Tässä on mun dilemma, mulla on 800 euroo säästössä ja sen olen ajatellut laittaa digiaikaan seuraavasti:
- laajakuva TV n. 350 euroo
- digiboksi (minimivaatimukset: 2xViritin, 40g kovalevy, USB, 1.1 kelpaa nippanappa, harvemmin siirrään tietokoneella polttoa varten)
n. 350 euroa
- DVD-soitin (DivX tuella) n. 100 euroa
Enempään ei ole varaa lähiaikoinakaan koska nyt säästään 2kk vuokraennakkoa varten.
Dilemma on se että haluaisin ostaa e.m laitteet jo nyt mutta pelkään ett minua vi***aa 1 1/2 vuoden päästä kun olisin saanu huomattavasti paremmmmat ja luotettavammat(?) laitteet.
Osaako kukaan arvioda kuinka paljon laitteet ehtivät halveta/kehittyä 1 1/2 vuoden aikana? Pärjään kyllä analogisilla kanavilla ja 15v vanhalla romutelkulla&VHS nauhurilla vielä jonkun aikaa mutta sormet syhyää ja taskunpohjassa polttaa jo melkoisesti digilähetyksiin...hrmmm...
Helpottakaa mun dilemmaa, mä en osaa tehdä ratkaisuja tässä ja tässä alkaa jo olemaan aikamoinen päänsärky, kiitos =)
Dilemma
8
490
Vastaukset
- kysymyksiä
Hinnoista ei pysty sanomaan oikeastaan mitään. Hinta riippuu varmasti siitä millaisia laitteita tulee markkinoille. Näiden perus tallentavien boksien hinnat varmaan tippuvat siinä vaiheessa kun noita media center tyyppisiä laitteita tulee enemmän myyntiin ja niissä hinta putoaa. Tarkoitan noita vehkeitä, joissa on digivirittimet, kiintolevyt ja tallentavat dvd:t. Tällä hetkellä hinnat reippaasti yli 1000€, mutta luulisi halpuvan.
Tuli mieleen tuosta kun sanoit, että digilähetykset polttelevat, niin onko mahdoton ajatus hankkia budjettimallinboksi (50€) nyt ja katsoa mikä se tilanne on sitten kun analoginen aika on ohi. Digiboksilla ja vhs:llä pärjää jollain lailla.
Televisio kannattanee hankkia kuitenkin aika pian, niiden myynti hiipuu pikkuhiljaa ja nyt on hyviä tarjouksia.- SirAvuton
Jos ostaisin nyt tuollaisen halvan 50 euron digiboksin (kansalaisboksi?), voisinko käyttää sitä *luotettavasti* toisena digivirittimenä?
Eli ostaisin ensi vuonna vain 1xViritin digiboksin (jonka saisin paljon halvemalla kuin 2x) ja ketjuttaisin e.m 2 poksia... miten se sitten tehdäänkään.
Jos kuvanlaatu kärsii selvästi kahden digiboksin tapauksessa (verratuna digiboksiin jossa 2x Viritin), silloin hankin kyllä mielummin tuplaviritinpoksin, muussa tapauksessa tota voisi harkita. - ei varmastikaan
SirAvuton kirjoitti:
Jos ostaisin nyt tuollaisen halvan 50 euron digiboksin (kansalaisboksi?), voisinko käyttää sitä *luotettavasti* toisena digivirittimenä?
Eli ostaisin ensi vuonna vain 1xViritin digiboksin (jonka saisin paljon halvemalla kuin 2x) ja ketjuttaisin e.m 2 poksia... miten se sitten tehdäänkään.
Jos kuvanlaatu kärsii selvästi kahden digiboksin tapauksessa (verratuna digiboksiin jossa 2x Viritin), silloin hankin kyllä mielummin tuplaviritinpoksin, muussa tapauksessa tota voisi harkita.kärsi kahden boksin käytöstä, mutta käyttömukavuus kärsii varmasti.
- muuten seurannut
yhtään, minkälaista ohjelmaa digikanavilta nykyään tulee? Ei taia olla juurikaan katsomisen arvoista. Liitetään vielä siihen se, että monesti digilähetykset ovat vieläkin melkolailla "lapsenkengissä", eli häiriöitä ja katkoksia riittää, puhumattakaan siitä että tekstitysongelmaa ei ole vieläkään ratkaistu = tekstitys puutteellista tai ajoittain katoaa kokonaan.
Kasvata tuota pottiasi vielä vuosi, niin saat sopuhintaan television jossa on itsessään digivastaanotin (kunnollinen sellainen) ja lähetyksetkin alkanevat olla kunnossa, sekä tietysti ohjelmatarjonta olla kohdillaan.- tikitaavo
Minäkin etsin huokeahintaista tiki-teeveetä jossa olisi edes pieni 20gigan kovalevy ja mahdollisuus katsoa yhtä ja tallentaa toista kanavaa, sellaisen ku sais reippaalla 7 tontulla niin ostaisin heti.
- tikitaavo
tikitaavo kirjoitti:
Minäkin etsin huokeahintaista tiki-teeveetä jossa olisi edes pieni 20gigan kovalevy ja mahdollisuus katsoa yhtä ja tallentaa toista kanavaa, sellaisen ku sais reippaalla 7 tontulla niin ostaisin heti.
tontulla->sadalla
- SirAvuton
"yhtään, minkälaista ohjelmaa digikanavilta nykyään tulee? Ei taia olla juurikaan katsomisen arvoista. Liitetään vielä siihen se, että monesti digilähetykset ovat vieläkin melkolailla "lapsenkengissä", eli häiriöitä ja katkoksia riittää, puhumattakaan siitä että tekstitysongelmaa ei ole vieläkään ratkaistu = tekstitys puutteellista tai ajoittain katoaa kokonaan. "
Joo, monia asioita olen tämän asian tiimoilta ajatellut mutta ohjelmien laadun kannalta en itse asiassa ollenkaan.
Nyt kun mainitsit asiasta niin selailin viikon edestä maksuttomien (antenni) digi-lähetyksien ohjelmatarjontaa ja täytyy sanoa että lisätarjonta ei juurikaan ole sellaista mitä itse haluaisin katsoa, liian kulttuuripitoista (a' la FST, Yle Teema jne), kansanomaisesti sanottuna *tylsää*. Ainoan poikkeuksen tekee SubTV jota en ole aikaisemmin pystynyt katsomaan.
Ehkä odottelen vielä runsaan vuoden verran sittenkin.. - on iloa
SirAvuton kirjoitti:
"yhtään, minkälaista ohjelmaa digikanavilta nykyään tulee? Ei taia olla juurikaan katsomisen arvoista. Liitetään vielä siihen se, että monesti digilähetykset ovat vieläkin melkolailla "lapsenkengissä", eli häiriöitä ja katkoksia riittää, puhumattakaan siitä että tekstitysongelmaa ei ole vieläkään ratkaistu = tekstitys puutteellista tai ajoittain katoaa kokonaan. "
Joo, monia asioita olen tämän asian tiimoilta ajatellut mutta ohjelmien laadun kannalta en itse asiassa ollenkaan.
Nyt kun mainitsit asiasta niin selailin viikon edestä maksuttomien (antenni) digi-lähetyksien ohjelmatarjontaa ja täytyy sanoa että lisätarjonta ei juurikaan ole sellaista mitä itse haluaisin katsoa, liian kulttuuripitoista (a' la FST, Yle Teema jne), kansanomaisesti sanottuna *tylsää*. Ainoan poikkeuksen tekee SubTV jota en ole aikaisemmin pystynyt katsomaan.
Ehkä odottelen vielä runsaan vuoden verran sittenkin..noista lisäkanavista. Jossain syrjemmässä boksilla saa toki nelosen ja subtv:n näkymään, mutta nuokin näkyvät melkein jokapaikassa ilmankin.
Minäkään en saanut oikeastaa mitään iloa noista lisäkanavista, ainoa poikkeus on tuo yle24 nyt kisojen aikaan.
Kanavia suurempi asia minulle oli laajakuvalähetykset, mutta ei niistäkään ole mitään iloa jos televisio on 4:3 kuvasuhteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423990Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal443616- 703188
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak933057Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882046- 352008
- 241869
- 311821
- 341810
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231754