katkerille exille

te......

Te puhutte aina, niin kuin teidän entinen miehenne olisi teidän omaisuuttanne. Niin kuin te aikoinaan hänet ottaessanne, olisitte kirjoittaneet miehestänne kauppakirjan ja merkinneet hänet koko loppu elämäksenne. Te otitte miehen, ettekä kertoneet hänelle, että te haluatte omistaa hänet. Niin, että hänellä ei ole oikeutta edes katsoa muualle, eikä ihmisarvoista elämää ilman teitä.

Ovatko miehet kauppatavaraa tai ihmisorjia, joihin teillä on elinikäinen käyttöoikeus? Sitten, kun miehenne lähtee pois, te seisotte puskan takana väijymässä hänen jokaista liikettään. Te viette hänen vähäiset rahansa, jotta teidän ei tarvitsisi laittaa omianne yhteisen lapsenne elättämiseen. Te viette jokaisen ylimääräisen pennin, jottei miehellä olisi oikeutta mihinkään omaan.

Sitten, kun yhtäkkiä, sillä välin kun te hetkeksi räpsäytätte silmiänne, paha nainen tulee ja ottaa miehenne, omaisuutenne, te räjähdätte. Te tuotte naiselle kauppakirjanne ja vaaditte häntä lähtemään. Te väijytte naisen ikkunan takana ja etsitte sopivaa hetkeä milloin iskeä. Te ette kysy mielipidettä mieheltä itseltään. Te suljette hänen suunsa, kun hän aikoo sanoa teille jotain, mitä ette kestä kuulla.Mutta ei! Te ette usko. Te roikutte siinä koko lopun elämäänne hampaat irvessä.

Te olette muuttuneet ihmisvampyyreiksi. Te haistatte jokaisen miehenne liikkeen ja seuraatte häntä ja tuota paholaisnaista joka paikkaan.Te rypistätte kädessänne omistuskirjaa ja olette aivan ymmällänne siitä, mitä on tapahtunut. Te muututte niin katkeriksi, että kaikki näkevät sen lävitsenne ja kiertävät teidät kaukaa.

Samalla te ette huomaa, että aika on kulunut ja hukkunut. On aika teidänkin mennä pois. Te menette ja ihmettelette mihin teidän aikanne kului.

43

3349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiukututtaa!!

..ihan samaa voi kuule sanoa niistä exukoista!!vaikka elävät jo uudessa suhteessa,silti täytyy lasten kautta kuulustella äidin menoja!!Niin että kyllä ne miehetkin...

• Ihmettelijä

Onkohan minun tuttavapiirini jotenkin kummallinen, kun en tunnista yhtään kuvauksesi kaltaista katkeroitunutta exää?

Sen verran olen huomannut, että väärinkäsityksiä tapahtuu puolin ja toisin. Se taas on enimmäkseen johtunut siitä, että tunteet ovat vielä tallella ja toisen sanomisia tulkitaan väärin ajatuksin. Joka kerta ekana on mielessä, mitä tuo nyt ajaa takaa (negatiivisessa mielessä). Jos vielä sattuu "provo" nysxä, soppa on valmis. Jos molemmat exät ja heidän mahdolliset nyxät oppivat menemään eroasian yläpuolelle ja käsittelemään asioita ikään kuin toimisivat naapurin tai vieraan kanssa, homma toimii.

En toki väitä, etteikö niitäkin ole, jotka kuvaamallasi tavalla toimivat. Aivan samoin kuin on laisiaan exiä, on myös nyxiä.

Hox! Minä en ole ex enkä nyx.

• nyxät

Ex miehet ei irti menneisyydestä pääse koskaan. Lapset pitävät siitä huolen.
      Miksi olette niin kateellisia ja uhoatte omaa paremmuuttanne, vainsiksi että kukaan ei sitä edes uusi ukkonne sitä teille sano, niin itse pitää itseään kehua!
      Harvoinpa naiset miesten perässä juoksee, kyllä se on miehet jotka niin tekee, varsinkin lasten äidin perässä. Utelee ja kyselee ja hyvä ettei käy mustasukkaiseksi, jos sattuu ex vaimo muista miehistä puhumaan.
      Kyllä ex vaimot joutuu useimmiten hätistelemään miehet kintereiltään, kun ei meinaa antaa ex vaimolle tilaa yhtään.

• lapsista

vaikka se mies lapsiaan rakastaa, vain kaltaisesi typerät exät kuvittelevat sen päässään niin, että rakastavat silloin myös exäänsä. Hah, hah! Lapsellista! Tuskin asuis erossa, jos takas haluais.

• puhu jollekin, se auttaa
        lapsista kirjoitti:

vaikka se mies lapsiaan rakastaa, vain kaltaisesi typerät exät kuvittelevat sen päässään niin, että rakastavat silloin myös exäänsä. Hah, hah! Lapsellista! Tuskin asuis erossa, jos takas haluais.

Purkauksesi voi kääntää loistavasti toisinpäin.
        Kyllä minun ex mies on moasti käynyt anelemessa takasin, mutta ikävä kyllä, on hienoa sanoa,
        että sory, sä menit jo!
        En ikinä voisikuvitella ottavani likaista miestä enää takasin, kärsikööt itse seurauksensa ja mokansa.
        Minulla on lapsemme ja kaikki mitä yhdessä olemme elämämme varrella rakentaneet, jäi minulle, mulla ei ole valittamista.

• ........
        puhu jollekin, se auttaa kirjoitti:

Kyllä minun ex mies on moasti käynyt anelemessa takasin, mutta ikävä kyllä, on hienoa sanoa,
        että sory, sä menit jo!
        En ikinä voisikuvitella ottavani likaista miestä enää takasin, kärsikööt itse seurauksensa ja mokansa.
        Minulla on lapsemme ja kaikki mitä yhdessä olemme elämämme varrella rakentaneet, jäi minulle, mulla ei ole valittamista.

kirjoitus oli tarkoitettu sellaisille katkerille ihmisille, jotka eivät koskaan myönnä itselleen sitä,että elämä ei jatku, jos jäädään elään vanhassa suhteessa silloinkin kun se on ohi. Ilmeisesti tämä sinun exäsi sitten on sellainen. Aivan sama onko mies vai nainen.

niin kauan kun mies on minun rinnallani, minun ei tarvitse pelätä yhtään mitään. Minua ärsyttävät tällä palstalla kirjoittelevat ihmiset, jotka jaksavat aina ruikuttaa siitä, kuinka paha nyxä tuli ja vei. Mies on koira, joka seuraa jokaista naista perässä.Niinhän se on, kun ei osata katsoa peiliin!Kukaan tuskin lähtee onnellisesta suhteesta.

• aloittaja oikeassa
        puhu jollekin, se auttaa kirjoitti:

että sory, sä menit jo!

Viestin aloitaja tiivisti ajatukseni täysin. asiaa.

• onko osallistuttu elantomen...

Minua ihan oikeasti ottaa koteloon ikuinen rahasta jankkaaminen. Kaikki parisuhteessa eläneet, joilla on lapsia, tietävät, että lasten elättäminen ei ole ihan halpaa puuhaa. Jos kuvitellaan, että toinen maksaa 150,- euroa elatusmaksua kuukaudessa => kärjistetysti tarkoittaa, että lapsen kustannukset ovat 300,- /kk lapsilisä. Meidän muksut ovat jo 14- ja 15-vuotiaat. Ainakaan heidän kuukausimenoihin (harrastukset, linja-autokortit ym., ensi syksystä eteenpäin koulukirjatkin) 400 EI riitä. Pelkästään yksi harrastus linja-auto vievät tuosta rahasta 1/3:n kuukaudessa. Sitten vielä ruuat, vaatteet, vapaa-aika, asuminen, jatkossa koulukirjat ym.

Jokaisen miehen ja naisen tulee elää elämänsä siten, että kantaa vastuunsa teoistaan. Oli se teos sitten vaikka lapsi, joka jää exän huostaan. Esim. 150,- on pikkuraha lapsen elatukseen. Tarhaan maksoin aikoinaan kuukaudessa yhdestä lapsesta enemmän (2 aikuista taloudessa). En tarkoita, että se etä kynitään rahattomaksi. Mutta kyllä jokaisen etän, joka on asunut sen perheen kanssa, pitäisi tietää, ettei se eläminen ole ihan halpaa. Ymmärrän, että tiukkaa tulee, kun on entiset ja nykyiset elätettävät, mutta niin makaa kuin petaa. Lapset joka tapauksessa ovat siihen syyttömiä. Ja jos se nyxä sattuu olemaan lapseton, toisin sanoen tietämätön lasten elantomenoista, niin siinäpä saa oppia. Tuskin sillä exällä ja niillä lapsillakaan mitään ainaista juhlaa vietetään.

Jotenkin vaan pännii, kun etät ja niiden nyxät haukkuvat lähiä riistosta tai etä väittää elättävänsä sitä exää. Miettikääpä ihan oikeasti eronneet, miten teidän rahat riitti yhdessä. Sen jälkeen miettikää, miten nyt mahtavat riittää, kun on kaksi eri taloutta. Helppoa matikkaa. Tietääkseni se yksinhuoltajakorotuskaan ei ole mikään ruhtinaallinen. Ja henkilö, joka käy töissä, ei juuri sossunluukulta tukiaisia saa.

Oliskos se niin, että miesten keskitulot per kuukausi on luokkaa 2.600,-? Tuosta varmaan jää käteen noin 1.600,-. Siitä elatusta 150,- ja loput itselle. Ei luulisi olevan valittamista.

Minä en tunne yhtään rikasta yksinhuoltaja äitiä. Mutta tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö poikkeuksiakin olisi. Aivan kuten edellä esittämääni asiaankin löytyy poikkeuksia. On niitä kai niitäkin etiä, jotka ymmärtävät lastensa elantomenojen päälle.

• ..........

Helvetin harva tienaa 2600 e kuussa. Mun mieheni tekee raskasta työtä ja tienaa 1300, eli puolet siitä! Laskeppa siitä, kun on asuntolainat, vakuutukset sun muut.Ei todellakaan jää kuin muutama euro johonkin ylimääräseen. Mitään isoa ei voi ostaa ilman osamaksua saati sitten, että olisi varaa tehdä yhteisiä lapsia. Minä olen opiskelija, joten ei ole siitäkään apua.
        Kyllä se mielestäni on väärin, että miehellä ei ole varaa koskaan ostaa mitään itselleen.

.......... kirjoitti:

Helvetin harva tienaa 2600 e kuussa. Mun mieheni tekee raskasta työtä ja tienaa 1300, eli puolet siitä! Laskeppa siitä, kun on asuntolainat, vakuutukset sun muut.Ei todellakaan jää kuin muutama euro johonkin ylimääräseen. Mitään isoa ei voi ostaa ilman osamaksua saati sitten, että olisi varaa tehdä yhteisiä lapsia. Minä olen opiskelija, joten ei ole siitäkään apua.
        Kyllä se mielestäni on väärin, että miehellä ei ole varaa koskaan ostaa mitään itselleen.

Hei,

en nyt tarkalleen muista, mikä on miesten keskipalkka kuukaudessa (siksi se kysymysmerkkikin oli perässä), mutta kyllä se lähempänä on tuota minun mainitsemaa summaa kuin sinun. Eikä se mitenkään helvetin harvinainen kk-palkka ole. Moni nainenkin tienaa yli mainitsemani summan. Eikö tuo 1300 oli aika lailla minimipalkka? Oletan, että kyseessä kokopäivätyö. Vai puhutko sinä käteen jäävästä palkasta (=netto). Minä puhun brutosta. Vai onko kyseessä vasta valmistunut? Mutta voidaan sitä ottaa esimerkiksi vaikka 2000,- per kuu, koska tähän pääse jo aika moni mies. Siitä verot pois, käteen jää 1300,-.

Toki minä sen ymmärrän, että teillä on tiukkaa, kun opiskelet ja miehen tulot hämmästyttävän pienet. Maksaako miehesi sitten elatusmaksuja? Ne on varmaan hänen tulojensa mukaan mitoitettu. Syyttömiä ne mahdolliset lapset kuitenkin ovat. Tuskin heilläkään rahassa kylvetään ellei ex-vaimo satu olemaan em. hyväpalkkainen tai rikkaasta suvusta.

Onhan se aina väärin, kun ei ole varaa ostaa itselleen. Onko sillä ex-vaimolla? Tarkoitus ei ole provoilla tai muuta. Ehkä te edustatte toista ääripäätä, mutta yleensä homma menee niin päin, että se ex-rouva on se selvästi pienempi tuloinen ja hänellä ei jää sitä rahaa itselleen. Mutta poikkeuksiakin on.

• .........
        onko osallistuttu elantomen... kirjoitti:

Hei,

en nyt tarkalleen muista, mikä on miesten keskipalkka kuukaudessa (siksi se kysymysmerkkikin oli perässä), mutta kyllä se lähempänä on tuota minun mainitsemaa summaa kuin sinun. Eikä se mitenkään helvetin harvinainen kk-palkka ole. Moni nainenkin tienaa yli mainitsemani summan. Eikö tuo 1300 oli aika lailla minimipalkka? Oletan, että kyseessä kokopäivätyö. Vai puhutko sinä käteen jäävästä palkasta (=netto). Minä puhun brutosta. Vai onko kyseessä vasta valmistunut? Mutta voidaan sitä ottaa esimerkiksi vaikka 2000,- per kuu, koska tähän pääse jo aika moni mies. Siitä verot pois, käteen jää 1300,-.

Toki minä sen ymmärrän, että teillä on tiukkaa, kun opiskelet ja miehen tulot hämmästyttävän pienet. Maksaako miehesi sitten elatusmaksuja? Ne on varmaan hänen tulojensa mukaan mitoitettu. Syyttömiä ne mahdolliset lapset kuitenkin ovat. Tuskin heilläkään rahassa kylvetään ellei ex-vaimo satu olemaan em. hyväpalkkainen tai rikkaasta suvusta.

Onhan se aina väärin, kun ei ole varaa ostaa itselleen. Onko sillä ex-vaimolla? Tarkoitus ei ole provoilla tai muuta. Ehkä te edustatte toista ääripäätä, mutta yleensä homma menee niin päin, että se ex-rouva on se selvästi pienempi tuloinen ja hänellä ei jää sitä rahaa itselleen. Mutta poikkeuksiakin on.

1300 jää käteen kokopäivätyöstä. Joutuu silti maksamaan ylisuurta elatusta. Moni paremmin tienaava maksaa paljon vähemmän. Mutta kun suomessa on se systeemi, että kukin lastenvalvoja saa vetää oman näkemyksensä mukaan hatusta elatusken summan, niin päästään tällaisiin järjesvastaisiin summiin. Alennusta on yrittänyt saada, mutta ei anneta.Elämäntilanteet muuttuu, mutta niitä ei oteta huomioon kun ajatellaan maksajaa. Sitten kun äidiltä loppuu rahat, niin ollaan valmiina muuttelemaan summia.asumiskustannukset on todella suuret ja rehellisesti sanottuna laskujen jälkeen ei jää rahaa kuin ruokaan ja joskus ei siihenkään.

Ei aina voi sitä exääkään sääliä, hänkin on vastuussa lapsen elatuksesta. Ja kyllä täytyy ajatella, että miehenkin täytyy saada elää. Tässä meidän tapauksessa exä omasta tahdostaan työttömänä.Monella on varmasti paljon huonommin kuin meillä, mutta silti suututtaa, että toista poljetaan. Eikö yhteiskunta voisi osallistua exän avustukseen, jos hänellä on tiukkaa? Ei voida olettaa, että mies maksaa itsensä kipeäksi ja joutuu koko loppu elämänsä kitkuttelemaan ja tekemään raskasta työtä, eikä koskaan saa hankkia mitään itselleen.

Lasta minä en tästä syytä. mielestäni elatusmaksujen maksajista on tehty sossu, kun yhteiskunta pakoilee omaa vastuutaan. Kyllä ne lapsettomat ja köyhät saavat apua sossusta, mutta yh:lle annetaan raha isän pussista.

En minä lasta tässä lapsen etua halua vahingoittaa, vaan ajattelen niin, että molempien osapuolien tulisi kantaa kortensa kekoon, eikä voida mennä järjenvastaisuuksiin. Täytyyhän miehellä olla jotain millä rakentaa uutta tulevaisuutta.

• meilläkin
        ......... kirjoitti:

1300 jää käteen kokopäivätyöstä. Joutuu silti maksamaan ylisuurta elatusta. Moni paremmin tienaava maksaa paljon vähemmän. Mutta kun suomessa on se systeemi, että kukin lastenvalvoja saa vetää oman näkemyksensä mukaan hatusta elatusken summan, niin päästään tällaisiin järjesvastaisiin summiin. Alennusta on yrittänyt saada, mutta ei anneta.Elämäntilanteet muuttuu, mutta niitä ei oteta huomioon kun ajatellaan maksajaa. Sitten kun äidiltä loppuu rahat, niin ollaan valmiina muuttelemaan summia.asumiskustannukset on todella suuret ja rehellisesti sanottuna laskujen jälkeen ei jää rahaa kuin ruokaan ja joskus ei siihenkään.

Ei aina voi sitä exääkään sääliä, hänkin on vastuussa lapsen elatuksesta. Ja kyllä täytyy ajatella, että miehenkin täytyy saada elää. Tässä meidän tapauksessa exä omasta tahdostaan työttömänä.Monella on varmasti paljon huonommin kuin meillä, mutta silti suututtaa, että toista poljetaan. Eikö yhteiskunta voisi osallistua exän avustukseen, jos hänellä on tiukkaa? Ei voida olettaa, että mies maksaa itsensä kipeäksi ja joutuu koko loppu elämänsä kitkuttelemaan ja tekemään raskasta työtä, eikä koskaan saa hankkia mitään itselleen.

Lasta minä en tästä syytä. mielestäni elatusmaksujen maksajista on tehty sossu, kun yhteiskunta pakoilee omaa vastuutaan. Kyllä ne lapsettomat ja köyhät saavat apua sossusta, mutta yh:lle annetaan raha isän pussista.

En minä lasta tässä lapsen etua halua vahingoittaa, vaan ajattelen niin, että molempien osapuolien tulisi kantaa kortensa kekoon, eikä voida mennä järjenvastaisuuksiin. Täytyyhän miehellä olla jotain millä rakentaa uutta tulevaisuutta.

Miehellä jää käteen 1450€/kk. Palkka bruttona 2200€/kk; 4 vuoden työkokemuksen jälkeen. Itse olen työssä, eikä meillä ole lapsia, joten tlemme toimeen hyvin. Ei siinä mitään.

Mutta todella epäreilulta tuntuu se, että raskaudesta asti lapsen äiti on yksipuolisesti tehnyt kaikki päätökset ja mies on ollut vain maksajana. He eivät koskaan ole olleet yhdessä, eikä lapsella siis tilannetta jossa biologiset vanhemmat samaa perhettä (nuoruuden yhden illan juttu). Yksipuolisesti nainen päätti muuttaa 1000€ kilometrin päähän (lapsen ollessa 2v), nyt on harkinnassa muutto ulkomaille vuodeksi -sieltä poikaa ei saa meille senkään vertaa kuin nyt, siis ei ollenkaan.

Tällä hetkellä mies näkee lastansa 4-5 kuukauden välein. Maksaa jokaisesta tapaamisesta 250€ matkakuluja, aina yksin (joka kuukausi ei meillä olisi varaakaan). Joka kuukausi elatusmaksut juoksee normaalisti -mies ei halua riidellä, koska pelkää, ettei lasta näy meillä senkään vertaa sen jälkeen. Vähän tuntuu, kuin vieraasta lapsesta maksaisi, ihan vieraaseen perheeseen.

• Sara
        meilläkin kirjoitti:

Miehellä jää käteen 1450€/kk. Palkka bruttona 2200€/kk; 4 vuoden työkokemuksen jälkeen. Itse olen työssä, eikä meillä ole lapsia, joten tlemme toimeen hyvin. Ei siinä mitään.

Mutta todella epäreilulta tuntuu se, että raskaudesta asti lapsen äiti on yksipuolisesti tehnyt kaikki päätökset ja mies on ollut vain maksajana. He eivät koskaan ole olleet yhdessä, eikä lapsella siis tilannetta jossa biologiset vanhemmat samaa perhettä (nuoruuden yhden illan juttu). Yksipuolisesti nainen päätti muuttaa 1000€ kilometrin päähän (lapsen ollessa 2v), nyt on harkinnassa muutto ulkomaille vuodeksi -sieltä poikaa ei saa meille senkään vertaa kuin nyt, siis ei ollenkaan.

Tällä hetkellä mies näkee lastansa 4-5 kuukauden välein. Maksaa jokaisesta tapaamisesta 250€ matkakuluja, aina yksin (joka kuukausi ei meillä olisi varaakaan). Joka kuukausi elatusmaksut juoksee normaalisti -mies ei halua riidellä, koska pelkää, ettei lasta näy meillä senkään vertaa sen jälkeen. Vähän tuntuu, kuin vieraasta lapsesta maksaisi, ihan vieraaseen perheeseen.

Muistelen, että se osapuoli joka muuttaa pois myös vastaa tapaamisten matkakuluista. Ainakin, jos muuttaa ulkomaille. Kannattaa selvittää asia.

meilläkin kirjoitti:

Samaa mieltä olen tuon Saran kanssa. Kannattaa selvittää, kuka maksaa matkakulut. Minun muistaakseni ne laitetaan puoliksi, jos kustannukset ovat isot. Myös lähin tulee kantaa kortensa kekoon etän ja lasten tapaamisessa.

Sitten vielä itse elatusmaksuista. Minulla on sellainen mielikuva, että jos tulot muuttuvat, maksuihin on mahdollista saada muutosta. Muistaaksen se ei kuitenkaan ole pätevä syy, että ostaa/rakentaa uudelle perheelle uuden kodin, joka vie käteen jäävästä huomattavasti enemmän kuin esim. aiemmin maksettu vuokra. Minusta tämä on sikäli loogista, että elatusmaksut kuuluvat etän pakollisiin menoihin ja ne on otettava huomioon uusia hankintoja ym. tehtäessä. Tällä tavalla ei siis voi pienentää elatusmaksua, kun mikään muu (=tulotaso) ei muutu. Mutta jos tulot ovat romahtaneet, kannattaa käydä sossussa tarkistuttamassa, täyttyvätkö edellytykset. Lisäksi muistaakseni yhden lapsen syntymä uuteen liitton ei vielä pienennä elatusmaksuja, mutta jos useampia syntyy, voi peruste elareiden alentamiselle löytyä.

Sitten vielä tuosta mainitsemastasi lapsen äidistä. Mikäli hänellä on yksinhuoltajuus, hänellä on oikeus kaikki päätökset tehdä. Luonnollisesti on ikävää, ettei isä ja lapsi pääse tapaamaan useammin. Onko tapaamisista jotain sovittu? Minä ottaisin selvää oikeuksistani sekä selvittäisin, onko lapsen äidillä velvollisuus osallistua matkakustannuksiin.

• epäreiluilija
        onko osallistuttu elantomen... kirjoitti:

Samaa mieltä olen tuon Saran kanssa. Kannattaa selvittää, kuka maksaa matkakulut. Minun muistaakseni ne laitetaan puoliksi, jos kustannukset ovat isot. Myös lähin tulee kantaa kortensa kekoon etän ja lasten tapaamisessa.

Sitten vielä itse elatusmaksuista. Minulla on sellainen mielikuva, että jos tulot muuttuvat, maksuihin on mahdollista saada muutosta. Muistaaksen se ei kuitenkaan ole pätevä syy, että ostaa/rakentaa uudelle perheelle uuden kodin, joka vie käteen jäävästä huomattavasti enemmän kuin esim. aiemmin maksettu vuokra. Minusta tämä on sikäli loogista, että elatusmaksut kuuluvat etän pakollisiin menoihin ja ne on otettava huomioon uusia hankintoja ym. tehtäessä. Tällä tavalla ei siis voi pienentää elatusmaksua, kun mikään muu (=tulotaso) ei muutu. Mutta jos tulot ovat romahtaneet, kannattaa käydä sossussa tarkistuttamassa, täyttyvätkö edellytykset. Lisäksi muistaakseni yhden lapsen syntymä uuteen liitton ei vielä pienennä elatusmaksuja, mutta jos useampia syntyy, voi peruste elareiden alentamiselle löytyä.

Sitten vielä tuosta mainitsemastasi lapsen äidistä. Mikäli hänellä on yksinhuoltajuus, hänellä on oikeus kaikki päätökset tehdä. Luonnollisesti on ikävää, ettei isä ja lapsi pääse tapaamaan useammin. Onko tapaamisista jotain sovittu? Minä ottaisin selvää oikeuksistani sekä selvittäisin, onko lapsen äidillä velvollisuus osallistua matkakustannuksiin.

Tulotasossa ei ole muutosta tapahtunut, joten muutoksia ei elareihinkaan olla hakemassa. Ja mies maksaa mielellään siinä mielessä, että rahat menevät pojan hyvinvointiin ja kasvatukseeen. Pojalla on hyvä koti ja hyvä isäpuolikin siellä missä on (tämän myös mieheni hyväksyy).

Lapsen äidillä on yksinhuoltajuus, joten hän saa tehdä päätöksiä kuten haluaa. Mieheni tuntuu jotenkin ...hmmm...pelkäävän ko naista; ilmeisesti heillä on ollut erittäin riitainen ja vaikea menneisyys koskien mieheni osallistumista lapsen elämään. Paljon mies ei halua siitä puhua; mutta sen verran, että nainen ei ole pitänyt sopimuksista kiinni tai on tehnyt niihin muutoksia yksipuolisesti, vaikka yhden päivänkin varoitusajalla (sitä tapahtuu nykyäänkin oikeastaan joka kerta), on tehnyt katoamistemppuja, jolloin mieheni on ollut tietämätön lapsensa olinpaikasta ja kerran nainen oli ilmeisesti uhannut poliisilla, kun mieheni oli puoli tuntia myöhässä ollut viemässä lasta äidin luokse.

No, se tarkoittaa nykypäivään sitä, että mieheni on täysin "nössykkä" kaikkeen lapseensa liittyvän suhteen. Hän ei ole juuri yhteydessä lapsen äitiin (mieheni äiti hoitaa suurimman osan yht.pidosta), ei uskalla sanoa mistään omaa mielipidettään, ei uskalla pyytää muutoksia mihinkään jne.

En mitenkään halua sanoa, että nainen olisi huono äiti tai muuta. Hän on varmasti hyvä äiti, ja muutenkin ok. Samoin hänen miehensä tuntuu olevan hyvä tyyppi (mieheni tulee hänen kanssaan toimeen paremmin). Heidän elämäntyylinsä vain ylipäätäänkin tuntuu olevan spontaani, lennokas ja ex-tempore. Siihen kun yrittää sovittaa ihan toisen perheen tarpeet ja aikataulut, niin sitä he eivät ole ajatelleet olenkaan.

• kolmen lapsen äidiltä

Iltasanomissa tämä naislaulaja Kati Fors vei kylmästi miehen ja kolmen lapsen isän!

Että näin sitä vaan julmasti nämä vapaat lapsettomat naiset käyttäytyy. Eivät ajattele edes lapsia vaan, itseään.
      Jos ei ole sitä omaa elämää eikä miestä ole koskaan ollut, täytyy se elämä hankkia ja vaikka väkisin viedä joltain mies, ei voi aavistaa minkälaista tuskaa tuottaa toiselle. Mutta sehän heillä on päämääränäkin, aiheuttaa vaimoille ja varsinkin lapsille mieletöntä mielipahaa,josta ei toivu koskaan. Säälin heitä, jotka niin tekevät.

• naurattaaa

Mikä mies se sellainen on, joka väkisin viedään. vastoin hänen tahtoaan?

• joutaa mennä
        naurattaaa kirjoitti:

Mikä mies se sellainen on, joka väkisin viedään. vastoin hänen tahtoaan?

Ei mikään mies. Sellanen joutaa mennäkkin, joka ei vaimoaan ja lapsiaan arvosta yhtään. Toivottavasti jätetyt naiset eivät enää taksin ota, kun uutuuden viehätys katoaa,ja tulee ikävä perhettään. kieriskelkööt tuskissaan sitten, kun virheensä huomaa.

• mieltä
        joutaa mennä kirjoitti:

Ei mikään mies. Sellanen joutaa mennäkkin, joka ei vaimoaan ja lapsiaan arvosta yhtään. Toivottavasti jätetyt naiset eivät enää taksin ota, kun uutuuden viehätys katoaa,ja tulee ikävä perhettään. kieriskelkööt tuskissaan sitten, kun virheensä huomaa.

Joo, ei huonon takia kannata itkeä paljon. Eikä takaisin missään tapauksessa, koska ainahan ne on kerjäämässä takas...Ja jos pääsevät, niin jo kohta unohtavat ja taas on sama peli käynnissä kuin ennenkin.

• niin kauheesti

Olishan se hyvä että se exmies pääsisi lapsistaan eron yhteydessä samoin kuin exvaimostaan niin ettei tarvitsisi mistään enää huolehtia.Tapaamispakkoa ei ole,viis siitä että lapset kaipaa isää.Isän ei tarvi tavata omia lapsiaan eikä näin tee myöskään sen jälkeen kun on uusi muija astunut kuvioihin mukaan.Uusi muija kun ei halua että ne edellisen akan kanssa hommatut lapset pääsevät yhtään heidän onneaan häiritsemään.
      Mutta kun pitää niitä elareita maksella sille exakalle kuten ne uudet muijat kuvittelee että raha menee äidin hyvinvointiin.Vasta kun on itse siinä tilanteessa että on lasten kanssa yksin niin ymmärtää että ei ne lapset elä pyhästä hengestä ja joku vastuu sillä isälläkin on hankkimiaan lapsia kohtaan.Äiti kun ei voi lakata hoitamasta omia lapsiaan kuten isä kun ero tulee.Jonkun on huolehdittava lapsista ja äidin vastuullehen se pääsääntöisesti jää kun isillä tulee muita puuhia.Meilläkin eron jälkeen olen solminut uuden ihmissuhteen ja siitä huolimatta kykenen hoitamaan lapset ja ehdin vallan mainiosti viettää aikaa uuden mieheni kanssa.Lasten isälle taas tuotti suuria vaikeuksia tapailla lapsia kun tuli uusi muija kuvioon.Mistähän sekin johtuu.

• siideri/kaljarahasta pois

Näiltä uusilta vaimoilta ja heidän lapsiltaanhan se raha on pois, jos se mies makselee omille lapsilleen ruokarahaa. Uusi vaimo jää vähemmälle kapakkareisuille, ja hänen lapsensa eivät saa tarpeeksi karkkia ja limua.
        Eläminen on kallista varsinkin näin euroaikaan, joten jos ei ole niitä omia lapsia ja arkisia menoja, jotka yksin makselee, ei voi ollakäsitystä että raha ei vaan riitä.
        Uudet vaimot voisi mennä vaikkapa työhön, jotta voisi ostella niitä kynsilakkoja ja siidereitä ihan itse.
        Ja puolet halvemmallahan se mies pääsee kun lapset ovat äidillä, eipähän tarvi kuskata harrastuksiin, eikä kuluttaa kallisarvoista aikaa lastensa kanssa. Kun kuukausiraha on maksettu, voi keskittyä aivan muuhun, ja odotella seuraavaa kuukautta. Äiti sen sijaan tekee lastensa eteen kaiken, palkatta!

• Mikä ruikuttaja?

Kai sinullakin on menneisyys, vai onko ollenkaan?

Jos olet lapseton neiti ihminen ja mustasukkainen niin älä sekaannu sellaisiin joilla on perhe tausta. Kyllä niitä lapsettomia poikamiähiäkin löytyy joilla ei menneisyys rasita suhdettasi.

• Sara

Keski-ikäisen naisen näkökulma;

a) eronnut mies - mitä vikaa siinä on, kun on siirretty ulkoruokintaan? Mahdolliset lapset lisärasite.

b) poikamies - mitä vikaa siinä on, kun ei ole tuohon ikään kenellekään kelvannut? Mahtaakohan edes oppia enää tavoille....

c) leskimies - hmmm, ehkä, tarkista kuitenkin ensin vaimon kuolinsyy - ja kts. kohta a), mahdolliset lapset :D

• täyttä asiaa

Lapset ovat vanhempien ykköset, ja naikkoset tulee häntäpäässä. Ex vaimokin on tärkeempi kuin onnen onkija ja hetken heila. Niin se vain on, kasvakaa siihen, niin elämä helpottuu!

• Sara
        täyttä asiaa kirjoitti:

Lapset ovat vanhempien ykköset, ja naikkoset tulee häntäpäässä. Ex vaimokin on tärkeempi kuin onnen onkija ja hetken heila. Niin se vain on, kasvakaa siihen, niin elämä helpottuu!

Kylmäkääre otsalle ja lepoa, sitten soitat lääkärillesi ja varaat ajan perusteellisiin keskusteluihin.

Etkö ymmärrä, että tuo ameebamainen, kaikkialle levittäytyvä katkeruutesi on sairautta, joka tuhoaa elämäsi - ei ehkä konkreettiseen hautaan kuten syöpä, mutta pahasti kuitenkin. Ehkä vieläkin pahemmin kuin syöpä, sillä myrkytät myös lapsesi ja ympäristösi - syöpään kuollutta on helpompi muistella lämmöllä ja kunnioituksella kuin katkeruuden kalkkia kylvävää myrkynkeittäjää.

• vaimo edelleen

Toivoa sopii, ettei sinusta tule jonain päivänä ex. Jos, käypäs lukemassa täällä tuo viestisi. Löydätköhän siitä sitten itsesi.

• te....

Itse asiassa olen eronnut muutamaan otteeseen. Yksi oli pitkäkin suhde. En ole jäänyt entisteni perään vainoamaan. Miksi pitäisi? Onko se joku laki?

• tiituli

kun sinusta tulee nyxä, löydätkö silloin itsesi täältä?

• ellei kukaan sitä hajoita

Niin se on tarkoitettu. Mutta kaikki vapaana juoksevat naiset eivät sitä ymmärrä, vaan on saatava se naimisissa oleva mies hinnalla millä hyvänsä. Ja hinta on tosiaan korkea. Hajoitattehan solmitun liiton, viemällä miehen ja lapsilta isän.
      Kauppatavarasta ei ole kyse, vaan paljon syvemmästä, mutta kuten sanoit, vapaat naiset väijyvät tilaisuuden tullen miestä, josta ovat kiinnostuneet. Viis siitä, onko miehellä perhettä, hänet on saatava, jotta voi päteä, ja kehua, kuinka vein ukkomiehen.
      Kuten kaikilla. aina on vastoinkäymisiä, ja silloin onkin hyvä iskeä, kun mies on heikko!
      Tekstissä huokui oikein suurpiirteinen voiton vimma. Ex vaimo on mitätön, vain sinä itse olet onnistunut ja valloittava. Varo vaan, ettei pilkka osu omaan nilkkään, vai onko jo osunut, ja tämä on kosto kaikesta, mitä olet kokenut?

• Sara

Ystävyydellä tiedoksi

a) avioliitto on ikuinen lähinnä roomalaiskatolisessa kirkossa, ja sielläkin on kehitetty erilaisia kiertoteitä tilanteen ratkaisemiseksi. Roomalaiskatolisia on Suomessa hyvin pieni vahemmistö.

b) ellei kukaan sitä hajoita - yleensä hajoittaja on vaimo, joka hakee eroa miehestään. Joskus eron hakeminen tapahtuu vaimon löydettyä toisen miehen, joskus miehellä on toinen nainen, mutta useimmiten vaimo hakee eroa koska ei ole enää henkisesti tyytyväinen liittonsa. Miehelle tunnetusti epätyydyttäväkin asiaintila kelpaa, sillä kaikki on (miehelle) parempaa kuin muutos.

• ajateltu
        Sara kirjoitti:

Ystävyydellä tiedoksi

a) avioliitto on ikuinen lähinnä roomalaiskatolisessa kirkossa, ja sielläkin on kehitetty erilaisia kiertoteitä tilanteen ratkaisemiseksi. Roomalaiskatolisia on Suomessa hyvin pieni vahemmistö.

b) ellei kukaan sitä hajoita - yleensä hajoittaja on vaimo, joka hakee eroa miehestään. Joskus eron hakeminen tapahtuu vaimon löydettyä toisen miehen, joskus miehellä on toinen nainen, mutta useimmiten vaimo hakee eroa koska ei ole enää henkisesti tyytyväinen liittonsa. Miehelle tunnetusti epätyydyttäväkin asiaintila kelpaa, sillä kaikki on (miehelle) parempaa kuin muutos.

Yleensä hajoittaja on ulkopuolinen ihminen! Ellei he tunkisi väliin, avioliitot säästyisi.
        Mutta mies on niin heikko naisille, että valitsee lapsettoman naisen, kun ei jaksa enää olla kotona lastensa kanssa ja ja jakaa vaimonsa kanssa vastuuta.
        Mies on ikuinen lapsi, joka etsii helppoa elämää. Kivahan on kokeilla kotileikkiä, mutta kun se ei enää kiinnosta, voi kaiken heittää roskiin kuin vanhan nuken.
        Kolmas osapuoli pelastaa miehen pulasta, ja miehän on niin naiivi, että uskoo kaiken muuttuvan hyväksi, kun pääsee menneisyydestä eroon. Mutta kuinka kävikään, kun nainen katoaa, muistuu vaimo mieleen, mutta onko paluu enää mahdollinen!

• Sara
        ajateltu kirjoitti:

Yleensä hajoittaja on ulkopuolinen ihminen! Ellei he tunkisi väliin, avioliitot säästyisi.
        Mutta mies on niin heikko naisille, että valitsee lapsettoman naisen, kun ei jaksa enää olla kotona lastensa kanssa ja ja jakaa vaimonsa kanssa vastuuta.
        Mies on ikuinen lapsi, joka etsii helppoa elämää. Kivahan on kokeilla kotileikkiä, mutta kun se ei enää kiinnosta, voi kaiken heittää roskiin kuin vanhan nuken.
        Kolmas osapuoli pelastaa miehen pulasta, ja miehän on niin naiivi, että uskoo kaiken muuttuvan hyväksi, kun pääsee menneisyydestä eroon. Mutta kuinka kävikään, kun nainen katoaa, muistuu vaimo mieleen, mutta onko paluu enää mahdollinen!

mutta useassa yhteydessä on tullut esiin fakta (siis Suomessa, muu maailma olkoon erikseen), naiset hakevat eron, eivät miehet, ja syynä on useimmiten vain parantuva elämänlaatu - siis naisen kannalta.

Sikäli olet oikeassa, mies on ikuinen lapsi joka etsii helppoa elämää, varsinkin nuori mies. Usea aikuistuu kolmen kympin tietämillä, jotkut eivät milloinkaan.

Yleinen tilannehan on se, että lähes kakarat syöksyvät naimisiin ja pyöräyttävät pari kakaraa. Nainen aikuistuu lasten myötä, mutta mies ei, joten nainen siirtää miehen ulkoruokintaan. Jossain vaiheessa mieskin kasvaa aikuiseksi ja on valmis perustamaan perheen. Luonnollista, että se kakkosperhe, harkitusti perustettu, on tasapainoisempi kuin usein vahingossa kehitetty lasten kotileikkisysteemi.

• psykologiaa

Tapasi selittää epäonnistumisia elämässäsi psykologian termein on ulkoinen attribuointi. Eli selität asioista niin, että ne johtuvat jostakin ulkoisesta seikasta, eivät sinusta itsestäsi sisältä. Esim. syy eroon löytyy jostakin ulkopuolisesta tekijästä(toisesta naisesta), ei sinusta tai sinun liittosi sisältä. Tämä selitystapasi antaa sinulle lohtua ja se vääristää totuutta siitä, että sinä voit joskus epäonnistua ilman, että kukaan toinen kuin sinä olisi ongelman sinulle aiheuttanut. Sellainen ihminen, joka ymmärtää ongelmien johtuvan itsestään, selvittää ongelmansa helpommin ja osaa korjata omaa käyttäytymistään ja oppii, eikä toista samoja virheitä. Henkilö, joka ulkoisesti selittää(muista johtuvaksi) asioita jatkaa samaa oravanpyörää ja todennäköisesti toistaa virheitään helpommin.
        On todettu, että ihmiset, jotka löytävät omat heikkoutensa ja ovat rehellisiä itselleen, elävät onnellisemmin ja selviävät elämässään paremmin.
        Suomeksi sanottuna: jatkat samaa oravanpyörää elämässäsi niin kauan, kun ymmärrät, että vain sinä ja miehesi olette syypäitä yhteisen liittonne epäonnistumiseen. Ne syyt löytyvät sieltä teidän liittonne sisältä. Mitä olisi voinut tehdä toisin, että miehesi olisi rakastanut sinua, eikä tutustunut uusiin potentiaalisiin naiskumppaneihin? Olitko kenties epärealistinen, kun kuvittelit, että miehesi tahtoi perustaa kanssasi perheen? Olivatko lapset todella pitkän harkinnan tulosta ja niin, että molemmat todella kertoivat haluavansa perustaa ja sitoutua perheeseen? Muuttuiko miehesi mieli sittenkin, kun hän huomasi, että liittonne muuttui likaa lapset saatuanne. Ehkä sinä muutuit liikaa? Unohditko käyttää aikaa suhteeseenne?
        Syitä voi olla monia, mutta pääpointti on se, että jotakin tapahtui ennen kuin miehesi alkoi haaveilla elämästä suhteenne ulkopuolella. Jos mies on onnellisessa suhteessa, hän tuskin tahtoo lähteä siitä pois. Monta kertaa me myös valehtelemme itsellemme, kun otamme itsellemme miehen, jonka tiedämme olevan ailahtelevainen ja kokeilunhaluinen, sellainen joka ei halua sitoutua. Me tiedämme sen ehkä hänen menneisyydestään, mutta haluamme uskotella itsellemme, että kyllä se mies siitä muuttuu,kun alkaa minun kanssani seurustelemaan. Silloin ei ihminen myönnä tosiseikkoja. Monta kertaa tällaisessa tapauksessa vielä mies pettää naistaan, mutta nainen antaa anteeksi. Loppujen lopuksi suhteesta tulee pelkkä sotku ja loppuu ikävin seurauksin. Siksi on todella tärkeää, että ihmiset luottavat omaan arviointikykyynsä ja tajuavat, että toista ihmistä on hirveästi muuttaa. Ja tärkeää on se, että vuosia seurustellaan ja tutustutaan, eikä tehdä niitä lapsia ensihuumassa.

• tuomariko syyllinen
        ajateltu kirjoitti:

Niinpä se tosiaan taitaa ollakin, avioliiton "hajoittaja" on aina ulkopuolinen ihminen, käräjäoikeuksistahan nämä avioeropäätökset tulevat. Ja ihminen joka päätöksen tekee ei useimmiten ole koskaan edes nähnyt eron hakijaa/hakijoita.

Tosin avioerohakemuksen voi laittaa vireille vain jompi kumpi aviopuolisoista.

Onkohan arviointikykysi pettänyt, kun yleensäkään olet ottanut itsellesi sellaisen miehen, joka on ollut heikko naisille.

• Taputapu!
        psykologiaa kirjoitti:

Tapasi selittää epäonnistumisia elämässäsi psykologian termein on ulkoinen attribuointi. Eli selität asioista niin, että ne johtuvat jostakin ulkoisesta seikasta, eivät sinusta itsestäsi sisältä. Esim. syy eroon löytyy jostakin ulkopuolisesta tekijästä(toisesta naisesta), ei sinusta tai sinun liittosi sisältä. Tämä selitystapasi antaa sinulle lohtua ja se vääristää totuutta siitä, että sinä voit joskus epäonnistua ilman, että kukaan toinen kuin sinä olisi ongelman sinulle aiheuttanut. Sellainen ihminen, joka ymmärtää ongelmien johtuvan itsestään, selvittää ongelmansa helpommin ja osaa korjata omaa käyttäytymistään ja oppii, eikä toista samoja virheitä. Henkilö, joka ulkoisesti selittää(muista johtuvaksi) asioita jatkaa samaa oravanpyörää ja todennäköisesti toistaa virheitään helpommin.
        On todettu, että ihmiset, jotka löytävät omat heikkoutensa ja ovat rehellisiä itselleen, elävät onnellisemmin ja selviävät elämässään paremmin.
        Suomeksi sanottuna: jatkat samaa oravanpyörää elämässäsi niin kauan, kun ymmärrät, että vain sinä ja miehesi olette syypäitä yhteisen liittonne epäonnistumiseen. Ne syyt löytyvät sieltä teidän liittonne sisältä. Mitä olisi voinut tehdä toisin, että miehesi olisi rakastanut sinua, eikä tutustunut uusiin potentiaalisiin naiskumppaneihin? Olitko kenties epärealistinen, kun kuvittelit, että miehesi tahtoi perustaa kanssasi perheen? Olivatko lapset todella pitkän harkinnan tulosta ja niin, että molemmat todella kertoivat haluavansa perustaa ja sitoutua perheeseen? Muuttuiko miehesi mieli sittenkin, kun hän huomasi, että liittonne muuttui likaa lapset saatuanne. Ehkä sinä muutuit liikaa? Unohditko käyttää aikaa suhteeseenne?
        Syitä voi olla monia, mutta pääpointti on se, että jotakin tapahtui ennen kuin miehesi alkoi haaveilla elämästä suhteenne ulkopuolella. Jos mies on onnellisessa suhteessa, hän tuskin tahtoo lähteä siitä pois. Monta kertaa me myös valehtelemme itsellemme, kun otamme itsellemme miehen, jonka tiedämme olevan ailahtelevainen ja kokeilunhaluinen, sellainen joka ei halua sitoutua. Me tiedämme sen ehkä hänen menneisyydestään, mutta haluamme uskotella itsellemme, että kyllä se mies siitä muuttuu,kun alkaa minun kanssani seurustelemaan. Silloin ei ihminen myönnä tosiseikkoja. Monta kertaa tällaisessa tapauksessa vielä mies pettää naistaan, mutta nainen antaa anteeksi. Loppujen lopuksi suhteesta tulee pelkkä sotku ja loppuu ikävin seurauksin. Siksi on todella tärkeää, että ihmiset luottavat omaan arviointikykyynsä ja tajuavat, että toista ihmistä on hirveästi muuttaa. Ja tärkeää on se, että vuosia seurustellaan ja tutustutaan, eikä tehdä niitä lapsia ensihuumassa.

TOIVOTTAVASTI kaikki lukevat ajatuksen kera kirjoituksesi!

• vaikeutta
        psykologiaa kirjoitti:

Voi hitto mikä kirjoitus! Harmi vain, että Lissulla on suuria vaikeuksia ymmärtää lukemaansa.

• ikuinen ja piste!

Näin on minun vanhemmilla, ja heidän vanhemmilla, näin tulee olemaan minun ja minun lasteni! Kuka hitto on taho, joka helpotti avioerot! En ole uskovainen, enkä käy kirkossa, kuin tapauskohtaisesti, mutta uskon siihen, että minkä jumala on yhdistänyt, sitä älkööt ihminen erottako!
        Se minkä ihmiset kkevat omissa häissään, luulisi kunnioittavan ja arvostavan sitä! Mutta minkäs teet, jos ihminen, joka ei koskaan ole naimisissa ollut, voi ymmärtää mitä se toisille merkitsee!
        Lapsille vain paras mahdollinen kasvupaikka on oma prehe, omat vanhemmat ja sisarukset, ja se kun revitään pois, lapsi on aivan turvaton ja yksin.
        Sitten syytetään miten nuoriso ja lapset käyttäytyvät huonosti. Kuka antaa mallin? Aikuiset!

• psykologiaa
        ikuinen ja piste! kirjoitti:

Näin on minun vanhemmilla, ja heidän vanhemmilla, näin tulee olemaan minun ja minun lasteni! Kuka hitto on taho, joka helpotti avioerot! En ole uskovainen, enkä käy kirkossa, kuin tapauskohtaisesti, mutta uskon siihen, että minkä jumala on yhdistänyt, sitä älkööt ihminen erottako!
        Se minkä ihmiset kkevat omissa häissään, luulisi kunnioittavan ja arvostavan sitä! Mutta minkäs teet, jos ihminen, joka ei koskaan ole naimisissa ollut, voi ymmärtää mitä se toisille merkitsee!
        Lapsille vain paras mahdollinen kasvupaikka on oma prehe, omat vanhemmat ja sisarukset, ja se kun revitään pois, lapsi on aivan turvaton ja yksin.
        Sitten syytetään miten nuoriso ja lapset käyttäytyvät huonosti. Kuka antaa mallin? Aikuiset!

niin kauan kuin onnea kestää.
        Moni liitto kaatuu, kun jompi kumpi antaa periksi, eikä jaksa enää yrittää.Joskus annetaan liian helposti periksi, mutta joskus ongelmia on jo niin paljon, että se on vaarassa uhata jomman kumman mielenterveyttä. Silloin on parempi miettiä muita vaihtoehtoja. Silloin kun toinen tekee jatkuvasti virheitä, on itsensä kiusaamista uskotella, että kaikki muuttuu.

Mutta ei kai kukaan voi väittää tosissaan, että aikanaan solmitussa avioliitossa olisi pakko elää koko lopun elämäänsä, jos se on tuhoksi siinä eläville? Paras tapa auttaa lapset hyvään tulevaisuuteen, on pitää itsestään huolta samalla kuin lapsistakin. Suhde, jossa vanhemmat ovat vain lasten takia yhdessä on pikemminkin ongelmaksi lapsille. Mieti millaisen kuvan "normaalista parisuhteesta" ja perhe-elämästä lapsi saa perheessä, jossa vanhempien väliltä puuttuu kunnioitus ja läheisyys?

Joskus vanhemmat tekevät palveluksen toisilleen ja lapsilleen eroamalla. Se on tosiasia.Ihminen on erehtyväinen, se on tässä maassa todettu!

Nykyään liitot solmitaan ilman harkintaa ja heppoisin perustein. Ei kunnioiteta avioliittoa, se on joku, jonka oletetaan pitävän parisuhde koossa, vaikka sen pitäisi olla jo ennen avioliiton solmimista "koossa".Ennen vanhaan erottiin harvemmin, kun se oli valtava häpeä varsinkin naiselle. Mutta muistelkaapas nykyään keski-iässä olevia ihmisiä...ovatko he mielestään eläneet onnellisen lapsuuden? Itse tiedän lukuisia tapauksia alkoholistiperheistä, väkivaltaisista... Tiedän jopa tapauksia, jossa väkivaltaisen isän mallin saanut lapsi jatkaa väkivaltaa omassa perheessään.

• mieleen lissu...

puhut vanhemmistasi ja isovanhemmistasi, jotka elävät(elivät) avioliitossa, itsehän olet eronnut, ja mitenkään et kai itse voi vaikuttaa lastesi elämään jos eroavat, tai sitten vaikutat, olemalla oma itsesi, sinäkö vahdit heidän elämäänsä,että kaikki sujuu mallikkaasti....??? minkä HÄN on yhdistänyt, älköön ihminen sitä erota! mieti, lissu ja lue huolella psykologian viestit!

• Sara
        psykologiaa kirjoitti:

niin kauan kuin onnea kestää.
        Moni liitto kaatuu, kun jompi kumpi antaa periksi, eikä jaksa enää yrittää.Joskus annetaan liian helposti periksi, mutta joskus ongelmia on jo niin paljon, että se on vaarassa uhata jomman kumman mielenterveyttä. Silloin on parempi miettiä muita vaihtoehtoja. Silloin kun toinen tekee jatkuvasti virheitä, on itsensä kiusaamista uskotella, että kaikki muuttuu.

Mutta ei kai kukaan voi väittää tosissaan, että aikanaan solmitussa avioliitossa olisi pakko elää koko lopun elämäänsä, jos se on tuhoksi siinä eläville? Paras tapa auttaa lapset hyvään tulevaisuuteen, on pitää itsestään huolta samalla kuin lapsistakin. Suhde, jossa vanhemmat ovat vain lasten takia yhdessä on pikemminkin ongelmaksi lapsille. Mieti millaisen kuvan "normaalista parisuhteesta" ja perhe-elämästä lapsi saa perheessä, jossa vanhempien väliltä puuttuu kunnioitus ja läheisyys?

Joskus vanhemmat tekevät palveluksen toisilleen ja lapsilleen eroamalla. Se on tosiasia.Ihminen on erehtyväinen, se on tässä maassa todettu!

Nykyään liitot solmitaan ilman harkintaa ja heppoisin perustein. Ei kunnioiteta avioliittoa, se on joku, jonka oletetaan pitävän parisuhde koossa, vaikka sen pitäisi olla jo ennen avioliiton solmimista "koossa".Ennen vanhaan erottiin harvemmin, kun se oli valtava häpeä varsinkin naiselle. Mutta muistelkaapas nykyään keski-iässä olevia ihmisiä...ovatko he mielestään eläneet onnellisen lapsuuden? Itse tiedän lukuisia tapauksia alkoholistiperheistä, väkivaltaisista... Tiedän jopa tapauksia, jossa väkivaltaisen isän mallin saanut lapsi jatkaa väkivaltaa omassa perheessään.

Ainakin omalle itselle. Siksi en voi ymmärtää näitä ihmisiä, jotka ovat valmiit tuhlaamaan ainutlaatuisen elämänsä.

Tavallisen ihmisen tavallinen elämä tuo tullessaan ikäviä asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa. Niistä täytyy vain jotenkin taaplata. Mutta miksi ihmeessä niin kovin moni ihminen haalii itselleen sellaisia ikäviä asioita, joita voi välttää, jotka voi eliminoida, joista voi päästä eroon... Kummallista. Vaiko naisellista masokismia?

• tulevaisuudesta

Kuvitelkaapa, kun Lissun poika joskus aikanaan avioituu, saa lapsen ja sitten tuleekin ero. Eron jälkeen pojan suhteet äitiin viilenevät, kun äiti muistaa joka käänteessä muistuttaa poikaansa siitä miten on olemassa vain tämä ensimmäinen liitto ja ensimmäinen vaimo.

Sitten vuosien päästä poika lopullisesti irtautuu äitinsä ja ensimmäisen vaimonsa käskyvallasta ja löytää elämäänsä uuden naisen. Suhteet äitiin katkeavat, koska äiti ei voi hyväksyä tätä paholaisnaikkosta poikansa elämään ja muistaa myös aina kertoa pojalleen ja uudelle vaimollekin tämän olevan paholaisen. Poika saa aikanaan, jo lähes keski-iässä, toisen ja kauan kaivatun lapsensa, mutta kun lapsi on myös tämän paholaisnaikkosen lapsi, ei Lissu halua koskaan edes nähdä tätä lasta.

Näin Lissu rakensi perheestään onnellisen ja tasapainoisen.

• onnellisuus
        tulevaisuudesta kirjoitti:

Kuvitelkaapa, kun Lissun poika joskus aikanaan avioituu, saa lapsen ja sitten tuleekin ero. Eron jälkeen pojan suhteet äitiin viilenevät, kun äiti muistaa joka käänteessä muistuttaa poikaansa siitä miten on olemassa vain tämä ensimmäinen liitto ja ensimmäinen vaimo.

Sitten vuosien päästä poika lopullisesti irtautuu äitinsä ja ensimmäisen vaimonsa käskyvallasta ja löytää elämäänsä uuden naisen. Suhteet äitiin katkeavat, koska äiti ei voi hyväksyä tätä paholaisnaikkosta poikansa elämään ja muistaa myös aina kertoa pojalleen ja uudelle vaimollekin tämän olevan paholaisen. Poika saa aikanaan, jo lähes keski-iässä, toisen ja kauan kaivatun lapsensa, mutta kun lapsi on myös tämän paholaisnaikkosen lapsi, ei Lissu halua koskaan edes nähdä tätä lasta.

Näin Lissu rakensi perheestään onnellisen ja tasapainoisen.

ja turvallinen, oikea koti,pysyy lissun, eronneen, maailman parhaan äidin, hanskassa?! ilman Isän uutta "elämää"!! tulevat lapsenlapset, saavat tavata Isoisäänsä, vain isoäidin (lissun) valvonnan alaisena, siihen ei naikkosia sitten kaivata!!! mahtaa lapsukaisilla olla rankkaa aikuistuessaan?

• minä

Eipä kai sit kannata mennä naimisiin. Ensin on vaaleanpunanen unelma ja sit se särkyy. Niin se usein menee. Avoliitto on hyvä ratkasu ja naimisiin ei pakoteta. Ei mikään ole ikuista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe