Kelekasta palo männät

Tumpelo

Tuorevoiteluöljyt loppu kesken koeajon, leikkas kiinni. Mistä varaosat ja millanen homma vaihtaa männät 583 Rotaxiin? Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla jos nyt ei sylinterit ois menny miksikään?

V..tuttaa oma tyhmyys!

6

2319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fagh

www.emc.sci.fi tuolta ainakin löytyy rotaxiin mäntiä ja laakereita. Kyllä 2- tahtikoneeseen on helppo vaihtaa itse männät. Kannet vaan irtti ja sitten sylinterit. Ehkä ainakin kiertokangen yläpään laakerit voisi vaihtaa. Ei ainakaan 503 rotaxissa ole vaikeaa. Ja kannen tiivisteet tietysti. Luulisi, että sylinteritkin kaipaa hoonausta kiinnileikkaamisen jälkeen.

• Tumpelo

..huomasin, ettei se öljyn vähyyteen ollu leikannu. Säiliössä oli vielä 5cm öljyä jäljellä.
        Jäähdyttyään männätkin liikkuivat.Käynnistin-narusta vedettäessä kuului alapäästä ääni kuin jänisräikästä(?), alapään laakerit vai mikähän?

Jäähdytinnesteet näyttivät karanneen, ne samaiset mitkä lisäsin edellisellä ajokerralla.
        Olikohan käyny liian kuumana ja polttanu tiivisteet. Kai mäntäsarjan lisäksi vaihdettava paljon muutakin, onko räjäytyskuvaa kellään, vois laittaa mulle sähköpostiin. Samoin samalla vaihdettavista muista osista.
        Kiitos jo etukäteen ;-)

• faghhh
        Tumpelo kirjoitti:

..huomasin, ettei se öljyn vähyyteen ollu leikannu. Säiliössä oli vielä 5cm öljyä jäljellä.
        Jäähdyttyään männätkin liikkuivat.Käynnistin-narusta vedettäessä kuului alapäästä ääni kuin jänisräikästä(?), alapään laakerit vai mikähän?

Jäähdytinnesteet näyttivät karanneen, ne samaiset mitkä lisäsin edellisellä ajokerralla.
        Olikohan käyny liian kuumana ja polttanu tiivisteet. Kai mäntäsarjan lisäksi vaihdettava paljon muutakin, onko räjäytyskuvaa kellään, vois laittaa mulle sähköpostiin. Samoin samalla vaihdettavista muista osista.
        Kiitos jo etukäteen ;-)

Voi olla hyvällä tuurilla vaan ne kiertokangen yläpään laakerit menneet. Huonolla tuurilla petilaakerit tai kiertokangen alapään laakerit. Laakerivika pitää tuollaista räikkä-ääntä. En tunne tuota konetta kunnolla, mutta ne petilaakerit ja alalaakerit on aloittelijalle varmaan liian vaikea vaihtaa jos menneet. Paras laittaa kone korjaamolle sitten. En tiedä räjäytyskuvasta. Kone on varmaan helppo purkaa ainakin siihen asti, että männät saa irti. kannentiivisteet on varmaan menneet.

• faghh
        faghhh kirjoitti:

Voi olla hyvällä tuurilla vaan ne kiertokangen yläpään laakerit menneet. Huonolla tuurilla petilaakerit tai kiertokangen alapään laakerit. Laakerivika pitää tuollaista räikkä-ääntä. En tunne tuota konetta kunnolla, mutta ne petilaakerit ja alalaakerit on aloittelijalle varmaan liian vaikea vaihtaa jos menneet. Paras laittaa kone korjaamolle sitten. En tiedä räjäytyskuvasta. Kone on varmaan helppo purkaa ainakin siihen asti, että männät saa irti. kannentiivisteet on varmaan menneet.

Kelkassa on öljypumpun yhteydessä jokin pyörivä levy, jonka ajoitus ei saa mennä kohdaltaan. Ei kannata itse purkaa kovin pitkälle konetta

• Tumpelo
        faghh kirjoitti:

Kelkassa on öljypumpun yhteydessä jokin pyörivä levy, jonka ajoitus ei saa mennä kohdaltaan. Ei kannata itse purkaa kovin pitkälle konetta

Rahtasin kelkan korjaamolle molle molle, huomenna korjausarvio ja silleen

• Tumpelo

Kone purettu, toinen mäntä kolhuilla. Sylinterit ihmeen ehjät, hoonauksella kohtuulliset. Kiertokangen alapään laakeri kappaleina, kappaleita pitkin konetta. Luisti ja vastalevy urilla,luistin messinkinen matopyörä hampaaton.
      Alapään lohkossa hiusmurtuma. Kylä lähtee!
      Usittavaa mäntä 130€,neulalaakeri 10€,magneeton puol.laakeri 19,50€,kampiakselin stefa 12€,
      toiselle puolelle 16€, vesip.aks.stefa 26€,
      toinen vesip,stefa 24€, luisti 60€,messinkiratas 84€ eli hitusen alle 400€. Hoonaus, kampiakselin prässäys,työpalkka....oisko 600€

Löytyskö jostain toimiva kone tai alakerta alle 500€?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe