onko ko. kone aivan nuhapumppu niinkuin vanha 1.6 ykköskoppaisessa focuksessa? uudempi focus tuntuu hieman pirteämmältä tuolla koneella tiheämmän välityksen takia.
pystyykö kukaan kertomaan millainen tuo uusi ti-vct on käyttöominaisuuuksiltaan verrattuna vanhaan 1.8 koneeseen? huippuhevosia saman verran, mutta onko ala- ja keskirekisterissä huomattavasti vähemmän voimaa? pitääkö esim. ohituksissa veivata 2 pykälää pienemmälle ennen kuin uskaltaa ohittaa?
säteilylämmitin on kuulemma aivan tehoton, saako siihen letkulämppäriä?
1.6 ti-vct ominaisuudet
7
2326
Vastaukset
- 115 heppainen
vääntää jo hyvin alakierroksilla ja kiihtyy aivan eri malliin kuin 100 heppanen. Mulla edellinen auto oli Avensis 1.6 01 , joka oli erittäin laiska alakierroksilla ja vasta "kaasu" pohjassa alkoi tapahtumaan, mutta ei ollut lähellekään uuden Focuksen "ripeyttä" noin kokonaiskiihtyvyydessä kautta koko linjan. Focukseen saa letkulämppärin, mikä minullakin on, eikä ole lämmöissä valittamista pakkasillakaan !
- Watti
nykyiset lohkolämmittimetkin.
Nykyisissä lämmittimissä se vastus on niin onneton tumppi, että kuumenevapinta on ihan nautettavan pieni, vain muutama cm2.
Vaikka nimellisteho onkin 500W niin ei se paljoa lämmitä.
Ennen lohkolämmittimien vastus oli noin 10cm pitkä. lämittävää pintaa vähintään nelinkertainen määrä ja vaikka vastuksenteho olikin samat 500W niin lämppäri puhalsi lämmintä jo heti startissa.- Olli
Kaikki kehitys ei vie eteenpäin !
- Kylmä_Totuus
Minulla hyviä kokemuksia Focus vm 2001, 1.6 ja Mondeo vm 2004, 1,8. Nykyinen Focus 1.6 Ti-VCT on suorastaan ”raketti” Mondeoon verrattuna. Kiihdytys liikennevaloista aivan eri luokaa ja moottori vääntää jo hyvin alakierroksilla. Risteys käännöksiä voi ajaa jopa 3-vaihteella, Mondeo tietenkin painavampana, ei tätä oikein aina sietänyt … Riittävä moottori minusta normaaliajoon, ei jää heti jalkoihin, jos huippunopeudeksi luvataan kuitenkin noin 190 km/h ja moottoritiellä meillä saa ajaa vain laillisesti 120 km/h …
- ei oikein iske
nopein focus tuolla koneella 0-100 10.8sekuntia aatelkaa mikä lelu melkein 20vuotta sitten 1.6:lla vedettiin jo alle kymmenen sekan.Tosi asia on että nyky ajan autot painaa niin paljon et 1.6 ei riitä kiihtymiseen,elleivät sit ymmärrä laittaa parikymmentä heppaa lisää koneeseen.mut positiivista toki pieni bensan kulutus sitä ei voi kieltää.
- tt22
ei oikein iske kirjoitti:
nopein focus tuolla koneella 0-100 10.8sekuntia aatelkaa mikä lelu melkein 20vuotta sitten 1.6:lla vedettiin jo alle kymmenen sekan.Tosi asia on että nyky ajan autot painaa niin paljon et 1.6 ei riitä kiihtymiseen,elleivät sit ymmärrä laittaa parikymmentä heppaa lisää koneeseen.mut positiivista toki pieni bensan kulutus sitä ei voi kieltää.
Niin, itselle ainakin riittää tuo kone koskapa en pahemmin harrastele tuota 0-100 kiihdyttelyä. Muutenkin ihmetteln että mitä merkitystä on sillä kiihtyykö auto (paperilla) 0-100 alle kympin vai yli? Loppuen lopuksi tuota kiihtyvyyttä ei käytännössä tarvitse juuri koskaan? Liikennevalot ovat yleensä 40-60km/h alueella jotenka silloinkin kiihdytellään vain 0-40-60, eikö näin?
Tärkeämpi ominaisuus on moottorin jouhea käytös eri nopeuksilla ja tarvittaessa ohituskiihtyvyys 60-110Km/h. Suurin osa ajeluahan on tasaisella nopeudella maantiellä ja taas vastaavasti ajetaan kaupungissa valojen määräämässä tahdissa... - fokkeri
tt22 kirjoitti:
Niin, itselle ainakin riittää tuo kone koskapa en pahemmin harrastele tuota 0-100 kiihdyttelyä. Muutenkin ihmetteln että mitä merkitystä on sillä kiihtyykö auto (paperilla) 0-100 alle kympin vai yli? Loppuen lopuksi tuota kiihtyvyyttä ei käytännössä tarvitse juuri koskaan? Liikennevalot ovat yleensä 40-60km/h alueella jotenka silloinkin kiihdytellään vain 0-40-60, eikö näin?
Tärkeämpi ominaisuus on moottorin jouhea käytös eri nopeuksilla ja tarvittaessa ohituskiihtyvyys 60-110Km/h. Suurin osa ajeluahan on tasaisella nopeudella maantiellä ja taas vastaavasti ajetaan kaupungissa valojen määräämässä tahdissa...Juurikin näin. Sillä nyt ei ole mitään merkitystä kiihtyykö auto sataseen 10.8s vai 9.6s. Vaan tärkeämpänä on juuri moottorin sitkeys ja toiminta ajossa. Itse en ainakaan raaski vetää autolla pedaali pohjassa ja naama irvessä bensan hintojen takia.
Jos haluaa tuntea g-voimat rajuissa kiihdytyksissä, niin sitä varten ovat kaksipyöräiset. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574