Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Isän ahdistus tyttären huostaanotosta

jayzman

Philippiiniläinen äiti otti ja lähti takaisin maahansa ja kului 4 päivää kun ovikello soi ja sielä kaksi sosialitätiä viemässä pois tytärtäni. Olen ollut ahdistunut tästä jo yli 5vuotta ja lääkinnyt itseäni diapameilla ja alkoholilla. Sanoivat viimeksi että 15vuotiaalta voi kysyä missä hän haluisi asua ja en usko että haluaisi palata silloin murkkuiässä enää minun luo koska on jo tottunut perhekotiin. Kärsimykseni siis vain jatkuu ja tapaamisetkin vain 2kk välein ja 2 tuntia.

32

2489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuo on

      just niitä tosi inhottavia huostaanotto juttuja, joista kuulee silloin tällöin!

      Oletko kysynyt, mitä sinulta odotetaan tai vaaditaan, että tapaamista edes voisi muuttaa useammin tapahtuvaksi. Oletko ollut missään yhteydessä lastensuojelun sosiaalityöntekijöihin?

      Minulla nyt kiire, mutta mietin myöhemmin asiaasi, joko tänään illalla tai huomenna.

      • jayzman

        Minulta vaaditaan lääkärinlausunto koska olen mielenterveysongelmainen, mutta kysyin sitä ylilääkäriltä ja hän kieltäytyi kirjottamasta mitään sanomatta mitään järkevää syytä. Sanoi vain että kyllä siellä sillä lapsellasi on hyvä olla ja on tottunut niihin rutiineihin.


    • lastensuojeluasetuksen otteen

      vielä! kerran tänne.
      Löytyy kokonaisuudessaan Finlexin sivuilta.


      Lastensuojeluasetus 16.12.1983/1010


      ...
      "Huoltosuunnitelma laaditaan yhdessä asianomaisten kanssa. Huoltosuunnitelmaan kirjataan ne olosuhteet ja asiat, joihin pyritään vaikuttamaan sekä keinot ja arvioitu aika, jonka kuluessa tavoitteet pyritään toteuttamaan. Suunnitelmasta on myös käytävä ilmi, kuinka usein suunnitelma on tarkistettava.

      Huostaanotettua tai avohuollon tukitoimena sijoitettua lasta koskevaan huoltosuunnitelmaan kirjataan lisäksi sijoituksen tarkoitus ja tavoitteet, erityisen tuen ja avun järjestäminen lapselle, hänen vanhemmilleen ja häntä hoitaville ja kasvattaville henkilöille sekä se, miten yhteistoiminta ja yhteydenpito lapsen vanhempien ja muiden hänelle läheisten henkilöiden kanssa toteutetaan ja se, miten jälkihuolto toteutetaan. (15.6.1990/546)

      Huoltosuunnitelmaa täydennetään tarvittaessa erillisellä hoito- ja kasvatussuunnitelmalla.
      5 § "
      .....

      Huostaanottoa, sijaishuoltoon sijoittamista, huostassapitämisen lakkaamista, yhteydenpidon rajoittamista ja eristämistä koskevassa asiassa tehtävä päätös on laadittava sosiaali- ja terveysministeriön vahvistaman kaavan mukaisesti."

      ....



      Maallikko käsitys em. asiasta, että huostaanotetun lapsen huoltosunnitelma tehtävä kirjallisena sekä tietyn väliajoin tarkistettava (sovittava kuinka usein tarkistetaan!). Tarkista perheesi asiakasrekisteristä, millalailla lapsesi huoltosuunnitelma on laadittu.
      Lisäyksenä, että huostaanotetun lapsen huoltosuunnitelman oltava "ymmärrettävä"
      ja sosiaalivirkailijan kerrottava asiakkaalleen (huostaanotetun lapsen perhe), jos ei jotain asia tai kohtaa siinä ymmärrä.

      Lapsen äiti ja suku ovat kaukana maailmalla ja Sinä olet lähellä lastasi. Sosiaaliasiamies voisi olla yksi "viranoamistukihenkilöistäsi" .
      Myös lain mukaan sosiaalivirkailijat ovat virkansa puolesta velvollisia auttamaan ja tukemaan Sinua tässä todella vaikeassa perheasiassa.

      • jayzman

        Lapsen huoltosuunnitelma on kerran vuodessa ja se on tai tulee sitten perästäpäin kotiini kirjallisena. Se on aika lyhyt ja siinä vaan kerrotaan kuinka hyvin Joannalla menee perhekodissa, toivoisin että siinä lukisi edes jotain sellaista että esim. kesällä voisin saada lapseni vaikka viikoksi valvottamattomasti tai jotain positiivista minusta kuin vain että isä tapaa säännöllisesti sovitun mukaan. Voi että olen katkera


      • tarkistaminen on
        jayzman kirjoitti:

        Lapsen huoltosuunnitelma on kerran vuodessa ja se on tai tulee sitten perästäpäin kotiini kirjallisena. Se on aika lyhyt ja siinä vaan kerrotaan kuinka hyvin Joannalla menee perhekodissa, toivoisin että siinä lukisi edes jotain sellaista että esim. kesällä voisin saada lapseni vaikka viikoksi valvottamattomasti tai jotain positiivista minusta kuin vain että isä tapaa säännöllisesti sovitun mukaan. Voi että olen katkera

        palaveri, jossa ovat paikalla sosiaalityöntekijät, perhekodin henkilökuntaa ja lapsen omat biologiset vanhemmat.

        Eikö sinua ole kutsuttu sinne mukaan?

        Selvitä seuraavan palaverin ajankohta, koska sinulla olisi aina ollut oikeus olla mukana! Samalla voit pyytää lastensuojelun sosiaalityöntekijöiltä huoltosuunnitelman nähtäväksi, niin näet mitä sinne on tapaamisista kirjattu.

        Huostaanottopapereissa on oltava näkyvissä myös syy huostaanottoon, se on tärkeä kohta, koska osoittamalla ne perusteettomiksi tai että syyt ovat poistuneet, on mahdollista päästä vaikuttamaan myös tapaamisrajoituksiin ja ylipäätään koko huostaanottoon.

        Sinun sijallasi laatisin paperin, johon laittaisin sen miten usein haluat lasta tavata, myös ehdotus lomista. Ja toiseksi pyytäisin huoltosuunnitelman tarkistusta useammin esim. 4-6 kk:n välein. Kirjalliseen pyyntöön on vastattava kirjallisesti perusteluineen ja se on valituskelpoinen.

        Voit sosiaaliasiamieheltä pyytää neuvoa myös paperin laatimiseen ja muutenkin asioiden hoitamiseen. Toinen vinkki on laittaa kysymyksesi www.eok.fi keskustelupalstalle, jos tuuri käy voit saada oikeusoppineen neuvoa asiasta.

        Ihmetyttää tuo 4 pv jonka mainitsit, että lyhyt aikapa sinulle annettiin todistaaksesi olevasi kelvollinen kasvattaja lapsellesi. Jos kumppani on häipynyt, ensijärkytyksessä on normaalia käyttäytyä eri tavalla kuin muuten. Masennus ja ahdistus eivät ole riittäviä syitä huostaanottoon, mutta alkoholin käytön takia lapsen hoidon laiminlyöminen tietysti on. Asiasta enempää tietämättä tuntuu vain, että avohuollon tukitoimet olisivat olleet ensin paikallaan, ennen kuin ruetaan tekemään lopullista sijoitusta.

        Mutta ryhdy rohkeasti toimiin, sillä tavalla asiat alkavat selviämään!


      • jayzman
        tarkistaminen on kirjoitti:

        palaveri, jossa ovat paikalla sosiaalityöntekijät, perhekodin henkilökuntaa ja lapsen omat biologiset vanhemmat.

        Eikö sinua ole kutsuttu sinne mukaan?

        Selvitä seuraavan palaverin ajankohta, koska sinulla olisi aina ollut oikeus olla mukana! Samalla voit pyytää lastensuojelun sosiaalityöntekijöiltä huoltosuunnitelman nähtäväksi, niin näet mitä sinne on tapaamisista kirjattu.

        Huostaanottopapereissa on oltava näkyvissä myös syy huostaanottoon, se on tärkeä kohta, koska osoittamalla ne perusteettomiksi tai että syyt ovat poistuneet, on mahdollista päästä vaikuttamaan myös tapaamisrajoituksiin ja ylipäätään koko huostaanottoon.

        Sinun sijallasi laatisin paperin, johon laittaisin sen miten usein haluat lasta tavata, myös ehdotus lomista. Ja toiseksi pyytäisin huoltosuunnitelman tarkistusta useammin esim. 4-6 kk:n välein. Kirjalliseen pyyntöön on vastattava kirjallisesti perusteluineen ja se on valituskelpoinen.

        Voit sosiaaliasiamieheltä pyytää neuvoa myös paperin laatimiseen ja muutenkin asioiden hoitamiseen. Toinen vinkki on laittaa kysymyksesi www.eok.fi keskustelupalstalle, jos tuuri käy voit saada oikeusoppineen neuvoa asiasta.

        Ihmetyttää tuo 4 pv jonka mainitsit, että lyhyt aikapa sinulle annettiin todistaaksesi olevasi kelvollinen kasvattaja lapsellesi. Jos kumppani on häipynyt, ensijärkytyksessä on normaalia käyttäytyä eri tavalla kuin muuten. Masennus ja ahdistus eivät ole riittäviä syitä huostaanottoon, mutta alkoholin käytön takia lapsen hoidon laiminlyöminen tietysti on. Asiasta enempää tietämättä tuntuu vain, että avohuollon tukitoimet olisivat olleet ensin paikallaan, ennen kuin ruetaan tekemään lopullista sijoitusta.

        Mutta ryhdy rohkeasti toimiin, sillä tavalla asiat alkavat selviämään!

        Kyllä minut on kutsuttu aina vuoden välein hultosuunnitelmaan ja saan postissa jälkikäteen istunnon selostuspaperin. Mutta aina siinä lukee kuinka hyvin Joannalla on mennyt perhekodissa ja tapaa sovitusti isäänsä ja vaikka kuinka ehdotan valvomattomia tapaamisia niin ei joko suostuta tai sanotaan katsotaan sitten ensi kesänä. Ja vielä että vasta 15vuotiaalta voi kysyä missä haluaa asua


      • Anonyymi
        jayzman kirjoitti:

        Kyllä minut on kutsuttu aina vuoden välein hultosuunnitelmaan ja saan postissa jälkikäteen istunnon selostuspaperin. Mutta aina siinä lukee kuinka hyvin Joannalla on mennyt perhekodissa ja tapaa sovitusti isäänsä ja vaikka kuinka ehdotan valvomattomia tapaamisia niin ei joko suostuta tai sanotaan katsotaan sitten ensi kesänä. Ja vielä että vasta 15vuotiaalta voi kysyä missä haluaa asua

        Onneksi aika kuluu ja nuoret kasvaa niin pääsee sossujen kynsistä.


    • Mietipä nyt itsekin

      Mietipä nyt itsekin missä lapsesi on todella paras olla perhekodissa vain sekakäyttäjän luona? Ei lapsen paikka todellakaan ole aikusen luona joka käyttää diapameja ja alkoholia sekaisin!!!

      • jayzman

        En ole ennenkään käyttänyt mitään päihteitä kun perhe oli koossa en edes tupakkaa ja alkoholiakaan, aloitin vasta sitten kun lapsi vietiin pois ja nyt olen jäänyt koukkuun johon auttaisi vain ehkä joku sairaalahoito tms. Eli vastuuntuntoinen isukki olen ja olisin jos annettaisi mahdollisuus


      • vink
        jayzman kirjoitti:

        En ole ennenkään käyttänyt mitään päihteitä kun perhe oli koossa en edes tupakkaa ja alkoholiakaan, aloitin vasta sitten kun lapsi vietiin pois ja nyt olen jäänyt koukkuun johon auttaisi vain ehkä joku sairaalahoito tms. Eli vastuuntuntoinen isukki olen ja olisin jos annettaisi mahdollisuus

        Muuta Joroisiin Etelä-Savoon! Sosiaalijohtaja Esko Oikarinen ja sosiaalityöntekijä Eija Öster alkavat työskennellä asiassasi eduksesi. Heillä on nimenomaan mottona se, että lapsi isälle ehkäisemään isän alkoholin ja päihteiden käyttöä. Sosiaalitoimisto tekee uraauurtavaa työtä isät etusijalla.
        Jos vähän vielä vaikka pahoinpitelet lastasi, saat sosiaalitoimen ihailua varauksettomasti.


      • ennen mutta nyt ??
        jayzman kirjoitti:

        En ole ennenkään käyttänyt mitään päihteitä kun perhe oli koossa en edes tupakkaa ja alkoholiakaan, aloitin vasta sitten kun lapsi vietiin pois ja nyt olen jäänyt koukkuun johon auttaisi vain ehkä joku sairaalahoito tms. Eli vastuuntuntoinen isukki olen ja olisin jos annettaisi mahdollisuus

        niin siinä sinun ongelmasi sitten onkin, olet jäänyt koukkuun jonka itse tunnustat.

        Turhaa kait sitä täällä valitat. Pidä huoli siitä että olet raitis ja muuten elämäsi hoidat kunnolla.

        Ei tuollaiseen ihmiseen kannata luottaa joka sortuu vastoinkäymisistä viinaan ja lääkeiden sekakäyttäjäksi. Miten näytät toteen että olet vastuuntuntoinen isukki? Sen haluavat viranomaiset nähdä.

        Kokemuksesta vaan tiedän että ei tipu sulle lapsi ovelle ennen kuin ryhdistäydyt. Aika on lyhyt ja menetykset suuret.
        Ikävöi ja valita niin paljon kuin huvittaa.
        Se on minun kantani asiasta.


      • juttu menee niin,
        vink kirjoitti:

        Muuta Joroisiin Etelä-Savoon! Sosiaalijohtaja Esko Oikarinen ja sosiaalityöntekijä Eija Öster alkavat työskennellä asiassasi eduksesi. Heillä on nimenomaan mottona se, että lapsi isälle ehkäisemään isän alkoholin ja päihteiden käyttöä. Sosiaalitoimisto tekee uraauurtavaa työtä isät etusijalla.
        Jos vähän vielä vaikka pahoinpitelet lastasi, saat sosiaalitoimen ihailua varauksettomasti.

        että ensin sinun on osoitettava raittiutesi ja vasta sitten voit päästä vaikuttamaan lapsen tapaamisiin ja muuhun. Kysypä ihan uteliaisuutta lastensuojelusta, mitä tukea he ehdottavat, koska heidän tehtäviinsä kuuluu tuen tarjoaminen vanhemmille.


      • päihteet jälkiseuraamuksena
        ennen mutta nyt ?? kirjoitti:

        niin siinä sinun ongelmasi sitten onkin, olet jäänyt koukkuun jonka itse tunnustat.

        Turhaa kait sitä täällä valitat. Pidä huoli siitä että olet raitis ja muuten elämäsi hoidat kunnolla.

        Ei tuollaiseen ihmiseen kannata luottaa joka sortuu vastoinkäymisistä viinaan ja lääkeiden sekakäyttäjäksi. Miten näytät toteen että olet vastuuntuntoinen isukki? Sen haluavat viranomaiset nähdä.

        Kokemuksesta vaan tiedän että ei tipu sulle lapsi ovelle ennen kuin ryhdistäydyt. Aika on lyhyt ja menetykset suuret.
        Ikävöi ja valita niin paljon kuin huvittaa.
        Se on minun kantani asiasta.

        Jos hänellä olisi lapsi luonaan hän ei käyttäisi päihteitä siinä tilanteessa. Päihteiden käyttö on seurausta lapsen menettämisestä, ei lapsen menettämisen peruste.
        Sosiaalityöntekijöistä varmasti löytyy ymmärtävä ja hoivaaja sosiaalinainen hänellekin. Jokaiselle toisen naisen jättämälle miehelle löytyy ihan varmasti ymmärtäjä. Sosiaalityöntekijä on järkevä valinta ja vastaus.


      • ole noin yksinkertainen
        päihteet jälkiseuraamuksena kirjoitti:

        Jos hänellä olisi lapsi luonaan hän ei käyttäisi päihteitä siinä tilanteessa. Päihteiden käyttö on seurausta lapsen menettämisestä, ei lapsen menettämisen peruste.
        Sosiaalityöntekijöistä varmasti löytyy ymmärtävä ja hoivaaja sosiaalinainen hänellekin. Jokaiselle toisen naisen jättämälle miehelle löytyy ihan varmasti ymmärtäjä. Sosiaalityöntekijä on järkevä valinta ja vastaus.

        juttu.
        Päihteiden käyttö ei ole seurausta mistään lapsen menettämisestä, sen pitää jokaisen itselleen tunnustaa että syy ei ole se.
        Myös ymmärtää se mihin se tulee johtamaan.

        Voiko olla noin kevytmielinen ajatus kanta, jollakin ehkä vain omia olettamuksia. Harkintaa ja taas vain harkintaa.
        Mikä on mielestäsi se ymmärtäjä ja mihin se perustuu?
        Eikö miehen tarvitse itse ymmärtää mitään?


      • tuomitko miestä
        ole noin yksinkertainen kirjoitti:

        juttu.
        Päihteiden käyttö ei ole seurausta mistään lapsen menettämisestä, sen pitää jokaisen itselleen tunnustaa että syy ei ole se.
        Myös ymmärtää se mihin se tulee johtamaan.

        Voiko olla noin kevytmielinen ajatus kanta, jollakin ehkä vain omia olettamuksia. Harkintaa ja taas vain harkintaa.
        Mikä on mielestäsi se ymmärtäjä ja mihin se perustuu?
        Eikö miehen tarvitse itse ymmärtää mitään?

        jonka yksi nainen jo jätti,
        toinen vei lapsen
        ja kolmannet pyörittää lapsen ja isän ympärillä
        sosiaalirumbaa.

        Jayzman,
        piristy
        ota itseäsi niskasta kiinni
        ja näytä lapsellesi, Joannalle,
        että Sinusta on hänelle vielä
        huolehtivaksi ja tukea antavaksi isäksi.


      • lyijyä ilmaan
        tuomitko miestä kirjoitti:

        jonka yksi nainen jo jätti,
        toinen vei lapsen
        ja kolmannet pyörittää lapsen ja isän ympärillä
        sosiaalirumbaa.

        Jayzman,
        piristy
        ota itseäsi niskasta kiinni
        ja näytä lapsellesi, Joannalle,
        että Sinusta on hänelle vielä
        huolehtivaksi ja tukea antavaksi isäksi.

        Jos ja kun mies (tai nainen) ottaa viinaa ja diapamia menetettyään lapsen, ei se kovin paha juttu ole. Jos minulle kävisi niin, ottaisin toiset keinot käyttöön, teurastaisin niin monta kuin ehtisin. Tiedoksi vain, olen erittäin liukasliikkeinen, viranomaisten papereissa lukee"h:ta on mahdoton tavoittaa".
        Älkää viitsikö tuomita siis tuollaista, joka vielä yrittää, kyllä pameista ja viinasta eroon pääsee, jos on miestä. Pääsin itsekin. Koskaan en vain tule nuoleskelemaan viranomaisten pyrstöjä, jota , valitettavasti, niin kovin moni tekee.


      • jayzman
        vink kirjoitti:

        Muuta Joroisiin Etelä-Savoon! Sosiaalijohtaja Esko Oikarinen ja sosiaalityöntekijä Eija Öster alkavat työskennellä asiassasi eduksesi. Heillä on nimenomaan mottona se, että lapsi isälle ehkäisemään isän alkoholin ja päihteiden käyttöä. Sosiaalitoimisto tekee uraauurtavaa työtä isät etusijalla.
        Jos vähän vielä vaikka pahoinpitelet lastasi, saat sosiaalitoimen ihailua varauksettomasti.

        Joltain ilkeältä ihmiseltä tollane ilkeämielinen vastaus en aio muuttaa mihinkään, älä enää vastaa tollasia kun ei ole mitään järkevää tuossa. Pelkkäävttuilua vaan


      • jayzman
        ennen mutta nyt ?? kirjoitti:

        niin siinä sinun ongelmasi sitten onkin, olet jäänyt koukkuun jonka itse tunnustat.

        Turhaa kait sitä täällä valitat. Pidä huoli siitä että olet raitis ja muuten elämäsi hoidat kunnolla.

        Ei tuollaiseen ihmiseen kannata luottaa joka sortuu vastoinkäymisistä viinaan ja lääkeiden sekakäyttäjäksi. Miten näytät toteen että olet vastuuntuntoinen isukki? Sen haluavat viranomaiset nähdä.

        Kokemuksesta vaan tiedän että ei tipu sulle lapsi ovelle ennen kuin ryhdistäydyt. Aika on lyhyt ja menetykset suuret.
        Ikävöi ja valita niin paljon kuin huvittaa.
        Se on minun kantani asiasta.

        Et oikin näköjään osaa opastaa asiassa joten lopeta ajoissa vastaaminen minulle kun sinulla ei ole tähdellisempää kerrottavaa. Kerroin jo että lopetan pillerit jos lapsen saan takaisin, ja eivät he edes tiedä päihteideni käytöstä, syynä on rajatilapersoonallisuus


      • vasta hankalaksi
        jayzman kirjoitti:

        Et oikin näköjään osaa opastaa asiassa joten lopeta ajoissa vastaaminen minulle kun sinulla ei ole tähdellisempää kerrottavaa. Kerroin jo että lopetan pillerit jos lapsen saan takaisin, ja eivät he edes tiedä päihteideni käytöstä, syynä on rajatilapersoonallisuus

        muodostui. Syy mikä papereissasi lukee "rajatilapersoonallisuus", on kait virallinen asiantuntevan tekemä lausunto? Kait ket sen itsekkin koska olet itse hakeutunut päihteiden pariin ja sitä kautta "helpotusta". Tiedostatko mikä vaara olet mahdollisena isänä lapsellesi?

        Niin että siihen sitten vielä alkoholia ja lääkkeet, kyllä lapsi omillaan pärjää.
        Ei juuri hymyillytä.
        Vakava on ongelmasi.
        Lopetat kun saat lapsen takaisin.
        Tietävät kait enempi kuin luulet.
        Älä tee olettamuksia vaan tee kunnon näyttöjä että kykenet elämään hyväksytyllä ja terveellä mielellä.
        Tiedätkö ede mitä isyys ja isänä oleminen tarkoittaa.


      • jayzman
        vasta hankalaksi kirjoitti:

        muodostui. Syy mikä papereissasi lukee "rajatilapersoonallisuus", on kait virallinen asiantuntevan tekemä lausunto? Kait ket sen itsekkin koska olet itse hakeutunut päihteiden pariin ja sitä kautta "helpotusta". Tiedostatko mikä vaara olet mahdollisena isänä lapsellesi?

        Niin että siihen sitten vielä alkoholia ja lääkkeet, kyllä lapsi omillaan pärjää.
        Ei juuri hymyillytä.
        Vakava on ongelmasi.
        Lopetat kun saat lapsen takaisin.
        Tietävät kait enempi kuin luulet.
        Älä tee olettamuksia vaan tee kunnon näyttöjä että kykenet elämään hyväksytyllä ja terveellä mielellä.
        Tiedätkö ede mitä isyys ja isänä oleminen tarkoittaa.

        En minun mielestäni ole vaaraksi lapselleni, olen leppoisa ja rauhallinen isukki ja tiedän mitä isyys on, sain jo sitä koettua lapsen ensimmäiset 3 vuotta, joten en ymmärrä väitteitänne ettei minusta olisi mihinkään.


      • ????
        jayzman kirjoitti:

        En minun mielestäni ole vaaraksi lapselleni, olen leppoisa ja rauhallinen isukki ja tiedän mitä isyys on, sain jo sitä koettua lapsen ensimmäiset 3 vuotta, joten en ymmärrä väitteitänne ettei minusta olisi mihinkään.

        Miten se vaikuttaa jokapäiväisessä sosiaalisessa elämässä.


      • jayzman
        ???? kirjoitti:

        Miten se vaikuttaa jokapäiväisessä sosiaalisessa elämässä.

        Enpä juurikaan tiedä mitä moinen tarkoittaa kun en huomaa sitä itse itsessäni, se tuli ilmi psygologisissa testeissä. Jotain luin että äärimmäisen tuhoavuuden vaara oli yksi monista kohdista minkä muistan. Osaan hoitaa asiani kyllä. Ehkä googlella jos haet ja luet mitä se tarkoittaa.


      • en ole vaaraksi ...
        jayzman kirjoitti:

        En minun mielestäni ole vaaraksi lapselleni, olen leppoisa ja rauhallinen isukki ja tiedän mitä isyys on, sain jo sitä koettua lapsen ensimmäiset 3 vuotta, joten en ymmärrä väitteitänne ettei minusta olisi mihinkään.

        Mutta se rajatilapersoonallisuus onkin juuri sitä joka laukaisee ne mielentilat kun käyttää alkoholia ja vielä sekoitta lääkkeitä siihen. Voi tulla äkillinen mielentila josta ei ole enään paluuta "normaaliin" elämään.

        Ei kukaan rajatilapersoonallisuus häiriötä potevat halua tehdä pahaa toiselle vaikka sitten ovatkin joutuneet tilaan jossa kuin filmikatkeaisi ja...

        Seuraamukset ovat sitten mitä kaameimmat. Mielestäni sinun pitää ottaa vakava keskustelu hoitavan lääkärin kanssa ja ymmärrettävä mistä on kysymys.

        Kyllä voi elää täysipainoista elämää jos hoitaa tietoisesti itseään. Toivottavasti en pelota sinua mutta kysymys on sinusta ja lapsestasi jos meinaat olla se kaikki vaikeudet kestävä isä tulevaisuudessa.
        Sinusta on varmaan isäksi mutta aivan toisin perustein kuin mitä tuot esiin täällä.


      • lapsesi parhaaksi
        jayzman kirjoitti:

        Enpä juurikaan tiedä mitä moinen tarkoittaa kun en huomaa sitä itse itsessäni, se tuli ilmi psygologisissa testeissä. Jotain luin että äärimmäisen tuhoavuuden vaara oli yksi monista kohdista minkä muistan. Osaan hoitaa asiani kyllä. Ehkä googlella jos haet ja luet mitä se tarkoittaa.

        rajatilapersoonallisuus = epävakaa persoonallisuus

        www.jormatahka.com/hoito

        Klikkaa kohtaa B,perusteellisemmin selitetty.
        Luepa tarkkaan tuo linkin sisältö ja varsinkin kohta:Lapsi ja epävakaa vanhempi ja lapsi ja vääristyneen vuorovaikutuksen seuraukset.


      • jayzman
        lapsesi parhaaksi kirjoitti:

        rajatilapersoonallisuus = epävakaa persoonallisuus

        www.jormatahka.com/hoito

        Klikkaa kohtaa B,perusteellisemmin selitetty.
        Luepa tarkkaan tuo linkin sisältö ja varsinkin kohta:Lapsi ja epävakaa vanhempi ja lapsi ja vääristyneen vuorovaikutuksen seuraukset.

        En pystynyt klikkaamaan kyseistä osoitetta kun ei tullut kämmenen kuvaa vaikka kuinka sohin sitä laita se uudestaan oikealla tavalla että pystyn klikkaamaan sitä. Mielestäni minä paranen täysin jos saan lapseni takaisin.


      • jayzman
        en ole vaaraksi ... kirjoitti:

        Mutta se rajatilapersoonallisuus onkin juuri sitä joka laukaisee ne mielentilat kun käyttää alkoholia ja vielä sekoitta lääkkeitä siihen. Voi tulla äkillinen mielentila josta ei ole enään paluuta "normaaliin" elämään.

        Ei kukaan rajatilapersoonallisuus häiriötä potevat halua tehdä pahaa toiselle vaikka sitten ovatkin joutuneet tilaan jossa kuin filmikatkeaisi ja...

        Seuraamukset ovat sitten mitä kaameimmat. Mielestäni sinun pitää ottaa vakava keskustelu hoitavan lääkärin kanssa ja ymmärrettävä mistä on kysymys.

        Kyllä voi elää täysipainoista elämää jos hoitaa tietoisesti itseään. Toivottavasti en pelota sinua mutta kysymys on sinusta ja lapsestasi jos meinaat olla se kaikki vaikeudet kestävä isä tulevaisuudessa.
        Sinusta on varmaan isäksi mutta aivan toisin perustein kuin mitä tuot esiin täällä.

        Jos saan lapseni takaisin niin mielestäni minä paranen kaikista vaivoista ja persoonallisuushäiriöistä, kyllä lapsi tuo sellaista iloa ja intoa elämään että. Ja naapurillakin on lapsi vaikka hän polttelee pilveä ja pistää neulalla lääkeaineita suoneen kertokaas kuinka hänellä voi olla lapsi. On ollut mielisairaalassakin ja varmaan on tidot hänestä, hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, eikä sosialitantat häiritse


      • sen itsekin
        jayzman kirjoitti:

        En pystynyt klikkaamaan kyseistä osoitetta kun ei tullut kämmenen kuvaa vaikka kuinka sohin sitä laita se uudestaan oikealla tavalla että pystyn klikkaamaan sitä. Mielestäni minä paranen täysin jos saan lapseni takaisin.

        osoitekenttään.en osaa laittaa sitä siniseksi,että suoraan siitä klikkaamalla sinne pääsisi.Suosittelen kyllä lämpimästi niitä sivuja sulle.


      • tavallista elämää
        jayzman kirjoitti:

        Jos saan lapseni takaisin niin mielestäni minä paranen kaikista vaivoista ja persoonallisuushäiriöistä, kyllä lapsi tuo sellaista iloa ja intoa elämään että. Ja naapurillakin on lapsi vaikka hän polttelee pilveä ja pistää neulalla lääkeaineita suoneen kertokaas kuinka hänellä voi olla lapsi. On ollut mielisairaalassakin ja varmaan on tidot hänestä, hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, eikä sosialitantat häiritse

        Kaikilla ihmisillä on vaivansa, niillä enemmän jotka kovasti toista kritisoivat.
        Täällä keskusteluissa kyllä saa jos jonkinmoista diagnoosia ja tulosta henkilöstään.
        Oletko jayzman jääräpää ja joutunut vastakkainasetteluihin ja vaikeutesi jotenkin sieltä kautta.


      • ei ole
        jayzman kirjoitti:

        En pystynyt klikkaamaan kyseistä osoitetta kun ei tullut kämmenen kuvaa vaikka kuinka sohin sitä laita se uudestaan oikealla tavalla että pystyn klikkaamaan sitä. Mielestäni minä paranen täysin jos saan lapseni takaisin.

        parantaa sinua!!!


    • Jahas

      Tuo juttu kuulostaa siltä, että olet tainnut lääkitä itseäsi alkoholilla jo ennen lapsesi huostaanottoakin. Diapam ja alkoholi yhdessä eivät ole kunnon lääkitys sinulle eikä kenellekään.

      Lopeta alkoholin käyttö, se on täysin mahdollista. Se vaatii päätöksen, jonka vain sinä voit tehdä. Hae apua, sitäkin on tarjolla. Oikeanlaset lääkkeetkin voi löytyä ja oikeasti saat elämäsi siihen malliin, että tyttäresikin voi ja haluaa sinua tavata.

      • jarezippi

        Teille tuli väärin käsitys en juurikaan käytä alkoholia vain aniharvoin, en ole siis mikään juoppo, lähinnä se diapami on ongelma vieroittautua yritän kovasti mutta ei se kertarysäyksellä voi lopettaa. Siis en ole alkoholisti


    • Anonyymi

      Onneksi hän nyt aikuinen. Itse luotan aina siihen että aika kuluu ja kyllä pääsee nuori kotiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe