lääkkeet

jolle

onko kreikassa lääkkeet resepti vapaita??

8

5071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merja

      Siis joita Suomessa saa vain reseptillä? No ei tietenkään.

      • Anonyymi

        Vieläkä vuonna 2023 Kreikasta, Espanjasta, Kanarialta, Virosta jne. saa helposti lääkkeitä, jotka ovat Suomessa reseptillä?


    • pirkko

      Muutama vuosi sitten ollessamme Kreetalla ostimme apteekista rasvaa, joka olisi Suomessa ollut reseptilääke. En tiedä tämän hetken tilannetta.

    • ovat

      itse ostin morfiinia viime reissulla,ei siellä reseptiä kyselty.Pitää olla joku raja typerien kyselyssäkin.

    • Vastaus sulle

      Kyllä saat Kreikasta ostaa lähes mitä vain lääkkeitä(paitsi uni/psyykelääkkeitä, opiaatteja) reseptittä. Itse ainakin shoppailen Kreikasta e-pilsuja, ovat reilusti yli puolet halvempia kuin Suomessa.. Samoin voiteet, esim kortisonit ym.

      • ???

        ..asiallisuutta; myös vahvempia särkylääkkeitä saa Kreikasta ilman reseptiä. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana jos joutuu kreikkalaiseen lääkäriin, sillä reseptillä saatu lääke voi olla niin voimakas että Suomessa sitä annettaisiin vain valvotusti sairaalahoidossa.


      • Mikki
        ??? kirjoitti:

        ..asiallisuutta; myös vahvempia särkylääkkeitä saa Kreikasta ilman reseptiä. Kannattaa olla kuitenkin tarkkana jos joutuu kreikkalaiseen lääkäriin, sillä reseptillä saatu lääke voi olla niin voimakas että Suomessa sitä annettaisiin vain valvotusti sairaalahoidossa.

        Eräs Kreikassa asuva suomalainen tuttavani, jolla oli pieni lapsi, kauhisteli aikoinaan sitä, että Kreikassa lääkäri määrää esim. pikkulapsillekin vain parin päivän antobioottikuurin, mutta lääkkeet ovat niin vahvoja, että Suomessa kymmeneksi päiväksi saatu kuuri vastaa sitä.
        Eli Kreikassa vahvat lääkkeet ja lyhyempi kuuri.
        Suomessa heikommat lääkkeet ja pitkä kuuri.


    • zeynep1

      mm. pillerit ja verenpainelaakkeet on reseptivapaita ja verrattaen halvempia kuin suomessa.
      suomalainen apteekkilainsaadato ei pade kreikassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe