Niin kaipaisin kokemuksia pitoteipistä. Tekisi mieli mennä hiihtämään nyt kun ei ole enään niin kylmä, mutta en hallitse tuota suksien voitelua joten ajattelin josko tuo pitoteippi olisi hyvä ajatus.
Pitoteippi ilmeisesti pitää, mutta luistaako sukset?
Onko sitä helppo itse laittaa?
Kokemuksia pitoteipistä
8
1339
Vastaukset
- hämärästi
nähneeni Kuningaskuluttajassa pitoteippien testiryhmän. Löytyisiköhän lisätietoa netistä?
- ikäisesi nainen
Muutama viikko sitten laitoin itse. Kauppiaan ja ohjeen mukaan laittelin. Aikaa meni ja korjaamaankin jouduin, mutta suksien pohjassa on pysynyt kahden kierroksen ajan. Sain ohjeen tervavoiteen lisäämisestä, jos ladulla on uutta lunta. Pitoakin on ollut.
- Typykkä
Laitatin viime talvena urheiluliikkeessä pitoteipit.Tahtoivat hidastaa kulkua.Otatin ne nyt pois ja sukseni laitettiin kuntoon voiteilla.Nyt luistaa.Tuo tervavoide olisi ollut hyvä tietää.
- Yxsilö
Pitoteipin laittaminen on melkoisen hankalaa tumpelolle ihmiselle. Meillä on mahdollisuus voiteluttaa sukset myös työttömien yhdisdistyksellä. Vain 4€. Teippi ja puhdistusaineet maksaa paljon enemmän.
Sukseni ovat liian pitkät ja "rennot". Hiihtotaito surkea, mutta kevätaurinko houkuttelee ulos ja ladulle, kuntohiihtäjien mieliharmiksi.
Välineurheilu ei ole mukavaa, luonnossa liikkuminen on tärkeää myös tumpelolle.
- eläkepappa
mutta useimmiten nykyiset nestemäiset pitovoiteet ovat helppoja ,nopeita ja toimivia. teipit ovat useimmiten hankalia ja epäkäytönnöllisiä
Kalhuun kuuluu laittaa hirventaljaa ja lyly voidellaan talilla. Keihääseen porkka ja niin on metsästäjä valmis talveen (200 v sitten) ;-)
- äitikkä
pitoteippi toiminut hyvin. Viime talveksi jo poikani laittoi, keväällä otti pois ja nyt syksyllä taas uusi teippi. Ei huolia voitelusta ja hyvin toimi. Itse en taitaisi kyllä osata niitä laittaa...
- Tyynentyttö
Olen mökillä harrastanut umpihankihiihtoa.Ladun olen tehnyt ukon painavilla eräpuusuksilla,jalassa isot saappaat jotka käyvät siteisiin.Sitten vähitellen voi hiihtää jo kapeammilla suksilla.Olen kyllä huomannut että hiihtotaito on kadonnut lähinnä vuorohiihtoa muistuttavaksi kävelyksi.Sekin kuulemma vaikuttaa suksien pitoon.Jos osaat oikein potkaista ja liuuttaa niin suksi pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422702Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423392418- 352114
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471806- 241675
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251569- 441440
- 1001409
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391355- 361156