Madeiralla "ongelmia?"

tyttäh

Onko Madeiralaisilla jotain "ongelmia" kun ei hökkelitaloja lukuunottamatta muuta näkynyt.

8

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maikki

      Mitähän tarkoitat.
      Vai onko sinulla ongelma, jos et muuta nähnyt?
      Missäpäin liikuit?
      Et siis huomannut upeaa luontoa ja levadoita?
      Sääli! Mene uusiksi ja avaa silmäsi!

    • jos taloja

      Vaihda johonkin metropoliin, mikäli taloja haluat nähdä. Minun mielestä hotellit, ravintolat ja kaupat ok. Kunhan jättää vanhan kaupungin pahimmat mörskät väliin ja landella löytyy joka lähtöön, niin kuin suomestakin.

    • ilmeisesti

      katsellut wep-kuvaa madeiralta,siellä nyt sattui olemaan sillä kertaa täämmöinen kuva.Ihan hyvin siellä menee,naapurit tulivat juuri 3 viikon reissulta,vähän märkää oli ollut mutta muuten ei mitään kummallista.

    • tyttäh

      Että onko madeiralaisilla ongelmia köyhyyden = hökkelitalot, lisäksi, kun teen kouluun esitelmää Madeirasta ja siinä pitäisi mainita ongelmia..

      • kuten muuallakin

        Eiköhän liene kyse rakennemuutoksesta, eli enää pari aaria peltoa, muutama viiniköynnös ja yksi lehmä ei takaa toimeentuloa perheelle. Eli työpaikat keskittyvät kaupunkeihin ja pääosin matkailuun ja palveluihin liittyen. Vanhoista EU-maista Portugalin kansantuote on huonoimmasta päästä. Maahanmuuttajia on vähän, katukuvassa Funchalissa tunnistaa joitakin ei kotoperäisiksi. Näkyvissä ei ole ollut alkoholi tai mömmöjen käyttäjiä. Rakennusteknisesti siellä ei tarvitse tehdä taloja pohjolan olosuhteisiin, kun lämpötilat ovat todella tasaiset, mutta kosteuden vaihtelut rassaa kyllä puutalojen kuosia ja uudet talot ovatkin järjestään kivirakenteisia.


      • vähäistä

        Madeiralla on ongelmana rakennusmaan vähyys.
        Itse olen myös ihmetellyt sitä, miten itse elävät, kun kaupasta ostettuna kaikki maksaa
        suhteellisen paljon eli saman verran kuin Suomessa. Paikallisilla kuiten pienet palkat,
        miten pystyvät elämään. Ehkä kasvattavat itse
        syömisensä ja lämmityshän ei siellä maksa eikä talvivaatteet !


      • Madeiralta hienojakin taloja,jos toki hökkeleitäkin.Eiköhän tämä ole aika yleistä kaikissa etelän maissa(ja kyllä Suomessakin löytyy talonrötisköitä).Kreikassa ainakin saa "ihailla" niitä pilvin pimein näkyviä keskeneräisiä taloja,kun rahat on loppuneet kesken rakentamisen.Monissa tälläisissä keskeneräisissä tekeleissä jopa asutaan!Näitä en ainakaan itse ole Madeiralla nähnyt,en tiedä onko?!Mutta toki varmaan tuloeroja on madeiralaisillakin ja uusien elinkeinojen löytäminen vaikeaa eli köyhyyttäkin on...


      • viime käynniltä
        kuten muuallakin kirjoitti:

        Eiköhän liene kyse rakennemuutoksesta, eli enää pari aaria peltoa, muutama viiniköynnös ja yksi lehmä ei takaa toimeentuloa perheelle. Eli työpaikat keskittyvät kaupunkeihin ja pääosin matkailuun ja palveluihin liittyen. Vanhoista EU-maista Portugalin kansantuote on huonoimmasta päästä. Maahanmuuttajia on vähän, katukuvassa Funchalissa tunnistaa joitakin ei kotoperäisiksi. Näkyvissä ei ole ollut alkoholi tai mömmöjen käyttäjiä. Rakennusteknisesti siellä ei tarvitse tehdä taloja pohjolan olosuhteisiin, kun lämpötilat ovat todella tasaiset, mutta kosteuden vaihtelut rassaa kyllä puutalojen kuosia ja uudet talot ovatkin järjestään kivirakenteisia.

        Oman silmämääräisen arvion mukaan tuloerot ovat kasvaneet, kuten suomessakin.
        Eli muutama vuosi sitten varsinaisia alkoholisteja en muista kaupungilla kulkiessa nähneeni ja esim. hienoja autoja oli hyvin vähän.
        Nyt oli useampi holisti päivätorkuilla puistossa kaapelihissin ja vanhan kaupungin kulmilla ja myös poliiseja näillä tienoilla aiempaa enemmän. Ja niitä uuden nihkeitä mersuja useita ja jonkin verran mm. Porschea ym.
        Päällisin puolin siis kasvanut bisnes on tuonut vaurautta ja työtä sekä toisaalta joiltakin vanhoilta aloilta se loppuu kokonaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe