kunnon tärkki?

virkkaaja

Mistähän saisi ostaa kunnon tärkkiainetta, millä saisi virkkaustyöt kovetettua koviksi?
Ostin Prismasta suihkutettavaa spraytä, mutta on käytännössä lähinnä "silitysapuaine".
Haluaisin esim. tehdä joulukelloja kuuseen ja virkattuja maljoja, mutta mistä aine?
Kiitos, jos joku tietää niksin.
terv. virkkauskärpäsen uusi purema

7

8375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovetus

      Laita googlen hakusanaks tärkki,saat monta reseptiä.

    • pitsitekijä
      • ja kunnollisia

        Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.

        Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.


      • virkkaaja
        ja kunnollisia kirjoitti:

        Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.

        Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.

        täytyypä kokeilla...!
        kiitos kaikille tietonsa jakaneille :-)


    • sisko

      liota melkein kiehuvan kuumaan veteen hienoa sokeria niin paljon kuin liukenee.kastele ja muotoile esim. jonkin astian päälle ja anna kuivua. tulee todella kova. olen kokeillut ja hyväksi todennut.

    • Anonyymi

      Olen etsinyt vuosia hyvää silitystärkkiä. Kaupat väittää, ettei ole menekkiä. Ei voi ola kysyntää , jos tuotetta ei ole kaupan. Minulla on ”tippa sitä kunnollista, pitää ottaa purkista kuva ja levittää, jotta osataan etsiä ”kunnon tuotetta”. Nuo”apuaineet” rahastusta. Oletko kokeillut vanhaa ”perunajauhotärkköystä” ensi hätään? Ei ole kyllä mukavaa. Tänä ”miesten” digimaailmassa käytännön asiat unohtuneet? Me halutaan kunnon modernin silitystärkkisprayn. , Ei mitään ”apuaineita”.

      • Anonyymi

        Minä olen ostanut joskus vuosikymmeniä sitten tuubissa olevaa tärkkiä jota sekoitettiin veteen , ei siis mitää valmista spraytä. Se oli kyllä ihan parasta kun sai vesimäärällä säädeltyä miten kovaa tärkkiä halusi mihinkin tarkoitukseen. Sokeritärkkikin on helppo ja kohtuu hyvä pikatärkki mutta ei kestä kunnolla kosteutta. Kokeilin pariin pitsiliinasta tehtyyn kulhoon ja aikaa myöten pehmenivät. Kosteudenkestävä puuliima - vesiseos on toiminut paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe