OpenOffice

Jere

Latasin Open Office 2.0:n koneeseen. Kun yritän käynnistää sitä, niin ei tapahdu mitään muuta kuin että dokissa OpenOffice ikonin alapuolella oleva pikku kolmio syttyy hetkeksi, mutta sammuu sen jälkeen melkein heti. Myös yläpalkkiin tulee hetkeksi OpenOffice valikko, joka myös häviää parissa sekunnissa.

Mitään virheilmoituksia tms ei tule.

Koneeni on Mac Mini, OS X versio 10.4.3.

OO käyttää X11 windowing systeemiä. (Mulle outo asia.) Mahtaakohan se puuttua vai onko se koneessa valmiina?

6

966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jortsu

Tarkasta: Ohjelmat>Lisäohjelmat
      Jos tuolla ei ole X11 ohjelmaa, ei sitä ole asennettu koneeseen (jos en nyt väärin muista).
      Se löytyy asennuslevyltä. Koko käyttöjärjestelmää ei tarvitse asentaa uudelleen, vaan riittää että asennat X11 ympäristön.

• Jere

Eipä sitä ollut lisäohjelmissa. Hain applen sivuilta X11 asennuspaketin. Yritin asentaa sen. Asennusohjelma ilmoitti: "Ohjelmistoa X11 ei voida asentaa tälle taltiolle. Tietokoneella on jo uudempi versio."

Mikä on pielessä? Jos mun koneella on uudempi versio, niin miksi applen sivuilla jaetaan vanhempaa versiota? Ja jos se on jo koneella, niin missä se sitten on kun ei ainakaan lisäohjelmissa. Spotlightkaan ei löytänyt mitään siihen viittaavaa.

• Jortsu
        Jere kirjoitti:

Eipä sitä ollut lisäohjelmissa. Hain applen sivuilta X11 asennuspaketin. Yritin asentaa sen. Asennusohjelma ilmoitti: "Ohjelmistoa X11 ei voida asentaa tälle taltiolle. Tietokoneella on jo uudempi versio."

Mikä on pielessä? Jos mun koneella on uudempi versio, niin miksi applen sivuilla jaetaan vanhempaa versiota? Ja jos se on jo koneella, niin missä se sitten on kun ei ainakaan lisäohjelmissa. Spotlightkaan ei löytänyt mitään siihen viittaavaa.

"Jos mun koneella on uudempi versio, niin miksi applen sivuilla jaetaan vanhempaa versiota?"

Koneella ei ole uudempaa versiota, mutta käyttöjärjestelmän asennuslevyllä on (kuten edellisessä viestissä kirjoitin).

Applen sivuilta saa X11:n vanhempiin käyttöjärjestelmäversioihin, joissa X11:sta ei tullut mukana.

Laita Mac OS X 10.4 DVD sisään ja käynnistä asennus. Sitten asennat vain X11:n, et mitään muuta.

• Jere
        Jortsu kirjoitti:

"Jos mun koneella on uudempi versio, niin miksi applen sivuilla jaetaan vanhempaa versiota?"

Koneella ei ole uudempaa versiota, mutta käyttöjärjestelmän asennuslevyllä on (kuten edellisessä viestissä kirjoitin).

Applen sivuilta saa X11:n vanhempiin käyttöjärjestelmäversioihin, joissa X11:sta ei tullut mukana.

Laita Mac OS X 10.4 DVD sisään ja käynnistä asennus. Sitten asennat vain X11:n, et mitään muuta.

Koneen mukana tulleessa DVD:ssä on Pantteri käyttis. Myöhemmin olen ostanut päivitys DVD:n, jossa ei ole koko käyttistä, vaan pelkkä päivitys Pantterista Tiikeriksi.

Tällä levyllä ei ole mainitsemaasi X11:ta. Sen sijaan siellä on XcodeTools, jonka asensin tietämättä mistä on kyse. Tilanne ei muuttunut sen jälkeen.

• Mäkkihöperö
        Jere kirjoitti:

Koneen mukana tulleessa DVD:ssä on Pantteri käyttis. Myöhemmin olen ostanut päivitys DVD:n, jossa ei ole koko käyttistä, vaan pelkkä päivitys Pantterista Tiikeriksi.

Tällä levyllä ei ole mainitsemaasi X11:ta. Sen sijaan siellä on XcodeTools, jonka asensin tietämättä mistä on kyse. Tilanne ei muuttunut sen jälkeen.

X11 on asennuksen lisävalinnoissa(optional); ei siis oletusasennuksessa. Ota ruksit pois kaikista muista paitsi X11 ja anna mennä.
        XCODE tools on tarkoitettu bittinikkareille ohjelmointiin, joten sitä tuskin tarvitset.

• Jere
        Mäkkihöperö kirjoitti:

X11 on asennuksen lisävalinnoissa(optional); ei siis oletusasennuksessa. Ota ruksit pois kaikista muista paitsi X11 ja anna mennä.
        XCODE tools on tarkoitettu bittinikkareille ohjelmointiin, joten sitä tuskin tarvitset.

Hyvä että tuli asennettua Xcode. Olen jo miettinyt että voisi kokeeksi tehdä jotain softaa harrastuksen vuoksi myös Macille. Windowsille olenkin koodannut jonkin verran Watcomin C:llä. Ja ammattikäyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      36
      11476
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9950
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5629
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    Aihe