kunnon tärkki?

virkkaaja

Mistähän saisi ostaa kunnon tärkkiainetta, millä saisi virkkaustyöt kovetettua koviksi?
Ostin Prismasta suihkutettavaa spraytä, mutta on käytännössä lähinnä "silitysapuaine".
Haluaisin esim. tehdä joulukelloja kuuseen ja virkattuja maljoja, mutta mistä aine?
Kiitos, jos joku tietää niksin.
terv. virkkauskärpäsen uusi purema

9

12858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovetus

      Laita googlen hakusanaks tärkki,saat monta reseptiä.

    • pitsitekijä
      • ja kunnollisia

        Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.

        Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.


      • virkkaaja
        ja kunnollisia kirjoitti:

        Kunnon tärkkiä saat pesulasta; riisitärkkiä jauheena, sekoitetaan vain veteen.

        Myös apteekista ostamalla riisitärkkelystä.

        täytyypä kokeilla...!
        kiitos kaikille tietonsa jakaneille :-)


    • sisko

      liota melkein kiehuvan kuumaan veteen hienoa sokeria niin paljon kuin liukenee.kastele ja muotoile esim. jonkin astian päälle ja anna kuivua. tulee todella kova. olen kokeillut ja hyväksi todennut.

    • Anonyymi

      Olen etsinyt vuosia hyvää silitystärkkiä. Kaupat väittää, ettei ole menekkiä. Ei voi ola kysyntää , jos tuotetta ei ole kaupan. Minulla on ”tippa sitä kunnollista, pitää ottaa purkista kuva ja levittää, jotta osataan etsiä ”kunnon tuotetta”. Nuo”apuaineet” rahastusta. Oletko kokeillut vanhaa ”perunajauhotärkköystä” ensi hätään? Ei ole kyllä mukavaa. Tänä ”miesten” digimaailmassa käytännön asiat unohtuneet? Me halutaan kunnon modernin silitystärkkisprayn. , Ei mitään ”apuaineita”.

      • Anonyymi

        Minä olen ostanut joskus vuosikymmeniä sitten tuubissa olevaa tärkkiä jota sekoitettiin veteen , ei siis mitää valmista spraytä. Se oli kyllä ihan parasta kun sai vesimäärällä säädeltyä miten kovaa tärkkiä halusi mihinkin tarkoitukseen. Sokeritärkkikin on helppo ja kohtuu hyvä pikatärkki mutta ei kestä kunnolla kosteutta. Kokeilin pariin pitsiliinasta tehtyyn kulhoon ja aikaa myöten pehmenivät. Kosteudenkestävä puuliima - vesiseos on toiminut paremmin.


    • Anonyymi

      keittää hieman riisiä runsaassa vedessä. Kastelee sitten pöytäliinat tm. sillä vedellä.

      Minä kastelen aina paidankaulukset, vuosia vanhat paidat näyttävät uudelta, vaikka tv studiossa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe