kokemuksia kaliiperissa 308? millaista kasaa olette saaneet ja mimmosella optiikalla?
meneekö mielestänne tikka pilalle tällaisella kiikarilla: http://posp.ru/8x42wd.html
hinta ei ole paha kiikarilla vajaa 300eemeliä ja ei pyssykään nyt ihan törkeän kallis ole 790 eukkoa.
pakettihintanahan ei olisi todellakaan aivan liian kallis kun on tonnin pinnassa
tikka t3 lite stainless .308?
16
25899
Vastaukset
- Jee
pyssyhän on hyvä kuka tosta kiikarista mitään tietää? Laita vaikkka joku LEUPOLDIN kiikari
- kalliiseen kiikariin
ei ole varaa kalliiseen kiikariin,tuhlaan ensin aseeseen kohtuu kiikarilla,ja myöhemmin ostan kalliimman kiikarin
- ristikko
kalliiseen kiikariin kirjoitti:
ei ole varaa kalliiseen kiikariin,tuhlaan ensin aseeseen kohtuu kiikarilla,ja myöhemmin ostan kalliimman kiikarin
Kiinalainen Zoz merkkinen hyvin on toiminut ja löytyy jonkin verran valinnanvaraa ja on halpa käy tarkistamassa esim.www.riistamaa.fi
Kerrotko vähän käyttötarkoituksesta?
Muuten Tikka T3 on nykypäivän paras ostos.- käyttötarkoitusta...
ampuisin kaikkia hirveä pienempää laidasta laitaan tasapuolisesti,harvemmin 300m:iin asti,ja radalla paukuttelisin jonkinverran myös,kuin monta laukausta saa ampua peräjälkeen? kaverin suhl .308 alkoi "hakemaan" keskustaa 10 laukauksen jälkeen jähtymiseen asti,tekeekö tikka samoin?
käyttötarkoitusta... kirjoitti:
ampuisin kaikkia hirveä pienempää laidasta laitaan tasapuolisesti,harvemmin 300m:iin asti,ja radalla paukuttelisin jonkinverran myös,kuin monta laukausta saa ampua peräjälkeen? kaverin suhl .308 alkoi "hakemaan" keskustaa 10 laukauksen jälkeen jähtymiseen asti,tekeekö tikka samoin?
Jos on varaa, osta paksupiippuinen. Itselläni 22-250 paksupiippuinen alkaa levittää kasaa !kolmen! suhteellisen nopeasti ammutun laukauksen jälkeen. Nollakasin uskon kestävän ampua pidempiäkin sarjoja.
Painoa ei varmintissa kannata pelätä, muovitukki tiputtaa sitä paljon.- RedDevil
k0rh0nen kirjoitti:
Jos on varaa, osta paksupiippuinen. Itselläni 22-250 paksupiippuinen alkaa levittää kasaa !kolmen! suhteellisen nopeasti ammutun laukauksen jälkeen. Nollakasin uskon kestävän ampua pidempiäkin sarjoja.
Painoa ei varmintissa kannata pelätä, muovitukki tiputtaa sitä paljon.Itse ostin kyseisen aseen pari kuukautta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen, vaikka en olekaan vielä päässyt kokeilemaan kun radalla. Itselläni on aseessa Zos 6-24X50 kiikari ja jalkoina on sakon opti-lockit. Ostin myös aseeseeni etujalat ja viikonloppuna ammuin 150m 26mm kasan kolmella laukauksella, tukena ei ollut muuta kuin etujalat. Olen ollut todella tyytyväinen kyseiseen kivääriin. Ensin meinasin ostaa remingtonin, mutta aseliikkeessä saivat puhuttua järkeä päähän ja saivat minut valitsemaan Tikan.
- Chillie
Itselläni on T3 Super Varmint kal 6.5x55SE ja todella tyytyväinen olen ollut. Siis asehan on paksupiippuinen. Kaliiberi on myöskin todella HYVÄ! 10laukausta tiiviseen tahtiin alkaa tuoda talvella väreilyä kiikariin.
- DarkRix
Itellä on tollanen 308 ja kasaa saa ampua ihan rauhassa 5 laukauksen sarjoja ammuin sellaiset 5 kpl peräjälkeen ja ei ainakaa itse ladatuissa huomannut mitään hajontaa taikka levistysta tietysti joku expertti olisi tikannut ne samaan reikään mut mä tyydyin sellaisiin 10mm kasoihin 100 metriin sen verran testasin et tehdas ladatuilla rata paukuilla 300metriin 4 laukausta, niin golt sytytin peitti jäljen mukavasti kasaa en mitannut mut ei iso..
ai niin ja kyseinen ase on myynissä..http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=47193577
- asddsa1
laita tämmönen kiikari http://www.nebraska.fi/index.php/kivaarikiikarit/diamondback/diamondback-1-75-5x32-riflescope.html En ole kyllä pettynyt
- Mettämies82
T3 lite ss hommasin burriksen fullfield e1 3-9x40 kiikari ja raaka kohistus piipunläpi ja pari laukausta ja muutama napsu kiikariin ja sitte 3 kutia peräkkäin ja 2 samaan reikään ja yksi karkas sentin vasemmalle 75metriin. Ei ollu sillä radalla mahollista pitemmälle ampua.. Ja 308 kal. Tässä ku lumet sulaa nii sitte alkaa vasta kunnolla kohistamaan ;) niin ja vielä parempaa kiikaria...
- Sokeakirjoittaja
Kannattaako jatkaa kymmenen vuotta sitten aloitettua ketjua? Jos sulla olisi ihan oikeasti jotain annettavaa, niin silloin kannattaisi kirjoittaa. Mutta kun ei ole juuri asiaa, niin älä viitsi nostaa ikivanjoja keskusteluja näkyville.
Mikset aloita uutta ketjua? - Olin__
Minä
- jönkka777
JOOO.O....TIKKA ON JEES..SAKO ON JEES..RUUUGER ON JEES...MUTTA MARLIINI ON BEST...KAIKKI SAMAAN REIKÄÄN..AVOTÄHTÄIN JA PANOS EXTRA NOPEE 22lr...1050m SEGUNNIS...TEERI TULEE ALAS VIELÄ 300 metristä...270joulee energyy...yeah..
- tosijönkka
Kuule jönkka, pidä sormi pois caps-lokilta....
- osuujososaaampua
paree on tikka tactical..mulla 308..vortex kiikarilla,,n 1000rahaa,,kiikariin // tekee iteladatuilla parhaan 4 kasat 1/2 moa 300m..eli alle 40mm..en voi valittaa,,minulla lyhyt piippa..painava on kanniskella mutta on sen arvoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303871Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1711165Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251958- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲104923Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764