Eli mitä maksaa, kun kortteihin vaihdetaan oikea nimi? Minun pitäisi vaihtaa henkilökortti, kela-kortti, kirjastokortti sekä muutama tilikortti. Eikö noista vain henkilökortti vaihdeta poliisissa? Minulla kun ei ole passia eikä ajokorttia, niin niistä ei tule maksua. Pitääkö maksu maksaa heti paikanpäällä, vai tuleeko siitä lasku?
Mitä muita käytännön juttuja pitää tehdä maistraatissa vihkimisen jälkeen?
-kiitos-
kortteihin nimenvaihto-maksaa?
2
918
Vastaukset
- lastsummer
Henkilökortti poliisilta, oisko ollu neljäkymppiä..., se maksetaan tilattaessa. Kelakortti tulee automatic postissa eikä maksa mitään. Kirjastossa vaihdetaan vain nimi tietoihin, ei korttia, ei maksa mitään. Tilikortit (siis pankki?) kysy pankista, ainakin sun pitää (ja kannattaa heti) ilmoittaa nimenmuutos sinne, niin samalla voit kysyä maksaako uudet kortit. Mulla ei muistaakseni pankkikortit maksaneet mitään. Eipä siinä oikeen muita juttuja ole muistettavana, mutta kannattaa kuitenkin ilmoittaa mahdollisimman pian lehtiin, vakuutusyhtiöihin ym. uusi nimi, koska ne päivittämiset aina kestävät niin kauan lupauksista huolimatta.
- <3 <3
joo eli KELA kortti tulee suoraan postissa kotiin. henkkari pitää hakea poliisilta ja maksaa samalla.
Mull vaihtui kirjastokortti, koska takse ei voinut laittaa uutta nimmaria, ei maksanut mitään.
Kaikki kauppojen kanta-asiakas kortit vaihtuu maksutta, ne pitää vaan muistaa ite hoitaa.
riippuu varmaan pankista mutta mulla ainakin
Sampo peri 5€ uudesta pankkikortista. Vanhaa korttia voi toki käyttää, mutta kirjota sitten kuitteihin sama nimi kun lukee kortissa. Ja jos tarkistavat henkkareita ja ne on eri nimillä niin oikein "nipo" myyjä voi olla myymättä sulle vaikka kuinka selittelisit. Eli kannattaa uhrat toi 5€ niin pääsee helpommalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1494009Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso143788Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai633021Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122992Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1472585- 632433
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282133"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1121528- 261439
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es651360