Hei olen 46 ja kuukautiseni ovat tulleet niin runsaiksi että enää yösuojatkaan ei pidätä kuin vajaan tunnin ja on vaihdettava uuteen. Tämä lienee sitä vaihdevuosi oireita, mutta kuinka pitkään voin odotella näin runsailla vuodoilla ennkuin menen lääkärille.
hukun vuotoon
7
3621
Vastaukset
- tarkistamassa....
lääkärissä mikä on koska vuodon takana saatta aina löytyä jokin kasvain tai kysta. Lisääntynyt vuoto on aina hyvä tarkistaa!Ja saat ehkä jotain apua vuotoon joka ei varmasti ole miellyttävä..
- oli ennen
Minulla oli vuosi sitten sama juttu, vuodot muuttui niin runsaiksi, että töihin ei voinut mennä kun mitkään siteet eikä tampoonit riittänyt. Kävin lääkärissä ja hän oli sitä mieltä että ne on niitä alkavia oireita, sain vuotoihin keltarauhashormoonia Terolutia, söin sitä n. 8kk,nyt vuodot ovat niukat enkä tarvitse terolutia. Olen siis 45v.Kovan vuodon jälkeen alkoi pikkuhiljaa kaikki muutkin oireet, että samassa veneessä taidat olla....
- 46-vuotias
Minulla oli samat oireet. Löydettiin 4 myoomaa, suurin 12 cm läpimitaltaan. Leikattiin ja kaikki hyvin. Mene hyvä ihminen gynekologille!
- kamomilla40
Heips!
Itselläni oli siis oli :) ihan älyttömät vuodot ja yösuojaa pidin myös päivällä, muu ei auttanut ja välilä ei sekään.
Kyllästyin ja lähdin hakemaan apua.
Minulle ei ollut myomia eikä kystia vaan yksikertaisesti kohtuni limakalvo oli niin paksu, että vuoto oli sitten ihan ylirunsas.
Ensi kokeiltiin lääkitystä, mutta siitä ei ollut minulle mitään apua.
Tämän jälkeen gynekologi ehdotti termoablaatiota.
Suostuin, kun lapsia ei enään ollut tarkoitus hankkia. Tästä on n. 2 vuotta ja nykyisin vuotoni hoituu melkein pikkuhoususuojalla tai pienimmällä siteellä ja kesto on max 3 päivää.
Myös veriarvoni ovat nousseet 119-->146 :)
Toimenpide tehdään nukutuksessa ja n. 1,5 päivää olin aika kipeä, mutta se oli TODELLAKIN sen arvoista.- muoriska
kilpirauhasen vajaatoimintaa. Mulla oli jumalatto mat vuodot, kun vajaatoiminta oli pahimmillaan, nyt kun lääkitys puree on kuukautisetkin ihan inhimilliset. Eli kuten muutkin on sanoneet; käynti gynellä kannattaa.. ja voit ehdotella myös kilpparia osasyylliseksi.
- lämpöpallo hoito
mulle tehtiin kansa vuosi sitten tuo kyseinen hoito..rankinta oli 6 viikon jälkivuoto,mutta senkin kärsi ilomielin kun tiesi mikä ihanuus olisi odotettavissa.lapseni olen tehnyt ja neljännen synnytyksen jälkeen laitettiin jo klipsitkin. koko elämän ajan ovat olleet vuodot runsaat 7-9 pv ja toivottoman epäsäännöliset ..nyt on olo hyvä, ehkä pientä painonnousua..ja kk on säännöllistyny..(tosin mitkä kuukautiset,kesto pari pv ja pikkarisuojalla pärjää).ihmettelen sitä miksei lääkärit suosittele tätä hoitomallia enemmän, mullekin tyrkytettiin kohdunpoistoa ja hormonia..KÄÄK.. muutenkin olen ikävä ihminen saati sitten lisää hormonia,no thanks.
- Tellu
Minä kärsin kaksi vuotta sitten myös aivan kauheista vuodoista. Yösiteiden läpi valui veret jopa työtuoliini, vaikka olin juuri vaihtanut siteen. Olin silloin 46 vuotias. Olin varma, että minulla on joku myooma tai polyyppeja. Lääkäri kuvasi ultralla ja minussa ei ollut mitään vialla. Lääkäri ehdotti minulle keltarauhashormoonia. En halua käyttää hormooneita tuollaisen asian takia. Luin onneksi apteekin ilmaisjakelulehdestä seuraavan vinkin: Otetaan Ibusalia vuotojen ensimmäisimä päivinä aamuisin, päivisin ja iltaisin, siis kolme tablettia per päivä kolmen päivän ajan. Nyt olen kaksi vuotta porskutellut mukavasti eikä ole ollut päänsärkyäkään vuotopäivinä. Vuodot ovat todellakin noin puolittuneet siitä kahden vuoden taisesta ajasta, eikä ole tarvinnut keltarauhashormonia. Toivotan sinulle mukavaa kevättalvea ja uskon, että löydät avun tähän ikävään vaivaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi604635Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954335- 713778
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963717Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1182752- 352538
- 372442
- 242419
- 382409
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232284