Painajaiset kuumeessa

outoa

Onko muilla ollut samaa? Kuumeessa nukkuessani näen ainaa yhtä ja samaa painajaista, joka ei ole pelkkää unta vaan se jatkuu herätessänikin. Jos käyn vaikka vessassa, vessan vetämisestä kuuluva ääni ahdistaa kamalasti! samoin ihan hiljaiset äänet kuten vaikka lehden sivun kääntäminen. Näen kaiken myös jotenkin suurempana. Sydän hakkaa hullua vauhtia ja haluaisi vain lähteä juoksemaan kaikkea karkuun.

Uni on todella sekava. Näen tavallaan kaksi kiveä, molemmat pyöreitä. Toinen on suuri ja "karhea" ja tuntuu että tukehdun siihen koska se on niin suuri. Se on myös vihainen :D Toinen kivi on pieni ja sileä. Ne vierivät ja siitä kuuluu kamala ääni. Kuulen kokoajan myös riitelyn ääniä ja tahdon "suojella" sitä pienempää.

Aika monella on ollut samankaltaisia unia joissa esiintyvät aina nuo jonkinlaiset pyöreät kivet/asiat.
Kertokaahan jos teillä kuumeessa ollessanne on jotakin samanlaista?

40

9319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuume

      Nuorena tyttönä näin usein unta, joka toistui aina samanlaisena kun oli kuumetta tarpeeksi. Kaksi ratasta pyöri kovaa vauhtia ja suurempi niistä yritti sotkea pienemmän rattaan rauhallista pyörimisliikettä. Suojelin aina sitä pienempää ja olin todella rasittunut, kun suuri ratas häiritsi sitä reppanaa.

      Päässä oli ilmeisesti jotain vikaa, onneksi ne unet katosivat iän myötä, mutta ehkä päässäkään ei ole enää mitään rattaita...? :)

      • Joniboi

        RE kuume: hassua että näit nuorena tyttönä tuota kyseistä ratas unta näin täysin samaa kuumeenaikana ollessani nuori poika


    • tapaista

      Minäkin näin lapsena kuumeessa aina samaa unta, se oli lopulta jo niin tuttua että tiesin edeltä käsin mitä seuraavaksi unessa tapahtuu.

      Uni oli melko sekavaa ja vaikeasti selitettävää joten en ala varsinaista unta ketomaan. Uni kuitenkin erosi tavallisesta unesta oli painajaisen tapaista.

    • ??!!

      Sama uni!!! :)

      Kaksi pelottavaa kiveä pyörii toistensa ympäri.Toinen isompi. Uni on jotakin houretta,sillä se jatkuu vielä hereilläkin. Viimeksi selitin peloissani,että "katso nyt kun kivet pyörii" ja yritin jarruttaa niiden vauhtia.

      Outoa!!

      • outoa

        Minäkin aina pienenä huusin ja itkin ihan paniikissa että pelkään niitä kiviä, mutta eihän ne vanhemmat ymmärtäneet kun en osannut selittää noita unia :(


      • moukku75
        outoa kirjoitti:

        Minäkin aina pienenä huusin ja itkin ihan paniikissa että pelkään niitä kiviä, mutta eihän ne vanhemmat ymmärtäneet kun en osannut selittää noita unia :(

        Tosiaan, itsellä nuorempana samantapainen uni aina kuumeessa. Kaksi palloa isompi ja pienempi kulkivat suorakaiteen muotoisella alueella kovaa vauhtia ja muistaakseni meinasin aina joutua/jäädä alle(ahdistavaa)


    • kumma juttu

      Jännä homma, että näinkin moni on nähnyt näin samankaltaisia unia.
      Minäkin näin aina kovassa kuumeessa jonkinlaisen aaltoilevan maaston, jossa minua kohti pyöri suuri pallo ja pienempi pallo. Pallot katosivat aina "aallon" pohjalla ollessaan ja tulivat näkyviin harjanteilla. Aina suuremman pallon näkyessä oli tosi kummallinen olo/tunne, joka toistui myös valveilla, jos esim. tartuin kädellä suureen esineeseen...ja uni tosiaan toistui miltei aina samankaltaisena. Joskus ne pallot vaan olivat enemmän orjantappuran näköisiä ja joskus taas muistuttivat enemmän kiveä. Viime aikoina en ole noita unia nähnyt, mutta eipä ole ollut korkeaa kuumettakaan...

    • Kuume...

      Joo mul on just toi sama ilmiö kun herään/oon hereil kuumeisena ... seinät kohoo ja kaikki on niin ahdistavan oloista. Itse näen kuumeisena sellasia "tippumis" unia... tipun jonnekkin suureen tuntemattomaan ja se jatkuu vielä vähän heräämisen jälkeenkin. Kuumeisena on kyl järki vaikee pitää kohdallaan. Onneksi olen sairas melko harvoin.
      Unissani on myös on ollut noita pyöreitä asioita.. mutta unohdan ne aina ja ne kiusaavat mieltäni vielä vuosia välähdyksinä. Yleensä niissä kuume unissa on kyse elämästä ja kuolemasta ^^''

      Lyce

    • unessa.

      Minulla nämä pyöreät esineet olivat valtavia lankakeriä, jotka yrittivät vieriä päälleni. Koko unen ajan juoksin niitä karkuun talomme ympäri. Toisinaan jäin lankakerän alle ja heräsin säpsähtäen hikisenä ja hengästyneenä.

      Onneksi en ole enää aikoihin nähnyt tätä unta. :)

      • tulkintaa...

        mulla ei oo ollu tota samaa unta, ainakaan muistaakseni, mut aika mielenkiintosta että monet näkee kuumeessa samaa. ehkä se isompi kivi on paha kuume-hirviö joka yrittää tuhota pienen terveen kiven, tai sitten se iso on joku valkosolu tms joka yrittää tuhota pienen kuumeen...:D
        hieno tulkinta oli..


      • jänskää
        tulkintaa... kirjoitti:

        mulla ei oo ollu tota samaa unta, ainakaan muistaakseni, mut aika mielenkiintosta että monet näkee kuumeessa samaa. ehkä se isompi kivi on paha kuume-hirviö joka yrittää tuhota pienen terveen kiven, tai sitten se iso on joku valkosolu tms joka yrittää tuhota pienen kuumeen...:D
        hieno tulkinta oli..

        Luin joskus tuon johtuvan siitä, että ihmisen ensimmäinen "muistikuva" alitajunnassa on pyöreä: nimittäin äidin rinnat ;D Imettäessä nimittäin.


    • munakas

      Mie näin pienempänä sellasta unta että on sellasta kivivyöryä, se vyöry oli jatkuvaa ja välillä se oli sellasta pientä ja välillä se oli todella suurta ja siitä kuului inhottavaa ääntä. Ja sit kaikkea että mie oisin ihan täyttä kiveä ja niissä unissa minuun sattui tosi paljon.

    • leevilehtisyrjä

      Mulla oli vuosi sitten painajais uni kun olin kovassa kuumeessa. Nousin sängystä noin tunnin kuluttua. Unessa oli esine joka heilui ja se kiihty ja kiihty. Nousin omasta sängystä. Uni jatkui vaikka olin tavallaan "hereillä". Ramppasin vanhempien ja omansängyn väliä paniikissa kunnes älysin mennä alakertaan jostalöysin vanhempani. Menin heidän luo itkien ja sitten vasta heräsin. Oli outo olo. Olen nyt 13 vuotias poika. Ps: Voisiko joku kertoa onko tämä vakavaa vai johtuko tää vain korkeasta kuumeesta. Vai oliko tää tavallaan unihäiriö

      • Petri33vuotta

        Minulla oli lapsena ja nuorena kuumeessa aivan vastaavanlaisia painajaisia ja unissa kävelyä tai hourailua paniikissa painajaisen jälkeen.


    • leevilehtisyrjä

      Tai siis tarkotan että oliko se uni halvaus

    • mome

      näin aina samaa unta se ei itse asiassa ollut painajainen näin vaan numeroita jotka lähestyy minua se oli ahdistavaa

    • vaihda-kanavaa

      muilla kanavilla muita ohjelmia...

    • outopainajainen

      Nuorena tyttönä kanssa toistuva painajainen, aina ei tarvinnut olla kuumettakaan. Tosi hämmentävä uni: pienikokoinen metsuri pinoaa puulautoja kasaan ja ne puulaudat ovat sormiani... Heräsin aina peloissaan ja outo tunne käsissäni ja tarkistin, että kaikki sormet ovat tallella.

      • Anonyymi

        Mullakin oli sellane uni pienenä joho liity tollane työ kone. Meidän pihan ala osasta alkaa pelto jossa usein oli puimireita ja trakstoreita niin niisä mun unissa sieltä pellolta tuli valtvan kokone traktori joka jahtasi mua meijän ala pihalle yritin juosta mutta tutui kuin jalt olisiva olleet raita kankia


    • Hirsienvetelijä

      Mä näin lapsena aina kuumeessa unta, jossa pidin ohutta lankaa kädessäni, joka oli sidottu paksuun köyteen ja se ohut lanka tuntui kädessä siltä köydeltä. Köyteen taas oli sidottu hirsi, jota vedin perässäni tällä lanka/köysi virityksellä ja maa oli sellaista maitokiisseliä, johon oli kuivunut ohut kalvo pinnalle.

    • Somebod

      Itse minulla oli pari vuotta sitten korkea kuume, en ole nähnyt tän tapasta unta. Mutta tuntui siltä ku seinät kohosivat ja kaikki tapahtu niiku kauheella vauhdilla. En itseasiassa edes nukkunu sillon kun tuo tapahtu, vai sanoisinko että melkein nukuin.

    • Unipelle

      Itsellä en muista näkyykö kuumeessa aina pyöreitä kiviä mutta yleensä kun on kuumetta ja näen yöllä sitä samaa"unta" jossa tunnen ajoittain kamalaa "karheutta" ja sitten ajoittain myös "pehmeää" tunnetta. Lähden aina hortoilemaan ympäri taloa ja yleensä menen kylpyhuoneeseen ja laitan oven lukkoon jolloin säpsähdän hereille ja tunteet katoaa... Ajoittain menen myös parvekkeelle jolloin se loppuu. On hyvin hankalaa selittää unta koska se on niin sekava! Se karhea tunne on aivan hirveä ja pehmeä oikein ihana...

    • sekoo

      Itse näen vielä noita painajaisia jotka jatkuvat hereillä vielä ihan aikuisena! :D Nuorempana uni oli aina sama, olin jossain suuressa matrix maailmassa kiusaavien tonttujen kanssa (???) nykyään unet vaihtuu onneksi. viimeisin muistavani kuume-painajais unessa varjot juoksenteli huoneessa ympäriinsä ja kuiskailivat ja karhu hönki korvan juuressa, siis ihan aidon tuntuusta silmät aukikin :D psykoosit tulille

    • Painajainennn

      Mulla oli kans noi ratakset jotka pyöri jonku koneen sisällä ja juoksin silleen etten jäisi väliin. Sit kans piikkipallo jahtas mua ja juoksin pakoon kun se osu muhun niin se tuntu et kuolisin melkein alko oikeen ahdistaa. Yleensä säpsähdän näitten hirveiden painajaisten jälkeen hereille. En voi kuvailla oikeen sitä hirvittävää tunnetta mikä sillon on

    • Poika_18v

      Itse uni jonka näen kuumeessa/sairaana vaihtelee, mutta idea on sama. Se tapahtuu aina jonkinlaisessa ajattomassa tilassa. Saatan nähdä erikokoisia palloja. Suuret painavan näköiset pallot ovatkin jotenkin kevyitä, ja kevyen näköiset pienet pallot painavan tuntuisia. Tai sitten näen jonkinlaisen värikentän josta jollain konstilla joudun valitsemaan värejä. (Varsinkin tämä jälkimmäinen on todella mahdoton selittää...) Jokatapauksessa vaikka uni saattaa vaihdella niin tunne joka siiä seuraa on aina samanlainen ja aivan äärimmäisen ahistava.?Tunne jatkuu herätessä ja joskus saattaa iskeä normaalissakin tilanteessa. (Esim koulussa kokeessa, jolloin kaikki pienetkin äänet kuulostavat hyvin kovilta ja ahdistaa. Outo juttu on se, että näin juuri vastaavaa unta vaikka en ole kuumeessa...

      • Anonyymi

        Ite nään aina kovassa kuumeessa lumisadetta unissa ja kun herään minimaalisia palloja jotka lisääntyy näkökentässä ja näyttävät pieniltä useilta reijiltä (itellä reikä kammo joten asia saa ihan paniikkiin) kyseinen ns uni tms alkaa ahdistaa hyvin paljon ja meinaan pyörtyä siihen hyvin monta kertaa. Ainoo hyvä puoli täs on se et heti ku nään lumisadetta unissa tiiän olevani kuumeessa


    • Pera35vee

      Minäkin olen nähnyt monenlaisia painajaisia joita on vaikea sanoiksi saada. Niitä oli varsinkin lapsena kuumeessa, ja silloin kävelin unissaan ja olin paniikissa..
      Äitini kertoi synnyttäneen minua melkein vuorokauden. Olen miettinyt olenko nähnyt joskus unta syntymän traumasta..

    • Kuumehourailija

      Itellä on ollu samantapaisia ahdistavia unia jossa kivet/suuret pallot laajentuvat ja pienentyvät niin suuriksi ja pieniksi että ahdistaa kun ei pysty käsittämään niiden kokoa, jotenkin myös olen itse se laajentuva esine ja muutan kokoa kokoajan. Hirvee pakokauhu ja paniikki on aina se tunne mikä näissä unissa on vahvasti esillä.

    • Kuumehourailija

      Sit kans tosta mitä sanoit lehden sivujen kääntämisen äänestä niin mulla on sama homma ja välillä vaikka ei ois kuumetta ollenkaan niin kun lukee esim kirjaa niin se sivujen hiljanen kahina palauttaa mieleen sen saman kauhun tunteen mikä niissä unissa on tullu.

    • Anonyymi

      Joo 15 vuotta vanha ketju mutta tässä mun tollanen uni jota pienenä näin usein.
      Niissä oli aina se sama ahdistava tunne ja kolme ratasta, jotka vieri sellasta mäkeä alas. Ensimmäinen oli pieni ja se kierähti nopeasti maahan. Sitten tuli toinen joka oli vähän isompi ja kolmas. Se kolmas oli semmonen jättimäinen joka jotenkin liiskasi jotain kukkia ja niissä oli siis niin ahistava tunnelma ja paniikki päällä että sitä ei voi sanoin kuvailla. Ei sitä untakaan pysty kunnolla selittämään. Mutta näin niitä niin usein että tiesin heti mitä oli tulossa ja aloin jopa pelkäämään nukkumista.

    • Anonyymi

      Nään tätä samaa unta kuukausittain vaikka en ole kuumeinen, se alko ku otin sikainfluenssa rokotteen 6 vuotiaana. Nuorempana näin tätä päivittäin, 12 vuotiaana viikottain ja ny 18 vuotiaana kuukausittain. (ilman kuumetta, täysin terveenä) En tiedä johtuuko siitä rokotteesta mutta sen ottamisen jälkeen tää alko.

    • Anonyymi

      Itsellänikin on tyypillinen painajainen ollut. Nykyään tosin ei enää. Muistan varsinkin joskus kipeänä näin tätä.

      Siinä semmoisia vaaleansinisiä hohtavia tankoja menee jossain tummassa tilassa. Ja siinä joku prosessi käynnistyy ja tuntee kuolevansa. Kipeänä heräsin tästä ihan paniikissa ja nenästäkin oli tullut verta.

      Joskus kuljin oman ja vanhempien makkarien väliä ja jäin välikön lattialle istumaan, että on kuolemassa kumminkin. Kestää aikaa päästä järkiinsä ja kunnolla hereille tuosta tilanteesta. Kun se kuolemisen tunne jatkuu herättyäkin.

      No joskus kuitenkin keksin mistä nämä painajaiset johtuvat. Näin Avaruusseikkailu 2001 telkusta. Siinä pyörii avaruudessa sinihohtoinen monoliitti, joka näyttää tangolta.

      Samoin kun astronautti on koneen sisuksissa ja poistaa vaaleina hohtavia tietolevyjä pahasta tietokoneesta. Hal-tietokone valittaa, että hänen mielensä tuhoutuu.

      Olen siis samaistunut tuohon tietokoneeseen ja kokenut tuon voimakkaasti. Olen varmaan joskus pienenä nähnyt tuon leffan ja alkanut nähdä painajaisia siitä. Kun näin sen uudestaan, ne loppuivat, kun tajusin mistä ne johtuu.

      Tosin taisin nähdä lisää niitä, kun katsoin leffaa myöhemmin.

      Leffoissa on ihan syystäkin ikärajat. Ei voi tietää miten lapsi kokee elokuvan asiat tai ymmärtääkö niitä.

      Nuorempana ja lähes lapsena tuli katsottua kiellettyjä leffoja. No sitten niistä aina näki painajaisia. Ja on hankala saada nukahdettua.

      Joku elmstreet, missä se raatelijahahmo on niiden unissa. Oli tosi vaikea nukahtaa sen jälkeen. Kun pelkää, että unessa tulee joku kynsineen katon läpi.

      Myöhemmin opin olemaan katsomatta kauhuleffoja, koska ne vaikuttaa niin voimakkaasti.

      Välttelen muutenkin väkivaltaisia nykyajan ohjelmia. Voisin katsoa vain ohjelmia onnellisista ihmisistä, joilla on kaikki hyvin. Mutta niille ei taida paljon olla kysyntää.

    • Anonyymi

      Nyt oli jännä juttu! Olen 37v.

      Juuri samantyylistä painajaista näin lapsena.

      Oli hirmu pieni pallo ja sen vierellä hirmu iso pallo. Ahdistaa siitä teki että pieni pallo oli hirmu painava ja iso taas kevyt. Näiden pallojen keskinäinen liikejännite teki käsittämättömän ahdistavan tuntemuksen. Yhdellä sanalla sitä voisi kuvata: kauhistus.

      Tämä sama konsepti tuli myöhemminkin vastaan unessa siten että olin suuren vuoren loivalla rinteellä. Mutta kun käännyin niin aivan hiljaa puolet vuoresta olikin kadonnut. Siinä siis se sama asia, että iso asia on ikäänkuin kevyt, tai jotain sinnepäin.

      Lisäksi joku tässä sanoi nähneensä vaaleansinisiä tankoja. Itse lapsena noin 5v menin yöllä alakertaan vessaan yläkerrasta jossa olin nukkumassa. Ja tämä ei ollut siis uni. Isäni nukkui alakerran olohuoneessa. En muistaakseni ollut kuitenkaan kuumeessa. Olohuoneen oviaukossa oli lattiassa 3 kpl noin 3-4 cm paksuista hohtavaa vaal. Sinistä tankoa jotka rytmillisesti eri tahdissa muutti pituuttaan, noin 10cm - 30 cm. Katsoin niitä jonkin aikaa ja sitten sähköisen räpsähdyksen jälkeen ne hävisivät. Isäni myös oli herännyt ja kuuli räpsäyksen. Juttelin tapauksesta Isäni kanssa pari vuotta sitten, eli noin 35 vuotiaana ja hän sanoi että hänellä oli silloin ollut kova pääkipu, ja kun hän heräsi siihen että tulin alakertaan, hän sanoi että pääkipu oli kadonnut ja että hän muistaa vieläkin kuulleensa sen räpsähdyksen.

      Tuota näkyä ja räpsäystä olen ikäni miettinyt, että oliko se valveuni, ufoilmiö, jotain yliluonnollista vai mitä? Muistan vieläkin selvästi ne hehkuvat valopilarit...

      Terv. Nimim. Ilpo :)

      • Anonyymi

        Niin ja unohdin lisätä että sama kuuloherkistymä tuli minullekin ja kerran se kesti kokonaisen viikon päivät. Esim. Vessapaperin repäisi vessassa oli kauheaa kuunneltavaa, ja kaikki ikäänkuin kuului aivan liian isolla.

        Kuulo herkistyi myös siten että kuulin kuvaputki TV n suhinan tai sihinän. Ja kun perheeni oli katsomassa telkkaria toisessa huoneessa, tiesin muutoksesta sihinän taajudessa ennakkoon, kun joku oli lähtemässä keittiöön!


        Jotain etiäisiä on ollut vanhempanakin ja olen herkkä aistimaan joitakin asioita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja unohdin lisätä että sama kuuloherkistymä tuli minullekin ja kerran se kesti kokonaisen viikon päivät. Esim. Vessapaperin repäisi vessassa oli kauheaa kuunneltavaa, ja kaikki ikäänkuin kuului aivan liian isolla.

        Kuulo herkistyi myös siten että kuulin kuvaputki TV n suhinan tai sihinän. Ja kun perheeni oli katsomassa telkkaria toisessa huoneessa, tiesin muutoksesta sihinän taajudessa ennakkoon, kun joku oli lähtemässä keittiöön!


        Jotain etiäisiä on ollut vanhempanakin ja olen herkkä aistimaan joitakin asioita...

        Ihmiskeholla sydämellä ja aivoillakin on omat sähkömagneettiset kenttänsä. Normaalisti emme kiinnitä kehon aistimuksia huomiota hiljaisuudessa, vaan se kokonaisuus on täynnä vauhtia ja pyörteitä. Lisäksi mielemme on suuntautunut muualle. Lisäksi meille on opetettu ettei tuo suunta ole mitään sellaista jonka tutkimisesta olisi mitään hyötyä. Alkoholi vieläpä turruttaa tuollaisen herkän aistimisen ja varmuudella ainakin vie huomion muualle. Mutta kuten aistimme lämpöä, voimme herkistyå aistimaan tietynlaisia kenttiäkin. En usko että sähkölaitteiden kenttiä. En usko että niistä on mitään haittaa, enkä itse aisti niitä koskaan. Mutta joskus aistin elävien olentojen kenttiä näkemättä ja kuulematta, tai heidän huomionsa. Ymmärrän että on mahdollista että alitajuisesti voi kuulla, nähdä ja päätellä, mutta kenttä on myös aivan selkeä ilmiö ja siitä on jo kymmeniä vuosia minulla kokemusta, joka on varmistettu uudelleen ja uudelleen. Sen voi tuntea esim. Puolivälissä nukahtamiseen mennessä, tuntee kun joku kävelee vaikka talon ohi. Päivätajunnassa ei yleensä tunne, vaan pitää olla rentotuneessa hyvin luonnollisessa tilassa. Toivottavasti tämä valaisee jonkun ajatuksia. Samasta ilmiöstä olen kuullut vain yhden kerran ja se oli erään tiibetiläisen laman youtube puheessa. Hän sanoi että jos on yksin luostarissa hän tuntee kun siellä liikkuu ihmisiä jotka käyvät hoitamassa erinäisiä asioita. Hän lisäsi myös etteivät he häiritse häntä, koska ovat hyviä ihmisiä...

        Mitähän siitä pitäisi ajatella.


    • Anonyymi

      Mulla itellä on myös aika villit unet kuumeessa. Kaikki just suureenee ja suurenee, sydän hakkaa tuhatta ja sataa, mä siinä unessa kokoajan vaihdan paikkaa ja tipun koko ajan kunnes herään paniikissa

    • Anonyymi

      onkohan miuten tutkittua että onko painajaiset miten suuri terveysriski??????

    • Anonyymi

      mullakin oli aina sama uni kuumeessa, ei mitään kiviä, mutta jonkinlainen koneisto jossa itse olin jumissa.. nimenomaan läsnä oli tämä käsitys jostain suuresta ja "karheasta" asiasta, ja todella pienestä esineestä... ihan vitun sairas uni

    • Anonyymi

      Olin aika pieni, kun nää unet tapahtui. Oon nyt tosi myöhässä mut oon nähnyt joskus jotain outoa unta että oon jossain koneistossa, jossa on jotain rattaita jotka sattuu oikeessa elämässä ja sitten, kun oon nyt kipeä niin näin jotain tosi outoa unta tai no en tiedä edes oliko se unta mutta menin äitini ja iskäni sänkyyn ja tuli joku fiilis, että palaisin siinä en osaa selittää, kun oli niin outo uni. Sitten viimeiseksi näin unta, jossa minun kaverini hukkui jäi kai veneen alle. Melkein aina, kun oon kipeä nään hirveitä unia.

    • Anonyymi

      Mulla on ollu just samanlaisia, pelottaa ja ahdistaa vitusti ja tuntuu että kuolee, vaikka tietääkin että se johtuu kuumeesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe