Mikä on paras paikka lentsikassa pitkällä lennolla?
Vetääkö ikkunan viressä? Onko siinä kylmä? Toisaalta seinää vasten on ehkä helppo nukkua, mutta köpöttelemään pääsee parhaiten käytävän vierestä...
Mitä mieltä olette?
Voiko lentokentällä vaikuttaa istumapaikkaansa?
Paras Paikka lentsikassa?
13
3391
Vastaukset
- koneessa!
On tietysti kapteenin paikka :-)
Sehän on aivan maku asia!Kuka tykkää mistäkin!Ja sehän riippuu esim. konetyypistä jne jne...
Itse matkustan paljon kaukolentoja ja tykkään aina istua ikkunapaikalla niin edessä kuin mahdollista.Esimerkiksi B-767-300 koneessa suosikki paikkani on aina rivi 10 ikkunapaikka jolle olen myös aina päässyt.B-744 koneessa taas ikkunapaikka sisäänkäynnistä vasemmalle olevassa osastossa.Jne jne....Itse tykkään rauhasta ja tykkään katsella maisemia jne...Mutta kuten sanottu:joku taas haluaa aina istua takaosassa ja joku taas isojen koneiden keskiriveillä jne jne....joku joka pelkää ei voi istua siiven/exit kohdalla jne....
Mutta yksi asia on varma:Lennon aikana matkustamon ikkunoita EI SAA avata :-) Joten ei niistä ikkunoista hevin vedä eikä tuuli/sade tule sisään.Muistat vaan että et nojaa liian kovaa ikkunalasiin koska silloin ikkuna saattaa aueta. :-))- Jep,jep
Sillon ku mä istuin B777-300:ssa, ni siinä oli sähköikkunat ja heitin purkan pois 10 km korkeudessa ja oli kiva katsella ku purkka tippu atlanttiin... Vanhemmissa koneissa taitaa olla kampi-ikkunat, ni ne jää joskus vuotamaan, ku tiiviste ei mee kunnolla paikoilleen siitä ikkunasta.. Ainaki ku kerran tulin B747-200:lla tukholmasta hesaan, ni siinä oli kampi-ikkunat... Vähäks ärsytti!!!
Mä saan aina rivin 13, ku siitä on lyhyt matka vessaan yrjölle... - oma on paras
Koneen paras paikka on ehdottomasti sen kapteenin takana. Hyvät näkymät (eritoten suoraan edessä), erinomaista matkaseuraa ja korville ystävällinen täydellisen lapsivapaa vyöhyke.
Back seat driving rules ;p - vaikuttaa....
Jep,jep kirjoitti:
Sillon ku mä istuin B777-300:ssa, ni siinä oli sähköikkunat ja heitin purkan pois 10 km korkeudessa ja oli kiva katsella ku purkka tippu atlanttiin... Vanhemmissa koneissa taitaa olla kampi-ikkunat, ni ne jää joskus vuotamaan, ku tiiviste ei mee kunnolla paikoilleen siitä ikkunasta.. Ainaki ku kerran tulin B747-200:lla tukholmasta hesaan, ni siinä oli kampi-ikkunat... Vähäks ärsytti!!!
Mä saan aina rivin 13, ku siitä on lyhyt matka vessaan yrjölle...ja onnea vaan sulle "ammattilaiselle"...hah...säälittävää kun et ollut edes hauska :-(
- seatbelt
ehdottomasti paras paikka on varauloskäytien kohdalla koska niillä paikoilla on isompi jalkatila ja turman sattuessa saattaa kyseisestä paikasta olla myöskin hyötyä jos tulee kiire pois koneesta.
- kohdalla
tietenkin. Ei ole edessa penkkiriviä j näin ollen jaloilla noin 300% enemmän tilaa.
ON ISTUMAPAIKKA !!!!!!!!!!!!!!!!
- mistä pitää
Lomalennolla ei yleensä voi paikkaa valita. Finnmatkojen TUI-lennoilla voi, mutta hintaa kertyy 17-45€. Reittilennoilla voi paikan yleensä pyytää, jos menee kentälle ajoissa. On makuasia sitten mistä pitää, haluaako nähdä maisemia ikkunasta (koneen kylki viileä tai kylmä), haluaako käytäväpaikalla varmistaa paalupaikan WChen vai Exit paikalla jalka- tai työskentelytilaa (nousun ja laskun aikana exit paikan jalkatilassa ei saa pitää esim. laukkua). Hieman "huutovettä" ja mökellystä, niin lentoemot voivat tarjota makuupaikan (käytäväpaikka ja käsiraudoilla kiinni penkin jalkoihin, kannattaa pyytää sitten tyyny)
- paikka on
Näissä isoissa koneissa, kuten B-747 ja muistaakseni myös MD-11, on varauloskäyntiovien kohdalla tosi leveä poikkikäytävä. Eli etummaisessa penkkirivissä on jalkatilaa vaikka kuinka paljon. Silti en haluaisi tuollaista paikka suin surminkaan. Kerran noin 20 vuotta sitten olen sellaisessa matkustanut ja sen jälkeen aina kauhulla katsellut. Mikä vikana, päätelkää itse, enemmän matkustaneet.
- sielta loytyy
oma suosikki BA:n CW long haul lennoilla on upper deckilla 64K, silloin kun olen saanut upgreidin firstiin en ole saanut itse valita mutta 1K on kylla kaikkein privaatein.
- on tietysti
ohjaamossa
- Nimetön
ehdottomasti paras on ilman vaatteita kapteenin sylissä perämies vieressä!!!
- matkustelija
ikkunan vieressä. Minun mielestä siinä vetää aivan selvästi ja seinään ei voi nojata kun se on niin kylmä.
Mutta vielä pahempi oli lento Airbus koneessa. Herran jestas kuinka minä palelin koko matkan Las Palmasista vaikka istuin keskirivillä. Ne päästi jotain kylmää höyryä tai ilmaa koneeseen kentällä ennen nousua.
Sain kurkkuni niin kipeäksi siitä matkasta joten en ikinä enää lennä Airbus koneella mihinkään. Eipä ole koskaan ollut kurkku niin kipeä kuin sen lennon jälkeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708