paloheinän peltoladun pituus??

arde

onko kellään oikeasti tietoo minkä pituinen on tuo paloheinän peltolatu? kaikkihan sen suurin piirtein tietää mutta onko kellään esim frwd:llä mitattua faktaa?

6

5018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitattuna:

Paloheinän majan kohdalta lähtien ja Niskalassa Vantaanjoen rantaan laskien ja sitä rantalatua hiihtäen Pitkäkosken majalle lähes tarkalleen 6000 metriä suuntaansa. Mittausmenetelmä on tarkka /- 2 %. Siis matka maksimissaan 6120 m, ja minimissään 5880 m.

Luota vain minuun, sillä olen tehnyt kyseisen aina 12 km:n mittaiseksi laskemani lenkin varmaan lähemmäs tuhat kertaa, ja olen taustaltani topografi, eli osaan kyllä mitata matkan kartalta varsin hyvin.

• Coiffeur

Kuvaamaasi lenkkiä kutsun ns. peltolenkiksi ja ainakin näin vähän iäkkäämmän on sitä mukava hiihdellä. Yksi vika Paloneinän laduissa ja varsinkin siinä peltolenkissä on. Huoltomiehet nimittän lopettavat kahvituntinsa klo 09.15 ja ajavat sen jälkeen lenkin läpi latukoneella. Samalla yön aikana kovettunut ja hienossa kunnossa oleva latu muuttuu muusiksi ja tätä muusia kestää koko päivän, kunnes taas yön aikana latu jälleen kovettuu. Tekisi mieli sanoa ja pahasti huoltomiehille tästä jokapäiväisestä mokasta.

• TommiN

Jos hiihdät lenkin niin, että Niskalasta Pitkäkoskelle hiihdät lenkkipolun päällä olevaa latua, tulee reitille mittaa 7,36 km. Olen mitannut myös lenkin hiihtämällä Niskalasta Pitkäkoskelle pellon kautta (joen vartta seuraillen). Ikävä kyllä tuli käyttöjärjestelmäpäivityksen yhteydessä tuhottua suurin osa mittaamistani reiteistä, joten en pysty ihan tarkkaan sanomaan, mikä reitin mitta on tuota kautta hiihdettynä. Muistaakseni noin 7,8 km.

• TommiN

No niin, otin töistä FRWD:n lainaksi ja hiihtelin muutaman kiepin Paloheinän peltolenkkiä. Ensimmäisellä kierroksella menin Pitkäkoskelta Niskalaan pellon etelälaidassa kulkevaa (metsän reunaa seurailevaa) latua. Toisella kierroksella käytin pellon pohjoislaitaa eli Vantaanjoen varressa kulkevaa latua. Kolmannella kiekalla hiihdin Pitkäkosken ja Niskalan välisellä polulla kulkevaa latua. Mittauspisteet yritin pitää mahdollisimman samoina joka kerta: Pitkäkoskella risteys, jossa Paloheinästä tuleva latu kääntyy Niskalaan, Niskalassa latujen risteyksen keskellä ja Paloheinässä Suomen Ladun kopin nurkalla eli hiihtostadionin aidassa olevan aukon kohdalla. Pientä heittoa osamatkoissa kumminkin on eri kierrosten välillä. Tässä mittaustuloksia:

Mittauspaikka km osamatka
        ================================

Pitkäkoski 0
        Niskala 2620 2620
        Paloheinä 5627 3007
        Pitkäkoski 7614 1987
        ----------------------------
        7614

Niskala 10239 2625
        Paloheinä 13265 3026
        Pitkäkoski 15259 1994
        7645

Niskala 17612 2353
        Paloheinä 20630 3018
        Pitkäkoski 22620 1990
        7361

Kiinnostava on ekan ja tokan kierroksen välinen ero osuudella Niskala-Paloheinä. Joko mittauspaikat heittävät noin paljon, tai sitten olen mutkitellut melkoisesti toisella kierroksella (mielestäni en). Mittatarkkuus kuitenkin on varmaan riittävä, jos tarkoituksena on kirjata ylös hiihdetyt kilometrit.

Korjaan vielä, että edellisessä viestissäni mainitsema 7,8 km näyttääkin olevan lähempänä 7,6 kilometriä. Muisti ei aivan pitänyt kutiansa tässä. Jos hiihtää Niskala-Pitkäkoski-välin pellolla, ei ole merkittävää eroa, kumpaa kautta pellolla hiihtää.

• arde
        TommiN kirjoitti:

No niin, otin töistä FRWD:n lainaksi ja hiihtelin muutaman kiepin Paloheinän peltolenkkiä. Ensimmäisellä kierroksella menin Pitkäkoskelta Niskalaan pellon etelälaidassa kulkevaa (metsän reunaa seurailevaa) latua. Toisella kierroksella käytin pellon pohjoislaitaa eli Vantaanjoen varressa kulkevaa latua. Kolmannella kiekalla hiihdin Pitkäkosken ja Niskalan välisellä polulla kulkevaa latua. Mittauspisteet yritin pitää mahdollisimman samoina joka kerta: Pitkäkoskella risteys, jossa Paloheinästä tuleva latu kääntyy Niskalaan, Niskalassa latujen risteyksen keskellä ja Paloheinässä Suomen Ladun kopin nurkalla eli hiihtostadionin aidassa olevan aukon kohdalla. Pientä heittoa osamatkoissa kumminkin on eri kierrosten välillä. Tässä mittaustuloksia:

Mittauspaikka km osamatka
        ================================

Pitkäkoski 0
        Niskala 2620 2620
        Paloheinä 5627 3007
        Pitkäkoski 7614 1987
        7614

Niskala 10239 2625
        Paloheinä 13265 3026
        Pitkäkoski 15259 1994
        7645

Niskala 17612 2353
        Paloheinä 20630 3018
        Pitkäkoski 22620 1990
        7361

Kiinnostava on ekan ja tokan kierroksen välinen ero osuudella Niskala-Paloheinä. Joko mittauspaikat heittävät noin paljon, tai sitten olen mutkitellut melkoisesti toisella kierroksella (mielestäni en). Mittatarkkuus kuitenkin on varmaan riittävä, jos tarkoituksena on kirjata ylös hiihdetyt kilometrit.

Korjaan vielä, että edellisessä viestissäni mainitsema 7,8 km näyttääkin olevan lähempänä 7,6 kilometriä. Muisti ei aivan pitänyt kutiansa tässä. Jos hiihtää Niskala-Pitkäkoski-välin pellolla, ei ole merkittävää eroa, kumpaa kautta pellolla hiihtää.

sori mutta ei oikeen auennut noi mittausesi tulokset mulle. Eli jos reittini on seuraava:
        Paloheinä - Niskala - Pitkäkoski(joen reunaa)-Niskala(metsän reunaa)- Paloheinä. Mitä frwd näyttää silloin?

• TommiN
        arde kirjoitti:

sori mutta ei oikeen auennut noi mittausesi tulokset mulle. Eli jos reittini on seuraava:
        Paloheinä - Niskala - Pitkäkoski(joen reunaa)-Niskala(metsän reunaa)- Paloheinä. Mitä frwd näyttää silloin?

Erona näyttää olevan se, että mä hiihdän ympärilenkkiä, kun sä taas hiihdät edestakaisin, jos nyt oikein ymmärsin sun lenkin. Et ilmeisesti hiihdä Niskalasta aivan Pitkäkoskelle asti, vaan pysyt siellä pellolla koko ajan? Tolleen en ole itse hiihtänyt, kun yleensä aloitan Pitkäkoskelta, mutta FRWD:n datasta toi lenkki on helppo mitata. Sille tulee mittaa 10,5 kilsaa.

Noi mun mittaustulokset on lenkiltä Pitkäkoski-Niskala-Paloheinä-Pitkäkoski. Hiihdin tuon lenkin kolmeen kertaan. Pitkäkoski-Niskala-väli on mahdollista hiihtää kolmea eri reittiä, jotka kaikki siis on noissa tuloksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe