Kyttääjämummo, oikea lottovoitto

Tällä palstalla morkataan kovasti välillä kyttääviä naapureita, mutta itsellä on pelkästään positiivisia kokemuksia naapuruston kyttäävästä mummosta. Kyseinen mummo on oikea tietotoimisto, häneltä saa kaikkea toisen käden tietoa naapureista ja mitä lähistöllä on tapahtunut tai mahdollisesti tulee tapahtumaan. Jos on lahkolaisia liikkellä tämä mummo osaa mystisesti antaa uskovaisvaroituksen paria päivää ennen kuin parivaljakko seisoo oven takana yrittämässä sisään. Jokunen päivä sitten mummo oli huomannut jonkun hämärämiehen pyörimässä kulkuvälineeni ympärillä ja tästäkin sain ilmoituksen lähes välittömästi. Tosin huono näköisenä ei osannut kertoa mitään järjellisiä tuntomerkkejä. Tämä mukava mummo soittelee tosi harvoin poliiseille, kun intoidun öisin sahailemaan saunapuita, syy taitaa tosin olla se, että kuulo on yhtä huono kuin näkö. Onko muuten muilla mukavia kyttääjämummoja naapurissa.

9

2767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmosta

Eipä ole oman talon kyttääjä mummoista paljon positiivista sanottavaa. Lappuja tiputteleevat vain postiluukusta että ei saa musiikkia soittaa niin kovalla, kun ei päiväunia pysty nukkumaan. Joopa joo, haistakoot ****tut minun puolesta, minä metelöin klo 07.00-22.00 välillä niin paljon kuin haluan mutta yöunet kyllä kunnoitan jokaiselle.

• ölkökölk

Itsellä on myös kokemusta vastaavasta ja hän lähetti minulla 2v aikana mapillisen A4 raportteja talon asioista. Kaikki tallella.
      Mukavaa kun tietää mitä talossa tapahtuu.
      Itse toimin hänen kanssan kimpassa ja saimme epätoivottun aineiston häädettyä, koska hän tuli aina todistamaan kaikesta mistä minä en pitänyt.
      Toivottavasti uudessa talossani olisi vastaava, niin saisi homman toimimaan myös siellä.

• naapuri

kyttää, ja se on tosi hyvä juttu!
      Asumme maalla, ei pääse asiattomia eksymään nurkkiin, kun vartiointi pelaa.

• Onnellinen mies

Kyttääjämummo on tosiaan oikea onnenpotku. Eläkkellä oleva ja aina kotona kököttelevä herkkäuninen mummo korvaa kaikenlaiset turvalukko- ja hälytysjärjestelmät. Ja ennen kaikka ennakoivasti, ei ehdi voro raplata oven kimpussa ollenkaan kun jo mummon nenä ilmestyy viereiseen ovenrakoon ja voro pinkaisee naapuritaloon. Autokin saa olla rauhasssa parkkipaikalla kun mummo vahtii silmä kovana.

Minä selvitän aina asuntoa vaihtaessani onko rapussa kunnollinen kyttääjämummo tai -vaari. Jos ei, niin ei tule minusta sen talon asukkia.

• kyttääjämummon hyödyllisyyd...

Meillä saatiin kerran ihan oikeasti autovarkaat pihasta itseteostakiinni, kun naapurin "kyttääjämummo" oli katsellut ikkunasta, kun ei ollut saanut yöllä unta. Eli on niistä oikeasti hyötyä. Oli nähnyt, että vieras porukka rämpläilee taloyhtiön pihalla useitakin autoja ja soittanut poliisille. Poliisi sattui tulemaan sen verran nopeasti, että varkaat pääsivät kyytiin.

• Kun sinulla on omaisuutta

Ne joilla ei ole mitään omaisuutta vaan vielä tuhoovat sitä toistenkin niin eivät pidä tarkkailevista ihmisistä.

Asuin vuokratalossa ja huomasin että kukaan ei välitä mistään vaan kaikki annetaan tuhota ja kukaan ei näe eikä kuule mitään, kukaan ei uskalla puuttua edes mihinkään. Minä ainoona puutuin koska olen asunut lapsuuteni omistusasunnoissa ja en ollut tottunut noin välinpitämättömään meininkiin. Olinkin hyvin pidetty naapuri vanhojen ihmisten taholta. He tunsivat turvalliseksi minut naapurina vaikka nuori olinkin. Tupakastakaan ei kukaan valittanut. Sain vedellä sauhuja ihan rauhassa kunhan vain pidin huolen että naapureilla olivat rauhaisat oltavat. Minulla ei suhteet vaihtuneet vaan aina sama kumppani ja siksikin naapuri luotti minuun.

Onneksi asuin vuokrakasarmissa ja sain hyvää kokemusta sieltä sillä nyt omakotitaloalueelle rakentamisen jälkeen olen huomannut miten naiveja naapureita voi olla. Aivan kakaratkin pystyy kusettaan tyhmiä ihmisiä miten sattuu. Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

Nämä ihmiset joilla ei ole mitään ja he vain häiriköivät elämällään muita niin vaan valittavat kyttäämisestä. Kumma vaan kun itse asuin kymmenen vuotta vuokratalossa ja olin nuori kun muutin mutta en saanut ikinä mitään valitusta naapureilta. Naapuri vielä pahoitteli kun muutin pois. Olin niin hyvä naapuri että kaipaamaan jäivät.

• myös

mummo joka valittaa kaikesta mahdollisesta ja isännöitsijä uskoo häntä ja lähettelee postilaatikkokuumana varoituksia kotiin. Syyt yleensä lasten äänet yms. En tiedä mitä teen...!!! Tekisi mieli myrkyttää koko mummo!!!!

• mielipide.

Vahtaajat on "sanonko mista" ja loukkaavat torkeasti ihmisen YKSITYISYYDEN LAKIA!!!

• asenne vamma?

Jos ei ole mitään salattavaa, haittaako se, että joku katselee?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2178
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      87
      1283
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1110
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      59
      1071
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe