Liian ahkerasti suutelevat teinit voivat saada tappavan tulehduksen.
Pelkäätkö meningokokki -tartuntaa?
Tuoreen australialaistutkimuksen mukaan tiheästi vaihtuvat kielisuudelmakumppanit jopa nelinkertaistavat riskin saada hengenvaarallinen meningokokki-infektio.
Kumpulaisen mielestä tieto on pelottava.
- Jotenkin tuntuu, etteivät nuoret ajattele useinkaan seurauksia. Varsinkin jos mukana on alkoholia, hän sanoo.
Meningokokki-infektion suurimmat riskiryhmät ovat pikkulapset ja 15-19-vuotiaat nuoret.
Suomessa tautitapauksia oli viime vuonna 39, sairastuneista kymmenen oli nuoria.
Bakteeri aiheuttaa muun muassa aivokalvontulehduksia ja verenmyrkytyksiä.
Kielarit hengenvaarallisia!!!
6
680
Vastaukset
- No-Face
niinniin. eipä koske minua kun suutelen vain yhtä ja samaa ihmistä, niin kuin hänkin.
- yks vaan..nummelast
Joo no voin sanoo et oon nuollu sun jätkäs kans monta kertaa etkä sä oo aavistanu mitään. Mitä sä oikee luulet? Sä oot vielä noin nuoriki... Nuori ja sinisilmänen, mut nyt tiedät että se on jo nuollu toisen muijan kans... :P
- Minä
Poikien haarojen välii on keksitty kondomi, pitäskö ny poikien/tyttöjen suuhunki keksiä joku ehkäisy erillaisia tartuntoja vastaan?
- .............
pistä kortsu kielees. voit nuolla vaikka koiran persettä kondomi kielessä.
- siis
siis VOI VAI?? jaa kuolla? :OOOO
apua, hei mulla on varmaan jo joku juttu, kerta oon yhen pojan kanssa kielaroinu,, siis kerro siitä!! Niin vittu varmaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687