Hyvä kamera alle 200€ ?!

Lilie

Löytyykö sellaista?

Valikoima on aivan tajuton mitä nyt olen katsonut ja vertaillut enkä todellakaan tiedä millainen on hyvä kamera mutta alle 200€ sen pitäisi maksaa.
Ja mielellään 4 tai 5 megapikseliä.

12

2144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....vastauksia

Minulla on tismalleen sama ongelma. Ensimmäistä digikameraa ostan enkä tiedä yhtään mikä on hyvä. Sen tiedän sanoa, että tulee ihan peruskäyttöön (matkalle, kotona, biletys..). Tarkoitus on, että kamera on hyvä vielä 2 vuoden kuluttuakin, joten kohtuullinen kestävyys/hyvälaatuisuus on myös tärkeää.

Optinen zuumi oltava ja riittävästi kuitenkin pixeleitä. Hinta alle 200 euroa. Mielellään tietysti lähempänä 150 euroa.

Ja koska olen keltanokka, ei mitään alan harrastajien megasanoja! Koska ne eivät hyödytä yhtään. Kiitos jos joku vaivautuu vielä vaatimusteni jälkeen antamaan neuvoa. Apu olisi nimittäin valtava! terkuin brunet

• ++++++++

canonia, hinta/laatu suhde kunnossa..

• ostin jo
        ++++++++ kirjoitti:

canonia, hinta/laatu suhde kunnossa..

päätin sitten ostaa Canon A520. Hinta 199 muistikorti 20e. Olen kuullut että sarjassaan ihan hyvä kamera. 4megapixelia, 4x optinen zoomi. hyvä pitäis olla.

• ..caanonista
        ostin jo kirjoitti:

päätin sitten ostaa Canon A520. Hinta 199 muistikorti 20e. Olen kuullut että sarjassaan ihan hyvä kamera. 4megapixelia, 4x optinen zoomi. hyvä pitäis olla.

Kerrohan kokemuksia tuosta canonista, mä nimittäin olen ostamaisillani sitä, mutta en ole vielä täysin vakuuttunut että kannattaisko ostaa. Kerrohan plussat ja miinukset tuosta mallista.

• Ozzy
        ..caanonista kirjoitti:

Kerrohan kokemuksia tuosta canonista, mä nimittäin olen ostamaisillani sitä, mutta en ole vielä täysin vakuuttunut että kannattaisko ostaa. Kerrohan plussat ja miinukset tuosta mallista.

Gigantista 169e, odottaa postissa hakemista. Huomenna voin laittaa ensi kokemuksia.

• Dr13
        ..caanonista kirjoitti:

Kyllähän tuo hintaisekseen on ihan kohtuullisen hyvä. Hyvää on se, ettei tarvitse mitään erikoisakkua vaan voi käyttää normaaleja AA-kokoisia akkuja tai hätätilassa myös paristoja. Lisäksi oikeaa(optista) zoomia löytyy 4X asti, eli pääsee hieman lähemmäs, kuin hintaluokan yleisimmällä 3X-zoomilla.

• ominaisuuksia

Viimeiset myytiin noin 270 eurolla. Nyt näyttäisi käytettynä saavan 200 euron molemmin puolin. Todella laadukas kamera jossa on kasvun varaa. Jos ei viitsi opiskella kaikkia hienouksia niin voi kuvata myös apina-asetuksella.

• Lilie

Kamera vain apina-asetuksilla ;)
        En tarvitse mitään hienoja ohjelmia sillä en niitä käytä.
        Mutta hyvä kuvalaatu on must!
        Että sellainen peruskamera olisi hyvä...

• ominaisuuksia
        Lilie kirjoitti:

Kamera vain apina-asetuksilla ;)
        En tarvitse mitään hienoja ohjelmia sillä en niitä käytä.
        Mutta hyvä kuvalaatu on must!
        Että sellainen peruskamera olisi hyvä...

Jos kamerassa on laadukas optiikka ja hyvät värit niin siihen on pakko hyväksyä 4-5 mp lisäksi myös muita ominaisuuksia. Niitähän ei ole pakko käyttää. Postimyynnissä, ainakin maailmalla, myydään runsaasti "roskakameroita" joissa on 4 mp ja pelkkä automaatti. Laadukkaita kuvia niillä ei kuitenkaan saa.

Jos tingit 2 megaan niin sitten 100 euron hintaluokassa on tarjolla es Olympukselta käytettyjä laatupokkareita. Niissä ei paljon asetuksia ole mutta kuvat ovat 10-kuvina, jopa isompinakin ihan hyviä. Pikselit eivät kuvaan laatua tuo. SEn tekee kuvaaja sekä optiikan ja kameran muu laatu. Pieni kenno ja paljon pikseleitä pilaavat kuvan etenkin huonoissa valaistusolosuhteissa.

• :):):):):):):)
        ominaisuuksia kirjoitti:

Jos kamerassa on laadukas optiikka ja hyvät värit niin siihen on pakko hyväksyä 4-5 mp lisäksi myös muita ominaisuuksia. Niitähän ei ole pakko käyttää. Postimyynnissä, ainakin maailmalla, myydään runsaasti "roskakameroita" joissa on 4 mp ja pelkkä automaatti. Laadukkaita kuvia niillä ei kuitenkaan saa.

Jos tingit 2 megaan niin sitten 100 euron hintaluokassa on tarjolla es Olympukselta käytettyjä laatupokkareita. Niissä ei paljon asetuksia ole mutta kuvat ovat 10-kuvina, jopa isompinakin ihan hyviä. Pikselit eivät kuvaan laatua tuo. SEn tekee kuvaaja sekä optiikan ja kameran muu laatu. Pieni kenno ja paljon pikseleitä pilaavat kuvan etenkin huonoissa valaistusolosuhteissa.

Lainaus
        "Pieni kenno ja paljon pikseleitä pilaavat kuvan etenkin huonoissa valaistusolosuhteissa."

:)

• kohisee
        :):):):):):):) kirjoitti:

Lainaus
        "Pieni kenno ja paljon pikseleitä pilaavat kuvan etenkin huonoissa valaistusolosuhteissa."

:)

Niin se vaan on. Mitä pienempi pikseli, sitä vähemmän se kerää valoa ja sitä enemmän joudutaan käyttämään vahvistusta. Samalla vahvistuu kohina eli kuvan laatu heikkenee.

• R507

HP:n R507 on loistava ja helppo jos ottaa kuvia vaan ulkona ja hyvissä valaistus olosuhteissa! :) Huonoissa valoissa ihan mitääntekemätön. Ulko ja luontokuvat onnistuu henosti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe