Onko kenelläkään kokemuksia, miten talvella jäätyvät lukot saa toimimaan (Golf III vm. 94)? Vaatiiko säännöllistä rasvaamista vai pitääkö vaihtaa jotain osia?
Golfin oven lukkojen jäätyminen
15
3550
Vastaukset
- passat
itselläni on vm.-90 passat ja siinä aivan sama vika.Joku entinen vw omistaja sano vinkin että lukot pitää purkaa kokonaan ja hydrauliikka öljyllä voidella joka puolelta.
En kyllä itse oo jaksanu vielä tehdä että en voi sanoa omakohtaista kokemusta.- passat 97
itelläni 97 passatti ja heti pienillä pakkasilla lukot jäässä eikä ovi mene kiinni kun vasta auton lämmettyä..Öljyäminen ei auta,kesällä ei ongelmia..
Mistä voi johtua?? - jasu
passat 97 kirjoitti:
itelläni 97 passatti ja heti pienillä pakkasilla lukot jäässä eikä ovi mene kiinni kun vasta auton lämmettyä..Öljyäminen ei auta,kesällä ei ongelmia..
Mistä voi johtua??Mulla on ollut sama ongelma ja joku kertoi joskus, että ainakin näissä vähän vanhemmissa volkkareiden lukoissa on käytetty jotain eko-siviilipalvelusmiesliitto-suosittaa-tyyppistä vaseliinia, joka sitoo itseensä vettä ja pakkasella jäätyy. Ei muuta kuin lukot pois ja kunnon vaseliinit tilalle.
Ovessa on muovinen suojus lukitusvipstaakin päällä. Hätätilassa sen voi kammeta irti ja alta paljastuu sellainen pieni metallinen nappula jota pystyy sormella manipuloimaan, jolloin ovi sulkeutuu eikä pompsahda auki.
- -
Lukkosulaa.... avainta..... paineilmaa... lukkosulaa ... avainta....... paineilmaa... jne.... ja lopuksi vaikka lukkoihin tarkoitettua öljyä tms. tököttiä!
On muuten kaikissa autoissa sama vika, jollei niitä huolleta.- on hyvä
Minulla on monen vuosikymmenen kokemus,kokeillu jos mitäkin,sitten kokeilin tuulilasin pesunestettä,se on osoittautunut hyvin toimivaksi,johonkin pieneen nokka pulloon kun laittaa niin siitä kätevä tirauttaa lukkoon täytyy jokaiselle pakkasajalle laittaa erikseen muutoin ei toimi,sikälikin hyvä ei haise eikä sotke
- Kale
Muutoin hyvä vinkki mutta ei lukkosulaa vaan aseöljyä. Voitele kuiva lukko huolella käyttäen paineilmaa niin pitäisi auttaa.
- kultsi
Minulla on sama ongelma.
Se rasvaaminen ei varmaan ole paras konsti.
Puhtaat ja kuivat lukot olisi paras,mutta aika mahdoton toteuttaa koko kylmän kauden ajan. - TM
Golfini kohdalla ongelma esiintyy silloin, kun siirrytään nollakelistä kovaan pakkaseen.
Iltalenkiltä tai baarista palatessa kannattaa koukata auton kautta. Lukot aukeavat helposti alkuillasta vaikka ne olisivatkin jo jäässä. Kerran jäätynyt ja avattu lukko ei jäädy ennen seuraavaa nollakeliä.
Kuten otsikossa totesin - ei lopullinen ratkaisu, mutta hyvä varmistus, jos aamulla ei ole aikaa ylimääräisiin kuvioihin. - Anonyymi
Ainoa vaihtoehto on apukuskin ovi koska ikkunan tiiviste on läpäissyt vähemmän vettä ovikoneistolle ja jatkossa sisälämmitin pöhöttämään kuskinpuolen oveen jos ei kiinnosta kontata.
- Anonyymi
kun alkaa tulemaan niin paina rasvat ovipahvin välistä sisään
vw lasit pois päästä- Anonyymi
Surkeasti suunniteltu, itsellä passatissa ja golfissa aina talvisin kahva ja lukkojumppaa ja mikään konsti ei auttanut kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeasti suunniteltu, itsellä passatissa ja golfissa aina talvisin kahva ja lukkojumppaa ja mikään konsti ei auttanut kunnolla.
Mulla 4 koppainen Golffi ja siinä jäätyy vesi kynnyksen päälle ja ovia aukaistaessa,se taittaa oven pintapellin ihan rullalle. Volkkari ei vissiin onnistu missään asiassa, olen tullut siihen tulokseen, että oli viimeinen Volkkari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golffiin piti pakkasilla könytä takaluukusta sisään, arvatkaapa saiko hävetä silmänsä päästä ja voi sitä kuittailua huutonaurun kera mitä sai sietää. Joskus jos ovet sai revittyä auki, niin ei sitten mennyt kiinni vaan piti narulla sitoa kiinni sisältä oven vetimestä toiseen. Kun huollossa uusivat oviin uudet kilkkeet, niin parin kuukauden jälkeen taas alkoi takaluukusta könyäminen, hitto mitä laatua, oikea insinöörityön mestariteos.
- Anonyymi
mulla oli aikoinaan tuo golf3 farkku. Se etuovien lukkojen konstailu johtui lukkomekanismin jäätymisestä. Sen sai estettyä kun voiteli lukon . Se tapahtui seuraavasti ovi auki , paina lukon kieli kiinni asentoon, jolloin sen kielen yläpuolelta pääsee ruikkimaan crc:tä sinne lukkomekanismiin. Tähän tarkoitukseen hyvä on crc 556. muista nykäistä ovenkahvasta ennen kuin laitat oven kiinni.
- Anonyymi
Kokeilin useatakin ruikkurasvaa, mikään ei auttanut pitemmän päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201