1.6 ti-vct ominaisuudet

fokkeri

onko ko. kone aivan nuhapumppu niinkuin vanha 1.6 ykköskoppaisessa focuksessa? uudempi focus tuntuu hieman pirteämmältä tuolla koneella tiheämmän välityksen takia.

pystyykö kukaan kertomaan millainen tuo uusi ti-vct on käyttöominaisuuuksiltaan verrattuna vanhaan 1.8 koneeseen? huippuhevosia saman verran, mutta onko ala- ja keskirekisterissä huomattavasti vähemmän voimaa? pitääkö esim. ohituksissa veivata 2 pykälää pienemmälle ennen kuin uskaltaa ohittaa?

säteilylämmitin on kuulemma aivan tehoton, saako siihen letkulämppäriä?

7

2326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 115 heppainen

      vääntää jo hyvin alakierroksilla ja kiihtyy aivan eri malliin kuin 100 heppanen. Mulla edellinen auto oli Avensis 1.6 01 , joka oli erittäin laiska alakierroksilla ja vasta "kaasu" pohjassa alkoi tapahtumaan, mutta ei ollut lähellekään uuden Focuksen "ripeyttä" noin kokonaiskiihtyvyydessä kautta koko linjan. Focukseen saa letkulämppärin, mikä minullakin on, eikä ole lämmöissä valittamista pakkasillakaan !

    • Watti

      nykyiset lohkolämmittimetkin.

      Nykyisissä lämmittimissä se vastus on niin onneton tumppi, että kuumenevapinta on ihan nautettavan pieni, vain muutama cm2.
      Vaikka nimellisteho onkin 500W niin ei se paljoa lämmitä.
      Ennen lohkolämmittimien vastus oli noin 10cm pitkä. lämittävää pintaa vähintään nelinkertainen määrä ja vaikka vastuksenteho olikin samat 500W niin lämppäri puhalsi lämmintä jo heti startissa.

      • Olli

        Kaikki kehitys ei vie eteenpäin !


    • Kylmä_Totuus

      Minulla hyviä kokemuksia Focus vm 2001, 1.6 ja Mondeo vm 2004, 1,8. Nykyinen Focus 1.6 Ti-VCT on suorastaan ”raketti” Mondeoon verrattuna. Kiihdytys liikennevaloista aivan eri luokaa ja moottori vääntää jo hyvin alakierroksilla. Risteys käännöksiä voi ajaa jopa 3-vaihteella, Mondeo tietenkin painavampana, ei tätä oikein aina sietänyt … Riittävä moottori minusta normaaliajoon, ei jää heti jalkoihin, jos huippunopeudeksi luvataan kuitenkin noin 190 km/h ja moottoritiellä meillä saa ajaa vain laillisesti 120 km/h …

      • ei oikein iske

        nopein focus tuolla koneella 0-100 10.8sekuntia aatelkaa mikä lelu melkein 20vuotta sitten 1.6:lla vedettiin jo alle kymmenen sekan.Tosi asia on että nyky ajan autot painaa niin paljon et 1.6 ei riitä kiihtymiseen,elleivät sit ymmärrä laittaa parikymmentä heppaa lisää koneeseen.mut positiivista toki pieni bensan kulutus sitä ei voi kieltää.


      • tt22
        ei oikein iske kirjoitti:

        nopein focus tuolla koneella 0-100 10.8sekuntia aatelkaa mikä lelu melkein 20vuotta sitten 1.6:lla vedettiin jo alle kymmenen sekan.Tosi asia on että nyky ajan autot painaa niin paljon et 1.6 ei riitä kiihtymiseen,elleivät sit ymmärrä laittaa parikymmentä heppaa lisää koneeseen.mut positiivista toki pieni bensan kulutus sitä ei voi kieltää.

        Niin, itselle ainakin riittää tuo kone koskapa en pahemmin harrastele tuota 0-100 kiihdyttelyä. Muutenkin ihmetteln että mitä merkitystä on sillä kiihtyykö auto (paperilla) 0-100 alle kympin vai yli? Loppuen lopuksi tuota kiihtyvyyttä ei käytännössä tarvitse juuri koskaan? Liikennevalot ovat yleensä 40-60km/h alueella jotenka silloinkin kiihdytellään vain 0-40-60, eikö näin?
        Tärkeämpi ominaisuus on moottorin jouhea käytös eri nopeuksilla ja tarvittaessa ohituskiihtyvyys 60-110Km/h. Suurin osa ajeluahan on tasaisella nopeudella maantiellä ja taas vastaavasti ajetaan kaupungissa valojen määräämässä tahdissa...


      • fokkeri
        tt22 kirjoitti:

        Niin, itselle ainakin riittää tuo kone koskapa en pahemmin harrastele tuota 0-100 kiihdyttelyä. Muutenkin ihmetteln että mitä merkitystä on sillä kiihtyykö auto (paperilla) 0-100 alle kympin vai yli? Loppuen lopuksi tuota kiihtyvyyttä ei käytännössä tarvitse juuri koskaan? Liikennevalot ovat yleensä 40-60km/h alueella jotenka silloinkin kiihdytellään vain 0-40-60, eikö näin?
        Tärkeämpi ominaisuus on moottorin jouhea käytös eri nopeuksilla ja tarvittaessa ohituskiihtyvyys 60-110Km/h. Suurin osa ajeluahan on tasaisella nopeudella maantiellä ja taas vastaavasti ajetaan kaupungissa valojen määräämässä tahdissa...

        Juurikin näin. Sillä nyt ei ole mitään merkitystä kiihtyykö auto sataseen 10.8s vai 9.6s. Vaan tärkeämpänä on juuri moottorin sitkeys ja toiminta ajossa. Itse en ainakaan raaski vetää autolla pedaali pohjassa ja naama irvessä bensan hintojen takia.

        Jos haluaa tuntea g-voimat rajuissa kiihdytyksissä, niin sitä varten ovat kaksipyöräiset. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

      Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

      Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

      On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe