hyvät neuvot kalliit

tietämätön x 2

Auttakaa hyvät ihmiset: miten menetellään talvi häissä. Eli kesällä kun pari astelee kirkosta ulos ovat hääväki kirkon rappusilla odottamassa ja riisit lentää. Mutta miten toimitaan talvella? Laitetaanko vieraat pakkaseen vai tehdäänkö ns ohimarssi jo sisätiloissa? Ja kun lapsia on siunaantunut jo paljon eli riisiä ei enää heitetä niin heitetäänkö mitään?

6

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *vink*

Itsehän te sen päätätte heitetäänkö mitään. Riisiä tai ruusun terälehtiä. Sisällä kirkossa tuskin saa mitään heitellä, tulisi aika lailla siivoamista...

• piitu

no meille ainakin on tulossa samalla tavalla riisinheitto vaikka on talvihäät. Ja olen ollut talvihäissä joissa on heitettu riisiä. Eikä se mikään "etikettivirhe" ole jos heitetän riisiä vaikka on jo ennestään lapsia.

• ent. eelia-76

Ehkä ei etikettivirhe mutta naurettavaa kuitenkin.. Ihan yhtä pölvästiä kuin huntu seksiä harrastaneen aikuisen naisen päässä. Voi elämä.

Meillä ei heitetty riisiä, eikä mitään muutakaan. Ei olisi heitetty, vaikka olisi ollut kesähäätkin (ehkä, en tiedä kun menin talvella naimisiin) :)

• joopa joo

Kauheita ongelmia ihmisillä on..
      Kaikissa häissä, joissa olen ollut, on morsiuspari poistunut kirkosta ekana ja hääväki perässä. Joskus on ollut joku riisinheittäjiä valmiina väijyssä kirkon rappusilla riisiä viskomassa, ja joskus riisit on heitetty vähän kauempana (hääväki kun on poistunut kirkosta, niin joku on antanut riisinyytit mukaan). Jos on pirun kylmä on aika kohtuutonta vaatia vieraita palelemaan ja liukastelemaan kirkon rappusilla, ettekö voi heittää sitä riisiä esim. silloin kun saavutte juhlapaikalle? Ja jos tuntuu siltä, että hedelmällisyyttä on ollut jo riittävästi, niin voihan ´riisin jättää heittämättä.
      Kerran Porvoon tuomiokirkossa (jossa oli turistina pyrkimässä sisälle) tuli morsiuspari ulos ja hääväki perässä. Vieraat ryhmittäytyivät rappusille ja morsiuspari pinkaisi kirkon ympäri, sivuovesta sisään ja eikun uudestaan ulos, riisisateeseen ja videoitavaksi. Musta se oli aika outoa ja suorastaan naurettavaa, montakohan kierrosta morsian olisi pinkonut että varmana olisi tullut kaikki kivasti videolle...

• mä vaan

olisiko huono idea heitellä vaikka ruusunlehtiä? monista kukkakaupoista saa halvemmalla jo hiemean vanhentuneita ruusuja..kannattaa kysellä...

• rouva 2/06

asia hoidossa jo tai siis juhlat ohitettu kolme viikkoa sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe