Mihin aikaan teillä syödään yöllä? Meillä on 6kk ikäinen tyttö ja hän herää edelleen liki kellon tarkkuudella klo 3 ja 6 riippumatta juurikaan siitä tuliko uni klo 20-22. Mulla onkin vahva epäilys, että kyseessä on enemmän tapa kuin nälkä, mutta en ole aivan varma. On aika pienikokoinen enkä haluaisi evätä mahdollisuutta ruokailuun, jos se olisikin tarpeen.
Meillä on nyt pehmeä unikoulu alkamassa (tänään meni vaan 20min nukahtamiseen!) ja ajattelin jatkosta, että yksi yösyöttö olisi tavoitteena (näin alkuun). Siksi kyselen, että mihinkähän aikaan yleensä vauvanne heräävät syömään, jos käytössä on yksi yösyöttö? Kaikkihan on yksilöitä, mut voisin suurin piirtein muokata unirytmiä tutilla ja tassuhoidolla, jos olisi hiukan muiden kokemuksia taustalla.
mihin
5
602
Vastaukset
- äiskä85
meillä tyttö kohta neljä kuukautta. nukkumaan menee klo.21-22, syö klo.03 ja herää aamulla klo.8.30.
- mietinvaan..
teillähän on jo yksi yösyöttö. kyllä kello 6 on jo aamu. mitähän ajat takaa..
meillä herätään 00.30 jolloin annan vielä pullon maitoa ja sitten kitistään aamuyöstä 3-6 aikoihin, jolloin en enää lämmitä pulloa. ylös noustaan noin 6-7.n aikoihin.
toivot yhtä yösyöttöä.. kuten sanoin, teillähän on se jo. itseasiassa aika hyvin pienokaisesi nukkuu. niin mihin tarvit sitä unikoulua? tietenkin voisi lopettaa sen viimeisenkin syötön kello 3... mutta kello 6 on jo aamu.- alkuperäinen.
Unikoulua meillä tarvitaan siihen, että tyttö oppisi nukahtamaan omaan sänkyyn, kun nyt ainoa nukahduskeino on äidin tuudittelu sylissä. Se kyllä toimii hyvin ja nopeasti, mutta eihän niin voi ikuisesti jatkaa. Nukkumisiin sinänsä olenkin ihan tyytyväinen. Ja tunnusta, olen niin aamu-uninen että mielelläni jatkan unia vielä kuuden jälkeen, samoin tekee vauva. Katson aamun alkaneeksi siitä, kun noustaan ylös eli n. kasilta on meidän aamu. silloinkin usein syödään...
- pian 7kk
Hei
Meillä tyttö syö (illalla nukkumaan 22.30-24.00 aiemmin ei nukahda) ensimmäisen kerran n. 05.00 ja sitten vielä ennen heräämistä 07-08.30 aikoihin. Itse olen onnellinen, kun melkein 7kk ikäinen tyttömme "antaa" minunkin nukkua välillä jopa 7h putkeen. Eli meillä tyttö syö kerran yöllä ja kerran ennen nousemista aamulla.
Itse olen tähän tilanteeseen oikein tyytyväinen. Kesään mennessä tarvitsee varmaan opettaa tyttö yösyömisestä pois, kun pikkusisarus syntyy elokuussa ja en halua kahta lasta imettää yhtäaikaisesti. - äiti
Puolivuotias poikamme menee nukkumaan n. klo 21 ja herää syömään ensimmäisen kerran klo 24-01 ja toisen kerran 04-05. (Täysimetyksellä menty, lisäruuat vasta aloiteltu.) Olen ajatellut, että josko tässä seuraavan puolen vuoden aikana päästäisiin pikkuhiljaa eroon näistä yösyömisistä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415