Passat 1.9 TDI

VW kuski

Olen ostelemassa Passattia 1.9 TDI: tä, vm.2000- 2001 ( vanhempi kori) . Mikä ero on 90hv, 100hv, 110hv sekä 115hv PwD:täkin on jo 2001 vuosimallisissa. Onko tämä ns. pumppusuutin diesel parempi vai miten on ?

6

2165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tdi99

On tehokkaampi,mutta itse pidän enemmän jakajapumpullisesta,on vähäkulutuksellisempi ja hiljaisempi.

• busa

Allekirjoitan tdi99 kommentin.
        Ennen mulla oli 90 hp jakajapumppu kone, nyt on 130 hp PD. Muistelen vain kaiholla vanhaa autoani facelift PDn jyrinöitä kuunnellessa. Kiihdytyksissä tietty iso ero, muttei paljon lohduta kun tasa-ajossa PD v-tuttaa...mulla kyllä voi olla jotain vikaakin äänieristyksessä vaikka auto on vasta puolivuotta vanha 3BG malli.
        Mun valinta tosta listasta olisi vm2000 jakajapumpullinen 90/110 hp kone, saa halvelmallakin kuin PDn. Lisäksi noissa ekoissa 115 hp PD koneissa on ollut kansipahvi ongelmia.

• Jamppa1
        busa kirjoitti:

Allekirjoitan tdi99 kommentin.
        Ennen mulla oli 90 hp jakajapumppu kone, nyt on 130 hp PD. Muistelen vain kaiholla vanhaa autoani facelift PDn jyrinöitä kuunnellessa. Kiihdytyksissä tietty iso ero, muttei paljon lohduta kun tasa-ajossa PD v-tuttaa...mulla kyllä voi olla jotain vikaakin äänieristyksessä vaikka auto on vasta puolivuotta vanha 3BG malli.
        Mun valinta tosta listasta olisi vm2000 jakajapumpullinen 90/110 hp kone, saa halvelmallakin kuin PDn. Lisäksi noissa ekoissa 115 hp PD koneissa on ollut kansipahvi ongelmia.

sen tiettyjen koneiden kansipaffihomman. Kulutuksesta ja äänestä olen eri mieltä. Niissä ei mielestäni ole käytännön eroa. Tämä pumppusuutinten "meteli" on uskoakseni alunperin kateellisten puhetta. Eihän noista uusista erota tien päällä edes onko bensa vai diesel.

• busa
        Jamppa1 kirjoitti:

sen tiettyjen koneiden kansipaffihomman. Kulutuksesta ja äänestä olen eri mieltä. Niissä ei mielestäni ole käytännön eroa. Tämä pumppusuutinten "meteli" on uskoakseni alunperin kateellisten puhetta. Eihän noista uusista erota tien päällä edes onko bensa vai diesel.

Et tule uskomaan korviasi. Jyrinä on hirveä kierroksilla 1700-1900. Eikä ole kateellisen puhetta kun itse omistan ko auton (96kw/285Nm AWX Variant Passat). Nettitietojeni mukaan noissa on tyyppiominaisuutena resonanssijyrinä noilla kilometreilla, autoyksilöstä riippuen jyrinän määrä tuntuu vaihtelevan.

• Jamppa1
        busa kirjoitti:

Et tule uskomaan korviasi. Jyrinä on hirveä kierroksilla 1700-1900. Eikä ole kateellisen puhetta kun itse omistan ko auton (96kw/285Nm AWX Variant Passat). Nettitietojeni mukaan noissa on tyyppiominaisuutena resonanssijyrinä noilla kilometreilla, autoyksilöstä riippuen jyrinän määrä tuntuu vaihtelevan.

kyllä mä sen uskon että joku pitää yksilönä sellaista ääntä. Sen verran olen kuitenkin noita veivannut että tuota ei voi yleistää. Liian pienillä kierroksilla ei kannata joka tapauksessa jurnuttaa, se on kuitenkin neloskone ja dieseli.

• pumppari

Vuosimallista 2001 (3BG) alkaen kone on joko 74 tai 96kW pumppari. Noista on myös ekan PD-version (1999-2000, 85kW) ongelmallinen kansipahvi korjattu. Jakajapumpullisista 81kW malli vastaa kulultaan ja kulutukseltaan 74kW PD:tä. TM:n testissä tulokset olivat todella tasaiset. Jakajapumpullisista 66kW/210Nm malli on jo vähän tehoton passattiin.

Pumppusuuttimet ovat kalliita, joten hyvin paljon ajetussa se kannattaa huomioida, vaikka ne ovatkin kestäviä. 85kW ja 96kW malleissa on selvästi suurempi vääntö (310Nm 6v lootan kanssa) kuin muissa. Itse ottaisin 96kW mallin, jos rahat riittäisivät siihen. Erityisesti neliveto olisi poikaa näin talvella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe