Menetys

Liisaihmemaassa

Elämä on ihmeellistä. Kohtaat ihmisiä, jotkut heistä koskettavat, toiset jäävät historiaan. Sinua en halua unohtaa, olen lumottu. Toivoisin sen olevan molemminpuolista.

Mitä pitää tapahtua että kolmikymppiseksi elänyt heterosuhteessa elävä nainen kohtaa ensimmäistä kertaa elämässään ihastuksen naiseen? Tämä nainen on ennen kaikkea karsimaattinen, sopivalla tavalla miehinen. Sekö minua vain kiinnostaa, se miehisyys sinussa? Ei, kyllä se on kokonaisuus. Palavat silmäsi silloin, kun kukaan ei näe. Vain minä näen ja silti en tahdo uskoa, en uskalla uskoa.

Teet tuskin aloitetta suuntaani. Voi mikä suuren suuri menetys ja samaan aikaan myös helpotus. Pitääkö tämän olla niin vaikeaa?

22

3149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin

Juuri 3 kk:n suhteen päätyttyä, heteronaisen kokeilun "uhrina" toivon todella, että et tee aloitetta jollet ole täysin tosissasi. Ja toivon, ettei tämä ihastuksesi kohde joudu kokemaan samaa kuin minä. "Jouduin" olemaan avioeron tekosyynä, tukena ja turvana siinä myllerryksessä, kuunnellen ja auttaen kaikin tavoin. Ja valitettavasti myös ehdin rakastua korviani myöten tähän ihanaan naiseen, mutta kun aviomies muutti pois alkoi vaikeudet. Tunnen itseni hyväksikäytetyksi ja sydämeni on särkynyt tuhannen pirstaleiksi. Joten voin myös kysyä, pitääkö tämän olla näin vaikeaa??!!

• Liisaihmemaassa

Ymmärrän täysin tunteesi. Olen sitä mieltä, ettei kenenkään tunteilla saa leikkiä. Olet joutunut ikävään välikäteen ja täysin syyttä suotta. Tulee vaan mieleen tästä naisestasi, että hänen on täytynyt olla aika sekaisin tunteidensa kanssa. Onkohan jokin ulkopuolinen paine vaikuttanut asiaan? Onko hän aivan varma ettei halua jatkaa suhdetta? Minä toivon että hän muuttaa mielensä ja kuuntelee sydäntään sinun eduksesi.

Tosiaan, aion ottaa neuvostasi vaarin ja keskittyä jatkossa ystävyyteen. Mitään ei ole vielä tapahtunut ja tuskin tapahtuukaan. Siitä huolimatta se tuntuu menetykseltä.

• todellakin
        Liisaihmemaassa kirjoitti:

Ymmärrän täysin tunteesi. Olen sitä mieltä, ettei kenenkään tunteilla saa leikkiä. Olet joutunut ikävään välikäteen ja täysin syyttä suotta. Tulee vaan mieleen tästä naisestasi, että hänen on täytynyt olla aika sekaisin tunteidensa kanssa. Onkohan jokin ulkopuolinen paine vaikuttanut asiaan? Onko hän aivan varma ettei halua jatkaa suhdetta? Minä toivon että hän muuttaa mielensä ja kuuntelee sydäntään sinun eduksesi.

Tosiaan, aion ottaa neuvostasi vaarin ja keskittyä jatkossa ystävyyteen. Mitään ei ole vielä tapahtunut ja tuskin tapahtuukaan. Siitä huolimatta se tuntuu menetykseltä.

Sanasi lohduttivat kummasti, kiitos niistä. Ja vaikutat fiksulta ihmiseltä, hyvä niin.

Tiedän, että hän oli sekaisin ja tiedän, että varsinkin ne ulkopuoliset tahot ovat olleet vaikuttamassa hänen päätöksiinsä, vaikkei hän sitä suoraan tunnustakaan. Mutta siitä hän on kuulemma varma, ettei suhde tule jatkumaan, joten minä vetäydyn nuolemaan haavojani ja en päästä ketään lähelleni pitkiin aikoihin, jos enää koskaan.

• aika..
        todellakin kirjoitti:

Sanasi lohduttivat kummasti, kiitos niistä. Ja vaikutat fiksulta ihmiseltä, hyvä niin.

Tiedän, että hän oli sekaisin ja tiedän, että varsinkin ne ulkopuoliset tahot ovat olleet vaikuttamassa hänen päätöksiinsä, vaikkei hän sitä suoraan tunnustakaan. Mutta siitä hän on kuulemma varma, ettei suhde tule jatkumaan, joten minä vetäydyn nuolemaan haavojani ja en päästä ketään lähelleni pitkiin aikoihin, jos enää koskaan.

Kyllä aika kuitenkin tekee tehtävänsä. Tulee uusia mahdollisuuksia, muista se. Pidä huolta itsestäsi ja anna sille naiselle, joka ei tiennyt parastaan anteeksi. Yritä ainakin, jos ei vielä nyt onnistu, niin ainakin myöhemmin.

• toivon
        todellakin kirjoitti:

että sinä olet se joka Minun naiseni kanssa soitteli! Tiedän että hän pyörii täällä joten pienenä vinkkinä, kokeile seuraavaksi vapaata naista niin voit saadakin mitä haluat..

• todellakaan
        toivon kirjoitti:

että sinä olet se joka Minun naiseni kanssa soitteli! Tiedän että hän pyörii täällä joten pienenä vinkkinä, kokeile seuraavaksi vapaata naista niin voit saadakin mitä haluat..

En usko että olin.

• ei koskaan kohden

minä ihastun aina heteronaisiin, ja toivon totta vie, että joskus edes saisin tunteilleni vastakaikua. että edes kerran ihastukseni kohde huomaisi minut ja tykästyisi minuun ja näyttäisi sen tavalla tai toisella. antaisi edes puh.numeronsa tai pyytäisi leffaan tai jotain. mutta ei - muille kyllä käy niin, muttei minulle - ujolle ja aralle lesbolle.

• tiedostamattasi

valikoidut ihastumaan mahdottomaan? Ehkä alitajuinen tai torjuttu tieto siitä, että juttu ei tule etenemään toisen eikä ainakaan sinun tahdostasi luo turvallisuuden, jonka suojissa ei tarvitse ryhtyä todelliseen seurustelu- tai parisuhteeseen.

Monen kohdalla uskon näin olevan. Siinä voisi olla syy nykymenon mukaisiin seurustelukriteereihin ja deiteiltä toisille ravaamiseen. Pikasuhteisiin, joissa käydään ehdokkaita läpi kuin liukuhiihnalla sen enemmin syventymättä ihmiseen.

Tuleehan meistä heti kiinnostavampia myös silloin kun alamme seurustella. Kiinnostuneita pörrää ympärillä. Jopa eksät, jotka jo tuntevat meidät, heräävät uniltaan esittämään varauksiaan uudessa tilanteessa.

Suhteen mahdottomuus ja perääntymisen mahdollisuus luo turvallisuutta. Jokseenkin fiksu kohde voi kieltäytyä tositoimista suuntautumisen tai suhteen perusteella. Itse voi ylevänä 'luopua siitä oikeasta' 'todellisesta rakkaudesta' ettei riko toisten elämää.

• ei koskaan kohden

nimittäin olettamuksesi. olen kyllä jo valmis rakkaussuhteeseen (ollut jo monta vuotta, kun ikääkin on jo 39 vee), mutta minä vain satun ihastumaan heteroihin. sisimmässäni tietty toivon, et toinen oliskin lepakko. mutta, kun tutustun paremmin ihastukseeni niin aina sieltä tulee ilmi, et on poikaystävä tai jopa vihitty mies. olen vain ihminen jolle ei ole tarkoitettu rakkautta eikä hellyyttä. hyväksi ihmiseksi minua on sanottu niin työkaverit kuin ystävätkin, mutta se ei yhtään lohduta, kun elämä on mitä on.

• Liisaihmemaassa
        tiedostamattasi kirjoitti:

valikoidut ihastumaan mahdottomaan? Ehkä alitajuinen tai torjuttu tieto siitä, että juttu ei tule etenemään toisen eikä ainakaan sinun tahdostasi luo turvallisuuden, jonka suojissa ei tarvitse ryhtyä todelliseen seurustelu- tai parisuhteeseen.

Monen kohdalla uskon näin olevan. Siinä voisi olla syy nykymenon mukaisiin seurustelukriteereihin ja deiteiltä toisille ravaamiseen. Pikasuhteisiin, joissa käydään ehdokkaita läpi kuin liukuhiihnalla sen enemmin syventymättä ihmiseen.

Tuleehan meistä heti kiinnostavampia myös silloin kun alamme seurustella. Kiinnostuneita pörrää ympärillä. Jopa eksät, jotka jo tuntevat meidät, heräävät uniltaan esittämään varauksiaan uudessa tilanteessa.

Suhteen mahdottomuus ja perääntymisen mahdollisuus luo turvallisuutta. Jokseenkin fiksu kohde voi kieltäytyä tositoimista suuntautumisen tai suhteen perusteella. Itse voi ylevänä 'luopua siitä oikeasta' 'todellisesta rakkaudesta' ettei riko toisten elämää.

Teoriasi kolahti ainakin minuun. Ihastus mahdottomaan voi olla pakoa todellisuudesta, kuitenkin niin että siihen voi aina palata. Voisiko tämä tarkoittaa juuri parisuhteessa eläviä?

Todellisuudessa tiedän, etten välttämättä uskaltaisi luoda suhdetta tai seurustella julkisesti naisen kanssa. Tavallaan tällainen suhde on minulle se mahdoton. Olen mennyt tuohon kuvailemasi kaltaiseen leikkiin "ylevästi ihastunut" ja "en riko toisten elämää" tällä hienolla ihastumisellani.

Ajatus on samalla hyvin masentava. Voiko omiin tunteisiin yhtään luottaa? Ovatko kaikki tunteet aina vain jotain pakoa todellisista ongelmista? Haluan uskoa henkiseen kehitykseen, elämäntielle asetettuihin oppaisiin, opettajiin tai jopa opetettaviin. Ihastuminen ja rakastuminenkin ovat kovin herkkiä asioita. Pelkäänpä, että liiallinen järkeistäminen veisi elämänhaluni. Siksi päätän nauttia matkastani, vaikka sitten hieman "kirpeänmakeasti".

• tinni-tunni

että jokainen ihminen, vaikka olisi ujo ja arka, voi löytää itselleen kumppanin, jokaiselle on olemassa joku. Ja jos ei ole valmis että joku tulisi elämäänsä niin sit ei tule. Mutta kun on omassa mielessään asiat ajatellut, käsittänyt että jokaisella on enemmän tai vähemmän epävarmuutta ja itsetunnon puutetta. Kun on päässyt tasapainoon ja käsittänyt ettei ole sen huonompi kuin muutkaan, vaikka ujo olisikin, niin sitten voi löytää sen kumppanin. Ja voi olla niinkin, ettei ne ihmiset joihin yleensä ihastuu, olekaan sellaisia joiden kanssa voi rakentaa hyvän suhteen. Kaikilla on mahdollisuus kumppaniin, pitää vain itse uskoa siihen, yksinkertaista!...

Tinni-Tunni

• tietää!
        tinni-tunni kirjoitti:

että jokainen ihminen, vaikka olisi ujo ja arka, voi löytää itselleen kumppanin, jokaiselle on olemassa joku. Ja jos ei ole valmis että joku tulisi elämäänsä niin sit ei tule. Mutta kun on omassa mielessään asiat ajatellut, käsittänyt että jokaisella on enemmän tai vähemmän epävarmuutta ja itsetunnon puutetta. Kun on päässyt tasapainoon ja käsittänyt ettei ole sen huonompi kuin muutkaan, vaikka ujo olisikin, niin sitten voi löytää sen kumppanin. Ja voi olla niinkin, ettei ne ihmiset joihin yleensä ihastuu, olekaan sellaisia joiden kanssa voi rakentaa hyvän suhteen. Kaikilla on mahdollisuus kumppaniin, pitää vain itse uskoa siihen, yksinkertaista!...

Tinni-Tunni

Tinni-Tunnin mukaan se on vain sinun oma vikasi, kun et löydä 'sitä oikeaa', joka jossain vain odottaa, että tulisit hakemaan...

• tinni-tunni
        tietää! kirjoitti:

Tinni-Tunnin mukaan se on vain sinun oma vikasi, kun et löydä 'sitä oikeaa', joka jossain vain odottaa, että tulisit hakemaan...

"Tinni-Tunnin mukaan se on vain sinun oma vikasi, kun et löydä 'sitä oikeaa', joka jossain vain odottaa, että tulisit hakemaan..."

kun olet noin äksy? Alan pikkuhiljaa käsittämään miksi teistä lesboista on myös negatiivisia käsityksiä - jos nyt lesbo olet ensinkään?...

Tinni-Tunni

• j,oskus

pitää olla ihmeellistä ja hankalaa tämän elämän, itsekin erottaa (aina erottanut tätä ennen) tunteet ja järjen äänen, niin tunne se vain aina vie. Tunteet ovat jo muutenkin vieneet minut maailmaan joka on hieno ja kaunis,mutta toisaalta niin raaka ja kylmä juuri tuntetteni takia.

• -M-

miksei tekisi aloitetta?ehkä kunnolla vaan ei uskalla ku pelkää että ahistut..ei halua painostaa vaikka kuinka mieli tekisi.Ehkäpä sinun kannattaisi tehdä jotain jos oikeasti et halua unohtaa tätä tyyppiä.;)

• -M-

Luultavast ei toisellakaan osapuolella ole helppoa jos tunteita sua kohtaan..Kärsivällisyyttä vaan vaatii siltä että mitä haluat.Oottaminen on tuskasta...........;)

• ei koskaan kohden

kaiken keskellä yksin. = ote elämästäni. en kaipaa sääliä, vaan ihmettelen, että miten voikin olla niin, että vierestä aina viedään.
      olen yrittänyt ihastuksiani "pokata" tyyliin: "lähdetkö kanssani sinne tai tänne", mutta ei kukaan oo lähtenyt. verukkeita on sadellut tyyliin: "työkiireitä, koira sairas ... " arvatkaapa viitsiikö sitä enää pyytää ketään yhtään mihinkään?
      sisareni on sitä mieltä, että minulla on asiat loppujen lopuksi hyvin vaikkei omaa kultaa olekkaan, koska minulla on hyvä duunipaikka, asunto, auto, hyvä palkka, hyvät harrastukset, olen nätti. kaikkea ei voi saada!

• minä vain.

Itselläni sama tilanne päinvastoin. Ja syy miksen tee aloitetta, on tämän ihastuksen kohteen heterosuhde. Viime sunnuntaina teki mieli kyllä tehdä aloite, mutta pupu meni pöksyyn.

No mutta, elämä jatkuu. :)

• kerro lisää

Miksi juuri viime sunnuntaina? Olitteko puheissa? Haluan tietää, koska hyvällä tuurilla se olen minä jota kaipaat.

• just me-
        kerro lisää kirjoitti:

Miksi juuri viime sunnuntaina? Olitteko puheissa? Haluan tietää, koska hyvällä tuurilla se olen minä jota kaipaat.

Hei,

Emme olleet puheissa. Hymyilin hänelle ja tervehdin, mutta ei oikein tullut tilaisuutta keskustella. Ja viime sunnuntaina, no, koska oli eräänlainen työmaan järjestämä suurempi tilaisuus.

Ajatuksena aika hurja, että voisit olla se, jota ajattelen. Mutta toivossa on hyvä elää. ;)

• Sattunut
        just me- kirjoitti:

Hei,

Emme olleet puheissa. Hymyilin hänelle ja tervehdin, mutta ei oikein tullut tilaisuutta keskustella. Ja viime sunnuntaina, no, koska oli eräänlainen työmaan järjestämä suurempi tilaisuus.

Ajatuksena aika hurja, että voisit olla se, jota ajattelen. Mutta toivossa on hyvä elää. ;)

Et ole se jota ajattelin, hurjaahan se olisi ollutkin.

• just me-
        Sattunut kirjoitti:

Et ole se jota ajattelin, hurjaahan se olisi ollutkin.

Niinpä vähän ajattelinkin, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka napsahtaisikin.

Mutta tsemppiä kuitenkin itsellesi ja toivotaan, että joskus vielä tärppää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe