Riittääkö kynäruiskun kompressoriksi tällainen pieni 12 voltin tupakansytytinliitäntäinen pikkukompressori, joka on tarkoitettu auton renkaiden täyttämiseen? Ei viitsisi ostaa kallista kompuraa pelkän kynäruiskun käyttämiseen.
Kynäruisku
9
7754
Vastaukset
- Windy City
...koska paine 12V kompurassa ei ole tasainen. Mutta voit tehdä niin että täytät sillä autorenkaan, jota käytät painelähteenä ja ostat renkaan venttiiliin adapterin jotta voi kytkeä letkun renkaaseen. Toinen jippo on että rakennat toisen venttiilin lisää renkaaseen. Toiseen tulee kompressorista ilmaa jatkuvasti ja toisesta otat ilman. En tiiä sitten riittääkö paine sittenkään kovaan työskentelyyn. Jos maalaat paljon niin oikea kompura on se oikea vaihtoehto. Esim. Sparmax-kompressori.
- Insight
Minäkin olen kokeillut tuota 12v pumppua ja ongelmat on siinä juuri tälläiset kun kuvailit. Eikä ne paineet edes riittänyt.
Autonrengaskin on ollut, mutta en tajunnut liittää siihen kiinteästi tuota pumppua..
Totesin viritykset huonoiksi hommasin tuon Sparmaxin.
Esim. Biltemassa on ollut jotain halpiskompuroita kynäruiskulle, en tiedä miten ne käytössä toimii. Ei ollut ainakaan kalliita..
Kynäruiskulla maalatessa tulee niin paljon muitakin huolenaiheita, esim. jatkuvasti tukossa olevista suuttimista, että edes ilmasaanti on oltava kunnolla hoidettu. Muuten menee hermot. - Kokeillut vaikka mitä
Ota kompura vanhasta jääkaapista. Siitä vaan ne nesteet nevadaan ja autonrengas väliin. Jalkakytkin jotta saat kompuran välillä sammutetuksi ja jostrakin halpispumpusta painemittari, niin siinäpä oivallinen ja äänetön paketti.
- Arms*
Kokeiltu on. Ei riitä läheskään sen paineet. Ilmanpaine oli muutenkin sen kanssa sellaista nykivää. Kynäruisku vaatii tasaista ilmapainetta..
Jos tarvitset ruiskua vain yksinkertaiseen lyhytaikaiseen projektiin. Ilmaa saat hätätapauksessa autonrenkaasta. Mutta eihän siitä renkaasta paljon ilmaa riitä.
Biltemassa on ollut jotain halpoja kompuroita, jotka on tarkoitettu kynäruiskulle. Muistaakseni joku 50e..
Jotkut on kuulemma tehnyt itse kompuroita jääkaapin kompurasta.. mutta ihan tarkoitukseen tehtyjä kompuroita saa ruiskulle nykyään niin halvalla, että tuskin kannattaa.- InsightArms*
Tänne oli minun edellinen viestikin tullut perille..
Insight Ja Arms* on sama henkilö eli minä.
Niin, osta siis oikea kompura.
- printmaker
Siirsin tämän tänne kuvataide-osioon. Koska ei kuulu taidegrafiikkaan.
- jonttuli6
Kiitos vastauksista, täytynee ostaa kunnon kompura, eipä nuo tosiaan paljoa näytä maksavan.
- Fhqfq
Tuo bilteman 12v kompura sopii hyvin ruiskulle jos laittaa säiliöksi 1.5l limupullon.
- skjalllhgHFÖKLAshfö
taritseeko paineenalentimen 12V 8bar kompressorille kun käyttää 1.5l pullosäiliön kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549