Tulevan kevään, ja muutaman vuoden omien positiivisten IS200-kokemuksien kunniaksi
kävin kokeilemassa uuden IS250-mallin. Ennakko-odotukset olivat hieman ristiriitaiset,
auton paino on n. 150kg vanhaa suurempi, eikä IS200kaan ole mikään keijukainen.
Painon vastineeksi IS250 on vanhaan verrattuna n. 18cm pidempi ja 7cm leveämpi.
Paperilla IS250 suorituskyky on hieman IS200 parempi ja kulutus samaa luokkaa.
Valitettavasti IS250 varustelistalta on hävinnyt lukkoperä, IS200 oli harvoja "halpoja"
autoja, johon sai mekaanisen lukon ("Torsen", nykyään Toyotan omistamakin).
Koeajoauto oli manuaalivaihteinen perusmalli.
Autoon istuttuani oli ensivaikutelma varsin järkyttävä, IS250 vaikuttaa sisältä
ahtaammalta kuin IS200. Näin ainakin kuljettajan paikalta katsottuna. Sitten
kylmäkäynnistys ja ajoon, ei ongelmia, erittäin sivistynyt ja (liian) hiljainen moottori.
Muutenkaan ei sisälle paljoa ajoääniä kuulunut moottoritievauhdissakaan. Valitettavasti
koeajoautossa oli kitkarenkaat, eikä siten mahdollista nastarengasmelun määrää voinut todentaa.
Poikkeuksellisesti ajossa korostui myös auton ahtaus, manuaalivaihteisen auton parillisten
vaihteiden (erityisesti 6.) käyttö oli varsin hankalaa, kyynärnoja oli tiellä.
Syy valita automaatti, syynä sinänsä surkuhupaisa.
Ajossa ei suuntavakavuudessa eikä juuri jousitusmukavuudessakaan ollut valittamista,
jäykempää "Sport"-jousitusta en kyllä valitsisi. Sähköisesti tehostettuun ohjaustuntumaan
ei lyhyellä koeajolla saanut otetta, varsinkin kun nykyisenä matalaprofiilirenkaiden
aikana ohjaustuntuma on kompromissi, jonka toiset muuttujat ovat "käsillelyövyys" ja
kaarrepito.
Naula arkkuun. Hitaassakin vauhdissa, kääntyessä, ei ajonvakautusjärjestelmä sallinut
perän kulkea "senttiäkään" leveämpää linjaa, kuin keula. Takavetoisia autoja pitkään
ajaneena olen ainakin itse tottunut kääntyessä nostamaan jalkaa kaasulta, jotta auto
kääntyisi helpommin. Yleisimmässä talvisessa ajovirhetilanteessakin (maatieajossa mutka
onkin liian liukas käytetylle vauhdille) em. moottorijarrutustekniikka on intuitiivinen
tapa välttää pahemmat seuraukset. IS250 kohdalla pieninkin luisto saa auton jarruttamaan
vauhdin pois, siis myös tilanteissa joita tuskin kukaan kokee dramaattisiksi. Auton sisällä
tapahtumaa säestää piipityskonsertti. Kuka haluaa ostaa auton, joka talviolosuhteissa jatkuvasti
viestii kuljettajalle: "PIIP, PIIP, OLET HUOMATTAVASTI KESKITASOA HUONOMPI KULJETTAJA!"???
Ilmiselvästi ajonvakautusjärjestelmä, joka ei ole poiskytkettävä, on viritetty kesäolosuhteisiin
ja Saksan nopeuksiin.
Takaisin Kaivokselan myymälän ahtaalle pihalle peruuttamaan auto takaisin ruutuun. Näkyvyys
ulospäin joka suuntaan on ottanut aimo askeleen taaksepäin, vyötärölinja on noussut ja ikkunat
pienentyneet. Jossakin vaiheessa ovat kai tuotekehittelijätkin huomanneet asian ja korvanneet
muotoilijan haluamat sirot miniatyyripeilit jättimäisillä kuvastimilla. Mielikuvamarkkinointia
siis: "Kerrankin autossa on sellaiset peilit, että näkee..." Ei näe.
Yhteenveto. Ihmeellisen auton ovat tehneet. Lexuksella merkkinä ei ole pitkää innovatiivista
historiaa eikä autourheilumenestystä. Markkinoinnissa Lexus em. puutteiden johdosta usein
nostaa esille ihmiset auton suunnittelun takana, IS250 pääsuunnittelija on "Suguya Fukusato",
sanoo esite. Tämän perusteella odottaa ostajana autolta jonkinlaista näkemyksellisyyttä,
varsinkin kun IS200 pääsuunnittelijan näkemys oli niinkin hyvä kuin se oli. IS250 päämarkkina-
alueen, USA:n, potentiaalisista ostajista suurin osa tuskin mahtuu autoon sisälle, kun jo 183cm/80kg
tekee tiukkaa. Täällä Suomessa auton tilat eivät riitä perheellisille. Lapsettomat tai yksineläjät
tuskin haluavat autoa, jonka talviajokokemukset ovat turhauttavat. Kenelle auto on tarkoitettu?
Eläkeläisille! 60 -vuotiailla ei ole suuria kuljetustarpeita, keho kutistuu ja ajonvakautusjärjestelmä
paikkaa esim. aistien huonontumisesta johtuvia ajovirheitä...
Lexus IS250-koeajovaikutelmani
36
8983
Vastaukset
- Lexuksesta kiinnostunut!.
positiiviset puolet,jotka OVAT kehittyneet IS200 -malliin verrattuna?.
- Uusi IS on lelu
Minullakin kokemuskia vanhasta IS:stä. Sekin on kammottavan ahdas. Käytännössä 2 2 paikkainen. Ja uusi todellakin vieläkin ahtaampi. Uudessa ei ole enää tilaa missään. Se tarjoaa pelkästään ahdistavaa ahtautta. Teknniikka on hienoa, mutta sen tilankäyttö on kelvoton. Tuo piippikonsetti joka mutkassa myös on sietämätön asia. Uusi IS on kokonaisuudessan paha virhe. Sillä ei edellytyksiä vastata odotuksiin eikä edes haasteisiin. Se on tarkoitettu vain ja ainoastaan 160 senttisiä japanilaisia varten. Muilla siihen ei ole asiaa. Ahdas auto ei koskaan ole mukava. On ikävä, että GS:kin on helvetin ahdas. Senkään takapenkillä ei ole oikeasti tilaa. Lexuksen suunnittelijoiksi on pesiytynyt porukkaa, jotka taitavat puhua japania espoolaisässällä. Muutoin noin typerä ja ihmisen mittasuhteista ja tarpeistä vierautunut rakenne ei voisi olla edes mahdollisia.
- Anonyymi
Itse olen 188cm pitkä ja hyvin mahdun ajamaan.😁
- Odottaa
Kun lähdetään autoa koeajamaan tietynsävyisten olettamustan perusteella. Eli, on ne vaan nuo toimittajat eri puolilla palloa idiootteja, koska eivät voi tajuta samaa tekniikan tasoa kuin keskustelun aloittanut henkilö.
Aivan tosi, mutta alkaa pikku hiljaa ruveta huvittamaan nämä asijantuntijat. Olisipa kiva tietää millä ko. hemmo arkiajonsa ajaa.
Säälittävää, että voi olla joillekin noin rakas. - Koeajaja
saman kokenut. Tuo ohjaus on surkea. Itseäni ei niinkään pienet tilat haitanneet. IS250 on kyllä täysi floppi. En tiedä kenelle auto on tarkoitettu, paljon parempia autoja saa samalla rahalla.
- parempi
Kyllä Saabin Aerot ovat helvetin paljon parempia. Niissä jopa vääntöä ja 9-5:ssa tilaa ja kulkua enemmän kuin IS 250:ssa. IS:n suuntavakavuus on lumella surkea. Saab menee kuin juna. Kunnon Saabin saa samalla rahalla tai jopa halvemmalla.
- koeajaa
sellaisia autoja mihin on varaa. Ei sitten harmita noin paljoa kun joutuu auton siihen liikkeen pihaan jättämään.
- petrus pullonsahaaja
oli mielestäni tosi surkea viritys, kyllä uusi on paljon tyylikkäämpi. Ja jos tilaa etsii niin sitten avensis paljon parempi vaihtoehto.
- BMW olla pitää!. ;)
miten on sitten uuden Lexus IS-sarjan ja uuden BMW 3-sarjan mallien tilanne ero sisätiloissa,kumpi on tilavampi?.
Moottori.
Sylinteriluku:6.
Venttiileitä sylinterissä:4.
Iskutilavuus:2996cm3.
Iskun pituus/syl.halkaisija:88mm/85mm.
Suurin vääntömomentti:300Nm/2500 1/min.
Puristussuhde:10.70:1.
Teho:258hv/6600 1/min.
190kW/6600 1/min.
Polttoainekulutus:
Maantiellä:6,4(6,8) l/100km.
Taajamassa:12,7(12,9) l/100km.
Keskimäärin:8,7(9,0) l/100km.
CO2-päästö:210(216)g/km.
Säiliötilavuus:60litraa.
Paino.
Omapaino EU:1525kg.
Sallittu kokonaispaino:1970kg.
Sallittu kuorma:520kg.
Sallitut akselipainot etu/taka:935kg/1085kg.
Sallittu kattokuorma:75kg.
Sallittu jarruttoman perävaunun paino:750kg.
Sallittu jarrullisen perävaunun paino 12% nousuun saakka:1700kg.
Matkatavaratilan tilavuus:460litraa.
Vaihteisto.
Välityssuhde (vakiovaihdelaatikko) (I):4,35 : 1.
(II):2,496 : 1.
(III):1,665 : 1.
(IV):1,23 : 1.
(V):1 : 1.
(VI):0,851 : 1.
(R):3,926 : 1.
Perävälitys:3,15 : 1.
Suorituskyky.
Ilmanvastustusarvo:0.30.
Huippunopeus:250(250)km/h.
Kiihtyvyys 0-100km/h:6,3(6,6)s..
Sitkeys 80-120 km/h (4.)-vaihteella (manuaali):6.50s.
Vanteet.
Rengaskoko:225/45 R 17 W.
Vannekoko:8J x 17.
Materiaali:Kevytmetalli.
Sähkölaitteet.
Akku:70.
Generaattorikapasiteetti:155 A/2170 W.
http://www.bmw.fi/- JJJ
On ahtaampi sisätiloiltaan kuin 3-sarjan BMW. Takapenkkitiloissa huomattava ero.
- mr nomore
tuon suunnittelijan nostaminen esiin oli minulle riittävä syy valita muu merkki. kaverihan on sama joka esiteltiin uuden avensiksen pääsuunnittelijaksi. vaihdoin juuri avensiksen pois kun kyllästyin sen kesken jääneeseen suunnitteluun.
esimerkkejä isoista ja pienistä sunnittelun kukkasista: 2 vuodessa ilmaantunut sisustuksen hälyäänikirjo, alusta asti vihlovasti kiljuneet jarrut, ei minkäänlaista huoltotarpeen vikadiagnostiikkaa (ei edes pissapojan nesteelle), tehottomat, vikaantuvat ja vaikeasti huollettavat valot, omintakeinen ohjaustunto etenkin kitkarenkailla, sisustan viimeistelyn tyyli(tai tyylittömyys) lukuisine eri sarjaa olevine huokean näköisine katkaisimineen, lyhyet huoltovälit (kyllä, joka toinen on "vaan" öljynvaihto mutta silti vietävä pajalle,rengasmelu kova.
kun avea aikanaan nimenomaan mainostettiin huippusuunnittelulla, joka ei sitten onnistunut lunastamaan markkinointilupausta, niin jotenkin panee epäilemään että onko nyt tämän uudenkin auton kohdalla pelättävissä sama asia, kun lisäksi vastuussa on sama mies joka mielestäni avensiksen kanssa epäonnistui. - Korson pääkonttori
IS-mallin kysyntä on ylittänyt selvästi myyntitavoitteet meillä ja muualla Euroopassa. Tämä on huipputärkeä asia Lexukselle Euroopassa. Auto on selvästi tunteita herättävä siinä mielessä että joko siitä tykkää paljon tai ei ollenkaan. Koska vanha IS oli myynnillisesti paha pettymys ei ollut juuri tarvetta varmistella, Lexuksella on tämän auton osalta vain voitettavaa. Ja hyvin on myynti lähtenyt liikkeelle USA:ssakin, vanhaa mallia myytiin parhaana myyntikuukautena (joskus vuonna 2001) 2700 kpl, uutta myytiin heti ensimmäisenä kuukautena 4500 kpl.
Mitä vanhan IS:än pääinsinööriin tulee niin herra Katayama on taidettu ylentää muihin tehtäviin.- Uusi Lexus IS on sisätiloil...
Mutta miksi uuden Lexus IS-mallin sisätiloja ei kuitenkaan suurennettu,vaikka vanhan mallin sisätiloissa oli "ahtautta" ja varmasti Lexus-valmistaja tiesi,että edellinen malli oli BMW 3
-sarjaankin verrattuna ahtaampi?.
Täytyy kyllä myöntää,että Lexus IS-malliston takavalot ovat erittäin tyylikkäät,joita toivon näkeväni myöskin tulevissakin malleissa!.
;)
Myöskin,että tulevissa Lexus-malleissa paneuduttaisiin niihinkin asioihin,jotka ovat parempaa "kilpailijoiden" malleissa,mm.M-B S
-sarjassa,Audi A8 -malleissa jne!. - mr nomore
Mutta tämän asiakkaan silmissä nykyinen pääinsinööri Fukusato on menettänyt kasvonsa koska koin Avensiksen suunnittelun jääneen puolitiehen auton hintaluokka huomioiden. Syynä saattaa tietenkin olla myös vääriä mielikuvia luomaan äitynyt markkinointi. Niin tai näin, nämä yrityksen sisäiset vastuukysymykset eivät minulle asiakkaana kuulu eivätkä edes pitäisi näkyä mutta sen ne nyt ovat aikaan saaneet että kun olin tekemässä kauppaa yli 45te maksavasta autosta, en tällä kertaa halunnut ottaa sitä riskiä että sama mielikuvien ja todellisen tuotteen ristiriita toistuu. Tarjolla kun oli tässä hintaluokassa myös nk. varmoja valintoja.
- Tekniikan taso
Joo, ettei nyt kukaan käsittäisi väärin, niin ei IS250 tämän nimimerkin takana
piileskelevän henkilön mielestä täysin epäonnistunut ole.
Odotukset olivat vain ehkä liian kovat, varsinkin kun Toyotalla
lienee pohjattomin kassa tuotekehitykseen käytettävissä ja toiseksi Toyota on
saavuttanut PR-menestyksen ympäristöasioissa hybridimalleillaan. Lexukselle
"keihäänkärkimerkkinä" rima on varsin korkealla. Todellakin vanha IS200 ei ole
ollut myyntimenestys, ja siksi strategian vaihto on ymmärrettävää. Valitettavaa
mielestäni on se, että IS250-malli yrittää menestykseen saksalaisilla säännöillä
(ts. varustelukilpa). Jotkin tekniset yksityiskohdat kyllä kertovat ajan hengen
mukaisesta painon ja kulutuksen pienentämisyrityksistä (sähköinen ohjaustehostin,
suorasuihkutusmoottori). Sensaatio olisi ollut, mikäli vaikkapa auton melun-
torjuntaan olisi käytetty vastamelujärjestelmää raskaiden vaimennusmateriaalien
sijaan.
Listaanpa tässä nyt sitten auton parhaat puolet (subjektiivinen arvio):
- esteettiset asiat ovat kunnossa
- auto on meluton (nastarengasvaraus)
- "Smart entry & start", avain taskussa riittää ovien aukaisuun ja
käynnistykseen, kolaritilanteessa polvilumpion halkaisevaa perinteistä
virtalukkoa ei ole
- laatu lienee kohdallaan
- paras jälkimarkkinointi
- suhteellisen harvinainen auto katukuvassa (individualistin etu, ei valmistajan)
- vakioaudiojärjestelmä ei kaipaa parantelua
Jo kahden IS200-yksilön kokemuksella olen odottanut uutta IS-mallia jo pidemmän
aikaa. Niinpä huomasinkin, että Toyota esitteli kotimarkkinoillaan "Mark X"-mallin
noin 1,5 vuotta sitten. Ko. auto on toiminut testipenkkinä IS250 tekniikalle.
Muotoilultaan auto on lähinnä "harmaavarpunen". IS250 verrattuna auto on jopa
hieman pidempi, mutta kevyempi. Vyötärölinja on alempana ja ikkunat suuremmat.
Kuvien perusteella sisätilatkin saattavat olla hieman suuremmat. Saattaa Mark X
siis olla autona parempi, ja jotakin esteettisempää Mark X:ää itse olen odottanut.
Lopuksi hieman alustageometria-asiaa, joka herättänee kiihkoa joissakin.
Saksalaiseen tapaan tehdä takavetoauto kuuluu lähes poikkeuksetta taka-akseli-
toteutus, jossa sisäänjoustava pyörä hieman ohjaa auton keskilinjaa kohti. Tämä
on turvallisuustekijä tilanteessa jossa esim. autobahnilla ajetaan suurella
nopeudella kaarteeseen. Tällöin kuorman kantava ulkokaarteen takapyörä siis ohjaa
kaarteen suuntaan ts. auto aliohjaa ja on siten stabiili. Suomen talviolosuhteissa
ko. toiminta on ikävä, kun perä ohjaa autoa tien epätasaisuuksien ja kitkakertoimen
vaihtelujen aiheuttamien momenttien johdosta. Tämä on eräs seikka, joka on ollut
aiheuttamassa takavetoautoille huonoa mainetta. Lexuksen IS-mallien taka-akseliston
auraus/haritus ei juuri muutu joustoliikkeessä. Tämä alustafilosofinen ero tekee
ajosta liukkaalla useita saksalaisia kilpakumppaneita helpompaa, eikä auto tämän
johdosta juuri kaipaa ajonvakautusjärjestelmääkään, jota siis ei IS250-mallissa
voi poiskytkeä. Toivottavasti viimeistään facelift-mallissa muutaman vuoden päästä!- Korson pääkonttori
Paljastettakoon pieni ns. salaisuus. Ajonvakautuksen voi kytkeä pois seuraavalla tavalla.
"as it states in the XXXXXX manual ....start the car with the parking prake on ....then foot brake twice....(keep the foot brake down)....then parking brake twice (keep it down )and repeat untill skid light is on the dash.....it will reset when you restart the car" - dgkk
Korson pääkonttori kirjoitti:
Paljastettakoon pieni ns. salaisuus. Ajonvakautuksen voi kytkeä pois seuraavalla tavalla.
"as it states in the XXXXXX manual ....start the car with the parking prake on ....then foot brake twice....(keep the foot brake down)....then parking brake twice (keep it down )and repeat untill skid light is on the dash.....it will reset when you restart the car"Tuohan on helppoa ja kätevää, kun vertaa muiden merkkien napin painallukseen.
- todella käyttäjäystävällinen
dgkk kirjoitti:
Tuohan on helppoa ja kätevää, kun vertaa muiden merkkien napin painallukseen.
IS näyttää olevan todella käyttäjäystävällinen peli. Sellaisen kanssa on varmasti ilo elää ja painella polkimia - kuuppa katossa. IS on nuuten erinomainen auto, mutta pää pitäisileikata pois, koska katon on suunnitellut 160 senttiä pitkä japanilaiskorsto. Tämmösen länsimaisen goljatin on erittäin mukava ahtautua sen rattiin. Ei sinne kokonaisena yksinkertaisesti pääse.
- Korson pääkonttori
Korson pääkonttori kirjoitti:
Paljastettakoon pieni ns. salaisuus. Ajonvakautuksen voi kytkeä pois seuraavalla tavalla.
"as it states in the XXXXXX manual ....start the car with the parking prake on ....then foot brake twice....(keep the foot brake down)....then parking brake twice (keep it down )and repeat untill skid light is on the dash.....it will reset when you restart the car"Tuon pitäisi siis toimia kaikissa Toyota Motor Corporationin valmistamissa autoissa. Jos vaikka joku haluaa kokeilla T-Sportia radalla.
Tiedän että ajonvakatuksen poiskytkeminen jakaa mielipiteitä. Asiasta ollaan kuulemma Toyotan kehitysosastollakin montaa mieltä. Lopulta on kuitenkin päädytty siihen että turvallisuus on kaikkein tärkeintä ja siksi ajonvakatusta ei voi kytkeä pois, Mercedes on samoilla linjoilla. Monet vakavat onnettomuudet voitaisiin välttää jos muutkin valmistajat seuraisivat esimerkkiä. - Lexusti.
Korson pääkonttori kirjoitti:
Tuon pitäisi siis toimia kaikissa Toyota Motor Corporationin valmistamissa autoissa. Jos vaikka joku haluaa kokeilla T-Sportia radalla.
Tiedän että ajonvakatuksen poiskytkeminen jakaa mielipiteitä. Asiasta ollaan kuulemma Toyotan kehitysosastollakin montaa mieltä. Lopulta on kuitenkin päädytty siihen että turvallisuus on kaikkein tärkeintä ja siksi ajonvakatusta ei voi kytkeä pois, Mercedes on samoilla linjoilla. Monet vakavat onnettomuudet voitaisiin välttää jos muutkin valmistajat seuraisivat esimerkkiä.Myöskin akt.neliveto -järjestelmä,sumea-tekniikalla höystettynä saisi tulla integroituna vakiovarusteeksi VDM ajonvakaudenhallinta-järjestelmään kaikkiin malleihin (valinnaisvarusteena)!.
- Anonyymi
dgkk kirjoitti:
Tuohan on helppoa ja kätevää, kun vertaa muiden merkkien napin painallukseen.
Napista painamalla sen saa pois ainakin omasta autosta lexus is250 v 2007
- BMW 300-sarja vai Lexus IS?.
Uusi -2006 300-sarjan BMW.
-Kuljettaja saa hyvän ajoasennon riippumatta siitä, onko hän pitkä vai pätkä.-190-senttisen ei vielä tarvitse säätää istuinta takimmaiseen asentoonsa, mutta toisaalta istuimen saa käsittämättömän lähelle ohjauspyörää, joka liikkuu sekä korkeus- että etäisyyssuunnassa.-Vasen jalka löytää luontevan paikan lepuutustuen ansiosta.-Takaistuimelle pääsee muuten helposti, mutta pitkä ihminen kumauttaa päänsä helposti oviaukon yläreunaan.-Sekä istuintyynyn että selkänojan reunoissa on ”makkarat”, jotka valuttavat laidoilla istujia keskelle.-Kahden hengen kuormalla tästä ei ole haittaa, mutta jos mukaan otetaan kolmas henkilö, ilmiö kiusaa.-Reisitukea toivottiin lisää.-Leveästä kardaanitunnelista huolimatta kolmas matkustaja saa sijoitettua jalkansa yllättävän luontevasti.-Ongelmana on pääsy keskelle, kun tunnelin päällä oleva kookas tavaralokero on tiellä.-Laitapaikoilla pääntila loppuu kesken, mikäli yrittää istua ryhdikkäästi.-Polvitila riittää, jos edessä ei istu koripalloilijan mittaisia.-Kesäkengät mahtuvat hyvin etuistuinten alle, isot talvikengät heikommin.-Ulos tullessa jalkaa joutuu nostamaan melkoisesti korkean kynnyksen vuoksi. - kuulokunnossa
Mikä piippi konsertti? en ole semmoisat kuullut.
- Jotainmuutaei
Sää oot hitaalla, kesti vaan 12 vuotta tämänkin kommentin ulosanti.
- kuulokunnossa
Miten niin justiin ostin auton ! Mitä hidasta siinä on? selitä! ei tosin ole talvella tullut ajettua kun on helevetin kuuma kesä ja lexus on LOISTAVA!
- no.mihin.vertaa
kuulokunnossa kirjoitti:
Miten niin justiin ostin auton ! Mitä hidasta siinä on? selitä! ei tosin ole talvella tullut ajettua kun on helevetin kuuma kesä ja lexus on LOISTAVA!
Ostit 12 vuotiaan auton, onneksi olkoon.
- Lexuslaatua
no.mihin.vertaa kirjoitti:
Ostit 12 vuotiaan auton, onneksi olkoon.
Kiitos ja harmittaa ettei jo aiemmin ole tullut ostettua! Mahtava auto ja ihme ja kumma joka kohta toimii täysin moitteetta! Ei toiminut yhtä vanhassa saksan kinnerissä .
- 180cmmahtuja
Ahdas? Eikö ennen auton ostoa voi semmoisen asian havaita? Itse en mahdu mitenkään mb ja bmw merkkisiin,mihinkään niistä malleista...
- Paras
Awd is350 olisi täydellinen. Pitääpä tuottaa semmoinen.
- DSFFDSFSADF
KOLMETOISTA VUOTTA SITTEN KIRJOITETTU VALHEELLINEN AVAUS. SIINÄ ON KÄÄNNETTY KAIKKI TOISNPÄIN KUIN ON TOTUUS.
- Anonyymi
Lexa on laatu peli ja hyvä on kyyti vaikka ikää ja kilometeejä jo kertynyt.
- Anonyymi
Lexus is250 automaattina huonoin puoli ettei ole awd. Loistavaa että ajonvakautus on turvallinen ja ei idiootti lapsellisia luisuja saa tehtyä. Menee todella pienellä kulutuksella mutta huono on pakoputkisto se kun ei ole rst. Muuten hemmetin hyvä auto ja toimii. Ahdas? mitä niinku että ahdas??? no se on oikein hyvä matka auto ja jos ahdistaa niin pakettiautoja on kaupan haloo!!! alta 200tkm tosin mittarissa vasta. edellisellä oli ajettu +400tkm kun laitoin kiertoon. Kone aluloi edelleen akunnisti ja vaihteisto toimi täysin samoin kuin tämä alle 200tkm ajettu eli täydellisesti. Oiekn hyvä laatu auto ja kyyti napkka ajaa myössaksassa jossa kerran käyty ja nopeudet oli vain harvoin yli 200kmh kun oli ruuhakaa mutta kyllä on vakaa eleetön kovassakin vauhdissa ikään kuin liukuu vain ilmamassan läpi liimattuna tiehen.
- Anonyymi
Itse kävin joskus menneenä vuosikymmenenä koeajamassa tuollaista, mutta ei jäänyt mieleen että kuskin paikka tai ajoasento olisi ollut 192 senttiselle yhtään huono. Vertailukohtana voisin mainita että esim. Mazda 6:lla en mahdu ajamaan kun pää osuu kattoon ja toisaalta esim. Octaviaan sovin oikein hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374985Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5081614Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50783Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728