Onkohan minulla kohtalotovereita... Olen 28-vuotias ja minulla EI OLE YHTÄÄN VAUVAKUUMETTA.
Miehelläni on ja aina, kun vauvauutisia tupsahtelee, niin hän tokaisee niin ne toiset! Ja kaikkein eniten tässä vielä ärsyttää sukulaisten kyseleminen! Tunnen, että minua "painostetaan".
Siitä ei ole kyse, ettenkö haluaisi lapsia. Kyllä niitä haluan, mutta työelämässäni on epätietoinen tilanne ja muutoksia tulossa. Mielelläni odottaisin vähän aikaan miten töitteni käy, koska olen määräaikainen.
Olen harkitsevainen ja mietin suuria päätöksiä kauan. Mietin, että miten jaksan, kun nyttenkin aina kiire ja väsyttää. Olen itsekäs, mietin, että miten sitten jaksan. En saa ottaa nokosia silloin kun huvittaa. Ja olen kateellinen siitä, että mieheni saisi käydä töissä.
Millainen fiilis se vauvakuume oikein on? Tykkään lapsista ja kummityttöni on hoidossa meillä usein. Lapsi sitoo ja rajoittaa tekemisiä. ja hassua tässä on, että olen pääsääntöisesti kotihiiri. Viihdyn kotona, enkä ole koko ajan menossa. Ikää kertyy koko ajan lisää ja jos järjellä ajattelee, niin nyt olisi otollisin aika toivoa, että perheeseemme tulisi vauva. Parisuhteessamme ei ole vaikeuksia, olemme yhdessä taivaltaneet 10 vuotta.
Ei vauvakuumetta
6
560
Vastaukset
- Minä77
täälläkin, eli ikää 28 ja mies on jo monta vuotta halunnut lasta. Itse päätin antaa periksi, ja nyt puol vuotta sitä ollaan yritettykin. Edelleenkään ei kuumetta ole, vaan ajattelen vaan niin, että sieltä se tulee kun on tullakseen, ja enköhän kerkeä ajatukseen odotuksen aikana tottumaan. Pidän kyllä lapsista, mutta olen kanssa aika itsekäs ja mietin miten elämämme vauvan myötä muuttuu. Aina ei kannata miettiä liikaa seuraamuksia, vaan antaa palaa vaan.. ei kannata liian kauan odotella, kun mitä vanhemmaksi tulee, sen vaikeammiksi kaikki menee :) Tänään mulla on muuten kp 29/26, ja huomenna ajattelin testailla. Saa nähdä saanko antaa ihanan ystävänpäivälahjan ukolleni :)
- Joha
Viestisi olisi melkein voinut olla minun tekstiäni. Mies haluaa vauvaa, on halunnut jo pitkään, mutta minulla ei ole vielä tähän mennessä ollut minkäänlaista vauvakuumetta tai vastaavaa. Toisaalta joskus tulevaisuudessa haluaisin kuitenkin perheen.
Ongelma on se, että olen 28, ja mieheni 11 vuotta vanhempi. Varsinkin mies tuntee olevansa kohta jo liian vanha lapsentekoon, mutta... Minua stressaa esim. nuo työasiat. Olen määräaikainen, kuten sinäkin, ja mies ei tällä hetkellä ole töissä. Olemme eläneet pitkiä aikoja kovastikin pienillä tuloilla, mikä on varsinkin minulle ollut välillä hyvin stressaavaa. En haluaisi enää samanlaiseen tilanteeseen, varsinkaan lapsen kanssa. Toisaalta niitä vakituisia töitä ei välttämättä löydy niin helposti, ja sitten jos joskus löytyy, voi lapsenteko olla jo liian myöhäistä.
Ja sitten tietysti tulee mietittyä, että rakastaako sitä lastaan, jos ei ole mitään vauvakuumettakaan ollut. Pelottaa myös se, kuinka jaksaisin, koska lastenhoitoapua ei juuri olisi tarjolla, kun kaikki sukulaiset ja tuttavat asuvat yli 200 km:n päässä. Elämäntapoihini lapsi kyllä sopisi, sillä viihdyn kotona ja pidän tavallisesta arjesta.- Omituinenko?
Ihanaa lukea, että minulla on kohtalotovereita. Mietin, että ehkä tämä on ihan hyvä "olotila", kun ei ole hirveää vauvakuumetta. Ei tule niin pahoja pettymyksiä jos ei heti tärppää.
Uskon, että äitiyteen kasvaa... Kyllä luonto hoitaa tehtävänsä. Ehkä tätä asiaa ei kannata tarkkaan pohtia, vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan. - täti
Omituinenko? kirjoitti:
Ihanaa lukea, että minulla on kohtalotovereita. Mietin, että ehkä tämä on ihan hyvä "olotila", kun ei ole hirveää vauvakuumetta. Ei tule niin pahoja pettymyksiä jos ei heti tärppää.
Uskon, että äitiyteen kasvaa... Kyllä luonto hoitaa tehtävänsä. Ehkä tätä asiaa ei kannata tarkkaan pohtia, vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan.Vauvakuumetta ollaan odoteltu täällä jo 37v ja vasta nyt on alkanut tuntua että olisi edes "valmis" jälkikasvunkin tuloon (ja varmaan pikkuhiljaa pitäis alkaa yrittää jos ylipäätään meinaa ennen kuin parasta ennen -päiväys umpeutuu lopullisesti...).
Eli lapsista kyllä pidän ja suloisiahan ne toisten muksut on, mutta jostain syystä ei ole itselle aiemmin tullut hirveää hinkua saada omaa, ja nytkin se on lähinnä "olishan tuo ihan kiva"-asteella enemmänkin kuin mikään pakottava tarve. Enkä silti hetkeäkään epäile että jos se oma taapero sieltä jossain vaiheessa vielä suvaitsee tupsahtaa etteikö sitä sitten pohjattomasti rakastaisi ja parhaansa mukaan huolehtisi. Kyllä se luonto tosiaan tikanpojankin puuhun ajaa, miksei sitten ihmiseltä sujuisi.
Eikä minusta se lasten tekokaan mikään elämän itseisarvo pitäisi nykyaikana tässä yhteiskunnassa olla. Jos joku haluaa olla lapsettomana koko ikänsä niin toki hänellä siihen on oikeus ilman että ympäristön pitäis ruveta painostamaan ja kieroon katsomaan (onneksi oma lähipiirini on ymmärtänyt kohteliaasti pitää tästä asiasta suunsa kiinni).
- viimeisenkin vauvakuumeen
Eipä ole vauvakuumetta, ja sukulaisten sun muiden kyselyt ja kommentit saavat aikaan sen, ettei sitä varmaan koskaan tulekaan. Kun anopille sanoin, että haluaisin ensin vakityön, niin se kommentoi, ettei hän ainakaan rahasta välittänyt, vaan tiesi alusta asti, että haluaa lapsia ja myös hoitaa niitä pitkään kotona. Tuosta tuli sellainen olo, että munkin pitäisi olla samanlainen tai että ainakin jokainen kunnon nainen ajattelee just noin. Jos lapsia joskus tulee, niin anoppi varmaan kauhistelee sitä, jos laitan ne vuoden ikäisinä päivähoitoon, kun kauhistelee nyt sitä, kuinka toiset lapsenlapsensa (kouluikäiset) selviävät, kun perhe ei muuta anopin kotikuntaan, niin että anoppi voisi niitä hoitaa koulun jälkeen.
Ja sitten kaikki nämä yleistävät kommentit, kuten "lapsen syntymä on parasta, mitä nainen voi kokea" jne. Toiset katsoo asiakseen määritellä, miten pitäisi lapsiasioista tuntea ja ajatella. He tuntuvat ajattelevan, että pohjimmiltani haluan lapsen, koska "kaikki naiset haluaa" ja "se on maailman luonnollisinta". Itse en vain sitä tiedosta. Joopa joo. Ottaa päähän. - Annikka13
No, voit antaa itsellesi hyvinkin vielä vuoden-pari aikaa ja katsoa sitten asiaa uudestaan.
Tämä sinun kannattaa kertoa myös miehellesi. Ja kertoa myös kaikki tuntemuksesi avoimesti ja rehellisesti.
Sinua lohduttaakseni voin kertoa, etten ole itse ikinä tuntenut "vauvakuumetta", vaikka nyt esikoistani odotankin. Lapsi on totta kai suunniteltu ja toivottu, mutta vieläkään en tursua joka solusta sitä mystistä äitiyttä. Lapsen saaminen on -totta kai- mukavaa ja onnellista, mutta se onnistuu kyllä vähemmälläkin hössötyksellä. Minä nyt en vain ole niitä naisia, jotka ovat lääpällään joka mukulan perään ja jotka kuumeilevat potkuhousujen näkemisestäkin.
Jos olet muutenkin kotihiiri, ei vauva oikeasti kovin kauheasti menemisiä rajoita (koska niitä menoja ei sinulla edes ole).
Olen aivan varma, että olisit hyvä äiti, sillä sinulla näyttää olevan kaiken puolin jalat maassa: missään ei ole sanottu, että hösöttäminen takaisi hyvän äitiyden. Ja koska sinulla on rinnallasi kumppani joka kaikesta päätelleen sitoutuisi myös lapsen hoitoon ja huolenpitoon, ei sinun tarvitst tosiaankaan pelätä liiallista vapauden menetystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474