GPS-hankinnassa

aakkenus

Olisiko vinkkejä mikä gps kannattaisi hankkia. Hintaraja lienee n.400 ja käyttö on lähinnä harrastelua silloin tällöin. Karttoja olisi hyvä saada vehkeeseen.En ole nyt pariin vuoteen seuraillut aihetta kun kuume meni ohi, joten en oikein tiedä missä nykyään mennään.

8

2621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • garmin vista c

siinä hyvä laite

• Tässä on kopio Erätukun GPS-tiimin vastauksesta, kun pyysin ostamaani laitteeseen toimivaa asennusromppua. Asiakaspalvelu aivan p.....stä!!!

"Terve
      Elikkä se tilanne johtuu siitä että kartassa on uudemmat kieli tiedostot
      kuin
      Garmini map source ohjelmassa, jonka he pakkaavat tehtaalla laite pakettiin.
      Sen takia Garmin laittaa ne omille netti sivuilleen josta asiakkaat voivat
      ne
      käydä päivittämässä sieltä löytyy mm. suomenkielinen versio map source
      ohjelmasta, jota ei myöskään ole cd-levyllä saatavilla. Ohjeet päivitykseen
      ovat kartta lataus vihkon viimeisellä sivulla. Toki jos laita ei ole yli 15
      päivää vanha on teillä mahdollisuus palauttaa se jos ette ole tyytyväinen
      tuotteeseen.
      Terv:Erätukku/GPS-tiimi"

• Ostamassani pakettissa GARMIN 60CS ja Topo-Suomi molemmat ovat käyttökelpoisia, eivät vain olleet yhteensopivia paketin mukana tulleella asennusohjelmalla. Tämä asia HIERTÄÄ ostajaa!

• gar

Itse ostin Erätukusta syksyllä-05,ei isompia ongelmia ollu ,en mistään edullisemmalla hinnalla löytänyt,mukaan sai myös kartat kannattaa huomioida kun hintoja vertailee.

• Onjo

Ite ostin n. vuosi sitten Garminin Vista C:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaan. Kovassa käytössä on ollut ja kunhan vielä saat muutaman kartan hommattua siihen ni siitä se lähtee.
      Tuttu osti "marjan poimintaan" Magellanin Explorist sarjan gps:n ja ite en ainakaan oppinu helpolla käyttämään sitä, huonot ohjeet ja muutenkin jotenkin huono käytettävä. Osta siis Garmin.

• gps

Liikun paljon metsässä ja eksyn silloin tällöin. Mikähän gps olisi sopivin? Selkeä näyttöinen ja -käyttöinen? Millaiseen tarkkuuteen on mahdollista päästä paikantamisessa kohtuuhintaisella laitteella?

• Meridian color
        gps kirjoitti:

Liikun paljon metsässä ja eksyn silloin tällöin. Mikähän gps olisi sopivin? Selkeä näyttöinen ja -käyttöinen? Millaiseen tarkkuuteen on mahdollista päästä paikantamisessa kohtuuhintaisella laitteella?

Itellä on ollut käytössä Magellan Meridian color
        malli.Olen ollut tyytyväinen.

• pegee

omat kokemukset gps:stä monelta vuodelta ovat. garminit ovat hyviä helppo käyttöisyyden vuoksi.nykyään niin paljon mainostetut kartat ovat mielestäni pienissä laitteissa tarpeettomia,ei niistä saa mitään kokonaiskuvaa oikein mistään. parempi on oikea paperikartta yhdistettynä gps sekä kompassi kaiken varalta.Huom. pakkasella gps hyytyy melko pian!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      749
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe