MSM-jauhe

tietoa haluava

Onko MSM-jauheen käyttäjijä. ja miten on vaikuttanut ?

23

21228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miltään

      Ei vielä tunnu miltään. Ei ole ainakaa kipuihin auttanut. Olen ottanut eilen 3 teelusikallista ja tänään yhden. Pahanmakuista. Sitä ripulia ei ole tullut vielä. Eilen otin noin 2g kolme kertaa. Tänään 3 g kerran ja aion ottaa vielä kahdesti tuon 3 g. Pitääköhän sitä sitten lisätä 4 g kolmesti. Kun ei ripulointi ole alkanut.
      Tänään jomottaa vähän ohimoita. Johtuneeko MSM:stä ?

      • MSM:stä

        MSM on turvallinen/MSM-jauheen annostus;
        - Vielä 30g päiväannoksinakin (yli 25g päivässä käyttävien tulisi tarkkailla verenhyytymisarvoja).
        - AKUUTTI KIPU;Vaikutus alkaa yleensä muutamasta päivästä muutamaan viikkoon.
        - KROONINEN KIPU;Vaikutus alkaa yleensä joistakin viikoista muutamiin kuukausiin.
        - Normaali alkuannos;2g-8g/vrk.
        2g.=Lievästi kukkura teelusikallinen.
        3g.=Reilusti kukkura teelusikallinen.
        - ALOITUS;
        2g. 3*pv:ssä,
        ellei tästä määrästä tule ensimmäisenä pv:nä löysää vatsaa tai ripulia, nosta annos 3g 3*pv:ssä, jatka annoksen suurentamista, kunnes vatsa menee löysälle / ripulille ja palaa ripulia edeltäneelle tasolle ja jatka tällä annostasolla.
        -C- vitamiinia olisi hyvä käyttää yhdessä MSM:n kanssa.
        - VOIT OTTAA JAUHEEN:
        - Suoraan suuhun veden kera/tai sekoittaa piimään, puolukka-tai greippimehuun, jolloin MSM-jauheen maku peittyy.


      • Ihmettelijä

        täytyy ripuloida? Eikö ripulointi ole epänormaalia ja sen merkki että on liikaa saanut jotain ainetta?


      • siitä tietää
        Ihmettelijä kirjoitti:

        täytyy ripuloida? Eikö ripulointi ole epänormaalia ja sen merkki että on liikaa saanut jotain ainetta?

        Kun ripuloi, tietää millaisen annoksen tarvii !


      • Auts_säikähdin
        MSM:stä kirjoitti:

        MSM on turvallinen/MSM-jauheen annostus;
        - Vielä 30g päiväannoksinakin (yli 25g päivässä käyttävien tulisi tarkkailla verenhyytymisarvoja).
        - AKUUTTI KIPU;Vaikutus alkaa yleensä muutamasta päivästä muutamaan viikkoon.
        - KROONINEN KIPU;Vaikutus alkaa yleensä joistakin viikoista muutamiin kuukausiin.
        - Normaali alkuannos;2g-8g/vrk.
        2g.=Lievästi kukkura teelusikallinen.
        3g.=Reilusti kukkura teelusikallinen.
        - ALOITUS;
        2g. 3*pv:ssä,
        ellei tästä määrästä tule ensimmäisenä pv:nä löysää vatsaa tai ripulia, nosta annos 3g 3*pv:ssä, jatka annoksen suurentamista, kunnes vatsa menee löysälle / ripulille ja palaa ripulia edeltäneelle tasolle ja jatka tällä annostasolla.
        -C- vitamiinia olisi hyvä käyttää yhdessä MSM:n kanssa.
        - VOIT OTTAA JAUHEEN:
        - Suoraan suuhun veden kera/tai sekoittaa piimään, puolukka-tai greippimehuun, jolloin MSM-jauheen maku peittyy.

        Miten vaikuttaa hyytymisarvoihin? Nimittäin omat kuukautiseni jäivät pois MSM:n aloittamisen jälkeen. Siihen asti olivat säännölliset, vaikkakin vaihdevuodet ovat olleet jo käynissä. Nyt säikähdin sen verran, että otan MSM-pussin mukaan lääkärikäynnille ja kysyn...


      • Anonyymi

        MSM - https://tonzes.com/jointfi.htm Hyvä tuote, nivelsäryt poissa tämän jauheen ansiosta,vaikka polvissani pahat kulumat niin pystyn juoksemaan eikä ole polvi särkyjä.


    • *****'

      Otin ensimmäisenä päivänä tasa teelusikalisen ja kas kummaa virkisti oloani. Parina seuraavana päivänä otin puoli teelusikallista ja alkoi pääkipu. Ei muuta kuin migreenilääkitys.
      Muutaman päivän päästä kokeilin uudelleen ja alotin 1/3 teelusikalisella ja kolmantena päivänä alkoi taasen pääkipu. Kokeilen vielä vaikka jokatoinen päivä ottaa, sillä kipu kertoo, että vaikutusta MSM:lä on.

      Se vaikutus:
      Olin niin turta ja kipeä koko kehoni osalta, että hoh hoijakkaa. Kipu oli hivenen polttavaa kehossani ja väsymys tuli ennen sitä. Nukkumisen jälkeen sitten ilmeni kipu luustossa ja lihaksissa.

      Sairastan migreeniä, osteoporoosia ja uniapneaa. Osteoporoosi on pitkälle edennyt, migreeni kohtauksena enää harvoin ja uniapnea lieväksi todettu. Olen hyvin herkkä lääkkeille (myös luontaistuotteille), koska olen käynyt lääkeriippuvuudessa.

      • höh

        Magersin mukaan joillekin henkilöille kehittyy lievää päänsärkyä muutamien ensimmäisten päivien aikana, kun he aloittavat MSM:n nauttimisen, mutta sen jälkeen he kokevat olonsa suurenmoiseksi.

        Jotkut urheilijat, jotka aikaisemmin käyttivät steroideja tai muita lääkkeitä, ovat tulleet sairaiksi muutaman päivän ajaksi. Kyseessä saattaa olla alkuvaiheen myrkynpoistumis- eli detoksifikaatioprosessi.


      • Anonyymi
        höh kirjoitti:

        Magersin mukaan joillekin henkilöille kehittyy lievää päänsärkyä muutamien ensimmäisten päivien aikana, kun he aloittavat MSM:n nauttimisen, mutta sen jälkeen he kokevat olonsa suurenmoiseksi.

        Jotkut urheilijat, jotka aikaisemmin käyttivät steroideja tai muita lääkkeitä, ovat tulleet sairaiksi muutaman päivän ajaksi. Kyseessä saattaa olla alkuvaiheen myrkynpoistumis- eli detoksifikaatioprosessi.

        Niverikot polvisa,kuin toisen polven kierukka sökönä eivät sitä leikka ,julkinen sektori. Syön raakaa valkosipulia ja raakainkiväriä päivitäin.Pilkon ne lautaselleni ravintoni päälle.Tai leivän päälle.Lisäksi vahvaa. kasviperäistä glucosamin,tarkoitettu juuri niverikoon se.Toimii.syöty edelä mainittuja jo 7 vuotta.Kipun lääke on liiku. Kävele päivitäin noin 15km. Eli 3 x päivä ja kerralla 5km.Lopetin mut luontaistuot valmistet ja loppu turvotus,paha olo ymm.


    • mmm

      minulla ensimmäisenä- ja toisena päivänä oli aika huono olo ja väsymystä. aineen vaihdunta ainakin vilkastui nyt viikon syötyäni en oikein huomaa mitään eroa normaaliin

      • elanla

        Aloitin syönnin neljä päivää sitten ja heti ensimmäisen päivän jälkeen huomasin eron alaselkäkipuuni.
        Alaselkääni on jo pitkään vihlonut inhottavasti ja nyt huomaan jo eron. Kipu ei ole poistunut kokonaan mutta se on paljon lievempi enkä kiinnitä siihen enää niin paljon huomiota.
        Kolme päivää söin puoli teelusikallista päivässä ja nyt nostin annostuksen kokonaiseen teelusikalliseen päivässä. Usko tähän jauheeseen on kova ja toivottavasti pitkän käytön jälkeen tuntuva :)
        Parempi lueskella Googlesta juttuja, olen löytänyt jo paljon kertomuksia.


      • gehry
        elanla kirjoitti:

        Aloitin syönnin neljä päivää sitten ja heti ensimmäisen päivän jälkeen huomasin eron alaselkäkipuuni.
        Alaselkääni on jo pitkään vihlonut inhottavasti ja nyt huomaan jo eron. Kipu ei ole poistunut kokonaan mutta se on paljon lievempi enkä kiinnitä siihen enää niin paljon huomiota.
        Kolme päivää söin puoli teelusikallista päivässä ja nyt nostin annostuksen kokonaiseen teelusikalliseen päivässä. Usko tähän jauheeseen on kova ja toivottavasti pitkän käytön jälkeen tuntuva :)
        Parempi lueskella Googlesta juttuja, olen löytänyt jo paljon kertomuksia.

        Juokaa paljon vettä MSM:n kanssa! Se pääkipu johtuu siitä..


    • wängwäng

      itse kokeilin msm jauhetta nyt vasta kunnolla, liikaa annostusta alussa ja oli kauhea vesiripuli ja kerran oksensin, päänsärkyjäkin havaittu. Pidin taukoa 2-3 pvä ja kokeilin uudelleen parina 3 päivänä, tälläkertaa teelusikan kärki (2/4) jauhetta ja iski vesiripuli, on nyt kestänyt 2 pvää, vittu!

      huono olo vaivaa (paitsi ripuloidessa, oksentaessa tuntuu itsensä miltei uudestisyntyneeksi) 0 röyhtäyttää sikana. mieleni tekisi syödä salaatteja yms, mutta läheppäs tässä kunnossa kaupalle.... msm muuttaa ruokahalua? Muutenkin tuntuu erikoisemmalta kuin aikaisemmin. En oo varma enää puoletkaan ajasta tarviinko silmälaseja, vaikka silmälaseilla silti näkee tarkemmin.

      mielestäni tuolla ekallakin kokeilukerralla otin suht hillitysti

    • mummeli 66v.

      kaularangan 6-7 välissä pullistuma, voimakkaat kivut ja käden puutuminen. olen käyttänyt msm-jauhetta kuukauden, alotin 1/2 tl aamuisin keltaiseen jaffaan lisäsin aina tuplaten, viikon kuluttua ruokalusikallinen, ei mitään vatsaongelmia, kivut on pois, hiukset ja kynnet kasvaa hurjaa vauhtia ja mikä on ollut ilahduttavaa, kun kärsin couperoisesta kasvojen ihosta, niin se on huomattavasti parantunut, jatkan käyttöä, eipähän tuosta ole mitään haittaakaan......luontaistuote

    • HARMI2

      Olen käyttänyt kahden viikon ajan MSM jauhetta jalkasärkyihini. Vaikutus on ollut oikein hyvä..

    • maiskis vaan sulle

      Olen käyttänyt Opti-MSM:ää noin vuoden. Harmillisen reilu hiusten irtoaminen loppui ja nykyisin päästä lähtee noin 5 hiusta per vuorokausi, mikä on todella vähän. Olen 35-vuotias nainen, jolla on hyvin pitkät hiukset (takapuoleen asti). Hiusten irtoaminen on helposti havaittavissa ja irtokarvat laskettavissa, koska pidän tukan melkein aina kiinni ja kampaan sen pari kertaa päivässä. Ennen MSM:ää karvaa lähti muutaman kuukauden ajan joka päivä harjan täydeltä ja hiukset ohenivat selvästi. Karvanlähtö oli paljon rajumpaa kuin normaalisti kokemani satunnaiset reilummat hiustenlähtökaudet, jotka ovat kaiketi ihan normaaleja tapauksia.

      Vuosikaudet kipuillut polvi tuli täysin kivuttomaksi. Kipujen syynä oli raskaassa työssä polveen kohdistunut vääntö, mikä ilmeisesti teki polvestä sivusuunnassa hiukan yliliikkuvan. Tietyt asennot ja liikkeet aiheuttivat todella kovan terävän kivun, ihan kuin jokin olisi ollut polven sisällä rikki tai hiukan sijoiltaan. Noita kipuja ei enää ole, mutta varon silti vanhasta muistista esim. nopeaa kyykkyyn menoa.

      • maiskis vaan sulle

        Lisätiedoksi, että otan MSM:ää teelusikallisen tai hiukan vajaan teelusikallisen aamulla sitrusmehun kanssa.

        Aineen pahasta mausta tuli mieleen joskus lukemani juttu, että tuo rikin maku on aluksi paha mutta se neutraloituu kun MSM:ää käyttää pidempään. Se kertoo muistaakseni siitä, että ainetta on kehossa vielä vähän ja kun sen pitoisuus nousee, makukin muuttuu samalla siedettävämmäksi. Eihän siitä hyvää sittenkään tule, mutta vähemmän pahaa. Tämä on oma kokemukseni :)


      • Äkkiän tottuu
        maiskis vaan sulle kirjoitti:

        Lisätiedoksi, että otan MSM:ää teelusikallisen tai hiukan vajaan teelusikallisen aamulla sitrusmehun kanssa.

        Aineen pahasta mausta tuli mieleen joskus lukemani juttu, että tuo rikin maku on aluksi paha mutta se neutraloituu kun MSM:ää käyttää pidempään. Se kertoo muistaakseni siitä, että ainetta on kehossa vielä vähän ja kun sen pitoisuus nousee, makukin muuttuu samalla siedettävämmäksi. Eihän siitä hyvää sittenkään tule, mutta vähemmän pahaa. Tämä on oma kokemukseni :)

        Eka kerta oli niin kamalaa, että ei voi sanoin kuvata.

        Minulla on samantyyppisissä pusseissa xylitolia ja MSM:ää. Vähänaikaa MSM:ää käytettyäni oli tarkoitukseni ottaa suoraan suuhun xylitolijauhetta (xylitolipuristeen sijaan happohyökkäyksen katkaisemiseen, niin ei tule lisäaineita, mitä puristeissa on). Otin vahingossa väärästä pussista. Enkä heti edes tajunnut koko asiaa. Eli MSM:ään tottuu todella nopeasti. Sen jälkeen olen ottanut suoraan lusikalla suuhun ja kulauksen vettä päälle. Purskutellut suussa sen, että liukenee ja niellyt sitten.


    • haisuli1

      voisko joku kertoa mihin tätä ainetta käytetään, mihin kaikkeen se käy nimim. epätietoinen ps. ja miten sitä käytetään

      • kuulemma...

        lihas- ja kehokipuihin... Minä ainakin olen yrittänyt, mutta ei ole auttanut...


      • ei eksy ei

        Jauheena suoraan suuhun tai veteen sekoitettuna. Mielellään C-vitamiinin kanssa, imeytyy paremmin silloin. Sanotaan autavan erilaisiin lihas-, luu-, ihovaivoihin. Jotkut ovat saaneet avun suolistovaivoihin, kuten ummetukseen. Itselläni on pikemminkin löysä vatsa, mutta jostain oudosta syystä MSM on tasoittanut vatsaoireiluani, eli tavara on normaalimpaa nyt.


    • Kysyvä ei eksy

      Osaako joku kertoa, paljonko on grammoina tuo opti MSM jauhe per teelusikallinen?
      Entä ruokalusikallinen? Muuten on vaikea tietää, ottaako liikaa vai liian vähän....

      • ei eksy ei

        Tosi on. Itse olen ottanut kukkurateelusikallisen lähinnä vaan aamuisin. Tökkii ottaa iltaisin, tosin välillä otan. Ei mitään aavistustakaan, paljonko olen ainetta nauttinut. Pitäisi varman mitata herkällä keittiövaa'alla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe