kunnon tärkki?

virkkaaja

Mistähän saisi ostaa kunnon tärkkiainetta, millä saisi virkkaustyöt kovetettua koviksi?
Ostin Prismasta suihkutettavaa spraytä, mutta on käytännössä lähinnä "silitysapuaine".
Haluaisin esim. tehdä joulukelloja kuuseen ja virkattuja maljoja, mutta mistä aine?
Kiitos, jos joku tietää niksin.
terv. virkkauskärpäsen uusi purema

9

11309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovetus

Laita googlen hakusanaks tärkki,saat monta reseptiä.

• pitsitekijä
      • ja kunnollisia

Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.

Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.

• virkkaaja
        ja kunnollisia kirjoitti:

Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.

Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.

täytyypä kokeilla...!
        kiitos kaikille tietonsa jakaneille :-)

• sisko

liota melkein kiehuvan kuumaan veteen hienoa sokeria niin paljon kuin liukenee.kastele ja muotoile esim. jonkin astian päälle ja anna kuivua. tulee todella kova. olen kokeillut ja hyväksi todennut.

• Anonyymi

Olen etsinyt vuosia hyvää silitystärkkiä. Kaupat väittää, ettei ole menekkiä. Ei voi ola kysyntää , jos tuotetta ei ole kaupan. Minulla on ”tippa sitä kunnollista, pitää ottaa purkista kuva ja levittää, jotta osataan etsiä ”kunnon tuotetta”. Nuo”apuaineet” rahastusta. Oletko kokeillut vanhaa ”perunajauhotärkköystä” ensi hätään? Ei ole kyllä mukavaa. Tänä ”miesten” digimaailmassa käytännön asiat unohtuneet? Me halutaan kunnon modernin silitystärkkisprayn. , Ei mitään ”apuaineita”.

• Anonyymi

Minä olen ostanut joskus vuosikymmeniä sitten tuubissa olevaa tärkkiä jota sekoitettiin veteen , ei siis mitää valmista spraytä. Se oli kyllä ihan parasta kun sai vesimäärällä säädeltyä miten kovaa tärkkiä halusi mihinkin tarkoitukseen. Sokeritärkkikin on helppo ja kohtuu hyvä pikatärkki mutta ei kestä kunnolla kosteutta. Kokeilin pariin pitsiliinasta tehtyyn kulhoon ja aikaa myöten pehmenivät. Kosteudenkestävä puuliima - vesiseos on toiminut paremmin.

• Anonyymi

keittää hieman riisiä runsaassa vedessä. Kastelee sitten pöytäliinat tm. sillä vedellä.

Minä kastelen aina paidankaulukset, vuosia vanhat paidat näyttävät uudelta, vaikka tv studiossa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      125
      6610
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      54
      5672
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      79
      4426
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      86
      4309
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      104
      4081
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      84
      1446
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      81
      1257
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      337
      1253
    9. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      16
      1210
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      35
      978
    Aihe