Mistähän saisi ostaa kunnon tärkkiainetta, millä saisi virkkaustyöt kovetettua koviksi?
Ostin Prismasta suihkutettavaa spraytä, mutta on käytännössä lähinnä "silitysapuaine".
Haluaisin esim. tehdä joulukelloja kuuseen ja virkattuja maljoja, mutta mistä aine?
Kiitos, jos joku tietää niksin.
terv. virkkauskärpäsen uusi purema
kunnon tärkki?
9
9578
Vastaukset
- kovetus
Laita googlen hakusanaks tärkki,saat monta reseptiä.
- pitsitekijä
Tästä osoitteesta voit tilata tärkkiä, jolla saat virkkauksistasi kunnolla tärkättyjä:
http://www.htk.fi/public/jatanaitta/- ja kunnollisia
Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.
Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä. - virkkaaja
ja kunnollisia kirjoitti:
Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.
Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.täytyypä kokeilla...!
kiitos kaikille tietonsa jakaneille :-)
- sisko
liota melkein kiehuvan kuumaan veteen hienoa sokeria niin paljon kuin liukenee.kastele ja muotoile esim. jonkin astian päälle ja anna kuivua. tulee todella kova. olen kokeillut ja hyväksi todennut.
- Anonyymi
Olen etsinyt vuosia hyvää silitystärkkiä. Kaupat väittää, ettei ole menekkiä. Ei voi ola kysyntää , jos tuotetta ei ole kaupan. Minulla on ”tippa sitä kunnollista, pitää ottaa purkista kuva ja levittää, jotta osataan etsiä ”kunnon tuotetta”. Nuo”apuaineet” rahastusta. Oletko kokeillut vanhaa ”perunajauhotärkköystä” ensi hätään? Ei ole kyllä mukavaa. Tänä ”miesten” digimaailmassa käytännön asiat unohtuneet? Me halutaan kunnon modernin silitystärkkisprayn. , Ei mitään ”apuaineita”.
- Anonyymi
Minä olen ostanut joskus vuosikymmeniä sitten tuubissa olevaa tärkkiä jota sekoitettiin veteen , ei siis mitää valmista spraytä. Se oli kyllä ihan parasta kun sai vesimäärällä säädeltyä miten kovaa tärkkiä halusi mihinkin tarkoitukseen. Sokeritärkkikin on helppo ja kohtuu hyvä pikatärkki mutta ei kestä kunnolla kosteutta. Kokeilin pariin pitsiliinasta tehtyyn kulhoon ja aikaa myöten pehmenivät. Kosteudenkestävä puuliima - vesiseos on toiminut paremmin.
- Anonyymi
keittää hieman riisiä runsaassa vedessä. Kastelee sitten pöytäliinat tm. sillä vedellä.
Minä kastelen aina paidankaulukset, vuosia vanhat paidat näyttävät uudelta, vaikka tv studiossa. - Anonyymi
Vinkkejä on jo tullutkin, mutta ilmeisesti perunajauho puuttuu. Itse olen käyttänyt sitä, halpaa, helppoa ja hyvää. Tässä linkki: https://kangaskorjaamolla.blogspot.com/2017/12/virkatut-lumihiutaleet-ja-ohje.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1941735- 941411
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421219- 1151128
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351060Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70904
- 250886