vauva ja velli

äiti05

Hei!
Vauvani on 2kk koska voi anta hänelle vaikkapa jotai vellipuuroa? Jos vaikkapa nukkuis kauvemmin... poika on isokokonon 60cm ja 6920kg. Syö noin tunnin väli ja öläkin herää syömään 30min-2h väli....

9

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm80

Sama täällä...2kk ja samoja painolukuja näyttää. Itse olen harkinnut aloittaa ton vellimaitoseoksen ihan näinä päivinä. Mitä oon näitä lueskellut niin moni on antanut velliä jo täs vaiheessa. Äidin päätöshän se on.

• kaikki...

ne, joiden vauvat viihtyy tiheästi rinnalla. Oletteko kokeilleet tuttia ensiapuna ja vähän tiukemminkin? Tuntuu aika epätodennäköiseltä että vauva jatkuvasti tarvitsisi ruokaa tunnin välein. Varsinkin jos maitoa tuntuu tulevan hyvin. todennäköisesti sillä on vaan voimakas imemisvietti ja se käyttää teitä tuttinaan. Kannattaapa kokeilla toisenkin kerran!

• äiti05

Joo , mut ko se ei syö tuttia... Ja kyl mä sen tiedän et hän käyttää mua tuttina. Mutta tuskin yöunet vähene iän myötä.... Viimeyö oli aika painajainen söi tunni välin ja ennen hän nukkus pikkase paremmin...

• Isha

Meillä vauva on 1kk 3 vk ja rinnoista ei enää yksinkertaisesti tule maitoa ja korviketta vauva tahtoo syödä tosi paljon ja minuakin mietityttää että voisiko jo jotain velliä tarjoilla..??painoa vaavilla on melkein 5kg..
      Tuntuu että koko ajan pitää olla maitoa saamassa..
      Tuttia ei syö

• Mendy

Meillä oli vauva muutamia päiviä alle 2kk kun alotettiin velli.Yksinkertaisesti maito ei enää nälkää pitänyt.Neuvolasta tuli sanomista,mutta kun tunnin välein alkoi öisin itkemään nälkäitkua,niin ei ollut paljon vaihtoehtoja(jos siis halusin itse nukkua).Nyt ikää 6kk ja velliä syö edelleen iltaisin ennen nukkumaan menoa.Ja yöt sujuu rauhallisesti.

• huomioon

että vellissä on maitoa vähemmän kaloreita...

• söi

2kk iästä asti ensin hedelmäsoseita iltaisin ja 3kk iästä alettiin syömään perunaa ja sit 4kk iässä velliä. Kyllä nukkui molemmat yönsä hyvin heti kun aloin kiinteitä antaa 2kk iässä vaikka ei ollut edes mitään isokokoisia.

• Gemma

Ei mitään vellejä tuon ikäiselle! Teiltä tulee maitoa, kun vaan jaksatte imettää. Maito EI lopu terveeltä naiselta. Jos vauva haluaa imeä tunnin välein, anna sen imeä. Se on rankkaa, tiedän, mutta se on se systeemi, jolla vauvaa on tarkoitus ruokkia. Toi menee vähän mukavuudenhalun puolelle, että halutaan itselle vaan kunnon yöunet ja tungetaan vellejä mahaan, joka ei sellaisia jaksa sulattaa.

• äiti 05

Kyllä mä päivällä jaksan imettä... mutta yöllä en kauhesti kaska olen muutenkin valvonnut yli 2kk onko se sitten liika pyydetty nukkua vähän pitemmät välit? vaikkapä 3 tuntia kerralla? Ehkä sä oot vahva ja jaksat mutta mä en kauhesti jaksan... Ja en oo tunkemassa mitä vellijä mihinkään vaan kysyi. Varmistin myös seuravanna päivänä neuvolassa ja sielä sanotiin et anna sit korvike 3* päivässä... (mut ei sekään autaa, tunti vaan on tullut lisä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe