fysioterapia

alasta kiinnostunut

voisiko joku kertoa vähän tarkemmin siitä, millaista on opiskella fysioterapeutiksi ja millaista itse työ sitten on... olisi kiva tietää hieman tarkemmin, fysioterapiaa opiskelemaan kun ei ole ihan helppo päästä....

10

2398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fyssariopiskelija

      Ite oon ekan vuoden opiskelija ja voin sanoo, että meillä on ollu kyllä tosi rankkaa koulussa. Hirveästi on saanut tehdä hommia koulun takia. Jo viime syksynä, aikalailla loppu syksystä olin ressiä täynnä.. mikä varmaan johtuu siitä että olen aika tunnollinen. Mutta ei kyllä kannata tulla opiskelemaan, jos ei oikeasti ole kiinnostunut alasta. Mutta itse ala on todella mielenkiintoinen ja haasteita täynnä.

      Fysioterapeutin työstä on vaikea sanoa mitään, koska meillä on ekana vuotena vain kaksi tutustumis jaksoa itse työhön.

      Siinä jotain, kysele jos tulee jotain mieleen! vastaan mielelläni :)

    • ja apuhoitajan

      palkka. Niin ainakin sairaaloissa.

    • fysioterapia

      Jos haluat fyssariksi mieti vaikkapa sitä, että tulevaisuudessa täytyy olla tekemisissä sairaiden, vammautuneiden ja vanhojen ihmisten kanssa. Fysioterapeutti on terveyspalvelujen tuottaja, terveet ihmiset tuskin käyvät fyssarilla muuten kuin hieronnassa. Kuvittele, että sinuntäytyy koskettaa karvaisia sääriä, finniselkiä yms. yms. Sen on rankka totuus ammatista. Jos kestät vanhojen ihmisten höpinöitä, vammautuneiden vihaa ja monialaisen työyhteisön, niin ehkä sinusta on fyssariksi :o)

      • ketjun aloittanut

        kiitos vastauksista!!! olisin periaatteessa kyllä kiinnostunut alasta, mutta itse opiskeluista en sitten tiedä....siis jos/kun pitää opetella ulkoa kaikki lihakset, jänteet, niiden toiminta ym...olisin oieastaan kiinnostunut lähinnä mm. vammaisten ja vammautuneiden kuntoutuksesta...ja lapsista,en mistään vanhuksista....että onko fysioterapia sitten oikea ala minulle?


      • fyssariopiskelija
        ketjun aloittanut kirjoitti:

        kiitos vastauksista!!! olisin periaatteessa kyllä kiinnostunut alasta, mutta itse opiskeluista en sitten tiedä....siis jos/kun pitää opetella ulkoa kaikki lihakset, jänteet, niiden toiminta ym...olisin oieastaan kiinnostunut lähinnä mm. vammaisten ja vammautuneiden kuntoutuksesta...ja lapsista,en mistään vanhuksista....että onko fysioterapia sitten oikea ala minulle?

        Mistä tiedät, ettet halua tehdä esim. vanhusten kanssa töitä? ookko joskus työskennellyt heidän kanssaan?? itse ajattelin aikoinaan samoin, mutta kun lähihoitajan opinnoissa jouduimme olla heidän kanssaan tekemisissä niin ei se kauheaa ollutkaan. Ja vammaisten kuntoutus on paljon rankempaa kuin esim. vanhusten.. siis varsinkin jos on vaikea vammaisista kyse. Eikä työharjotteluissa tule varmaan kuin yksi jakso vanhusten kanssa, jos sitäkään. Ja jos haluaa lapsia tai muita kuntouttaa niin ei auta muu kuin alkaa opiskelemaan alaa =)

        Ja tuohon edelliseen kommenttiin voin sen verran sanoa, että fyssarin hommaan ei hirveästi kuulu passiivisten liikkeiden teko tai hieronta.. eli yleensä asiakas joutuu itse mahdollisimman paljon tekemään, ehkä pienen avustuksen kera. Eli se siitä karvajaloista ym. :)


      • fyssariopiskelija
        fyssariopiskelija kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettet halua tehdä esim. vanhusten kanssa töitä? ookko joskus työskennellyt heidän kanssaan?? itse ajattelin aikoinaan samoin, mutta kun lähihoitajan opinnoissa jouduimme olla heidän kanssaan tekemisissä niin ei se kauheaa ollutkaan. Ja vammaisten kuntoutus on paljon rankempaa kuin esim. vanhusten.. siis varsinkin jos on vaikea vammaisista kyse. Eikä työharjotteluissa tule varmaan kuin yksi jakso vanhusten kanssa, jos sitäkään. Ja jos haluaa lapsia tai muita kuntouttaa niin ei auta muu kuin alkaa opiskelemaan alaa =)

        Ja tuohon edelliseen kommenttiin voin sen verran sanoa, että fyssarin hommaan ei hirveästi kuulu passiivisten liikkeiden teko tai hieronta.. eli yleensä asiakas joutuu itse mahdollisimman paljon tekemään, ehkä pienen avustuksen kera. Eli se siitä karvajaloista ym. :)

        niin ja fyssari voi todellakin työskennellä terveiden ihmisten kanssa, mm. urheilijoiden. Ja mikä nyt yleensäkin luokitellaan "terveeksi ihmiseksi"?? Kuinka sairas ihminen on, jos hän potee esim. polvi-, selkä- tai pääkipua?? Noihin kaikkiin fysioterapeutilla voi olla apukeinot.Tämä ala on niin laaja, että jokaiselle kiinnostuneelle löytyy jotakin.


      • Nimetön
        ketjun aloittanut kirjoitti:

        kiitos vastauksista!!! olisin periaatteessa kyllä kiinnostunut alasta, mutta itse opiskeluista en sitten tiedä....siis jos/kun pitää opetella ulkoa kaikki lihakset, jänteet, niiden toiminta ym...olisin oieastaan kiinnostunut lähinnä mm. vammaisten ja vammautuneiden kuntoutuksesta...ja lapsista,en mistään vanhuksista....että onko fysioterapia sitten oikea ala minulle?

        toimintaterapeutin opintoja, kuntoutus-ammatti sekin.


      • todella...
        fyssariopiskelija kirjoitti:

        niin ja fyssari voi todellakin työskennellä terveiden ihmisten kanssa, mm. urheilijoiden. Ja mikä nyt yleensäkin luokitellaan "terveeksi ihmiseksi"?? Kuinka sairas ihminen on, jos hän potee esim. polvi-, selkä- tai pääkipua?? Noihin kaikkiin fysioterapeutilla voi olla apukeinot.Tämä ala on niin laaja, että jokaiselle kiinnostuneelle löytyy jotakin.

        ison pääoman. Voit suuntautua aivan oman kiinnostuksesi mukaan. Ei ole mikään pakko työskennellä sairaalassa tai vammaisten, vanhusten ja sairaiden parissa. Voit hakeutua yksityiselle tai perustaa oman yrityksen, kuntoutusta tai urheilua (esim. fitnessklubi). Fysioterapeutti on ihmisen kehon tuntija/insinööri. Heidän suhde esim. kuntoutettaviinsa ja tieto heidän kokonaistilanteestaan ja sairauksistaan/vammoistaan on usein parempi kuin lääkärillä. Fysioterapeutilta vaaditaan ennenkaikkea myötäelämisen taitoa, yhteistyökykyä ja sosiaalisuutta. Ihmissuhdetaidot ovat työssä etualalla.


    • Milla

      Ei se opiskelu kovin vaikeeta oo. Ensimmäisenä vuonna on ne pakolliset anatomian kurssit, joihin kyllä täytyy panostaa, mutta ei ne mitään ihan mahottomia ole. Muuten opiskelu on aika leppoisaa ja yleispätevää. Kiinnostus alaa kohtaan riittää. Vähän täytyy omata myös stressin sietokykyä ja ryhmätöitä riittää loputtomiin asti..

    • Anonyymi00010

      Opiskelu mukavat alla tai ei ainakaan Heikkilä ryhmä ei mukavia jedussa tee opiskelu Haapajärvi.yle Heikkilät myös heti alkoi syytely kun ajatus yritys aloitti.
      Heti oli väkivalta ja vihan ajatus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      108
      1049
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe