Harkitsen Vapo lämmityspellettien käyttöä hiekan sijasta.
Tarvitsenko ritilävessaa?
Saako Vapoa K-Raudasta?
Kuinka pelletti on toiminut teillä ja miten kissasi suhtautuvat siihen?
Olen käyttänyt kristallihiekkaa nyt, mutta kissani tassut arastelevat kulmikkaita kiviä. Pelletit tulisivat halvemmaksi ja ekologisemmaksi.
Pelletistä
11
1411
Vastaukset
- Tilda
Meillä ainakin on pelletti toiminut hyvin kisulla pennusta asti. Mielestäni se ei haise niin paljon kuin hiekat joita olemme kokeilleet. Meillä on itsellä pellettilämmitys talossa, joten en osaa sanoa ostomahdollisuuksista. Suosittelen siis lämpimästi pellettiä :)
- Miss_Dark
itse olen kyl pitänyt pellettiä tähän mennessä parhaana vaihtoehtona..ei todellakaan haise...mulla ei oo ritilävessaa vaan siivoan kaikki pelletit pois noin 3viikon välein..hukkaanhan siinä menee aika paljon mutta niin..
- kissa pitää
Meillä on olleet pelletit käytössä, ei ole ollut mitään ongelmia. Ei haise ja on ekologista. Lisäksi halpaa, olen ostanut Agri-marketista 25 kg säkki, maksoi n 6€. Kissa pitää pelleteistä.
- Pelle
kissa pitää kirjoitti:
Meillä on olleet pelletit käytössä, ei ole ollut mitään ongelmia. Ei haise ja on ekologista. Lisäksi halpaa, olen ostanut Agri-marketista 25 kg säkki, maksoi n 6€. Kissa pitää pelleteistä.
Juu, pelletti on ylivoimaisen parasta. Kokemusta on kaupan hiekoista- haisee pirusti, luonnonhiekasta- joutuu vaihtamaan tiuhaan-tuppaa haisemaan eikä ime nestettä.
Puupelletti imee nesteen hyvin (pelletit muuttuvat puruksi). Ei haise oikeastaan ollenkaan. Kakkikokkareet kerään sihtilapiolla muovipussiin, paperipussiin tai vaikka tyhjään murolaatikkoon ja siihen samaan mättää sen puruksi muuttuneen pelletin, sitten vaan takkaan hyvän hiilloksen päälle palamaan, niin jo vain muuttuu katin kakat lämmöksi. Agrimarketista saa Vapon pellettiä 16 kg säkeissä vähän päälle 4 €, isompia eriä saa 500 kg ja 1000 kg suursäkeissä. Täytyy harkita jos hakis enskesänä suursäkin autotalliin, oishan sitä siinä sitten. K-raudat myy myös puupellettiä.
EI MITÄÄN JÄRKEÄ ENÄÄ KÄYTTÄÄ ULKOMAISIA TUONTIHIEKKOJA KUN ON KOTIMAISTA PUUPELLETTIÄ!!!!
- halla
Meillä on nyt pelletit ja helmet tarjolla ja näköjään pelletit ovat suositumpia. Mirkohiekat ei ole koskaan noille kelvannut. Nyt on hoidossa meillä yksi kissa reilu pari viikkoa, jonka vuoksi laitoin myös pelletit tarjolle, koska tämä hoitokissa on niitä tottunut käyttämään.
Helmet ovat helpompia minusta. Jos vaihdan pelletteihin laitan ritilävessan todennäköisesti. Eihän sitä tarvitse mut nyt kun on 3 kissaa niin joka päivä isoreikäisellä lapiolla siivilöin roskiin 'purut' johon menee aikaa jonkin verran. Mun kokemus pelleteistä on kans hyvä. - Tepa
Meillä on pelletit ja PeeWee-ritilävessa. Oli kallis ostos tuo vessa, mutta on maksanut itsensä takaisin jo moninkertaisesti kahdessa vuodessa. Mulla on kaksi kissaa ja toinen on iso=paljon pissaa. En ole ostellut edes mitään halpoja pellettejä vaan ihan ruokakaupassa myytäviä pikkupusseja. Tuo vessa säästää pelletin kulutusta aika paljon, eikä meillä mene kuin noin kolme pussia vuodessa. Eikä haise kuten hiekat!
- killukkaa
Minkäs hintainen tuollainen PeeWee-ritilävessa on?
Olen kuullut, että sen ritilän voisi itsekin väsätä, onnistuukohan katolliseen vessaan sellainen..?
Jos jollakin on vinkkejä tähän niin otan vastaan! - Tepa
killukkaa kirjoitti:
Minkäs hintainen tuollainen PeeWee-ritilävessa on?
Olen kuullut, että sen ritilän voisi itsekin väsätä, onnistuukohan katolliseen vessaan sellainen..?
Jos jollakin on vinkkejä tähän niin otan vastaan!Muistikuva on että olisi ollut siinä kuudenkympin tienoilla. Muistelen että joku olisi rakennellut itse verkosta. Oli taittanut reunat alas, jotta alle jää puruille tilaa. Itse en autottomana jaksanut lähteä metsästämään tarvikkeita, joten päädyin helpompaan vaihtoehtoon.
- vippe
Meillä käytin puol vuotta niitä pellettejä, tosi edullisia K-Maataluoskaupasta 16kg säkki maksoi 5.40e ja kahdella kissalla kesti keilu kuukauden..
mut rupes V... ku purua löytyi jatkuvasti sohvilta, sängyitä..ym.. heti ku ne pelletit meni puruksi, (eli kastu) ne jäi tassuihin ja kissat kuljetti joka paikkaan.. kyllästyin jatkuvaan siivoamiseen, joten vaihdoin kristalli hiekkaan, on kallimpaa, mut ehkä sen arvoista!- Tepa
Meillä on tuo ritilävessa, joten purut tipahtaa alas eikä leviä asuntoon. Ja sen kanssa tuota pellettiäkään ei kulu noin paljon. Meillä kestää sellainen tavallinen ruokakaupasta ostettu (3kg?) pussi yli kolme kuukautta. En edes muista aikaa tarkkaan, kun ei tarvi kovin usein ostella...
- pidetty
pelletistä.Pennut ovat 4 kk.Ne kusi nurkkiin mieluummin,vaihdoin paakkuuntuvaan kissanhiekkaan ja ne tykkää!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458