Vielläkö pienet sähköviat vaivaa uusia Zafiroita?
Saako jo infotekstit suomenkielisenä?
Mites onko kaasupolkimen on/off toimintoon tullut korjaus-softa?
Joko uusi Zaffe pelaa?
14
4704
Vastaukset
- Hevosmies
Nää on taas niitä "happamia ovat pihlajanmarjat, sanoi kettu"-juttuja. Olisit ostanut Zafiran, niin ei tarvitsisi olla hevosmiesten tietotoimiston varassa...
- kokeilemassa...
Koajoin ja tilasin uuden 1,8:n. Tästä TM:n mainitsemasta kaasun on/off -toimintatavasta en havainnut jälkeäkään. Päinvastoin kaasun ja vaihteiston yhteistoiminta oli pehmeän täsmällistä toisin kuin vanhassa zafirassani, joka helposti liikkeelle lähdettäessä nyykähtää.
- kaasu
Mulla on loppuvuodesta rekisteröity 1.8 Zafira, siinä ainakin on toi "on/off" tavalla toimiva kaasu. Täytynee käydä korjaamolla, jos kerran uudemmissa tota ongelmaa ei enää esiinny.
Myös pieniä mutta harmittavia sähkölaitteiden toimintahäiriöitä on ollut, vaikka niistä puhuminen tuomitaan heti "hevosmiesten jutuiksi, provoiluksi" jne.....
Kulutus ollut nyt talvella sekalaisessa ajossa huomattavasti korkeampi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa.
Muuten olen toistaiseksi autoon ollut tyytyväinen :) - jakke
kaasu kirjoitti:
Mulla on loppuvuodesta rekisteröity 1.8 Zafira, siinä ainakin on toi "on/off" tavalla toimiva kaasu. Täytynee käydä korjaamolla, jos kerran uudemmissa tota ongelmaa ei enää esiinny.
Myös pieniä mutta harmittavia sähkölaitteiden toimintahäiriöitä on ollut, vaikka niistä puhuminen tuomitaan heti "hevosmiesten jutuiksi, provoiluksi" jne.....
Kulutus ollut nyt talvella sekalaisessa ajossa huomattavasti korkeampi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa.
Muuten olen toistaiseksi autoon ollut tyytyväinen :)eu-normin mukaiset testikulutukset mitataan mahdollisimman tarkalleen standardi-olosuhteissa. käsittääkseni noin 20 -asteen lämpötilassa.
oma tino esimerkiksi pääsee talvelle seka-ajossa harvoin alle 9l, mutta kesällä kulutus vaihteee 7,2 ja 7.6 litran välillä. pitkäll älomareissulla enari 6,3l/100km. - sähkövikoja...
kaasu kirjoitti:
Mulla on loppuvuodesta rekisteröity 1.8 Zafira, siinä ainakin on toi "on/off" tavalla toimiva kaasu. Täytynee käydä korjaamolla, jos kerran uudemmissa tota ongelmaa ei enää esiinny.
Myös pieniä mutta harmittavia sähkölaitteiden toimintahäiriöitä on ollut, vaikka niistä puhuminen tuomitaan heti "hevosmiesten jutuiksi, provoiluksi" jne.....
Kulutus ollut nyt talvella sekalaisessa ajossa huomattavasti korkeampi, kuin mitä valmistaja ilmoittaa.
Muuten olen toistaiseksi autoon ollut tyytyväinen :)...tarkoitat? Näin uuden Zafira 1,8:n tilanneena kiinostaisi tietää...
- Zafirassa
sähkövikoja... kirjoitti:
...tarkoitat? Näin uuden Zafira 1,8:n tilanneena kiinostaisi tietää...
Tässä näitä toistaiseksi havaittuja:
sivupeilien, suuntavilkun ja tietokoneen katkaisimet, polttoainemittari ja lämmityslaitteen puhallin reistailee ajoittain... - ..............
sähkövikoja... kirjoitti:
...tarkoitat? Näin uuden Zafira 1,8:n tilanneena kiinostaisi tietää...
Itselläni on alkuvuodesta rekisteröity 1.8 zafira eikä mulla ainakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia sähköjen kanssa.
- Uusi zafira
Toistaiseksi sähkö- tai muita vikoja ei ole ollut uudessa Zafirassani 1.9 CDTI. Käytössä noin 2 kuukautta. Ajettu noin 3000 km.
- Uusi Zafira
Unohtui mainita että infotekstit on nyt kyllä suomeksi.
- moottorista?
Onko sulla se 88kw cdti? Mitä mieltä olet moottorin ominaisuuksísta? Sammuuko herkästi liikkeelle lähdössä ja onko pirteän oloinen?
Onko lämpö riittänyt pakkasissa eli onko quickheatista hyötyä? Kiitos infosta! - Uusi Zafira
moottorista? kirjoitti:
Onko sulla se 88kw cdti? Mitä mieltä olet moottorin ominaisuuksísta? Sammuuko herkästi liikkeelle lähdössä ja onko pirteän oloinen?
Onko lämpö riittänyt pakkasissa eli onko quickheatista hyötyä? Kiitos infosta!Juu on 88 kW mutta otin automaatilla joten moottori ei siis pääsekään sammumaan - tosin onhan siinä myös käsikäyttöoasento, jolla voisi kai sammuakin jos yrittää liian suurta vaihdetta - en ole kyllä juurikaan käsikäyttöä kokeillut, on varmaan käyttökelpoinen vuoristomaisemissa. Mielestäni tehot riittävät mainiosti tarvittaessa ohituksiinkin. Pirteydestä en osaa sanoa - mutta kyllä liikennevaloissa on lähtenyt ihan mukavasti liikkeelle. Kunnon pidolla pääsee kokeilemaan sitten kun säät lämpenee ja renkaat vaihtuu.
Lämpöä on riittänyt - rupeaa lämpenemään enemmän noin 4 kilometrin ajon jälkeen. Quickheatista on mielestäni hyötyä eli kädellä tunnusteltaessa puhaltimesta tulee kyllä lämmintä, mutta pakkasella parempi pitää käsineet kunnes moottori on muuten lämmennyt.
- laitetaan tännekkin
Eli tänään koeajetussa 1,9CDTI 120hv mallissa ei toiminut matkamittaus ollenkaan! Tosin tällä kertaa tämä taitaa olla varsin positiivinen ongelma :)
- Kaikissa nyt aina on jotain...
Sain oman Zafiran marraskuussa 2005. Mittariin on kertynyt jotain 11000 kilometriä.
Kulutus kantatie nopeuksilla 80-90 km/h on OK. Yhdistetty kulutus 2.2 koneella (moottoritie & taajama) menee helposti yli 9 litran sadalla. Alkuun hain taloudellista ajotapaa ja sain keskikulutuksen jonnekin 8.7 litraan, mutta ei jaksa toppuutella aina ylämäissä ja sitten varovasti ottaa taas nopeutta takaisin alamäissä ja tasaisella. Ei siten voi muun liikenteen seassa ajella..
Mitään ihmeempiä vikoja ei ole ollut. Ainoastaan ilmastoinnin ja puhaltimen ohjausyksikkö pimeni talvella kokonaan. Laite ohjaa myös puhallinta, joten sillä ei voinut ajaa ollenkaan ennekuin saksasta tuli uusi osa (vaihtoivat koko modulin).
Pidän suhteellisen normaalina, että uudessa utossa voi jokin yksittäinen laite vikaantua. Jos samassa autossa esiintuu useita vikoja niin tällöin huolestuisin laadusta.
Eniten olen ollut pettynyt vilkkuviiksen toimintaan. En ymmärrä, miksi se on pitänyt toteuttaa siten kuin on toteutettu. Pysyvä vilkutuksen päälle laitossa pitäisi kuljettajalle välittyä selkeämpi tuntuma.
Kun minulla oli korjauksen aikana sijaisautona VW Touran niin sen vilkun olisin kyllä ottanut heti autooni jos vaan olisi mahdollista :). Ei ollut muutenkaan hassumpi auto ajaa, mutta järkyttävää muotoilua olevaa kojelautaa en olisi jaksanut katsella yhtään sen pidempää kuin oman Zafiran takaisin saaminen kesti.
Pla- Radiomann
Nyt on viikko ja 400km takana 1,8 Zafiralla, ei vikoja. Vilkkuunkin alkaa jotenkin tottua, mutta kyllä perinteinen on parempi. Virtalukko saisi olla käännetty 90 astetta, nyt ote avaimesta on omituinen kun autoa käynnistelee. Tila ja ajo-ominaisuudet ovat edelleen parasta Zaffea. Ruostesuojaustasoa punniskelen mielessäni, ottaisiko lisäturvan vai täyskäsittelyn?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖25958Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82942Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54853Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121832Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22743