tällä hetkellä käytän vauhdin voiteita,mutta en ole täysin tyytyväinen,ja olen harkinnut jotakin toista merkki,mutta olisin halukas kuulemaan toisten mieli piteitä voiteista.
mitä voiteita
9
2090
Vastaukset
- T.Tasatyöntö
Pitovoitelussa käytän swixin fluorivoiteita.
Swixin liisterin päällä olen käyttänyt Startin Black Magic- purkkia ohkasena kerroksena.
Luistovoitelussa käytän Startin ja Tokon voiteita.
Tokon punainen pohjustukseen. Hyvä rasvainen voide. kelillä ja jopa - 4:jään asti Startin punainen matala fluori. -4- n.-12 astetta Tokon valkoinen matala fluori... ei taida ihan joka kaupasta löytyä... huippu luisto!!! Kylmemmillä keleillä ja Tokon valkoisen alla käytän Startin vihreää matala fluoria.
Käytän myös varsinkin alku talvesta paljon Startin perus parafiinejä sinistä ja oikein kylmillä vihreää.
Nämä ovat minun valintani voitelussa... muista merkeistä en tiedä, mutta minulle nämä sopii hyvin, varsinkin kun vertaa ladulla harjoitellessa ja massahiihtotapahtumissa luistoa muihin... ei ole tarvinnut luistossa tasoitusta antaa!!!! Ja pitovoitelukin on hyvin hanskassa. Korkeafluorisiin sekä pulvereihin ynm. pinnoitteisiin ei minun rahat vielä riitä!! - asd
miksi pitäisi vaihtaa ?
voin kertoa että tallin tekemät testit kertovat sitä että voiteilla ei hävitä, joten miksi vaihtaa ?- hiitelijä#2
voidemerkeillä ei isoja eroja ole liukaudessa tai pidossa, mutta hinnoissa on tolkuttomia eroja. Jos ei saa tallilta voiteita kuten ASD, niin kannattaa kyllä vertailla. REXin sinistä kun ostaa "maksalaatikon" niin sillä jo pärjää pitkälle. Kisoissa sitten fluoriparkut ja pinnote päälle.
- voidesnoppailijat
hiitelijä#2 kirjoitti:
voidemerkeillä ei isoja eroja ole liukaudessa tai pidossa, mutta hinnoissa on tolkuttomia eroja. Jos ei saa tallilta voiteita kuten ASD, niin kannattaa kyllä vertailla. REXin sinistä kun ostaa "maksalaatikon" niin sillä jo pärjää pitkälle. Kisoissa sitten fluoriparkut ja pinnote päälle.
noilla teidän voiteillanne ei tavallinen kuntoilija tee mitään. 3 pitovoidetta riittää ja kaksi luistoa, violetti ja sininen. Kuntoilija ei millään vesikelillä tai kauhealla pakkasella suksiaan ladulle vie !
- asd
voidesnoppailijat kirjoitti:
noilla teidän voiteillanne ei tavallinen kuntoilija tee mitään. 3 pitovoidetta riittää ja kaksi luistoa, violetti ja sininen. Kuntoilija ei millään vesikelillä tai kauhealla pakkasella suksiaan ladulle vie !
pidot: tehovihreä ja porkkana
luistot: vihreä ja sininen
tosin jokainen kuntoilijahan päättää itse mitä suksen pohjiinsa laittaa. minullakin on luistona yleensä reeneissä vain sininen tai vihreä, jollei ole jäänyt kisoista voideltuja suksia joilla voi hiihtää. - nuo-----
asd kirjoitti:
pidot: tehovihreä ja porkkana
luistot: vihreä ja sininen
tosin jokainen kuntoilijahan päättää itse mitä suksen pohjiinsa laittaa. minullakin on luistona yleensä reeneissä vain sininen tai vihreä, jollei ole jäänyt kisoista voideltuja suksia joilla voi hiihtää.fluorillisia vai ei. Ja jos ei niin missä olosuhteissa sitä pitäisi olla luistovoiteessa?
- asd
nuo----- kirjoitti:
fluorillisia vai ei. Ja jos ei niin missä olosuhteissa sitä pitäisi olla luistovoiteessa?
kaikki fluorittomina.
pidoksi laita alle tehovihreä raudoittamalla ja pintaan porkkanaa kerroksesta muutemaan riippuen suksesta. pitää vielä nollan pinnassa, ainankin minulla, mutta kun vesikelejä ei tässä tapauksessa otettu huomioon niin noilla pääsee pidon osalta pitkälle.
luistoista:
vihreä pohjaan kun pakkanen on kympin pinnassa, lumi kuivaa ja alla mahdollisesti kova pakkasjakso.
sininen kun lauhempaa kuin kymmenen pakkasta.
violettia voi laittaa pohjaan lähempänä nollaa, tosin minä hiihdän sinisellä silloinkin. ja mitä kosteampaa lumi on niin sitä enemmän olisi hyvä olla voiteessa fluoria, jos haluaa paremman luiston sukseen.
eli jos hommaat fluorivoiteita niin ota ne nollan pintaan tai vesikelille.
- Pax
aika paljon tottumuskysymys, Voiteeseen on luotettava ja uskottava. Silloin paljon vaikuttaa, jos on jostain voiteista hyviä tai huonoja kokemuksia.
Kun ei ole talli- eikä muita sponsoriyhteyksiä, niin paljon tulee yritetyksi ja kokeilluksi. Kun vielä käyttää eri voideyhdistelmiä, niin mahdollisuuksia on niin paljon, että tieto on paljon tunne- ja kokemusperäistä.
Itse olen käyttänyt enimmäkseen pitovoiteena Swixin onkos se nyt 0-7 sinistä. Vitikelillä käytän mieluusti Rexin Mäntyranta specialia, joka pitää -9 astetta kylmemmällä. Nollan vaiheilla on hyviä kokemuksia Rexin 1 --1 se vaaleanpunainen sopinee uudelle lumelle ja se alumiini liippakelille. Tälle talvelle tein isot investoinnit Vauhdin ja Rexin tehopitoihin ja startin MFW-voiteisiin. Näitä Molybdeeni-fluorivoiteita olen myös sekoitellut muihin voiteisiin ja vähäiset kokemukseni niistä runsaan ilmankosteuden keleillä ovat olleet hyviä. Kuulisin niistä mieluusti muidenkin kokemuksia.
Liistereitä on Startilta, Rexiltä ja Rodelta.
Erityisesti jääkeleille olen kaipaillut Roden Kristall Violet liisteriä, joka antoi mahtavan pidon. En vain ole nähnyt sitä enää. Ja toisekseen ladut ovat nykyisin ahkerasti ajetut ja huolletut, joten jääkelejä on harvoin.
Vauhdin veikot ja muutkin kovin kehuvat sitä pitoporkkanaa. Mulla on sitä tavallisena ja fluorilla, täytynee kokeilla vielä lisää.
Mä olen pyrkinyt pitämään jonkinlaista päiväkirjaa sitten eri voiteluista ja keleistä, jotta jonkinmoista osviittaa saisi, kun muisti kuitenkin helposti pettää. Toisaalta olosuhteiden määrittely esim. lumen kosteuden ja ladun laadun osalta on vaikeaa saada yhteismitalliseksi. Sitten olen yleensä käynyt testailemassa ennen pidempiin retkihiihtoihin lähtöä muutaman parin voitelua. Työlästähän se on, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole vielä tarvinnut matkantekoa keskeyttää. - aloitteleva luisteluhiihtäjä
voiteilla hyvin eli Vauhdin voiteet ostin joulukuussa, kun luitelusuksilla aloitin opettelemaan. Nyt olen opetellut 500 km ja pärjännyt keltaisella, sinisellä ja vihreällä. Tänäänkin miinus neljä astetta ja keltainen toimi todella hyvin. Luistoissa oon pärjännyt muille sunnuntaihiihtäjille aivan hyvin. Kaikki voiteet siis perusluistoja. Ja jos ajattelee sitä, että viime talvena hiihdin ensikerran 20 vuoteen 150 km pertsaa ja nyt luistelusuksilla päästelen vähintään 3 kertaa viikossa 15 - 26 kilometriä kerta, niin hyvin oon pärjännyt perusluistoilla ja nauttinut hiihtämisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524