Kirjasta nimeltä Kirjeitä valon maailmasta, pisti silmääni erityisesti nämä kohdat tekstistä, jotka menevät suunnilleen näin; "kävin helvetissä, jonne yleensä juopot joutuvat" "viimeisinä hetkinään ei kannata katua syntejään, koska silloin joutuu kohtaamaan ne uudestaan ja uudestaan"
Mitäs mieltä olette tästä? Eli siis, jos helvettiin joutuu, niin helvetissä pysyy ikuisesti?
Helvetistä kuvausta
15
1713
Vastaukset
- puppua
koko helvetti, sillä eihän sitä ei ole olemassa. Maanpäällinen elämä on se ainoa helvetti, jos sen sellaiseksi tekee..Teemme lähimmäisille ja itsellemme..
- ruotsista
katso sivut http://www.spiritlessons.com/Documents/a_divine_revelation_of_hell/A_Divine_Revelation_Of_Hell_Finish.htm lue se ja tee päättelysi
- Crispus
Helvetin käsite on luonnollisesti kulttuuriin sidottu, kuten sanat yleensäkin. monet sanat saavat aikojen kuluessa erilaisia merkityksiä. Helvetistä, eli siitä mitä sillä alunperin tarkoitettiin antaa kuvauksen eräs apokryfinen teksti. Tekstiä ei ole pidetty koskaan Pietarin kirjoittamana, vaikka niinkin on joskus esitetty, mutta on varsin selkeä kuvaus siitä mitä helvetillä ymmärrettiin. Käyttämämme helvetin käsite on peräisin Raamatusta ja tämä teksti on Uuden testamentin kanssa ajallisesti niin läheisiä, että käsitteen sisällön ymmärtäminen tulee tämän kautta helpommaksi.
http://eo.yifan.net/users/l/tuomas/pietari.htm - Qadesha
Eihän se helvetissä "käynytkään" siellä joutunut olemaan ikuisesti? Hassu ajatuskin.
Käsittämäni perustella kuoleman jälkeen päätyy juuri sellaiseen virtuaalimaailmaan mikä vastaa ihmisen sen hetkistä tietoisuuden- ja tunnetilaa. Mikäli ihminen kuolee hekumoiden sadistisilla ajatuksilla, tuntien vihaa, himoa johonkin asiaan jne. niin on melkoisen varma että hän päätyy kiduttamaan itseään näillä asioilla aina siihen pisteeseen asti että tapahtuu täydellinen kylläkseen saaminen.
Onhan tässäkin elämässä kausia jolloin on ylenmäärin kiinnostunut jostakin asiasta, ja sitten myöhemmin havaitsee olleensa vain houkkio. Samanlaisia oppimisjaksoja voisi hyvin ajatella kohtaavansa myös tuonpuoleisessa, sillä matkahan jatkuu koko ajan. Opintomatka...- ....
Mutta eihän hän joutunut helvettiin, vaan piipahti omasta tahdostaan helvetissä katsomassa, minkälaista siellä on.
Ja kyseisessä kirjassa myös sanotaan jotenkin näin että "joutuivat helvettiin" ja "ikuisesti kärsimään"
ja " yritti lähteä, mutta ei päässyt lähtemään" - Qadesha
.... kirjoitti:
Mutta eihän hän joutunut helvettiin, vaan piipahti omasta tahdostaan helvetissä katsomassa, minkälaista siellä on.
Ja kyseisessä kirjassa myös sanotaan jotenkin näin että "joutuivat helvettiin" ja "ikuisesti kärsimään"
ja " yritti lähteä, mutta ei päässyt lähtemään"...kaiken mahdollisen mitä kirjoissa sanotaan?
Uskotko tosiaan että jos ihminen on eläissään vaikkapa ryypiskellyt, hänen pitää sen vuoksi ikuisesti kärsiä helvetissä? Minä en, vaikka en pidäkään alkoholisteista.
Ajattele nyt. Parhaimmillaan elät 80 v ja teet sinä aikana hyviä ja huonoja tekoja. Senkö jälkeen tulisi ikuinen helvetti tai taivas??? - ....
Qadesha kirjoitti:
...kaiken mahdollisen mitä kirjoissa sanotaan?
Uskotko tosiaan että jos ihminen on eläissään vaikkapa ryypiskellyt, hänen pitää sen vuoksi ikuisesti kärsiä helvetissä? Minä en, vaikka en pidäkään alkoholisteista.
Ajattele nyt. Parhaimmillaan elät 80 v ja teet sinä aikana hyviä ja huonoja tekoja. Senkö jälkeen tulisi ikuinen helvetti tai taivas???En todellakaan usko läheskään kaikkea, mitä kirjoissa sanotaan, harva olisi niin tyhmä. Sen takia minä kysynkin huvikseni teidän mielipiteitä ja keskustelua aiheesta, koska kyseinen aihe kiinnostaa minua paljon.
Enkä voi sanoa että uskoisin sitä ryypiskely juttuakaan, enkä voi sanoa että en uskoisi, koska en tiedä mitä uskoa. Qadesha kirjoitti:
...kaiken mahdollisen mitä kirjoissa sanotaan?
Ajattele nyt. Parhaimmillaan elät 80 v ja teet sinä aikana hyviä ja huonoja tekoja. Senkö jälkeen tulisi ikuinen helvetti tai taivas???Minun "tietojen" mukaan sana on lähtoisin latinan kielestä...ja tarkoittaa yksinkertaisesti maakuoppaa.
Joten se siitä, jokainen saa ymmärtää asian miten haluaa...- pihvi2
.... kirjoitti:
ja " yritti lähteä, mutta ei päässyt lähtemään"joo mut sit siel sanottiin että viimeisenä päivänä helvetin prtit tullaan aukaisemaan jne..
siis toisaalta sanottiin että ikuinen mutta toisaalta viitattiin taas siihen ettei olis :/
- jenny.
Minun mielestani helvetti on ennen kaikkea tietynlainen mielentila, joka on "helppo" luoda ihan tanne maan paalle - ja niinhan se on jo luotukin...ei tarvitse kuin katsella maailman menoa.
Mihinkaan "ikuiseen rikkijarveen" en usko muuten kuin ajatuksellisella tasolla. - aabeli
Minun henkilökohtainen helvetti-käyntini oli luuppi. Eli aika kiersi ympyrää. Siksi muutaman päivän visiitti tuntui iäisyydeltä. Voisin kuvitella, että jos kuollessasi joudut tuohon katumuksen ja tuskan kierteeseen -pysyt siellä sitten ikuisesti. Helvetin kokemuksella ei ollut mitään tekemistä fyysisen todellisuuden kanssa, joten miksi henkinen tuska ei jatkuisi kuoleman jälkeenkin.
Toinen asia mikä tuosta kokemuksesta nousi esiin oli syvempi ymmärrys uskontoihin. Esimerkiksi meille läheisessä ristinuskossa Jeesuksen ristiinnaulitseminen kuvastaa mielestäni ihmisen omaa ristiinnaulitsemista. Naulaat itsesi psyykkisesti, kärsit ja kadut. Ja tämän ansiosta "synnyt" uudelleen vapaana. Tosin kun niitä syntejä alkaa taas kasaantumaan on edessä toinen kierros jne. Siis: synneistä ei voi päästä eroon, ne voi kylläkin käsitellä ja toivoa (jos jokin Jumala on) saavansa ne häneltäkin anteeksi. Ja jos jokin Jumala on, se on toinen ihminen. Se jota syntisi on satuttanut. Synnin määrittää moraali ja täten oma henkilökohtainen moraalisi määrittää tuskasi tason suhteessa hölmöilyihisi. Itse olen hölmöillyt rutkasti ja omaan "korkean" moraalin, joten rangaistukseni oli kyllä ihan ansaittu/itse aiheutettu.
Olen kylläkin myös juoppo, joten mainitsemasi kirja voi olla oikeassa tuossa(kin) suhteessa.
Ja viimein kysymykseesi:
Jos helvettiin joutuu, sieltä kyllä pääsee pois pian. Tosin pian voi tarkoittaa tuhatta vuotta. Jos kadut vasta viime hetkellä pian voi muuttua myöhemmäksi. Ja jos pian on jo muuttunut myöhemmäksi, pidä huoli että enkeli matkaa olkapäälläsi sillä kokemuksesta voi tulla vähintäänkin helvetillinen.- Qadesha
Jos tosiaan olet juoppo niin olet kyllä viisain juoppo jonka olen koskaan "kohdannut". Todella hyviä ajatuksia!
- aabeli
Qadesha kirjoitti:
Jos tosiaan olet juoppo niin olet kyllä viisain juoppo jonka olen koskaan "kohdannut". Todella hyviä ajatuksia!
beowulf ja panteismi iski lujaa. Sattumaa. Sitä ei ole. Sattumaa ei OLE.
- Qadesha
aabeli kirjoitti:
beowulf ja panteismi iski lujaa. Sattumaa. Sitä ei ole. Sattumaa ei OLE.
Noinkohan minäkin sattuisin sattumaan vielä sinne itäänpäin jossain vaiheessa. Vaikka taas toisaalta ja emmätiä.
Nettiaddiktiokin on vain pelkkä addiktio...
- I love Red Wine:)
Entas PUNAVIININ ystavat...minka tasoiseen helvettiin ne joutuvat/paasevat...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408