meiltä halkesi

WC- pönttö..

asumme kerrostalon alimmassa kerroksessa. yhtiössä tehty viemäriremontti, kova poraus ja tärinä. wc-pytyn reunat olivat eräänä aamuna "ruosteveden" raidoittamat, ja pytty sihisee ja valuttaa vettä koko ajan. samalla huomattu myös alhaalla vesitilassa halkeama. mitään säröjä ei ole näkyvissä, eikä meiltä mitään ylimääräistä pönttöön ole pudonnut. vastuu luettelon mukaan pönttö kuuluu osakkaan oman korvauksen piiriin. syyllistä ei pysty todistamaan, yhtiö ei maksa uutta pyttyä. onko neuvoja, miten jatkossa pitäisi menetellä.

16

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain rehellisesti

itse sen rikkoneesi!!!

• pöntön

laittamisen.

• anteeksi
        pöntön kirjoitti:

laittamisen.

taloyhtiön asukkailta sekä isännöitsijältä..

• takia, , ,

en voi vielä tunnustaa. ihmeellinen sattuma, että pönttö halkesi, vesisäiliön tiiviste murtui, ja jatkuva sihinä ja veden valuminen alkoivat samaan aikaan kun alapuolella lattiaa piikattiin ja porattiin. mitenköhän se muuten pitäisi oma-aloitteisesti tehdä, että saisi saman tuloksen. en ole alan ihmisiä, enkä tunne pöntön rakennetta. halkeama näkyy vain sisäpuolelta vesitilassa, saattaako olla, että vain "pinnoite" haljennut ??. vesivaluman mukana tulee pytyn seinämille ruskeaa "ruostevettä" joka kyllä lähtee harjalla hyvin pois. välillä veden mukana tulee pieniä parin millin kovia palasia, taitavat olla tiivisteestä. mitenköhön olen senkin onnistunut murtamaan, kun sitä ei edes yhtään ole näkyvissä ??. huoltomiestä odotettu kaksi viikkoa, meillä tälläinen talon johto ja isännöinti.

• kannattaa

opetella käyttämään isoja kirjaimia ja rivinvaihtoa.
      Silloin syntyy paljon helpommin luettavaa tekstiä ja se taas tarkoittaa,
      että asioiminen viranomaisten, taloyhtiön ymv kanssa helpottuu.

• tärkeämpi. . .

kuin joku kirjainten koko. puhuvat tuossa virastossakin jotakin murretta, mutta kyllä silti asia ymmärretään. se saivartelu on sitten ihan toinen asia.

• nyt,
        tärkeämpi. . . kirjoitti:

kuin joku kirjainten koko. puhuvat tuossa virastossakin jotakin murretta, mutta kyllä silti asia ymmärretään. se saivartelu on sitten ihan toinen asia.

vaan omilla rahoilla uuden paskapytyn ja lopetat ruikuttamisen.

• yhteyttä...

Entiseen omistajaan/Myyjään... Kyllähän piruvie tuollaiselle pitää joku maksaja löytyä. TodNäk. Piilovika, menee myyjaän piikkiin.

Jollei mene niin tee siitä arabialainen vessa eli reikä lattiassa.

Tiedoksi. Uuden pytyn saat parillasataa, kannattaako alkaa painimaan?

• tiedon halu. .

siinä se, miksi asia kokonaisuudessaan kiinnostaa. kyse ei siis ole pelkästään rahasta. kyseessä vanha alkuperäinen Gustavsberg. wc-ssä muovimatto, mutta ei ole tietoa, onko matto myös pytyn jalan alla, vai onko se kiinnitetty suoraan betoniin. pyttyä irroittamatta ei näe, onko halkeama läpi, ja tihkuuko se kenties vettä. jos alla muovimatto, niin vesi kenties tulisi jalan alta näkyviin, mutta jos kiinni betonissa, niin eiköhön se sitä mukaa imeydy siihen, ja johonkin aikaan sitten tule läpi alakerrassa ?..tekisin kyllä vaikka turkkilaisen, mutta lattiareikä niin lähellä seinää, ettei tälläinen vanha kääkkä taivu.

• yhtiön vastuulla

WC:n istuimenosa on osakaan itse maksettava kuin taas säiliö on yhtiön vastuulla - niin oudolle kuin see kuulostaakin...

• omituinen

Moni on näköjään sitä mieltä, että koska uusi pönttö maksaa vain pari sataa, ei kannata ruveta riitelemään. Totta tämäkin. Mutta toisaalta minä olen sitä mieltä että turha on taloyhtiön ruveta parin sadan euron takia kinaamaan asiasta, jossa osakas voi hyvinkin olla oikeassa. Jos taloyhtiön remontin takia pönttö halkeaa, taloyhtiö on korvausvelvollinen. Ellei sitten ole syytä olettaa, että osakas valehtelee ja yrittää huijata. Tämähän lienee taloyhtiön viesti tässä tapauksessa, joten ymmärrän ketjun aloittajaa.

• samaa mieltä..

meillä todella sikäli "omituinen" sattuma, että pönttö, joka kestänyt 30v. halkeaa samanaikaisesti lattian alla suoritetun porauksen(viemäriremontti) kanssa. pelkän halkeaman lisäksi myös jokin tiiviste tai vastaava murtunut, koska alkanut valuttamaan ruskeita viiruja pöntön reunamalle. itse en ymmärrä, miten vastaavan halkeaman edes itse pystyisi tekemään, pelkkä hiusviiva, ei mitään naarmuja tai säröjä tai muuta vastaavaa, jota luulisi olevan, jos pöntön itse rikkoisi. olen sen verran vanha, ettei minulle väliä, millainen pönttö, kunhan toimii.

• Taloyhtiö = asukkaat
        samaa mieltä.. kirjoitti:

meillä todella sikäli "omituinen" sattuma, että pönttö, joka kestänyt 30v. halkeaa samanaikaisesti lattian alla suoritetun porauksen(viemäriremontti) kanssa. pelkän halkeaman lisäksi myös jokin tiiviste tai vastaava murtunut, koska alkanut valuttamaan ruskeita viiruja pöntön reunamalle. itse en ymmärrä, miten vastaavan halkeaman edes itse pystyisi tekemään, pelkkä hiusviiva, ei mitään naarmuja tai säröjä tai muuta vastaavaa, jota luulisi olevan, jos pöntön itse rikkoisi. olen sen verran vanha, ettei minulle väliä, millainen pönttö, kunhan toimii.

Vain pytyn sisällä oleva mekanismi on taloyhtiön vastuulla.

Ja kyllä kai 30 vuotta on jo WC-pytylle ihan hyvä ikä. Eihän se enää kestä ihan normalia porausta...

Kompromissina ehdottaisin, että hankit kierrätyksestä käytetyn vesisäiliön. Senhän saa sieltä suht ilmaiseksi. Mutta pyydät taloyhtiöltä kädenojennuksena sen säiliön asennuksen. Tuskin kieltäytyvät.

t. erään taloyhtön hallituksen pj

• asia. . . .
        Taloyhtiö = asukkaat kirjoitti:

Vain pytyn sisällä oleva mekanismi on taloyhtiön vastuulla.

Ja kyllä kai 30 vuotta on jo WC-pytylle ihan hyvä ikä. Eihän se enää kestä ihan normalia porausta...

Kompromissina ehdottaisin, että hankit kierrätyksestä käytetyn vesisäiliön. Senhän saa sieltä suht ilmaiseksi. Mutta pyydät taloyhtiöltä kädenojennuksena sen säiliön asennuksen. Tuskin kieltäytyvät.

t. erään taloyhtön hallituksen pj

meillä vesisäiliö täysin ehjä. Halkeama on pytyn alaosassa olevassa vesitilassa. Pyttyä irroittamatta ei näe, onko halkeama läpi, ja valuttaako se vettä jalan sisällä. Itse vesisäiliössä kyllä joku viiviste ?? murtunut, koska valuttaa pyttyyn ruosteen väristä vettä. Viemäri remontti meidän kohdalla sikäli muuhun taloon nähden poikkeava, että meidän asunnon alla uutta viemäriputkea asetettiin sekä kellarin kattoon kuin myös seinään. Mielenkiintoinen juttu. Meidän yhtiössä huolto pelaa niin, että esim. vesihanan korjaus tapahtuu noin 4 viikon viiveellä ilmoituksesta.

• pönttö
        asia. . . . kirjoitti:

meillä vesisäiliö täysin ehjä. Halkeama on pytyn alaosassa olevassa vesitilassa. Pyttyä irroittamatta ei näe, onko halkeama läpi, ja valuttaako se vettä jalan sisällä. Itse vesisäiliössä kyllä joku viiviste ?? murtunut, koska valuttaa pyttyyn ruosteen väristä vettä. Viemäri remontti meidän kohdalla sikäli muuhun taloon nähden poikkeava, että meidän asunnon alla uutta viemäriputkea asetettiin sekä kellarin kattoon kuin myös seinään. Mielenkiintoinen juttu. Meidän yhtiössä huolto pelaa niin, että esim. vesihanan korjaus tapahtuu noin 4 viikon viiveellä ilmoituksesta.

oikeestihan siinä on käynyt niin että talosta on käytetty pääsulkua kiinni ja avattu liian nopeasti. paineisku putkistossa on saanut vesiputkissa olevan töhnän(ruoste, saostumat) liikkeelle ja se töhnä on tiivisteiden välissä aiheuttaen vesivuotoa säiliöstä vessan altaaseen. ja nimenomaan likaisen veden ansiosta pinta naarmut ja muut sellaiset näkyy selvästi. eli kansi auki ja puhdistus tiivisteelle tai vaihto uuteen tiivisteeseen, about 5 €.

• halkesi

KAALI JOKAISELTA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1528
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe