onko kreikassa lääkkeet resepti vapaita??
lääkkeet
8
5840
Vastaukset
- Merja
Siis joita Suomessa saa vain reseptillä? No ei tietenkään.
- Anonyymi
Vieläkä vuonna 2023 Kreikasta, Espanjasta, Kanarialta, Virosta jne. saa helposti lääkkeitä, jotka ovat Suomessa reseptillä?
- pirkko
Muutama vuosi sitten ollessamme Kreetalla ostimme apteekista rasvaa, joka olisi Suomessa ollut reseptilääke. En tiedä tämän hetken tilannetta.
- ovat
itse ostin morfiinia viime reissulla,ei siellä reseptiä kyselty.Pitää olla joku raja typerien kyselyssäkin.
- Vastaus sulle
Kyllä saat Kreikasta ostaa lähes mitä vain lääkkeitä(paitsi uni/psyykelääkkeitä, opiaatteja) reseptittä. Itse ainakin shoppailen Kreikasta e-pilsuja, ovat reilusti yli puolet halvempia kuin Suomessa.. Samoin voiteet, esim kortisonit ym.
- ???
..asiallisuutta; myös vahvempia särkylääkkeitä saa Kreikasta ilman reseptiä. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana jos joutuu kreikkalaiseen lääkäriin, sillä reseptillä saatu lääke voi olla niin voimakas että Suomessa sitä annettaisiin vain valvotusti sairaalahoidossa.
- Mikki
??? kirjoitti:
..asiallisuutta; myös vahvempia särkylääkkeitä saa Kreikasta ilman reseptiä. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana jos joutuu kreikkalaiseen lääkäriin, sillä reseptillä saatu lääke voi olla niin voimakas että Suomessa sitä annettaisiin vain valvotusti sairaalahoidossa.
Eräs Kreikassa asuva suomalainen tuttavani, jolla oli pieni lapsi, kauhisteli aikoinaan sitä, että Kreikassa lääkäri määrää esim. pikkulapsillekin vain parin päivän antobioottikuurin, mutta lääkkeet ovat niin vahvoja, että Suomessa kymmeneksi päiväksi saatu kuuri vastaa sitä.
Eli Kreikassa vahvat lääkkeet ja lyhyempi kuuri.
Suomessa heikommat lääkkeet ja pitkä kuuri.
- zeynep1
mm. pillerit ja verenpainelaakkeet on reseptivapaita ja verrattaen halvempia kuin suomessa.
suomalainen apteekkilainsaadato ei pade kreikassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578397Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123259Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262420Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801940Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3491638Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010