Vielläkö pienet sähköviat vaivaa uusia Zafiroita?
Saako jo infotekstit suomenkielisenä?
Mites onko kaasupolkimen on/off toimintoon tullut korjaus-softa?
Joko uusi Zaffe pelaa?
14
4658
Vastaukset
- Hevosmies
Nää on taas niitä "happamia ovat pihlajanmarjat, sanoi kettu"-juttuja. Olisit ostanut Zafiran, niin ei tarvitsisi olla hevosmiesten tietotoimiston varassa...
- kokeilemassa...
Koajoin ja tilasin uuden 1,8:n. Tästä TM:n mainitsemasta kaasun on/off -toimintatavasta en havainnut jälkeäkään. Päinvastoin kaasun ja vaihteiston yhteistoiminta oli pehmeän täsmällistä toisin kuin vanhassa zafirassani, joka helposti liikkeelle lähdettäessä nyykähtää.
- kaasu
Mulla on loppuvuodesta rekisteröity 1.8 Zafira, siinä ainakin on toi "on/off" tavalla toimiva kaasu. Täytynee käydä korjaamolla, jos kerran uudemmissa tota ongelmaa ei enää esiinny.
Myös pieniä mutta harmittavia sähkölaitteiden toimintahäiriöitä on ollut, vaikka niistä puhuminen tuomitaan heti "hevosmiesten jutuiksi, provoiluksi" jne.....
Kulutus ollut nyt talvella sekalaisessa ajossa huomattavasti korkeampi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa.
Muuten olen toistaiseksi autoon ollut tyytyväinen :) - jakke
kaasu kirjoitti:
Mulla on loppuvuodesta rekisteröity 1.8 Zafira, siinä ainakin on toi "on/off" tavalla toimiva kaasu. Täytynee käydä korjaamolla, jos kerran uudemmissa tota ongelmaa ei enää esiinny.
Myös pieniä mutta harmittavia sähkölaitteiden toimintahäiriöitä on ollut, vaikka niistä puhuminen tuomitaan heti "hevosmiesten jutuiksi, provoiluksi" jne.....
Kulutus ollut nyt talvella sekalaisessa ajossa huomattavasti korkeampi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa.
Muuten olen toistaiseksi autoon ollut tyytyväinen :)eu-normin mukaiset testikulutukset mitataan mahdollisimman tarkalleen standardi-olosuhteissa. käsittääkseni noin 20 -asteen lämpötilassa.
oma tino esimerkiksi pääsee talvelle seka-ajossa harvoin alle 9l, mutta kesällä kulutus vaihteee 7,2 ja 7.6 litran välillä. pitkäll älomareissulla enari 6,3l/100km. - sähkövikoja...
kaasu kirjoitti:
Mulla on loppuvuodesta rekisteröity 1.8 Zafira, siinä ainakin on toi "on/off" tavalla toimiva kaasu. Täytynee käydä korjaamolla, jos kerran uudemmissa tota ongelmaa ei enää esiinny.
Myös pieniä mutta harmittavia sähkölaitteiden toimintahäiriöitä on ollut, vaikka niistä puhuminen tuomitaan heti "hevosmiesten jutuiksi, provoiluksi" jne.....
Kulutus ollut nyt talvella sekalaisessa ajossa huomattavasti korkeampi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa.
Muuten olen toistaiseksi autoon ollut tyytyväinen :)...tarkoitat? Näin uuden Zafira 1,8:n tilanneena kiinostaisi tietää...
- Zafirassa
sähkövikoja... kirjoitti:
...tarkoitat? Näin uuden Zafira 1,8:n tilanneena kiinostaisi tietää...
Tässä näitä toistaiseksi havaittuja:
sivupeilien, suuntavilkun ja tietokoneen katkaisimet, polttoainemittari ja lämmityslaitteen puhallin reistailee ajoittain... - ..............
sähkövikoja... kirjoitti:
...tarkoitat? Näin uuden Zafira 1,8:n tilanneena kiinostaisi tietää...
Itselläni on alkuvuodesta rekisteröity 1.8 zafira eikä mulla ainakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia sähköjen kanssa.
- Uusi zafira
Toistaiseksi sähkö- tai muita vikoja ei ole ollut uudessa Zafirassani 1.9 CDTI. Käytössä noin 2 kuukautta. Ajettu noin 3000 km.
- Uusi Zafira
Unohtui mainita että infotekstit on nyt kyllä suomeksi.
- moottorista?
Onko sulla se 88kw cdti? Mitä mieltä olet moottorin ominaisuuksísta? Sammuuko herkästi liikkeelle lähdössä ja onko pirteän oloinen?
Onko lämpö riittänyt pakkasissa eli onko quickheatista hyötyä? Kiitos infosta! - Uusi Zafira
moottorista? kirjoitti:
Onko sulla se 88kw cdti? Mitä mieltä olet moottorin ominaisuuksísta? Sammuuko herkästi liikkeelle lähdössä ja onko pirteän oloinen?
Onko lämpö riittänyt pakkasissa eli onko quickheatista hyötyä? Kiitos infosta!Juu on 88 kW mutta otin automaatilla joten moottori ei siis pääsekään sammumaan - tosin onhan siinä myös käsikäyttöoasento, jolla voisi kai sammuakin jos yrittää liian suurta vaihdetta - en ole kyllä juurikaan käsikäyttöä kokeillut, on varmaan käyttökelpoinen vuoristomaisemissa. Mielestäni tehot riittävät mainiosti tarvittaessa ohituksiinkin. Pirteydestä en osaa sanoa - mutta kyllä liikennevaloissa on lähtenyt ihan mukavasti liikkeelle. Kunnon pidolla pääsee kokeilemaan sitten kun säät lämpenee ja renkaat vaihtuu.
Lämpöä on riittänyt - rupeaa lämpenemään enemmän noin 4 kilometrin ajon jälkeen. Quickheatista on mielestäni hyötyä eli kädellä tunnusteltaessa puhaltimesta tulee kyllä lämmintä, mutta pakkasella parempi pitää käsineet kunnes moottori on muuten lämmennyt.
- laitetaan tännekkin
Eli tänään koeajetussa 1,9CDTI 120hv mallissa ei toiminut matkamittaus ollenkaan! Tosin tällä kertaa tämä taitaa olla varsin positiivinen ongelma :)
- Kaikissa nyt aina on jotain...
Sain oman Zafiran marraskuussa 2005. Mittariin on kertynyt jotain 11000 kilometriä.
Kulutus kantatie nopeuksilla 80-90 km/h on OK. Yhdistetty kulutus 2.2 koneella (moottoritie & taajama) menee helposti yli 9 litran sadalla. Alkuun hain taloudellista ajotapaa ja sain keskikulutuksen jonnekin 8.7 litraan, mutta ei jaksa toppuutella aina ylämäissä ja sitten varovasti ottaa taas nopeutta takaisin alamäissä ja tasaisella. Ei siten voi muun liikenteen seassa ajella..
Mitään ihmeempiä vikoja ei ole ollut. Ainoastaan ilmastoinnin ja puhaltimen ohjausyksikkö pimeni talvella kokonaan. Laite ohjaa myös puhallinta, joten sillä ei voinut ajaa ollenkaan ennekuin saksasta tuli uusi osa (vaihtoivat koko modulin).
Pidän suhteellisen normaalina, että uudessa utossa voi jokin yksittäinen laite vikaantua. Jos samassa autossa esiintuu useita vikoja niin tällöin huolestuisin laadusta.
Eniten olen ollut pettynyt vilkkuviiksen toimintaan. En ymmärrä, miksi se on pitänyt toteuttaa siten kuin on toteutettu. Pysyvä vilkutuksen päälle laitossa pitäisi kuljettajalle välittyä selkeämpi tuntuma.
Kun minulla oli korjauksen aikana sijaisautona VW Touran niin sen vilkun olisin kyllä ottanut heti autooni jos vaan olisi mahdollista :). Ei ollut muutenkaan hassumpi auto ajaa, mutta järkyttävää muotoilua olevaa kojelautaa en olisi jaksanut katsella yhtään sen pidempää kuin oman Zafiran takaisin saaminen kesti.
Pla- Radiomann
Nyt on viikko ja 400km takana 1,8 Zafiralla, ei vikoja. Vilkkuunkin alkaa jotenkin tottua, mutta kyllä perinteinen on parempi. Virtalukko saisi olla käännetty 90 astetta, nyt ote avaimesta on omituinen kun autoa käynnistelee. Tila ja ajo-ominaisuudet ovat edelleen parasta Zaffea. Ruostesuojaustasoa punniskelen mielessäni, ottaisiko lisäturvan vai täyskäsittelyn?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1305025- 323177
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161827Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221780Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.191645Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711501Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111266Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi191257Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt111255Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161247