David Copperfield

miihhh

Kuka muistaa simmosen piirretyn missä oli simmone oranssi/keltanen kissa jonka nimi oli David Copperfield. Se oli pakkotöissä jossai juustotehtaas sen koira kaverin kaa ja siel viemäreis eleli simmosii kummituksii.
Kuka muistaa tommosen? Haluisin tietää mikä sen leffan nimi on! Oon googlettanu eikä löydy.

25

4261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • David Copperfield! Muistan ihan hyvin, että se luki ohjelmalistas.
      Tosi hyvä! Ja ne kummitukset oli sitä violettii juustoo koskettaneet pakkotyöläiset 'kun sitä juustoa koskettaa muuttuu itse'

      • miihhh

        sitä löydy googlest? Tiedätkö jonku hyvä hakusanan jolla löytyis jotai tost?


      • miihhh kirjoitti:

        sitä löydy googlest? Tiedätkö jonku hyvä hakusanan jolla löytyis jotai tost?

        Siitä ei oo sivuja, nimittäin yks mun kaveri ei oo löytäny kuvia sydämenasialla-ohjelmastakaan.


      • Oniyuri

        Mili sen koiran nimi oli suomenkieles. Ne "kummitukset" oli nimeltään homeloja, entisii sen juustotehtaan työläisii. Ku se Medzstone(kirjotettu vääri), eli se tehtaan omistaja ja Davidi isäpuoli, oli yrittäny keksiä "juustottoman juuston." Se koe eepäonnistus ja kaikki jotka koski siihe moskaan muuttu itte semmosex. juuh...


      • Oniyuri kirjoitti:

        Mili sen koiran nimi oli suomenkieles. Ne "kummitukset" oli nimeltään homeloja, entisii sen juustotehtaan työläisii. Ku se Medzstone(kirjotettu vääri), eli se tehtaan omistaja ja Davidi isäpuoli, oli yrittäny keksiä "juustottoman juuston." Se koe eepäonnistus ja kaikki jotka koski siihe moskaan muuttu itte semmosex. juuh...

        rajuu oli.... Hyvä leffa kuitenski!


      • half-mouse kirjoitti:

        rajuu oli.... Hyvä leffa kuitenski!

        Yritti keksiä juustottoman juuston (vaikka mitä järkeä?) Sitä mä vaan mietin, että miksi se kaappas orpolapsia töihin?


      • Oniyuri
        half-mouse kirjoitti:

        Yritti keksiä juustottoman juuston (vaikka mitä järkeä?) Sitä mä vaan mietin, että miksi se kaappas orpolapsia töihin?

        ne oli halvempaa työvoimaa. Vähä sama juttu ku joskus o oikeestiki tapahtunu paitsi ettei niit lapsii napattu kaduilta niiku Medzstone teki.


      • Oniyuri kirjoitti:

        ne oli halvempaa työvoimaa. Vähä sama juttu ku joskus o oikeestiki tapahtunu paitsi ettei niit lapsii napattu kaduilta niiku Medzstone teki.

        Halpaa.... :( Mihin tää maailma on ihan oikeatikin menossa? Siis nyt puhun muustakin, kuin piirretyistä, mutta tuo David Copperfield-elokuva oli kuin suoraa 1800-1900-luvun lapsityövoimasta (vaikkei ne kaikki ihan lapsia ollutkaan).... (Oon mä sentään jotain historian tunneillakin kuunnellu)


      • Oniyuri
        half-mouse kirjoitti:

        Halpaa.... :( Mihin tää maailma on ihan oikeatikin menossa? Siis nyt puhun muustakin, kuin piirretyistä, mutta tuo David Copperfield-elokuva oli kuin suoraa 1800-1900-luvun lapsityövoimasta (vaikkei ne kaikki ihan lapsia ollutkaan).... (Oon mä sentään jotain historian tunneillakin kuunnellu)

        se leffa just tehty sen takii et opetettais lapsille historiast et kuinka kamalaa on joskus ollu. En tiiä, mut pirun hyvä leffa se oli.


      • Oniyuri kirjoitti:

        se leffa just tehty sen takii et opetettais lapsille historiast et kuinka kamalaa on joskus ollu. En tiiä, mut pirun hyvä leffa se oli.

        En nyt tiedä sen tarkoituksest.... Mutta tuli mieleen. Hahmot oli aika (niin kuin prätkismäisest vois sanoo: KÄHEET!)


      • Anonyymi

    • Huomasitkos, kävin vastaamassa tohon sun mew mew-kyselyyn! Vastaan mielelläni lisää jos on tarve!

    • Tigerwolf

      olihan se ihan kiva leffa. Itteltäniki löytyy se hyllyst!

      • PLÄÄÄÄÄÄÄH! Tyhymät videot! Söi sen!


      • pärskyy

        se sulla vieläkin? ja toimii? olisin halukas ostamaa:D


    • A-Kisu

      ja mul onkin se. Alust puuttuu palanen mut kuiteski. Se on just Jurassic parkin peräs, heti ennen Joutsenprinsessaa!

    • Pamsyy

      Hei onko jollain tää viel tallessa vhs:llä ?? Ei löydä mistään ja ylellä ei oo esitysoikeutta kuulemma enää kun taannoin kyselin...

    • stardustO9
    • Umbris

      Parashan olisi jos joku jolla on suomidubattu versio saisi sen ladatuksi nettiin. Englanninkielinen ei jotenkin vaan kuullosta samalta. :(

    • Anonyymi

      (David Copperfield) 1993 luvun on todella surkea ja huonoa NBC Kanada-ranskanlainen joulu spesiaalinen piirretty koska se on dramaattinen ja toden näköisesti kauhumuistoisen lapsuuden painajaisena kuten ne homelot viemäreissä syntyneenä epäonnistuneet juustokokeiden takia nähtyäni sen aikuisena YouTubelta englannin kielinä mielenkiintoisena.

      Nyt minä muistan hieman lapsuudestani 90 luvulla kun katsoin sitä lapsena Yleltä televisiolta jouluaattona suomen kielisenä enkä poikana tiedä pidinkö.


      Mutta nyt aikuisena tiedän etten todellakaan pidä siitä enää koska dramaattinen jonka vuoksi David:in täti Betsey inhosi poikia vihamielisenä käännettyä selkänsä sisar pojalleen ja sisarensa Claralle Davidin äiti pois heidän luota kun hänen toiveensa ei toteutunut siskonsa saavan sisar tytär josta on haaveillut, hän ei pidä niistä pojista olevina tyhmiä poikia, tottelemattomia aikuisille.


      Mutta nyt vihamielisyyden huolimatta on iloinen nähdessään sisarpoikansa koska hän ei todellakaan enää vihaa häntä kuten vuosia sitten Davidin syntymä jouluviettolta poikien inhoamisen takia koska hän on muuttunut hyväksi ja pyysi David:lta anteeksi kun Betsey täti ei saanut sisarelta Claralta anteeksi kuoleman jälkeen jos hän olisi ilmoittanut anteeksi pyynnön aiemmin, kun hän syytti itsensä vihamielisyyden ja itsekyytensä inhoavansa poikien sokaisuutensa vuoksi.

      Betsey auttoi Davidia ja Emilya murdstonen ja grimby pysäyttämiseksi ja pidättämiseksi sekä hänen ystäviensä vapauttamiseksi poliisi joukko ylivoimalla.

      Minä itse kuvittelin omasta ajatuksessani koska niissä ei ole koskaan kohtauksissa mitä kuvittelen.

      Ne myös julmimmat konnat olevat mr. Murdstone sekä hänen kätyriensä rotat jotka olivat siepaneet orpohylkiöitä ja muita kajuköyhiä ja orjuttaneet heidät juustotehtaalla.
      Mutta nyt on suuri paljastus kun ylivoimaiset poliisi joukot pidättivät ja lähettivät heidät vankilaan oikeuden eteen myös lain nimessä.

      Kaikki entiset Murdstonen henkilöt olivat vapaita myös orpohylkiöiden lapset olivat vapaita.

      Kuvittelevani omasta mielestäni siitä että Murdstone ja hänen kätyriensä rotat syytetään siepauksista, orjuuttaminen pakkotyöstä sekä juustokokeilusta salailusta jossa oikeuden istunnon tuomarin ja hallituksen edessä.

      Tuomari toteaa mr. Murdstonelle syylliseksi ja tuomitsee hänet vankilaan yksin tyrmään joka saa tuomionsa vankeutta noin 25 vuodeksi syytettynä vaimonsa Claranin kuolemasta olevasta murhasta.

      Myös Murdstonen kätyriensä Grimby ja loput rotat tehtaan vartijat tuomitaan vankeutta 10 vuodeksi ja heidät lähetään toiseen vankilaan missä he tekevät pakotyössä rangaistuksena syytettynä törkeästä ja laittomuudesta orjuuttamista tehtaalla.

      Heidän vaatimuksensa ja vastalausensa hylätty.

      Niin nuo roistot saivat ansionsa mukaan kun saivat rangaistuksensa.

      (David Copperfield) vuosi 1993 on surkein ja huonoin joulu spesiaalinen elokuva piirretty tai mikä tahansa jouluinen piirroselokuva joka ilmestyi 10.12.1993 joulukuuta mitä lapsuudessa lapsena on katsottu jo vuosia sitten ja sitä ei koskaan ole enää pitänyt...

      En katso sitä pitkä piirretty elokuva englannin kielellä enää netissä enkä YouTubelta.

    • Anonyymi

      On vielä muutakin kuvittelevani. Myös syytetään Betseyn sisarpojan ja kreivin tyttären Agnesin
      murhanyrityksestä.

      Minä tarkoitin Agnes Wickfield en emilystä. Jonka kirjoitin väärää nimeä...

    • Anonyymi

      Puuttuva teksti ja kirjoitusvirhe ! Betsey auttoi Davidia ja Agnesia murdstonen ja grimby pysäyttämiseksi ja pidättämiseksi sekä hänen ystäviensä vapauttamiseksi poliisi joukko ylivoimalla kostaakseen murdstonelle ja Grimbylle sirarensa Claranin puolesta.

      • Anonyymi

        Siis Claranin puolestaan!


    • Anonyymi

      Nyt tänä nauhoitettu alkuperäinen suomenkielinen yle tv2 joulun animaation eli piirretyn elokuva, Suomeen joka on 1993 tai 1994 ilmestynyt tv2 ohjelmaan luulakseni joulukuussa lapsuudestani mutta en muista sitä enää.

      Se on ilmestynyt youtube videolle ja julkaistu 18.3.2021 maaliskuussa kolme kuukautta sitten.

      Tästä sivu voi katsoa: David Copperfield 1993 - Suomi Dub

      https://www.youtube.com/watch?v=fKEGpNuDaQc

      Minäkään en uskalla katsoa enkä edes mitään alkuperäistä suomen kielistä piirrettyä koska olen unohtanut. En enää ajattele sitä ikinä!

      • Anonyymi

        Siis jonkun nauhoitettu video nauhoitus kasettiin alkuperäinen suomenkielinen yle tv2 joulun piirretty elokuva, joka on julkaistu 18.3.2021 viime maaliskuussa tänä vuonna kolme kuukautta sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      302
      3508
    2. 204
      2971
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      235
      2015
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1435
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe