Eli mitä maksaa, kun kortteihin vaihdetaan oikea nimi? Minun pitäisi vaihtaa henkilökortti, kela-kortti, kirjastokortti sekä muutama tilikortti. Eikö noista vain henkilökortti vaihdeta poliisissa? Minulla kun ei ole passia eikä ajokorttia, niin niistä ei tule maksua. Pitääkö maksu maksaa heti paikanpäällä, vai tuleeko siitä lasku?
Mitä muita käytännön juttuja pitää tehdä maistraatissa vihkimisen jälkeen?
-kiitos-
kortteihin nimenvaihto-maksaa?
2
876
Vastaukset
- lastsummer
Henkilökortti poliisilta, oisko ollu neljäkymppiä..., se maksetaan tilattaessa. Kelakortti tulee automatic postissa eikä maksa mitään. Kirjastossa vaihdetaan vain nimi tietoihin, ei korttia, ei maksa mitään. Tilikortit (siis pankki?) kysy pankista, ainakin sun pitää (ja kannattaa heti) ilmoittaa nimenmuutos sinne, niin samalla voit kysyä maksaako uudet kortit. Mulla ei muistaakseni pankkikortit maksaneet mitään. Eipä siinä oikeen muita juttuja ole muistettavana, mutta kannattaa kuitenkin ilmoittaa mahdollisimman pian lehtiin, vakuutusyhtiöihin ym. uusi nimi, koska ne päivittämiset aina kestävät niin kauan lupauksista huolimatta.
- <3 <3
joo eli KELA kortti tulee suoraan postissa kotiin. henkkari pitää hakea poliisilta ja maksaa samalla.
Mull vaihtui kirjastokortti, koska takse ei voinut laittaa uutta nimmaria, ei maksanut mitään.
Kaikki kauppojen kanta-asiakas kortit vaihtuu maksutta, ne pitää vaan muistaa ite hoitaa.
riippuu varmaan pankista mutta mulla ainakin
Sampo peri 5€ uudesta pankkikortista. Vanhaa korttia voi toki käyttää, mutta kirjota sitten kuitteihin sama nimi kun lukee kortissa. Ja jos tarkistavat henkkareita ja ne on eri nimillä niin oikein "nipo" myyjä voi olla myymättä sulle vaikka kuinka selittelisit. Eli kannattaa uhrat toi 5€ niin pääsee helpommalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l282933- 1441605
Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta1561483Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?
Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei91396Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle
Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.1581281Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.
Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta381089Mukava nainen on
Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm581008- 65936
Pertikki out
Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall215930- 148883