hitsi ku en muista

puristaa...

nii.. vaikka kuinka joka kierto ajattelen, että seuraavassa kierrossa muistan kaikki kuukautisia edeltävät oireilut, mutta ny taas pää lyö tyhjää...!

menossa kp 21/29 ja eilen havahduin puristavaan ja vihlovaan tunteeseen etenkin istuessa. nyt ihan hirmuinen puristus tuolla munasarjojen tienoilla! tikuttelee, puristelee ja silleen kutittaa, että kurkun päästä meinaa koko ajan päästä nauru:) ei silleen satu, mut tunne on outo..(ehkä oon kokenu tän aiemminkin,ku muistais;) )
rinnat turpos myös muutama päivä sitte..

pitäis vissiin pitää tarkkaa kirjaa kierron kulusta, mut ei viittis silleen alkaa stressaa enään koko jutusta, niin ku stressasin 1.5 vuotta sitte.

niin ja paneskelu ei oo ollu kovin kivaa viime päivinä, kun valkovuotoa tuntuu erittyvän ihan iljettävä määrä ;D

noh... onko nää nyt menkkajuttuja vai niitä joka kuisia raskausoireita? tuntuuko muilla kierron tässä vaiheessa mitään?

13

4871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellu....

mulla myös menkkojen pitäis alkaa viikon päästä manantaina, vaikka toiveissa siis ettei ala... ;) samallainen nipistys ja polte on alamasussa ja olen tivonut sen olevan raskauden oireita, mutta saapa nähdä! myös selkä oikkuillut ja väsyttää!!! jännätään yhdessä! ONNEN TOIVOTUKSIA TEILLE!

• näissä jutuissa lyhyt!

Menkkoja odotellaan ens tiistaille, mut jotenkin on semmoinen vipinä, että ehkä ei kannattais odotella... :)

Mulla myös alavatsaa vihloo, välillä tosi kovastikin. Huomasin tuon puristavankin tunteen muuten autossa istuessa joitamia päiviä sitten.Se vihlonta on keskittyny alavatsan oikealle puolelle, vaikka ovis tapahtui vasemmalta. Mahd. hedelmöityksestä reilu viikko.

Valkovuodon määrä on kans lisääntynyt, on pitäny juosta kattomassa onko menkat alkanu etuajassa, kun on "lorahtanut" samalla tavalla kun menkkavuoto monesti alkaa. :) Ei menkkoja.

Lisäksi on erittäin hehkeä olo, kun posket helottaa koko ajan hiukan punertavina, oisko lämpö kohonnut. En tiedä, kun mittari on muuton jäljiltä hukassa. :) Niin ja rintojen päät näyttää vaihtavan väriä, siis tummuvan ja koko rintakehä risteilee verisuonia niinko ois joku vesistökartta piirretty... :)

Joten kyllähän tässä vaiheessa kiertoa voi jo hoksata jotain, mutta ainakin itse yritän ottaa aika huumorilla näitä muutoksia. Eipä ole niin iso pettymys sitten jos testi on taas negaa... Kun voi lohduttaa itseään ainakin vilkkaalla mielikuvituksella. :) Mut toivon plussaa kuitenkin, samoin mieheni.

Plussaonnea muillekin jännääjille!!!!!

Ps. Galluppiaihe jollekin; monenko vauvakuumeisen mies on jo hermoheikkona, kun pitää tutkailla puolisoa ja hänen mahdollisia vauvaoireitaan... Oma mieheni on ottanut tyynesti "aijaa" linjan. :)

• ellu...

oli vaan pakko vastata ku luin viestis.... samoin täällä nimittäin oikealla puolella on tuo polte! tuntuu ainan välillä ja myös istuessa ja ylös noustessa... toivevaavista ois kova ja samoin yritän lyödä näitä oireita alas ettei pettyis. vaikka kuitenkin on toive olemassa... maanantaita odotellessa. ps. ai niin en ole uskaltanut rasittaa miestäni oireilullani, mutta ite funtsin sitäkin enemmän! hyvää ystävän päivää! ilmottelethan sitten miten kävi!

• ihmisen muisti on lyhyt
        ellu... kirjoitti:

oli vaan pakko vastata ku luin viestis.... samoin täällä nimittäin oikealla puolella on tuo polte! tuntuu ainan välillä ja myös istuessa ja ylös noustessa... toivevaavista ois kova ja samoin yritän lyödä näitä oireita alas ettei pettyis. vaikka kuitenkin on toive olemassa... maanantaita odotellessa. ps. ai niin en ole uskaltanut rasittaa miestäni oireilullani, mutta ite funtsin sitäkin enemmän! hyvää ystävän päivää! ilmottelethan sitten miten kävi!

Hihii, elikkäs todistetusti en ole ainoa joka oireilee ja yrittää hillitä intoaan... :)

Kuulema voi nuo toispuoleiset kivut olla kiinnittymiskipuja... Ja se kipu vaivaa välillä, mullakin ylösnoustessa ja yskäisykin saattaa pistää vihlasemaan. Noooh... näihin tottuu. Kun ei kehtoo stressata.

Jep, hyvää ystävänpäivää sullekin, samoin kuin kaikille muillekin, ilmoittelen miten kävi. Kuitenni itketään sitten yhdessä täällä kun "ei se piru tärpännä taaskaan!" :) Van jospa se jo nyt, onhan tuota ootettukin tovi.

• alkuper.

hui hui! koko päivän ollu lämpöä aamusta alkaen 37-37.2. nenä oli ihan umpitukossa herätessäni..

outoa on myös ollut, että ruoka ei ole oikein maistunut viikkoon. on nälkä, mutten tiedä mitä tekis mieli. lähinnä oon napostellu sitä sun tätä ja juonu jaffaa. yleensä syön ku hevonen ennen menkkoja. suussa maistuu ilkeelle..

väsyttää. tosin herään ku tikka pystyyn viiden ja seitsemän välillä joka aamu, riippumatta siitä, mihin aikaan oon menny nukkumaan. mut päiväunet ovat ehdottomat.

nyt siis kp 26/29. täältä on sitten hyvä lukea ens kierrossa näiden ns. oireiden kulkua ja todeta, et ei niitä oikeesti oo olemassakaan. uskon ja mielikuvituksen tuotetta kaikki. pöh.
      tästä tulee hyvä opetustarina kaikille liiasta kuumeilusta ja sen aiheuttamista hömppäoireista ;D

• ellu...

tällä nyt sitten eletään jälleen kerran niitä lamannuksen päiviä... ei tärpänny taaskaan. oli oireita- oksetti, väsytti ja mahassa tuntui... mutta ei! menkat tuli jo etuajassa eli eilen lauantaina vaikka ois pitäny vasta maanantaina! tuntuu niin turhalta kaikki ku ei onnistu... tsemppiä sulle ja toivon todella että teillä tärppäis!

• alkuper.
        ellu... kirjoitti:

tällä nyt sitten eletään jälleen kerran niitä lamannuksen päiviä... ei tärpänny taaskaan. oli oireita- oksetti, väsytti ja mahassa tuntui... mutta ei! menkat tuli jo etuajassa eli eilen lauantaina vaikka ois pitäny vasta maanantaina! tuntuu niin turhalta kaikki ku ei onnistu... tsemppiä sulle ja toivon todella että teillä tärppäis!

tiedän fiiliksen. koita kestää. mä ajattelen aina niin, et taas saatiin uus tilaisuus vaavin tuloon ku se kp 1 aina koittaa. hyvää siinä on se, että pääsee piinasta ja voi taas elää ns. normaalia elämää pari viikkoa.

pahimmat päivät on just nää ku alkaa olla h-hetki ja vaan odottaa, et alkais jo kun kerta tietenkin on alkaakseen. en oo koko viikonloppuna nokkaani ulos tosta ovesta työntäny. nukkunu vaan ja huutanu mielessäni perk.. ku tietenkään taas haaveet ei pääse toteutumaan. itkettää ihan ku tätä on kestäny jo puoltoista vuotta.

no, tsemppiä sulle uuteen kiertoon. koita olla ajattelematta koko asiaa. tuo nyt oli turha lause, kun tietenkin sitä jokainen miettii, joka vaavia haluaa.

mutta, todella parempaa onnea nyt! ehkä meillä olis sitten jouluna omat nyytit sylissä. se vasta olis ihanaa!

mä jään vielä odottelemaan..

• alkuper.

persus alkoi vuotaa iha ajallaan :( toisaalta on hirmu hyvä olo, et pääs piinasta. meinasin eilen tulla hulluks ku lämmötki viel näytti 36.9!

eli tästä nyt opin, että lämmöt romahtaa n. 9h ennen ku vuoto alkaa. klo 21 lämmöt oli siis n. 37 ja aamulla klo 6 35.8-36.2.

ihanaa! uus kierto alkaa ;) en tiedä miks on näin positiivinen asenne koko touhuun.. nauran itselleni ja vouhotukselleni ja päätin: MULLA EI TÄSTÄ LÄHTIEN OLE OIREEN OIRETTA ENNEN RV 5! SITÄ ENNEN KAIKKI AIHEUTUVA ON PSYKOSOMAATTISTA, PISTE. RASKAUSTESTISSÄ PLUSSA ON AINOA VARMA "OIRE".

tästä on hyvä jatkaa;)

tärppienkeleitä kaikille kuumeilijoille:) -helmi-

• ellu...

kävin just kattelemassa ,että josko lolisit vastaillu mikä on tilanne! sitte ku tulin uudestaan niin olikin yllätys ku olit siinä välissä kertonut kuulumisia!

Se on tämä elämä tällästa... itekki jännäsin sun puolesta! on tämä niin turhauttavaa touhua ja ite oon meinannu heittää jo hanskat tiskiin. MUtta en malta kuitenkaa...=) uutta kiertoa taas eletään, mutta ei mullakaan OLE ENÄÄ IKINÄ OIREITA ennenkö synnytys salissa ollaan! Meilläkun on niin sama kierto niin ois kiva jännätä tulevaisuudessakin tärppiä? huvittaa oikein kun saa tukea "tuntemattomilta"...

Tsemppiä!

• ihmisen muisti jne... :)
        ellu... kirjoitti:

kävin just kattelemassa ,että josko lolisit vastaillu mikä on tilanne! sitte ku tulin uudestaan niin olikin yllätys ku olit siinä välissä kertonut kuulumisia!

Se on tämä elämä tällästa... itekki jännäsin sun puolesta! on tämä niin turhauttavaa touhua ja ite oon meinannu heittää jo hanskat tiskiin. MUtta en malta kuitenkaa...=) uutta kiertoa taas eletään, mutta ei mullakaan OLE ENÄÄ IKINÄ OIREITA ennenkö synnytys salissa ollaan! Meilläkun on niin sama kierto niin ois kiva jännätä tulevaisuudessakin tärppiä? huvittaa oikein kun saa tukea "tuntemattomilta"...

Tsemppiä!

Harmituksen paikka että teillä ei lykästäny. Minä vielä kauhulla odotan, mitä tämä on, kun toissapäivänä ihan vähän tuli rusehtavaa vuotoa, viime yönä taas samaa pikkusen ja nyt se on TAAS loppunu kuin seinään. Yleensä menkat on alkanu hyökäsemällä.

Uskaltaisko tehdä testiä... kun tänää olis pitäny varsinaisten menkkojen alkaa, mut ei vaan näytä vereksi muuttuvan. Tosi raivostuttavaa, jos menkkojen pitää alkaa, niin alkais eikä käyttäytys kuin luonnonoikut!!!!

Juu, jos ei vieläkään tärppää, niin kyllä tässä jo on ehtiny silimät päästä vollottaa. Iltapäivästä tuli kunnon itkukohtaus taas, enkä raaskinu miehelle kertoa että vauvakuume on niin järkyttävä, että en jaksa/halua/pysty/kehtaa enää pettyä kertaakaan. Pitäis varmaan turtua jotenkin...

Noh, jatketaan jännäilyä... Tsemppiä kovasti teillekin ja koitetaan jaksaa uskoa että "kyllä se ens kerralla sitten"... Vaikka koville ottaakin. :)

• alkup. -helmi-
        ellu... kirjoitti:

Tsemppiä!

jänskätään vaan yhdes:) ehkä ei tartte miestä sitten rasittaa näil jutuil niin paljon, ku saa tänne vähä purkaa tuntojaan.. ihme et tuo on kestäny, ku eilinenkin ilta meni mittari suussa, ihan liioittelematta.

puol neljä olin kotona ja nukkumaan kävin puol kymmenen ja mitä siinä välissä tein? ISTUIN PERHANA SOHVALLA KOKO ILLAN JA VÄHÄN VÄLIÄ KUULUI PIIP PIIP PIIP ja taas uusi tulos mittariin. ei ikinä enää!!!!!!!!!! mittasin varmaan 5 min välein, ellen useamminkin. iha sairasta jo :D. onneks on varapatteri! PÖH!!!!

no, kuullaan.. täs kierros makaan sängys jokaisen paneskelun jälkeen sen puol tuntia! en hievahdakaan. yleensä oon menny saman tien pesulle. katotaa onko tästä apua.

heissan sitten!
        -helmi-

• ellu...
        ihmisen muisti jne... :) kirjoitti:

Harmituksen paikka että teillä ei lykästäny. Minä vielä kauhulla odotan, mitä tämä on, kun toissapäivänä ihan vähän tuli rusehtavaa vuotoa, viime yönä taas samaa pikkusen ja nyt se on TAAS loppunu kuin seinään. Yleensä menkat on alkanu hyökäsemällä.

Uskaltaisko tehdä testiä... kun tänää olis pitäny varsinaisten menkkojen alkaa, mut ei vaan näytä vereksi muuttuvan. Tosi raivostuttavaa, jos menkkojen pitää alkaa, niin alkais eikä käyttäytys kuin luonnonoikut!!!!

Juu, jos ei vieläkään tärppää, niin kyllä tässä jo on ehtiny silimät päästä vollottaa. Iltapäivästä tuli kunnon itkukohtaus taas, enkä raaskinu miehelle kertoa että vauvakuume on niin järkyttävä, että en jaksa/halua/pysty/kehtaa enää pettyä kertaakaan. Pitäis varmaan turtua jotenkin...

Noh, jatketaan jännäilyä... Tsemppiä kovasti teillekin ja koitetaan jaksaa uskoa että "kyllä se ens kerralla sitten"... Vaikka koville ottaakin. :)

tuli vaan mieleen, että miten on sulle käynyt?

• ihmisen muisti jne... :)
        ellu... kirjoitti:

tuli vaan mieleen, että miten on sulle käynyt?

Niinhän se oli, että se ruskehtava vuoto vaan tiputti ja tiputti pari päivää. Kolmantena olin pyörtyä, kun alko verta pukkaamaan. Voi pyhä jysäys! Hih, ikinä ei sillon kun menkat alkaa, muista nähneensä yhtä paljon verta missään...

Niin koville otti, että mieskin tuli kesken päivän töistä kotiin, kun meikä vaan itki ja itki ja itki, eikä se meinannu loppua millään. Kun kaveripiirissä ainoa olen, joka ei ole plussannu. En tiedä olenko onnellinen siitä, että saan rallata vielä ainakin kuukauden ja juoda pari drinksua jos siltä tuntuu... mutta kun ei mun maailma olis kaatunut raskauteenkaan! :) Ja kun kaikki nyt vouhottaa vauvajuttuineen yms... niin onpa hiukka yksinäinen olo. "Miks ne muut mut me ei?" :)

Mies on onneksi jaksanut suhtautua ymmärtäväisesti, mutta pahaltahan se toisestakin tuntuu kun on hirviä vauvakuume ja tulosta ei tuu. Mut yritetään uskoa silti että ehkä ens kierrolla jo onnistais...

Eiköhän me tässä palstalla pörrätä... jatketaan jännäystä ja muistetaan vaan se, että ens kierrossa ei oo sit mitään oireita ennen positiivista testiä... ;) No jos jotain ihan poikkeuksellista vaivaa ilmenee, niin kertokaa ihmeessä. Miten se menikään... "jaettu vaiva on kaikkien vaiva". :)

Hirmuisesti plussaonnea ens kiertoon, tasapuolisesti kaikille. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe