kokemuksia kaliiperissa 308? millaista kasaa olette saaneet ja mimmosella optiikalla?
meneekö mielestänne tikka pilalle tällaisella kiikarilla: http://posp.ru/8x42wd.html
hinta ei ole paha kiikarilla vajaa 300eemeliä ja ei pyssykään nyt ihan törkeän kallis ole 790 eukkoa.
pakettihintanahan ei olisi todellakaan aivan liian kallis kun on tonnin pinnassa
tikka t3 lite stainless .308?
16
25644
Vastaukset
- Jee
pyssyhän on hyvä kuka tosta kiikarista mitään tietää? Laita vaikkka joku LEUPOLDIN kiikari
- kalliiseen kiikariin
ei ole varaa kalliiseen kiikariin,tuhlaan ensin aseeseen kohtuu kiikarilla,ja myöhemmin ostan kalliimman kiikarin
- ristikko
kalliiseen kiikariin kirjoitti:
ei ole varaa kalliiseen kiikariin,tuhlaan ensin aseeseen kohtuu kiikarilla,ja myöhemmin ostan kalliimman kiikarin
Kiinalainen Zoz merkkinen hyvin on toiminut ja löytyy jonkin verran valinnanvaraa ja on halpa käy tarkistamassa esim.www.riistamaa.fi
Kerrotko vähän käyttötarkoituksesta?
Muuten Tikka T3 on nykypäivän paras ostos.- käyttötarkoitusta...
ampuisin kaikkia hirveä pienempää laidasta laitaan tasapuolisesti,harvemmin 300m:iin asti,ja radalla paukuttelisin jonkinverran myös,kuin monta laukausta saa ampua peräjälkeen? kaverin suhl .308 alkoi "hakemaan" keskustaa 10 laukauksen jälkeen jähtymiseen asti,tekeekö tikka samoin?
käyttötarkoitusta... kirjoitti:
ampuisin kaikkia hirveä pienempää laidasta laitaan tasapuolisesti,harvemmin 300m:iin asti,ja radalla paukuttelisin jonkinverran myös,kuin monta laukausta saa ampua peräjälkeen? kaverin suhl .308 alkoi "hakemaan" keskustaa 10 laukauksen jälkeen jähtymiseen asti,tekeekö tikka samoin?
Jos on varaa, osta paksupiippuinen. Itselläni 22-250 paksupiippuinen alkaa levittää kasaa !kolmen! suhteellisen nopeasti ammutun laukauksen jälkeen. Nollakasin uskon kestävän ampua pidempiäkin sarjoja.
Painoa ei varmintissa kannata pelätä, muovitukki tiputtaa sitä paljon.- RedDevil
k0rh0nen kirjoitti:
Jos on varaa, osta paksupiippuinen. Itselläni 22-250 paksupiippuinen alkaa levittää kasaa !kolmen! suhteellisen nopeasti ammutun laukauksen jälkeen. Nollakasin uskon kestävän ampua pidempiäkin sarjoja.
Painoa ei varmintissa kannata pelätä, muovitukki tiputtaa sitä paljon.Itse ostin kyseisen aseen pari kuukautta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen, vaikka en olekaan vielä päässyt kokeilemaan kun radalla. Itselläni on aseessa Zos 6-24X50 kiikari ja jalkoina on sakon opti-lockit. Ostin myös aseeseeni etujalat ja viikonloppuna ammuin 150m 26mm kasan kolmella laukauksella, tukena ei ollut muuta kuin etujalat. Olen ollut todella tyytyväinen kyseiseen kivääriin. Ensin meinasin ostaa remingtonin, mutta aseliikkeessä saivat puhuttua järkeä päähän ja saivat minut valitsemaan Tikan.
- Chillie
Itselläni on T3 Super Varmint kal 6.5x55SE ja todella tyytyväinen olen ollut. Siis asehan on paksupiippuinen. Kaliiberi on myöskin todella HYVÄ! 10laukausta tiiviseen tahtiin alkaa tuoda talvella väreilyä kiikariin.
- DarkRix
Itellä on tollanen 308 ja kasaa saa ampua ihan rauhassa 5 laukauksen sarjoja ammuin sellaiset 5 kpl peräjälkeen ja ei ainakaa itse ladatuissa huomannut mitään hajontaa taikka levistysta tietysti joku expertti olisi tikannut ne samaan reikään mut mä tyydyin sellaisiin 10mm kasoihin 100 metriin sen verran testasin et tehdas ladatuilla rata paukuilla 300metriin 4 laukausta, niin golt sytytin peitti jäljen mukavasti kasaa en mitannut mut ei iso..
ai niin ja kyseinen ase on myynissä..http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47193577
- asddsa1
laita tämmönen kiikari http://www.nebraska.fi/index.php/kivaarikiikarit/diamondback/diamondback-1-75-5x32-riflescope.html En ole kyllä pettynyt
- Mettämies82
T3 lite ss hommasin burriksen fullfield e1 3-9x40 kiikari ja raaka kohistus piipunläpi ja pari laukausta ja muutama napsu kiikariin ja sitte 3 kutia peräkkäin ja 2 samaan reikään ja yksi karkas sentin vasemmalle 75metriin. Ei ollu sillä radalla mahollista pitemmälle ampua.. Ja 308 kal. Tässä ku lumet sulaa nii sitte alkaa vasta kunnolla kohistamaan ;) niin ja vielä parempaa kiikaria...
- Sokeakirjoittaja
Kannattaako jatkaa kymmenen vuotta sitten aloitettua ketjua? Jos sulla olisi ihan oikeasti jotain annettavaa, niin silloin kannattaisi kirjoittaa. Mutta kun ei ole juuri asiaa, niin älä viitsi nostaa ikivanjoja keskusteluja näkyville.
Mikset aloita uutta ketjua? - Olin__
Minä
- jönkka777
JOOO.O....TIKKA ON JEES..SAKO ON JEES..RUUUGER ON JEES...MUTTA MARLIINI ON BEST...KAIKKI SAMAAN REIKÄÄN..AVOTÄHTÄIN JA PANOS EXTRA NOPEE 22lr...1050m SEGUNNIS...TEERI TULEE ALAS VIELÄ 300 metristä...270joulee energyy...yeah..
- tosijönkka
Kuule jönkka, pidä sormi pois caps-lokilta....
- osuujososaaampua
paree on tikka tactical..mulla 308..vortex kiikarilla,,n 1000rahaa,,kiikariin // tekee iteladatuilla parhaan 4 kasat 1/2 moa 300m..eli alle 40mm..en voi valittaa,,minulla lyhyt piippa..painava on kanniskella mutta on sen arvoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758