Mitä pitäis tehdä

jari758

Tämmöstä asiaa tiedustelen...Lapseni (4vee)asuu äitinsä luona ja on minun luona viikonloppuisin.

Lapsellani on usein liian pienet vaatteet päällä,ei esim. villasukkia ulkona oli 20 pakkasta...paidat sukkahousut kaikki liian pieniä.

Ja aina kun pitää lähteä viemään lasta kotiin,alkaa itku ettei halua kotiin..Äiti on
puhunut että kovasti itkee ja kiukuttelee kotona,
mun luona ei ollenkaan.

Lapsen äidillä on riitaisa ero menossa,uusi mies jo kierroksessa jonka kanssa ollaan baarissa joka
viikonloppu. jos lapsi ei ole minun luona on jonkun muun hänen sukulaisen luona...

34

2450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsi on tärkein!

Pois lapset tommosilta!

Jos ei ämmä sitä ymmärrä, että lapsi tärkeempi kun juominen ja miehet, niin luopuukoon lapsestaan.

Mul pistää niin kiukuks tollanen!!!

Toivottavasti sussa on sit miestä siitä lapsesta kunnolla huolehtimaan?

• Pariton.Isä

..tai keskustella lapsesi äidin kanssa, että voisit pitää vähän enemmänkin lasta? Siis jos se vaan on sinulle mahdollista.
      Edes siksi ajaksi että äidin meno vähän rauhoittuu. Tai sitten ehkä ehdottaa kokonaan lähihuoltovaihdosta (no joo, tuohon nyt ei naiset koskaan suostu).

• voithan

sinäkin lapselle vaatteita ostaa jos ovat pieneksi jääneet!?Keskustele nyt kuitenkin lapsen äidin kanssa ensin,ennenkuin mihkään sossuun lähdet ilmotteleen jollet sitten ole täysin varma esim.lapsen heitteillejätöstä.

• ´Nitta`

No mitäs itse luulet, että pitäisi tehdä?
        Jos olisit valmis muutoksiin, olisit jo tehnyt asialle jotakin.

• Pariton Isä
        ´Nitta` kirjoitti:

No mitäs itse luulet, että pitäisi tehdä?
        Jos olisit valmis muutoksiin, olisit jo tehnyt asialle jotakin.

Nyt en ymmärtänyt mitä ajat takaa.

• että näin,..
        voithan kirjoitti:

sinäkin lapselle vaatteita ostaa jos ovat pieneksi jääneet!?Keskustele nyt kuitenkin lapsen äidin kanssa ensin,ennenkuin mihkään sossuun lähdet ilmotteleen jollet sitten ole täysin varma esim.lapsen heitteillejätöstä.

Isä varmaankin maksaa elatusmaksut ja äiti saa sen lisäksi lapsilisää, joten kyllä niillä rahoilla tulisi jo vaatettaa lapsi sopiviin ja ilmastonmukaisiin vetimiin. Ja jos äidillä menee lujaa olisi ehkä hyvä keskustella ensin asiasta lapsen äidin kanssa ja katsoa sitten hyötyisikö lapsi sekä molemmat vanhemmat siitä, että keskusteluun otetaan mukaan ulkopuolinen auttaja joka näin ollen varmaankin olisi sos.työntekijä. Kaikkihan me toivomme lapsillemme vain parasta mahdollista, mutta joskus oma paha-olo saattaa sumentaa tämän ajattelun ja silloin myös lapsen huoltaja on avun tarpeessa. Keskustelkaa toistenne kanssa,..kyräily ei johda mihinkään eikä auta ketään.

• Timppa

Toisissa tapauksissa olisi suosiseltu pikaista yhteyden ottoa sosiaalitoimistoon. Mutta sinä olet mies joten ostele vaan itse lämpimät vaatteet lapselle.

Muista kuitenkin varata sitä rahaa tulevaisuutta varten kun lapsi tarvitsee paljon. Äidinhän ei tarvitse kustataa mitään koskaa MAKAA loisena yhteiskunnan rahoilla.

Jos äiti ei sitä tee niin ilmanmuuta huoltajuudenvaihto.

Welcome to Haloslandia

• jari758

Joo olenhan mä ostanut vaatteita.ja elatusmaksut maksan...Äidillä on huomattavasti suuremmat tulot kun mulla. Jos minä hänelle asiasta mainitsen ei ota
        kuuleviin korviin.Enkä haluais riitauttaa asiaa,koska lapsi siinä kärsii eniten....ajattelin että touhu muuttuis jos esim.joku sosiaaliviranomainen puhuisi asiasta

• jari758
        jari758 kirjoitti:

Joo olenhan mä ostanut vaatteita.ja elatusmaksut maksan...Äidillä on huomattavasti suuremmat tulot kun mulla. Jos minä hänelle asiasta mainitsen ei ota
        kuuleviin korviin.Enkä haluais riitauttaa asiaa,koska lapsi siinä kärsii eniten....ajattelin että touhu muuttuis jos esim.joku sosiaaliviranomainen puhuisi asiasta

mainitaan nyt tässä että Äidillä on toinenkin lapsi....samaa olen kuullut tämän isältä

• eli nolla
        jari758 kirjoitti:

Yrittää voit mutta suomen laki pyrkiii vastustamaan isyyttä aina ja joka tilanteessa

• lapsen etu,
        eli nolla kirjoitti:

Yrittää voit mutta suomen laki pyrkiii vastustamaan isyyttä aina ja joka tilanteessa

on ykkösenä. Ja mitä sitä täällä jo valmiiksi päätätte, kun asia ei ole mihinkään edennyt. Hassu juttu, että löytyy asia, mistä miehet voivat todeta saavansa huonompaa kohtelua, kuin naiset...
        Isukki keskustelee nyt tämän lapsen äidin kanssa asiasta ja jos keskustelu ei tuota toivottua tulosta, niin ota yhteys lastenvalvojaan ja tiedustele, mitä asian eteen voisi tehdä. Jos äidillä on noin kova meno päällä niin hän varmaan antaa lasta sinulle useamminkin, olisitko valmis siihen?

• lapsenne
        jari758 kirjoitti:

huostaanottaa pahimmassa tapauksessa .
        Silloin teistä ei kumpikaan saa lapsen huoltoa itselleen.

Mieluummin sovitte keskenänne asiat ja käytte oikeisaputoimistossa tekemässä huoltopaperit ja vahvistutatte asianne käräjäoikeudessa.

• lapselle

Ei tarvi sitten lapsen palella, saatana teitä typeryksiä

• mistä, JOS HALUAA

..."Lapsen äidillä on riitaisa ero menossa,"...

...ettei vain Sinusta?

Mikset osta lapsellesi passeleita vaatteita?
      Oletko ottanut asiakssesi keskustella asiasta lapsen äiteen kanssa?

Jollette saa keskenänne aikaan ratkaisua mieltäsi askarruttaviin asioihin, ota yhteys soskuun ja lastenvalvojaan!

• riitaa järkättyä:

Mutta mitä ymmärsin aloittajasta, hän on lapsen isä joka on jo aikaa sitten eronnut lapsen äidistä, tai oikeammin sanottuna synnyttäjästä.

Oletko kuullut sellaisesta sopimuksesta, kuin elatussopimus, luultavimmin et, koska moisia sammakoita kirjoittelet. Mutta valistetaan avutonta/ymmärtämätöntä: Elatussopimus sisältää myös lapselle hankittavat vaatteet, varmaan yllätyit, eikä se raha ole "sponssi" äidille baarissa käyntejä varten. Ja sama koskee myös lapsilisää.

• hohoii
        riitaa järkättyä: kirjoitti:

Mutta mitä ymmärsin aloittajasta, hän on lapsen isä joka on jo aikaa sitten eronnut lapsen äidistä, tai oikeammin sanottuna synnyttäjästä.

Oletko kuullut sellaisesta sopimuksesta, kuin elatussopimus, luultavimmin et, koska moisia sammakoita kirjoittelet. Mutta valistetaan avutonta/ymmärtämätöntä: Elatussopimus sisältää myös lapselle hankittavat vaatteet, varmaan yllätyit, eikä se raha ole "sponssi" äidille baarissa käyntejä varten. Ja sama koskee myös lapsilisää.

siis siittäjä ja synnyttäjä ovat eronneet!! Heh Heh, voiko sitä enää selvemmin sanoa. Unohdetaa vaan äidit ja isät. Ihan turhia termejähän ne.

• lapselle vaatteita

Kyllä tapaamisista kiukutaan ja niitä vaaditaan, mutta kun lapsi jotain tarvitsee, niin kaikki ostaminen vieritetään aina äidin harteille.

Kyllä se vaatettaminen kuuluu yhtälailla isälle kuin äidillekin, että mars kauppaan ja ostamaan lapselle vaatteita!

• Jossu

Mitä mieltä olet lapsen liian pienistä vaatteista, oletko puhunut äidille asiasta, jolle lapsilisät menevät?

Onko lapsen lähdönhetken itku todella tuskaisaa, vai vain tavallista eron aiheuttamaa hetkittäistä tiherrystä?

4-vuotiaan kuuluu kiukutella, minusta on outoa, jos sen ikäinen ei kiukuttele luonasi lainkaan?

Jos äidin baarielämä on vallatonta, siitäkin voit puhua naisen kanssa. Miksi et pyydä saisitko lasta luoksesi enemmän?

Miksi et osta kirpparilta kauniita ja edullisia vaatteita luoksesi? Kaksi vaatekertaa riittää mainiosti viikonlopuksi.

Jos olet huolissasi, miksi et soita perheneuvolaan ja varaa aikaa ensin itsellesi ja sen jälkeen pyydä psykologeja keskustelemaan lapsen äidin kanssa?

• jari758

ostanut niitä vaatteita...ja kyllä kiukuttelee
        mut aika harvoin...ihmettelen miksi äiti ei osta vaatteita vaikka tulot on puolet suuremmat....arkisin lapsi on tarhassa

• äiskä70
        jari758 kirjoitti:

mut aika harvoin...ihmettelen miksi äiti ei osta vaatteita vaikka tulot on puolet suuremmat....arkisin lapsi on tarhassa

Nyt vain otat sitten puhelun lastenvalvojalle niinkuin moni täällä on jo ehdottanutkin,turha asiaa täällä on surkutella jos kerran olet lapsestasi huolissasi,eikä äiti ole "parantanut tapojaan"vaikka olet huolesi hänelle kertonut.

• eppu
        jari758 kirjoitti:

Nyt vain otat sitten puhelun lastenvalvojalle niinkuin moni täällä on jo ehdottanutkin,turha asiaa täällä on surkutella jos kerran olet lapsestasi huolissasi,eikä äiti ole "parantanut tapojaan"vaikka olet huolesi hänelle kertonut.

• Jossu
        jari758 kirjoitti:

Kaiken A&O on jutella lapsen äidin kanssa. Kaikista noista asioista, joista mainitsit.

Voisit ehdottaa ns laajennettuja tapaamisia, pitäisit tyttöä joka viikonloppu. Jos äidillä on rankka elämänvaihe meneillään, luulisi suostuvan, kun sävyisästi ehdotat.

Vaatteista on turha nostaa meteliä, se aiheuttaa vain suurempaa skismaa. Kysy tuttavien, sukulaisten, naapureiden jäämistöistä [sana liikkuu nopeasti, että sinulla on tarvetta] ja kirpparilta saat halvalla. [Minua harmittaa suunnattomasti, että naapurin tyttövaltainen perhe muutti muualle, kun siivouspuuskan saatuani pääsin heti-välittömästi pienistä vaatteista ja kengistä eroon]. Tehkää kirppisreissuista tytön kanssa joka viikonloppuinen tapa. Hoida homma kotiin, puhumatta exällesi mitään vaatteista!

Voithan kysyä kauttarantain, jos tyttö voisi olla luonasi vaikka pari viikkoa putkeensa, kun äidillä on rankkaa, ihan vaan helpottaaksesi hänen elämäänsä. Jos itse haluat ;)

• jari758
        Jossu kirjoitti:

Kaiken A&O on jutella lapsen äidin kanssa. Kaikista noista asioista, joista mainitsit.

Voisit ehdottaa ns laajennettuja tapaamisia, pitäisit tyttöä joka viikonloppu. Jos äidillä on rankka elämänvaihe meneillään, luulisi suostuvan, kun sävyisästi ehdotat.

Vaatteista on turha nostaa meteliä, se aiheuttaa vain suurempaa skismaa. Kysy tuttavien, sukulaisten, naapureiden jäämistöistä [sana liikkuu nopeasti, että sinulla on tarvetta] ja kirpparilta saat halvalla. [Minua harmittaa suunnattomasti, että naapurin tyttövaltainen perhe muutti muualle, kun siivouspuuskan saatuani pääsin heti-välittömästi pienistä vaatteista ja kengistä eroon]. Tehkää kirppisreissuista tytön kanssa joka viikonloppuinen tapa. Hoida homma kotiin, puhumatta exällesi mitään vaatteista!

Voithan kysyä kauttarantain, jos tyttö voisi olla luonasi vaikka pari viikkoa putkeensa, kun äidillä on rankkaa, ihan vaan helpottaaksesi hänen elämäänsä. Jos itse haluat ;)

Äidillä on kauhean rankkaa,kun miehissä juoksee kokoajan.Ja lasta olen aina saanut pitää niin paljon kuin vain haluan...vaatteita olen saanut tuttaviltani.

Äidinkin sukulaiset ovat huolestuneena mulle puhuneet asiasta

• kunkysyit
        jari758 kirjoitti:

Äidillä on kauhean rankkaa,kun miehissä juoksee kokoajan.Ja lasta olen aina saanut pitää niin paljon kuin vain haluan...vaatteita olen saanut tuttaviltani.

alkuperäisessä viestissäsi että "mitä pitäis tehdä?",kun nyt sanot ettei äidillä ole rankkaa,lastakin saat usein luoksesi ja vaatteitakin on,mistä nyt sitten olitkaan huolissasi?

• Jossu
        jari758 kirjoitti:

Sinun pitää miettiä, mikä on lapsen edun mukaista ja toimia omatuntosi mukaan. Jos omatuntosi antaa viitteitä, että tyttösi vointi ei olekaan se mikä kiinnosta vaan exäsi elämä...

"Lapsen äidillä on riitaisa ero menossa,uusi mies jo kierroksessa jonka kanssa ollaan baarissa joka viikonloppu..."

Voithan sinä SANOA (vaikket ajattelisikaan niin) ex-vaimollesi, että "kun sinulla on nyt niin rankkaa eron ja tämän hetkisen elämäsi kanssa, voisin pitää tyttöä hiukan enemmän, jos sinulle vaan sopii"

"tuskin Äidillä on kauhean rankkaa,kun miehissä juoksee kokoajan."

• alkup.
        Jossu kirjoitti:

Sinun pitää miettiä, mikä on lapsen edun mukaista ja toimia omatuntosi mukaan. Jos omatuntosi antaa viitteitä, että tyttösi vointi ei olekaan se mikä kiinnosta vaan exäsi elämä...

"Lapsen äidillä on riitaisa ero menossa,uusi mies jo kierroksessa jonka kanssa ollaan baarissa joka viikonloppu..."

Voithan sinä SANOA (vaikket ajattelisikaan niin) ex-vaimollesi, että "kun sinulla on nyt niin rankkaa eron ja tämän hetkisen elämäsi kanssa, voisin pitää tyttöä hiukan enemmän, jos sinulle vaan sopii"

"tuskin Äidillä on kauhean rankkaa,kun miehissä juoksee kokoajan."

vai että mustasukkaiselta exältä....no jokaisella on oikeus mielipiteeseen.mä olen kyllä ihan onnellinen nykyisessä suhteessa..enkä kaipaile mitään exiä

"Lapsen äidillä on riitaisa ero menossa,uusi mies jo kierroksessa jonka kanssa ollaan baarissa joka viikonloppu..." Ja mies josta on eroamassa...heillä on pieni n.1vee lapsi. että tuskin olen ainoa joka on huolissaan jälkikasvustaan.

• Jossu
        alkup. kirjoitti:

vai että mustasukkaiselta exältä....no jokaisella on oikeus mielipiteeseen.mä olen kyllä ihan onnellinen nykyisessä suhteessa..enkä kaipaile mitään exiä

"Lapsen äidillä on riitaisa ero menossa,uusi mies jo kierroksessa jonka kanssa ollaan baarissa joka viikonloppu..." Ja mies josta on eroamassa...heillä on pieni n.1vee lapsi. että tuskin olen ainoa joka on huolissaan jälkikasvustaan.

Tee jotain jos olet sitä mieltä että on jotain tehtävä.

Nyt on pakko kysyä, kun aina arvostellaan yh-äitejä, siitä miksi he tekivät hulttion kanssa lapsia ym ikävää... Miksi sinä olet tehnyt .. ja jättänyt lapsesi tuollaiselle äidille?

• sanoisi tommyg
        Jossu kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä, kun aina arvostellaan yh-äitejä, siitä miksi he tekivät hulttion kanssa lapsia ym ikävää... Miksi sinä olet tehnyt .. ja jättänyt lapsesi tuollaiselle äidille?

mutta uskon kyllä, että ei ne fiksummat miehet niin ajattele, vaan ymmärtävät kyllä, että hulttioksi voi myös muuttua, eli ihan kunnollisesta isä-/äitikandidaatista voi löytyä vuosien varrella mitä oudoimpia piirteitä. Onhan sitä kymmeniä vuosia naimisissa olleitakin, jotka sanovat toisesta löytyvän ihan uusia puolia. Ja kai sitä ihminen kuvittelee omalla erinomaisuudellaan pystyvänsä muuttamaan toista.

• alkup.
        Jossu kirjoitti:

jaa toi oli hyvä kysymys,ehkä ei tullut huomattua ajoissa millainen todellisuudessa on.

tää touhu loppuu varmaan ihan kohta kunhan eroavat ja uusi mies muuttaa taloon,sitten N.1-2 vuoden päästä sama juttu,kun pitääkin saada uus mies.

luulis n.30 vuotiaan käyttäytyvän hieman toisin,eikä kuin joku teini

• Jossu
        alkup. kirjoitti:

jaa toi oli hyvä kysymys,ehkä ei tullut huomattua ajoissa millainen todellisuudessa on.

tää touhu loppuu varmaan ihan kohta kunhan eroavat ja uusi mies muuttaa taloon,sitten N.1-2 vuoden päästä sama juttu,kun pitääkin saada uus mies.

luulis n.30 vuotiaan käyttäytyvän hieman toisin,eikä kuin joku teini

Tiedätkös, minä en enää osallistu keskusteluun, koska selvästikin pähkäilet ajankuluksesi, eikä sinulla ole kai ajatustakaan pelastaa lastasi pinteestä ja keskustelun aloituksesi ja tuo viimeinen puheenvuorosi ovat täysin eri planeetoilta; en löydä asiayhteyttä. Jos sinulla on hyvä parisuhde, luulisi siihen yhden nelivuotiaan pirpanan mahtuvan.

Tee kuten sisimpäsi sanoo, jos lapsellasi on hyvät oltavat äitinsä luona, hyvä niin, jos ei, tee jotain, mutta minun on sanottava, että en ymmärrä sinunlaisiasi ihmisiä. Minulla olisi äärettömän paha olla, jos edes aavistelisin lapsellani olevan huonosti asiat. Siinä vaiheessa ei enää pohdita ongelmanratkaisua nettipalstalla vaan toimitaan. Mutta minä olenkin äiti, ehkä se ero on se muutama eriävä kirjain.

Onnea, tsemppiä ja menestystä, mitä ikinä teetkin!
        Olen pahoillani, jos kirjoitan kärkkäästi, mutta ... en todellakaan voi ymmärtää, että vain provoilisit tuollaisella asialla tai vielä pahempaa - jätät lapsesi odottamaan aina uutta isipuolta.

Anteeksi, että sekaannuin koko samperin keskusteluun, kaduttaa jo ihan helvetisti!

• ´Nitta`
        jari758 kirjoitti:

Mikset hae lapsen huoltajuutta itsellesi?
        Mä en voi ymmärtää, että pähkäillään ja pähkäillään vaikka on helvetti valloillaan. Kyllä jokainen aikuinen tietää, miten toimia lapsensa parhaaksi, jos lapsen paras on tärkein. Ei millään pahalla, mutta uusavuton ei kannata olla.

• rrrrr
        ´Nitta` kirjoitti:

Mikset hae lapsen huoltajuutta itsellesi?
        Mä en voi ymmärtää, että pähkäillään ja pähkäillään vaikka on helvetti valloillaan. Kyllä jokainen aikuinen tietää, miten toimia lapsensa parhaaksi, jos lapsen paras on tärkein. Ei millään pahalla, mutta uusavuton ei kannata olla.

taitaa olla pelkkä provo!!

• alkup.
        Jossu kirjoitti:

Tiedätkös, minä en enää osallistu keskusteluun, koska selvästikin pähkäilet ajankuluksesi, eikä sinulla ole kai ajatustakaan pelastaa lastasi pinteestä ja keskustelun aloituksesi ja tuo viimeinen puheenvuorosi ovat täysin eri planeetoilta; en löydä asiayhteyttä. Jos sinulla on hyvä parisuhde, luulisi siihen yhden nelivuotiaan pirpanan mahtuvan.

Tee kuten sisimpäsi sanoo, jos lapsellasi on hyvät oltavat äitinsä luona, hyvä niin, jos ei, tee jotain, mutta minun on sanottava, että en ymmärrä sinunlaisiasi ihmisiä. Minulla olisi äärettömän paha olla, jos edes aavistelisin lapsellani olevan huonosti asiat. Siinä vaiheessa ei enää pohdita ongelmanratkaisua nettipalstalla vaan toimitaan. Mutta minä olenkin äiti, ehkä se ero on se muutama eriävä kirjain.

Onnea, tsemppiä ja menestystä, mitä ikinä teetkin!
        Olen pahoillani, jos kirjoitan kärkkäästi, mutta ... en todellakaan voi ymmärtää, että vain provoilisit tuollaisella asialla tai vielä pahempaa - jätät lapsesi odottamaan aina uutta isipuolta.

Anteeksi, että sekaannuin koko samperin keskusteluun, kaduttaa jo ihan helvetisti!

joo en minäkään....

Selvitin asiaa jo äidin kanssa...että se siitä

• ´Nitta`
        alkup. kirjoitti:

joo en minäkään....

Selvitin asiaa jo äidin kanssa...että se siitä

Provohan tuo, sillä ei kukaan voi olla noin välinpitämötän lastaan kohtaan.
        Typeryksiä riittää... Huoh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11447
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9900
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      149
      5597
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2815
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe