Ave ei starttaa

reijorepe

-03 ave ei starttaa ja akku täynnä. Kone pyörii, mutta ei vaan lähde käyntiin. välillä hörähtelee, mutta ei sen kummempaa. Liekkö polttoaine puolella häikkää. Huoltoon...

29

5480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on !

Sinulla on niin tuore kampe alla, että autossasi on tehdastakuu voimassa. Ei kun merkkiliikkeeseen yhteyttä, siellä hoituu ja hyvin. Valitettavasti Toyotoihin nykyään sotketaan eurooppalaisia osia, niin auton kokonaisluotettavuus on hieman laskenut. Mutta silti ajamme maailman luotettavammalla autolla! Itselläni on Avensis vm.-01, ei ainuttakaan vikaa koskaan, ajettu nyt 120 tkm. (Edellinen oli Carina vm.-95, aj. yli 300 tkm ja toimi aina luotettavasti)

• sivustaseuraaja2

Kyllä te Toyota-fanaatikot olette huvittavia.Ihmisen suunnittelema se Avensiskin on ja virheettömiä auotoja ei ole olemassakaan.

• Elämä on !
        sivustaseuraaja2 kirjoitti:

Kyllä te Toyota-fanaatikot olette huvittavia.Ihmisen suunnittelema se Avensiskin on ja virheettömiä auotoja ei ole olemassakaan.

En ole virheettömäksi väittänytkään! Mutta Toyotassa on keskimäärin vähemmän vikoja kuin missään eurooppalaisessa. Lueppa TUV:n testejä ja katsatusvika raportteja (Suomen ja Saksan), tavallisen hintaisista autoista Mazda ja Toyota ovat kärjessä! (on siellä joku kallis mersukin) On minulla ollut saksalainen ja joskus italialainenkin auto, mutta eipä tarvi niihin merkkeihin palata! Oot varmaan jonkun ranskalisen tai ooppelin omistaja, on se niin vaikeaa tosiasioita myöntää. Ps. Tämän päivän lehdessä oli tuotteita joihin Suomalaiset luottaa eniten, arvaa mikä automerkki?

• mitä hä
        Elämä on ! kirjoitti:

En ole virheettömäksi väittänytkään! Mutta Toyotassa on keskimäärin vähemmän vikoja kuin missään eurooppalaisessa. Lueppa TUV:n testejä ja katsatusvika raportteja (Suomen ja Saksan), tavallisen hintaisista autoista Mazda ja Toyota ovat kärjessä! (on siellä joku kallis mersukin) On minulla ollut saksalainen ja joskus italialainenkin auto, mutta eipä tarvi niihin merkkeihin palata! Oot varmaan jonkun ranskalisen tai ooppelin omistaja, on se niin vaikeaa tosiasioita myöntää. Ps. Tämän päivän lehdessä oli tuotteita joihin Suomalaiset luottaa eniten, arvaa mikä automerkki?

mulla on ranskalainen auto, entäs sitten? Tojoa en oo haukkunu, mutta minua se vaan ei säväytä, joten sitä en osta. Ranskiksella 6vuotta ja 200tkm, ei mitään isoja remppoja(jarrut, pallonivelet). Mulle ihan hyvä auto ja toimiva peli tähän asti.

Kumma homma, että jos sulla on niin loistava auto niin miksi pitää itsetuntoa kohottaa haukkumalla muita. Koulussakin kiusasit pienempiä kun isompia et uskaltanut.

Eilen kävin katsomassa -99 mazda 626 ja omaan autoon verrattuna piti vain ihmetellä miten vanhanaikaiselta se vaikutti. Samaa tyyliä mitä -89 corollassa. No toinen tykkää ja toinen ei, koitetaan kestää.

• Oikeat jouset !
        mitä hä kirjoitti:

mulla on ranskalainen auto, entäs sitten? Tojoa en oo haukkunu, mutta minua se vaan ei säväytä, joten sitä en osta. Ranskiksella 6vuotta ja 200tkm, ei mitään isoja remppoja(jarrut, pallonivelet). Mulle ihan hyvä auto ja toimiva peli tähän asti.

Kumma homma, että jos sulla on niin loistava auto niin miksi pitää itsetuntoa kohottaa haukkumalla muita. Koulussakin kiusasit pienempiä kun isompia et uskaltanut.

Eilen kävin katsomassa -99 mazda 626 ja omaan autoon verrattuna piti vain ihmetellä miten vanhanaikaiselta se vaikutti. Samaa tyyliä mitä -89 corollassa. No toinen tykkää ja toinen ei, koitetaan kestää.

Sulla on ranskalainen auto, se siitä. Mutta mitä teet täällä Toyotan sivuilla? Kummallista kun ranskikset vetää herneen nenään kun joku sanoo, että luottaa enemmän johonkin muuhun merkkiin kuin ranskalaiseen, mistäkähän se johtuu? Tälläkin sivustolla on ollut mainintoja Toyotan menestyksestä vähävikaisuus, laatu ym. jutuista, mutta kun asia vaan on niin! Että, ajele vaan ranskalaisella.

• Econ

Minun autossani vaihdettiin takuuaikana moottorin liikkuvat osat, kytkin ja alustan osat. Lisäksi auto maalattiin takuuseen. Pikkuvikaa, kuten ikkunoiden hissit, nitinät ja mittariston pimentyminen jne. korjailtiin tasaiseen tahtiin.

• Erkki W.
        Oikeat jouset ! kirjoitti:

Sulla on ranskalainen auto, se siitä. Mutta mitä teet täällä Toyotan sivuilla? Kummallista kun ranskikset vetää herneen nenään kun joku sanoo, että luottaa enemmän johonkin muuhun merkkiin kuin ranskalaiseen, mistäkähän se johtuu? Tälläkin sivustolla on ollut mainintoja Toyotan menestyksestä vähävikaisuus, laatu ym. jutuista, mutta kun asia vaan on niin! Että, ajele vaan ranskalaisella.

Ajelen paljon erilaisilla henkilöautoilla, ja olen pitkään ihmetellyt, mihin pohjautuu Toyotan suosio. Ranskalaiset autot ovat ominaisuuksiltaan (kuljettajan paikalta) selvästi miellyttävämpiä kuin Toyotan tuotteet.

Totta lienee japanilaisten autojen vähäisempi vikafrekvenssi. Sillä ei kuitenkaan ole käytännössä juurikaan merkitystä. Se on enemmän huoltopolitiikkaa. Sensijaan sillä on merkitystä ja paljon miten viihdyt ohjaamossa vaikkapa 10.000 tuntia.

Itse valitsen useimmiten saksalaista tai ranskalaista kalustoa, kun turvaudun vuokraamoiden palveluihin.

• merkit!
        Erkki W. kirjoitti:

Ajelen paljon erilaisilla henkilöautoilla, ja olen pitkään ihmetellyt, mihin pohjautuu Toyotan suosio. Ranskalaiset autot ovat ominaisuuksiltaan (kuljettajan paikalta) selvästi miellyttävämpiä kuin Toyotan tuotteet.

Totta lienee japanilaisten autojen vähäisempi vikafrekvenssi. Sillä ei kuitenkaan ole käytännössä juurikaan merkitystä. Se on enemmän huoltopolitiikkaa. Sensijaan sillä on merkitystä ja paljon miten viihdyt ohjaamossa vaikkapa 10.000 tuntia.

Itse valitsen useimmiten saksalaista tai ranskalaista kalustoa, kun turvaudun vuokraamoiden palveluihin.

Minäkään en itse ostaisi kumpaakaan merkkiä, sillä minulle on auton jokapäiväiset ominaisuudet ratkaisevan tärkeitä.

En jaksa arvostaa vaikkapa 500 euroa parempaa jälleenmyyntiarvoa. Täysin ratkaisevaa on yleinen viihtyvyys ratin takana.

• elinikä
        Erkki W. kirjoitti:

on, tai pyrkimys on ainakin, 5500h käyttöä tai 250000km tai 15 vuotta...

itte olen ajellut japseilla, natsivehkeillä ja patongeilla, kaikissa on omat hyvät puolensa. ranskiksilla on mukava ajaa korjaamolle, sakemannien vermeissä kun ajaa töyssyyn niin sattuu jalkoihin ja käsiin ja selkään... hyvällä tiellä erinomaisia ajettavia. korjaamon kautta matka käy...

japsit eivät ole oikein hyviä missään, yleensä, mutteivät kovin huonojakaan. kompromissien kompromissejä, mutta korjaamossa ei tartte käydä kovin usein.

jos autossa on euroalihankkijan osia, niin edellämainitut speksit ovat ne joilla osia tilataan. ei kannata odottaa enempää, sen jälkeen alkaa hurja korjausrumba.

• Asiantuntija..
        elinikä kirjoitti:

on, tai pyrkimys on ainakin, 5500h käyttöä tai 250000km tai 15 vuotta...

itte olen ajellut japseilla, natsivehkeillä ja patongeilla, kaikissa on omat hyvät puolensa. ranskiksilla on mukava ajaa korjaamolle, sakemannien vermeissä kun ajaa töyssyyn niin sattuu jalkoihin ja käsiin ja selkään... hyvällä tiellä erinomaisia ajettavia. korjaamon kautta matka käy...

japsit eivät ole oikein hyviä missään, yleensä, mutteivät kovin huonojakaan. kompromissien kompromissejä, mutta korjaamossa ei tartte käydä kovin usein.

jos autossa on euroalihankkijan osia, niin edellämainitut speksit ovat ne joilla osia tilataan. ei kannata odottaa enempää, sen jälkeen alkaa hurja korjausrumba.

VAi sattuu selkään monttuun ajaessa. Oletkohan koskaan ajanut Audia, Bemaria tai Mersua??

• puuttuu
        Asiantuntija.. kirjoitti:

VAi sattuu selkään monttuun ajaessa. Oletkohan koskaan ajanut Audia, Bemaria tai Mersua??

muita on tullut koitettua. ovat kyllä olleet tyyriimpiä kuin toijotat...

tarkoitin joitain ooppeleita ja voortteja ja volsuja, A8 ei tosiaan töyssyistä hetkahtele, mutta hintakin on nelinkertainen...

• tarttaa!!!

Kyllä, kyllä. Minullakin ensimmäinen toimenpide auton käynnistysvaikeuksien ilmaantuessa on tulla tänne _toteamaan_ asia.

• kun...

autossa on takuu voimassa...

• ??????
        kun... kirjoitti:

Oletko välttämättä oikeassa?
        Et ole!

• tojo-pekka

Näinpä, eiköhän pojat ole päässeet koulun koneelle. ;)

• pellet
        tojo-pekka kirjoitti:

idiootit luulevat ettei avessa ole vikoja.......sanoisin että kaikista toyotan malleista,eniten vikoja on noissa briteissä tehdyissä autoissa.

• joo joo
        pellet kirjoitti:

idiootit luulevat ettei avessa ole vikoja.......sanoisin että kaikista toyotan malleista,eniten vikoja on noissa briteissä tehdyissä autoissa.

Idiootti pelle niin sanottu asiantuntija on puhunut, mistä sinä tiedät missä Toyotan malleissa on eniten vikoja?

• reijorepe
        tojo-pekka kirjoitti:

joo anteeksi kun kerroin asiasta täällä. Auto kyllä oli huoltoon menossa kun tänne kirjoittelin, sunnuntaina ilmeni vika ja huoltoon soitin heti aamulla. Pyydän syvimmästi anteeksi kun ilmaisin asiani tänne. Mitähän tänne sitten saa kirjoittaa??? No kuitenkin auto ei toimi ja huollossa on.

• vika
        reijorepe kirjoitti:

joo anteeksi kun kerroin asiasta täällä. Auto kyllä oli huoltoon menossa kun tänne kirjoittelin, sunnuntaina ilmeni vika ja huoltoon soitin heti aamulla. Pyydän syvimmästi anteeksi kun ilmaisin asiani tänne. Mitähän tänne sitten saa kirjoittaa??? No kuitenkin auto ei toimi ja huollossa on.

Voisitko kertoa missä vika oli sitten kun saat auton takaisin. Tietää sitten mistä etsiä jos vastaavaa sattuu omalle kohdalle.

• Kenraali K
        vika kirjoitti:

Voisitko kertoa missä vika oli sitten kun saat auton takaisin. Tietää sitten mistä etsiä jos vastaavaa sattuu omalle kohdalle.

Jep, kerro ihmeessä mikä siinä sitten oli.

• toijotat
        kun... kirjoitti:

huoltoon takuun voimalla vaikkei starttaakkaan??

• Aventssissiissi

-03 Avensis ja kaksi kertaa tehnyt saman. Ekalla ei käyntii vaikka olis veivannut akun loppuun, sit tokalla heti käyntiin.

• Elämä on !

Viehän sinäkin autosi takuuhuoltoon. Toyotassa on kolmen vuoden täystakuu, toisin kuin eurooppalaisissa. Hyvässäkin voi olla joskus vikaa, ihmisethän näitä tekevät.

• Tiku & Takuuu...!!!
        Elämä on ! kirjoitti:

Viehän sinäkin autosi takuuhuoltoon. Toyotassa on kolmen vuoden täystakuu, toisin kuin eurooppalaisissa. Hyvässäkin voi olla joskus vikaa, ihmisethän näitä tekevät.

Euroissa myös kolmen vuoden takuu.

Hyundaissa 5 vuotta!

• Elämä on !
        Tiku & Takuuu...!!! kirjoitti:

Euroissa myös kolmen vuoden takuu.

Hyundaissa 5 vuotta!

Hundaissa on pitkä takuu, tiedän kyllä. Kiassakin on muistaakseni myös 5 vuotta. Mutta tuo eurojen ... ihmetyttää, jos ranskalaisissakin! Lupaan seurata lehtiä tarkemmin. En ole ranskalaisvastainen, mutta tosiasioille ei voi mitään. Kahdella perhetutulla on xantiat (jotka minä huollan) niissä on vikoja moninkertaisesti verrattuna toyotaani. Sorry, mutta totta.

• arska

Sama homma, 2-litrainen avensis. Ei starttaa, ei edes lupaa vaikka akussa on virtaa.

• Reijo <3 Arska

Vieläkö reijorepen Ave on pajalla? Mistä vika löytyi?

• on taas
        Reijo <3 Arska kirjoitti:

Vieläkö reijorepen Ave on pajalla? Mistä vika löytyi?

Polttoaine puolella oli vikaa, pumpun vaihtoivat ja suuttimia. Piti vaan vääntää kättä siitä meneekö takuun piikkiin vai ei. Väittivät johtuvan huonolaatuisesta menovedestä, suomi aineella aina ajanut, joten tuskin hirveän huonosta aineesta kyse.
        Sain kuitenkin takuulla korjattua sen kun maahantuojan kanssa keskutelin.

• lönberg

Samaa vikaa vaimon corollassa. Pakkasta kaksi astetta ja auto ei lähde käymään! Muilla samaa vikaa?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe