mitä lahjaksi

kokematon..

Tyttömme sai kutsun puistokaverinsa synttäreille (3 v). Minkä arvoisia lahjoja tällaisille synttäreille on tapana viedä. Ajattelin värityskirjaa ja pientä kynäpakettia, mutta "nauretaanko" lahjani pihalle.. Pitäisikö olla arvokkaampi lelu vai riittääkö mielestänne em. paketti? Itse ajattelin laittaa oman poikani kutsuun (kohta 5)että vieraat voi saapua ilman pakettia, mutta halutessaan voi kartuttaa poikani rahakirstua, jolla on tarkoitus ostaa kesäksi oma virveli, parilla eurolla.

6

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienestäkin

joten eiköhän värikynät ja värityskirja ole ihan ok.

• käytäpä itsekin

Lapsellani on tulossa synttärit ja ajattelen jo nyt kauhulla sitä pikkukrääsän määrää mitä tuleman pitää... Jospa laittaisin myös kutsuun rahatoiveen niin kaikki osapuolet pääsee helpommalla.

• ...

Kauhea pettymys lapselle kun ei saa lahjoja...ei kai 5-vuotias vielä kovin rahan päälle ymmärrä, vai?

• mieltä

Olisihan se raha kätevä vaihtoehto tämän tavarataivaan keskellä, mutta miltähän se tosiaan lapsesta tuntuu..?

• Harmaat aivosolut

Itse soittaisin päivänsankarin vanhemmille ja kysyisin, mistä sankari pitää. Tosin monesti on niin, että esim. legojuttuja ei muutamalla eurolla oikeastaan saa minkäänlaista.

Jos en ole vanhemmilta saanut mitään vinkkiä, olen kiertänyt lelukauppoja ja yrittänyt jotain keksiä.

Itse olen miettinyt valmiiksi mitä lapsi voisi toivoa/mistä pitäisi: yritän miettiä pikkujuttuja (en halua itsekään että kauheasti lahjoihin pitäisi rahaa upottaa).

Jos en ole mitään keksinyt, niin olen sen myös suoraan sanonut.

Lahjahommat ovat kieltämättä hankalia - itse kuitenkin mielummin ostaisin jotain kuin laittaisin rahaa: ei meillä vielä ekaluokkalaisellakaan ole tajua rahasta niin paljoa, että hän ymmärtäsi jonkun tavoitteen olevan x euroa lähempänä... Eikä aina ole sitä tavoitettakaan.

Lapselle olen yrittänyt selittää, että tärkeintä ei ole miten suuri lahja on, vaan että häntä on synttäreillään jotenkin muistettu.

• täti

Minusta värityskirja ja kynäpaketti on ihan sopiva tällaiselle puistotutulle. Ihan turhaa opettaa lapsia ja heidän kavereitaan suureellisiin lahjoihin. Saattaapi käydä jossain vaiheessa niinkin, että lapsesi kutsutaan jonkun synttäreille vain sen tähden, että hän tuo arvokkaan lahjan. Lahja ei ole tärkein, vaan se, että lapset viettävät aikaa ja leikkivät yhdessä, sekä saavat nauttia pöydän antimista yhdessä. Jos lahjan arvo alkaa lähennellä 10 euroa, niin se on mielestäni jo liian kallis pienen lapsen vietäväksi leikkikaverilleen. Se on eri asia, jos synttärisankari on esim. perhetuttavien lapsi, jonka päiville menee koko perhe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe