilaa ja että mihinkään ei saa pakottaa. Ja sen jo useimmat leirinkin perusteella tiesivät.

Ihmisiä, jotka eivät protulla viihdy, on aika harvassa. Omalla leirilläni kaikki olivat hienosti mukana ilman pakottamista ja kaikki ovat jälkeenpäin vain kehuneet leiriä (kehut osoittaa todeksi se, että kaikki tulivat leiritapaamiseenkin..). Joillakin leireillä olen kuullut olleen leiriläisiä, jotka eivät viihtyneet; muutaman tutun vanhan apparin leirillä oli ollut 1, koulutuksissa n 10xohjaajina olleet mainitsivat yhdellä vetämällään leirillä myös olleen tällaisen leiriläisen.
        99,99% varmaa on, että sinä tulet viihtymään. Ja siellä leirillä tutustuu niihin ihmisiin, ja jos asut isommalla paikkakunnalla, kannattaa ihmeessä mennä ensi syksynä mukaan paikallisprotun toimintaan, jos sellaista paikkakunnallasi on.

• protulainen 05

oot kuule tainut keksiä ton koko jutun ja kun protulla ei ketään pakoteta mihinkään...

• Phobos (ei jaksa kirjautua)

Kerran ehkä sadasta leiristä voi käydä niin että leirillä on ollut huonot vetäjät ja joku leiriläinen tuntenut olonsa epämukavaksi ja tuntenut että hänet on pakotettu mukaan. Valitettavasti kun ihmiset ovat työntekijöinä aina käy pieniä tulkitsemisvirheitä ja joskus ihminen joka vaikuttaa todella nauttivan kaikesta saattaa todellisuudessa olla epävarma, ja kun vetäjät eivät tätä huomaa he ottavat helposti esim vapaaehtoiseksi eikä siinä kehtaa kieltäytyä vaikka ei haluaisi.

Eli tarkoitus oli vaan sanoa, että joskus käy niin että tulee pieni virhe ja joku on kokenut joutuneensa pakotetuksi tai ei nauti leiristä.

Sitä käy myös ripareilla.

Terveisin,
        useammalla leirillä ollut isonen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe