Onko muita jotka nukuttaa sisällä vaunuissa?? Meillä kolme viikkoinen poika ja nukahtaa tosi helposti vaunuihin. Muutaman kerran työntää vaunuja kämppää ympäri niin heti nukahtaa. Syliin nukahtaa kyllä, mutta sitten kun laskee siitä omaan sänkyyn tai ketoon niin heti herää.Vaunukoppa on helppo nostaa vaikka pinnasänkyyn kun on nukahtanut.Onkohan tästä mitään haittaa? Oppiikohan sit myöhemmin omaan sänkyyn?
vaunuissa
6
716
Vastaukset
- taida olla ainoa..
meillä myös niin että tykkää enemmän vaunuista kuin omasta sängystä. Vissiin liian iso ja pelottava. Vaikka olen laittanut siihen peittoja, ja suojia ympärille. Meillä vaavi nukkuu sängyssä meidän välissä öisin. Yöllä olen yrittänyt nostaa omaan sänkyyn, mutta aikamoista huutoa. Eiköhän tuo armeija ikään mennessä omassa sängyssä nuku...
- huhtiäiti80
mutta tosin vain hätävarana. Esim. kun oli ne pakkaset ja joinakin päivinä pojalla (pian 10kk) oli niin paljon energiaa että vaunut rauhoitti nukkumaan. Nukkuipa poika tuossa toissapäivänä mummun luona kyläillessä vaunuissa 1,5 tuntia... keittiössä :)
Joskus joutuu enempi "lenkkeilemään", joskus nukahtaa nopeasti. yleensä poika kuitski sängyssä nukkuu, paitsi ku ollaan lenkillä.
Eiköhan kolmiviikkoinen vielä ehdi sänkyynki oppia :) - MFF
Meidän pojan 4 kk ainut sänky on vaununkoppa tai siis on meillä pinniskin, jossa ei viihdy sitten pätkääkään. Meillä nukutaan siis kaikki unet vaununkopassa. Toistaiseksi on koko vaunu sisällä, mutta olen ajatellut, että pojan sieltä pikkuhiljaa hivuttaisi pinnikseen nostamalla ensin kopan sinne. Meidän poika kun on ollut aina huono nukkuja ja nukahtaja, niin kyllä neuvolassa sanoivat, että kaikki keinot on sallittuja. Siis ihan sitterissä tai turvakaukalossakin voi antaa ottaa päiväunet, jos ei kerta kaikkiaan muu onnistu. Koppahan on mitä parhain sänky.
- piankin
Alkaa olla korkea aika siirtää vaununkoppa pinnasänkyyn. Kopassa on niin matalat reunat, että on riski vauvan tulla reunan yli latialle, kun se alkaa olla iässä, jolloin se alkaa liikkua enemmän.
- omaan sänkyyn
Poikamme (nyt 4kk) nukutettiin myös alle 3 kk iässä lähes jatkuvasti vaunuun yöunille. Syynä tähän oli ilmavaivat, jotka kiusasivat lasta juuri iltaisin ja vaunut olivat ainoa paikka, johon poika rauhoittui nukkumaan. Olin kanssasi samaisesta asiasta huolestunut, oppiiko lapsi koskaan nukkumaan omassa sängyssään, saati nukahtamaan ilman vaunujen heijausta. Suotta huolehdin etukäteen...kun ilmavaivoihin saatiin helpotusta aloitimme pikkuhiljaa totuttelun omaan sänkyyn ja nyt hän nukahtaa tyytyväisenä itsekseen pinnasänkyyn illalla.
Tosin joskus olen kuullut sellaisestakin versioista, että vanhemmat ovat asentaneet pienet pyörät pinnasänkyyn, jolloin koko sänkyä voi heijata pienellä liikkeellä makkarissa.
Itse olen yrittänyt ajatella, että eikö tärkeintä kuitenkin ole, että lapsi ylipäätään saa nukuttua vaikka vähän avustettunakin!? - Triin
Meidän neljän kuukauden ikäinen tytsy ei suostu nukkumaan missää muualla kuin sitterissä. Päikkärit ja yöunet. Sitteri vaan ihan makuuasentoon ja neiti on tyytyväinen. Joskus, todella harvoin, tyttö nukkuu pinnasängyssä.
Vaununkoppaa kokeiltiin, ei auttanu, neidille tuli vaan hiki siellä.. Äitiyspakkauksen laatikkoo ollaan kokeiltu, ei auttanu, liian pieni..
Neuvolassa sanoivat että kyllä on kaikki keinot sallittua, koittaa vaan pikkuhiljaa alkaa siirtää sit omaan sänkyyn nukkumaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564